Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 18 lip 2018, 16:15
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Autor Wiadomość
Post: 11 sty 2016, 11:03 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Posty: 343
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: lj 70 fj40 sam
witam szukam na forum o blacharce do 70 po 90r i niestety jest mało tematów wiem ze 70 to nie 40 ale trzeba ja zrobić
Czas nadszedł właśnie na moją zrobić coś z korozja na moim 70 i pytanie jest gdzie zakupić blachy dokładnie szukam tylnych błotników i progów i mam nadzieje ze tyle ale to się okaże jak go rozbiorę remoncik zaczynam

parę fotek tragedii


Załączniki:
Komentarz: tu już jest dziura jeszcze nie widac
3.jpg
3.jpg [ 37.3 KiB | Przeglądany 3212 razy ]
Komentarz: tył
2.jpg
2.jpg [ 35.29 KiB | Przeglądany 3212 razy ]
Komentarz: korozja nadkola
1.jpg
1.jpg [ 61.86 KiB | Przeglądany 3212 razy ]


Ostatnio zmieniony 24 sty 2017, 22:51 przez luk4s7, łącznie zmieniany 1 raz
Na wniosek autora zmiana tytułu
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 11:36 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2009, 6:52
Posty: 1801
Lokalizacja: lublin/Wrocław
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
są reparaturki tylnych błotników może nie idealne ale są


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 12:03 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Posty: 343
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: lj 70 fj40 sam
Wiem to widziałem tylko które sa drogie prawie wartości 70 i tańsze


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 14:36 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2009, 6:52
Posty: 1801
Lokalizacja: lublin/Wrocław
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Ja mialem te tańsze chyba cos kolo 200 za szt. Blacha cienka ale nie będąc specjalista jakoś ogarnąłem


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 lut 2016, 10:55 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Posty: 343
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: lj 70 fj40 sam
No i zaczęło się już rozebrany ta czes poszła dosyć gładko i nawet wszystkie śruby się odkręciły tylko jedna urwałem od fotela pasażera i widzę ze spawany raz był ale tylko od strony kierowcy a od pasażera chyba oryginał przetrwał
i nawet trójkąt znalazłem
I juz mam pytanie gdzie można dostać takie wytłumienie bo mi się rozwaliło oczywiście pytań będzie wiele bo dopiero początek


Załączniki:
4.jpg
4.jpg [ 93.91 KiB | Przeglądany 3057 razy ]
3.jpg
3.jpg [ 82.81 KiB | Przeglądany 3057 razy ]
1.jpg
1.jpg [ 64.19 KiB | Przeglądany 3057 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 lut 2016, 9:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 wrz 2010, 0:18
Posty: 24
Lokalizacja: Wieliczka
Auto: KZJ73
oryginalne wytłumienie będzie ciężko dostać, polecam coś takiego jak Bitmat, kolega będzie wkrótce to zapodawał do siebie. Tu masz filmik z instalacji: https://www.youtube.com/watch?v=YgWERhcukYQ


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 lut 2016, 10:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 maja 2011, 0:02
Posty: 877
Lokalizacja: Kraków
Auto: HZJ73
stosowane szczególnie często w fajnych instalacjach car audio :D gdyby tylko jeszcze auto nie było kształtu kiosku ruchu, to dałoby się zrobić całkiem komfortowe warunki w środku :lol:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 lut 2016, 13:29 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14897
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Mam
Tapicerkę po moim KZJ-ocie i te wygłuszenia są ok.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 lut 2016, 18:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lis 2015, 19:35
Posty: 56
Lokalizacja: Tomaszów Maz./Rahden Niemcy
Auto: LJ70
To wygłuszenie , głównie z powodu wieku zazwyczaj się rozpada i często gnije, jeżeli dostało trochę wilgoci.
W swojej LJ70 wymieniałem wykładzinę na kupioną używkę. Wygłuszenie było liche i je wyrzuciłem. Zamówiłem nowy filc na All... .Właściciel sklepu zadzwonił do mnie dopytać się do czego to potrzebuję, gdy usłyszał,że do auta odradził filc-stara technologia i polecił kupić bimat/butyl-polecany tu wcześniej przez "aurel" -wersja droższa lub piankę Armaflex Rail SD -wersja tańsza. Kupiłem 2x piankę i jestem z efektu bardzo zadowolony.


Załączniki:
IMG_20151208_185009.jpg
IMG_20151208_185009.jpg [ 60.06 KiB | Przeglądany 2952 razy ]
IMG_20151208_180509.jpg
IMG_20151208_180509.jpg [ 54.47 KiB | Przeglądany 2952 razy ]
IMG_20151208_170747.jpg
IMG_20151208_170747.jpg [ 60.98 KiB | Przeglądany 2952 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 lut 2016, 18:54 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5560
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Wykładziny bitumiczne czy butylowe słabo nadają się na podłogę. Po prostu płyną pod naciskiem - i robią to stale (tym bardziej że od ciepła silnika i wydechu podłoga potrafi się nieźle podgrzać). Więc pod butami po czasie robi sie zerowa warstwa. oryginalne nakładki na podłogę, spotykane w J7 właśnie - to baza bitumiczna, ale silnie wypełniona frakcją stała - i modyfikowana termicznie. Też płynie - ale nie w 40 stopniach.

Te maty jak jak najbardziej - ale na drzwi czy wnęki. oprócz głuszenia zapobiegają rezonansowi.

Na podłogę ja stosuje natryskiwany poliuretan. Sieciuje się to chemicznie, i tworzy miękką - ale niepłynacą powłokę, a dodatku silnie antypoślizgową, co eliminuje przemieszczanie się wykładziny - a po prawdzie daje to na tyle ładny efekt - że można z wykładziny zrezygnować całkiem (acz wychodzi to jako porowata masa - więc łapie zabrudzenie, i dosyć trudno jest to wysprzątać na błysk).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lut 2016, 16:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 22:05
Posty: 222
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ78 - Żuczek
Ja zdjąłem podłoge do prania wykładziny z rozchlapanej ropy, w koncu po paru praniach udało sie :) Jak by ktoś miał problem to sekwencja była taka: zmyta benzyną, potem mycie odkurzaczem (w dobrej myjni) - zapach pozostał. Potem mycie wodą+ludwik+ 2 łyżki octu na 1l i tak 2, 3 razy z płukaniem i dużo suszenia/wietrzenia.

Ale do czego zmierzam, wykładzina była prana dwu stronnie więc filc też wyleciał u mnie, planuję zrobić to co Ty w swojej długasce: maty butylowe STP, (STP je dopuszcza na podłogę), nie płyną jak bitumiki (mogą nawet być stosowane w komorze silnika na klapę plus dodatkowa mata na to) ale możliwe, że się rozklepią w miejscu częstego stawania jak Rokfor pisze. Jak na to pójdą pianki 9 mm, (koniecznie o strukturze zamkniętej żeby nie chłonąć wody) plus wykładzina to myślę że będzie OK. Maty bitumiczne/butylowe mają likwidować (tłumić) wibracje i niskie częstotliwości. Pianka likwiduje średnie i niejako działa jak filc.

Co do filcu samego w sobie, jest lepszy od pianek i dalej używany, ale dostać to co jest montowane w fabryce, co się nie sklepie i jest dobrze zaimpregnowane jest ciężko..


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lut 2016, 16:48 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5560
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Filc niestety chłonie wodę - i nie lubi się jej pozbywać. Dużo zależy od rodzaju użytkowania - jak auto turystyczne, to wody w zasadzie widzi tyle, co wniesionej na butach. Ale jak auto topione głębiej - to woda w dywanikach i w filcu robi problemy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lut 2016, 17:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 22:05
Posty: 222
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ78 - Żuczek
Zgadzam sie 100% - do topienia to tylko goła blacha i łatwo wyjmowana wykładzina jak kto woli, ewentualnie te dziwolągi natryskowe, tylko że to zdjąć później do remontu to chyba nie łatwa sprawa.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lut 2016, 19:40 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Posty: 343
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: lj 70 fj40 sam
Pranie u mnie jest następnym etapem wiec dzieki za info a pod wykładzina bylo wilgotno jak to w 4x4


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lut 2016, 20:24 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5560
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Powłok natryskowych nie kładzie się na "surową" blachę. Idą albo na idealną powłokę fabryczną (jeżeli jeszcze jest - to powłoki w J7 były bardzo dobrej jakości) - albo najpierw trzeba podłogę przywrócić do stanu wzorowego - dopiero potem pianki.

Zdzieranie nie jest przewidywane - to jest naprawdę trwała opcja. Jeżeli porządnie wykonasz zabezpieczenie lakiernicze podłogi (dwustronnie, wraz z wnętrzami progów i zabezpieczeniem dodatkowym wszystkich zakładek) - to dodatkowa powłoka natryskowa w postaci pianki zabezpiecza praktycznie na 100% przed uszkodzeniami mechanicznymi właściwą powłokę antykorozyjną. Trwałość takiego zestawienia można śmiało oszacować na conajmniej 20 lat, o ile nie nastąpi mechaniczne rozwalenie zabezpieczenia.

Nie mniej - gdyby ktoś to zapragnął usunąć ... to ma przekichane ... :mrgreen: Piaskarka tego nie weźmie (za elastyczne, i odbija ścierniwo), chemicznie też się w niczym nie rozpuszcza, a na podgrzewanie jest niewrażliwe :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: onasz i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
 www.tlc-camp.pl/produkt/kalendarz-tlc-20162017/


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group