Myszkowanie auta
Moderator: luk4s7
Re: Myszkowanie auta
Muszę podpatrzeć ile tego jest. A te wieszaki resorów i to coś o czym Rokfor pisał?
Gra jest warta świeczki czy wydam tysiunca i będzie to samo?
Gra jest warta świeczki czy wydam tysiunca i będzie to samo?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8437
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Myszkowanie auta
Dużo - w oryginale komplet na obie osie to 24 tuleje. Wieszaki zwyczajnie korodują - i jeżeli nie są gładkie - to nie zakłada się ich do nowych tulei, bo to strata kasy (nowe tuleje wytrą się w kilka miesięcy).
Ja pisałem o innym rozwiązaniu - o zastąpieniu tych oryginalnych gumek klasycznymi silentblokami. Takie rozwiązanie - poza znalezieniem pasujących wymiarowo tulei - wymaga również dorobienia customowych wieszaków. Nie jest to zbyt łatwe do zrobienia, a szczególnie wprasowanie tego typu tulei do ramy - ale rozwiązanie jest znacznie trwalsze niż oryginalne - i znacznie precyzyjniejsze jak chodzi o prowadzenie i usztywnienie resora na skręcanie. Po prostu znikają wszystkie połączenia cierne/ruchome z układu.
Rozwiązanie oryginalne jest obmyślane pod katem łatwej i szybkiej wymiany elementów. Ale niestety nie jest zbyt trwałe - a szczególnie jak dostaje regularne kąpiele błotno piaskowe.
Ja pisałem o innym rozwiązaniu - o zastąpieniu tych oryginalnych gumek klasycznymi silentblokami. Takie rozwiązanie - poza znalezieniem pasujących wymiarowo tulei - wymaga również dorobienia customowych wieszaków. Nie jest to zbyt łatwe do zrobienia, a szczególnie wprasowanie tego typu tulei do ramy - ale rozwiązanie jest znacznie trwalsze niż oryginalne - i znacznie precyzyjniejsze jak chodzi o prowadzenie i usztywnienie resora na skręcanie. Po prostu znikają wszystkie połączenia cierne/ruchome z układu.
Rozwiązanie oryginalne jest obmyślane pod katem łatwej i szybkiej wymiany elementów. Ale niestety nie jest zbyt trwałe - a szczególnie jak dostaje regularne kąpiele błotno piaskowe.
Re: Myszkowanie auta
Panie,jak dla mnie gra nie warta zachodu w takim razie.
Re: Myszkowanie auta
Na skróty dobry jest samochód 4x4, ale jego nie wolno robić "na skróty", bo będziesz miał nieprzyjemne przygody wkrótce i wydasz więcej kasy niż zaoszczędziłeś...
Re: Myszkowanie auta
Tuleje resorów dopiero po zdemontowaniu pokażą co są warte...
Ja mam tuleje OME + wieszaki antireverse ze smarowanymi sworzniami i problem nie istnieje.
Jak się wytrze tuleja to i tak dalej jest sztywna w przeciwieństwie do gumy.
Jak przy niechęci do częstego smarowania wytrze się metalowy sworzeń to można je pojedynczo wymieniać a nie cały wieszak.
Sama sztywność resora i amorów również ma znaczenie.
Podobnie stabilizator a właściwie jego obejmy i tuleje na końcach. Tu również poliuretany poprawiają sytuację.
Jak będzie ładnie i bez soli to wpadnij i przejedziesz się moją HZJ to będziesz miał porównanie i ocenisz czy w twoim odczuciu jest o co walczyć czy zostawić i przyzwyczaić się
Ja mam tuleje OME + wieszaki antireverse ze smarowanymi sworzniami i problem nie istnieje.
Jak się wytrze tuleja to i tak dalej jest sztywna w przeciwieństwie do gumy.
Jak przy niechęci do częstego smarowania wytrze się metalowy sworzeń to można je pojedynczo wymieniać a nie cały wieszak.
Sama sztywność resora i amorów również ma znaczenie.
Podobnie stabilizator a właściwie jego obejmy i tuleje na końcach. Tu również poliuretany poprawiają sytuację.
Jak będzie ładnie i bez soli to wpadnij i przejedziesz się moją HZJ to będziesz miał porównanie i ocenisz czy w twoim odczuciu jest o co walczyć czy zostawić i przyzwyczaić się
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Myszkowanie auta
tylko że poliuretany sa dużo sztywniejsze od gum
i np bardzo żałuję ze założyłem je do lj70 zamiast oryginałów - auto się gorzej krzyżuje i nie jest takie miękkie jak kiedyś
i np bardzo żałuję ze założyłem je do lj70 zamiast oryginałów - auto się gorzej krzyżuje i nie jest takie miękkie jak kiedyś
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8437
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Myszkowanie auta
Ale w przypadku J7 - a szczególnie w starszej wersji - nie ma na rynku dobrych gumowych tulei do wahaczy. Albo PU, i to tylko te zwykłe, albo oryginał. Ewentualnie przetulejowanie oczek w wahaczach pod tuleje z młodszego modelu - tych wybór jest spory, bo są takie same jak w patrolu (nie że akurat parch - ino że młody - bo do '08 - więc jest kupa zamienników).
Oryginały kosztują koło 250 zeta/sztuka. Dużo. Fakt, auto robi jak trzeba, i fakt, starczają na jakieś 20 lat. Ale x8 to 2 tysie ...
Oryginały kosztują koło 250 zeta/sztuka. Dużo. Fakt, auto robi jak trzeba, i fakt, starczają na jakieś 20 lat. Ale x8 to 2 tysie ...
Re: Myszkowanie auta
Zbowid możesz rozwinąć myśl? Bo ja robię auto na igłę, tylko bezsensowne wydaje mi się motanie wieszaków + zakłądanie tuleji metalowo-gumowych tak jak pisał Rokfor.Zbowid pisze:Na skróty dobry jest samochód 4x4, ale jego nie wolno robić "na skróty", bo będziesz miał nieprzyjemne przygody wkrótce i wydasz więcej kasy niż zaoszczędziłeś...
Czyli reasumująć: rozebrać resory i sprawdzić stan tuleji? Co dalej?
Re: Myszkowanie auta
Czyli sprawdzić stan tuleji i obejm stabilizatora? Panowie, muszę chyba wleźć do kanału na dłużej i popatrzeć dokładnie jak to zawieszenie jest skonstruowane bo nei ogarniam w wyobraźni wszystkiego. Ma ktoś jakieś schematy?piter69A pisze:Tuleje resorów dopiero po zdemontowaniu pokażą co są warte...
Ja mam tuleje OME + wieszaki antireverse ze smarowanymi sworzniami i problem nie istnieje.
Jak się wytrze tuleja to i tak dalej jest sztywna w przeciwieństwie do gumy.
Jak przy niechęci do częstego smarowania wytrze się metalowy sworzeń to można je pojedynczo wymieniać a nie cały wieszak.
Sama sztywność resora i amorów również ma znaczenie.
Podobnie stabilizator a właściwie jego obejmy i tuleje na końcach. Tu również poliuretany poprawiają sytuację.
Jak będzie ładnie i bez soli to wpadnij i przejedziesz się moją HZJ to będziesz miał porównanie i ocenisz czy w twoim odczuciu jest o co walczyć czy zostawić i przyzwyczaić się
Re: Myszkowanie auta
Sprawdź jeszcze tuleje w panhardzie.
Re: Myszkowanie auta
Tuco dzięki. Przed sezonem oddam do mechaniora żeby rozebrał cały zawias.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Myszkowanie auta
nie no ale przy resorach nie ma panharda
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8437
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Myszkowanie auta
HZJ po '90 z przodu mają wahacze radialne i sprężynę. Fingerowa tak właśnie ma, jak dobrze pamiętam.
Re: Myszkowanie auta
Springi, wahacze i panhard to po 2000r i to wtedy jest HZJ74
Re: Myszkowanie auta
Resor z przodu.