Strona 1 z 7

tynia LJ70 blacharsko i nie tylko

: 11 sty 2016, 10:03
autor: tynio
witam szukam na forum o blacharce do 70 po 90r i niestety jest mało tematów wiem ze 70 to nie 40 ale trzeba ja zrobić
Czas nadszedł właśnie na moją zrobić coś z korozja na moim 70 i pytanie jest gdzie zakupić blachy dokładnie szukam tylnych błotników i progów i mam nadzieje ze tyle ale to się okaże jak go rozbiorę remoncik zaczynam

parę fotek tragedii

Re: Remont blacharski 70

: 11 sty 2016, 10:36
autor: kpeugeot
są reparaturki tylnych błotników może nie idealne ale są

Re: Remont blacharski 70

: 11 sty 2016, 11:03
autor: tynio
Wiem to widziałem tylko które sa drogie prawie wartości 70 i tańsze

Re: Remont blacharski 70

: 11 sty 2016, 13:36
autor: kpeugeot
Ja mialem te tańsze chyba cos kolo 200 za szt. Blacha cienka ale nie będąc specjalista jakoś ogarnąłem

Re: Remont blacharski 70

: 22 lut 2016, 09:55
autor: tynio
No i zaczęło się już rozebrany ta czes poszła dosyć gładko i nawet wszystkie śruby się odkręciły tylko jedna urwałem od fotela pasażera i widzę ze spawany raz był ale tylko od strony kierowcy a od pasażera chyba oryginał przetrwał
i nawet trójkąt znalazłem
I juz mam pytanie gdzie można dostać takie wytłumienie bo mi się rozwaliło oczywiście pytań będzie wiele bo dopiero początek

Re: Remont blacharski 70

: 25 lut 2016, 08:19
autor: aurel
oryginalne wytłumienie będzie ciężko dostać, polecam coś takiego jak Bitmat, kolega będzie wkrótce to zapodawał do siebie. Tu masz filmik z instalacji: https://www.youtube.com/watch?v=YgWERhcukYQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Remont blacharski 70

: 25 lut 2016, 09:14
autor: finger
stosowane szczególnie często w fajnych instalacjach car audio :D gdyby tylko jeszcze auto nie było kształtu kiosku ruchu, to dałoby się zrobić całkiem komfortowe warunki w środku :lol:

Re: Remont blacharski 70

: 25 lut 2016, 12:29
autor: kylon
Mam
Tapicerkę po moim KZJ-ocie i te wygłuszenia są ok.

Re: Remont blacharski 70

: 25 lut 2016, 17:02
autor: heniekbojka
To wygłuszenie , głównie z powodu wieku zazwyczaj się rozpada i często gnije, jeżeli dostało trochę wilgoci.
W swojej LJ70 wymieniałem wykładzinę na kupioną używkę. Wygłuszenie było liche i je wyrzuciłem. Zamówiłem nowy filc na All... .Właściciel sklepu zadzwonił do mnie dopytać się do czego to potrzebuję, gdy usłyszał,że do auta odradził filc-stara technologia i polecił kupić bimat/butyl-polecany tu wcześniej przez "aurel" -wersja droższa lub piankę Armaflex Rail SD -wersja tańsza. Kupiłem 2x piankę i jestem z efektu bardzo zadowolony.

Re: Remont blacharski 70

: 25 lut 2016, 17:54
autor: Rokfor32
Wykładziny bitumiczne czy butylowe słabo nadają się na podłogę. Po prostu płyną pod naciskiem - i robią to stale (tym bardziej że od ciepła silnika i wydechu podłoga potrafi się nieźle podgrzać). Więc pod butami po czasie robi sie zerowa warstwa. oryginalne nakładki na podłogę, spotykane w J7 właśnie - to baza bitumiczna, ale silnie wypełniona frakcją stała - i modyfikowana termicznie. Też płynie - ale nie w 40 stopniach.

Te maty jak jak najbardziej - ale na drzwi czy wnęki. oprócz głuszenia zapobiegają rezonansowi.

Na podłogę ja stosuje natryskiwany poliuretan. Sieciuje się to chemicznie, i tworzy miękką - ale niepłynacą powłokę, a dodatku silnie antypoślizgową, co eliminuje przemieszczanie się wykładziny - a po prawdzie daje to na tyle ładny efekt - że można z wykładziny zrezygnować całkiem (acz wychodzi to jako porowata masa - więc łapie zabrudzenie, i dosyć trudno jest to wysprzątać na błysk).

Re: Remont blacharski 70

: 26 lut 2016, 15:23
autor: hetman
Ja zdjąłem podłoge do prania wykładziny z rozchlapanej ropy, w koncu po paru praniach udało sie :) Jak by ktoś miał problem to sekwencja była taka: zmyta benzyną, potem mycie odkurzaczem (w dobrej myjni) - zapach pozostał. Potem mycie wodą+ludwik+ 2 łyżki octu na 1l i tak 2, 3 razy z płukaniem i dużo suszenia/wietrzenia.

Ale do czego zmierzam, wykładzina była prana dwu stronnie więc filc też wyleciał u mnie, planuję zrobić to co Ty w swojej długasce: maty butylowe STP, (STP je dopuszcza na podłogę), nie płyną jak bitumiki (mogą nawet być stosowane w komorze silnika na klapę plus dodatkowa mata na to) ale możliwe, że się rozklepią w miejscu częstego stawania jak Rokfor pisze. Jak na to pójdą pianki 9 mm, (koniecznie o strukturze zamkniętej żeby nie chłonąć wody) plus wykładzina to myślę że będzie OK. Maty bitumiczne/butylowe mają likwidować (tłumić) wibracje i niskie częstotliwości. Pianka likwiduje średnie i niejako działa jak filc.

Co do filcu samego w sobie, jest lepszy od pianek i dalej używany, ale dostać to co jest montowane w fabryce, co się nie sklepie i jest dobrze zaimpregnowane jest ciężko..

Re: Remont blacharski 70

: 26 lut 2016, 15:48
autor: Rokfor32
Filc niestety chłonie wodę - i nie lubi się jej pozbywać. Dużo zależy od rodzaju użytkowania - jak auto turystyczne, to wody w zasadzie widzi tyle, co wniesionej na butach. Ale jak auto topione głębiej - to woda w dywanikach i w filcu robi problemy.

Re: Remont blacharski 70

: 26 lut 2016, 16:51
autor: hetman
Zgadzam sie 100% - do topienia to tylko goła blacha i łatwo wyjmowana wykładzina jak kto woli, ewentualnie te dziwolągi natryskowe, tylko że to zdjąć później do remontu to chyba nie łatwa sprawa.

Re: Remont blacharski 70

: 26 lut 2016, 18:40
autor: tynio
Pranie u mnie jest następnym etapem wiec dzieki za info a pod wykładzina bylo wilgotno jak to w 4x4

Re: Remont blacharski 70

: 26 lut 2016, 19:24
autor: Rokfor32
Powłok natryskowych nie kładzie się na "surową" blachę. Idą albo na idealną powłokę fabryczną (jeżeli jeszcze jest - to powłoki w J7 były bardzo dobrej jakości) - albo najpierw trzeba podłogę przywrócić do stanu wzorowego - dopiero potem pianki.

Zdzieranie nie jest przewidywane - to jest naprawdę trwała opcja. Jeżeli porządnie wykonasz zabezpieczenie lakiernicze podłogi (dwustronnie, wraz z wnętrzami progów i zabezpieczeniem dodatkowym wszystkich zakładek) - to dodatkowa powłoka natryskowa w postaci pianki zabezpiecza praktycznie na 100% przed uszkodzeniami mechanicznymi właściwą powłokę antykorozyjną. Trwałość takiego zestawienia można śmiało oszacować na conajmniej 20 lat, o ile nie nastąpi mechaniczne rozwalenie zabezpieczenia.

Nie mniej - gdyby ktoś to zapragnął usunąć ... to ma przekichane ... :mrgreen: Piaskarka tego nie weźmie (za elastyczne, i odbija ścierniwo), chemicznie też się w niczym nie rozpuszcza, a na podgrzewanie jest niewrażliwe :wink: