LJ 79 - Co z tym mułem zrobić

Moderator: luk4s7

Marenzo
Posty: 28
Rejestracja: 06 kwie 2015, 03:01
Auto: LJ79 , HZJ73

LJ 79 - Co z tym mułem zrobić

Post autor: Marenzo »

Właśnie stałem się szczęśliwym a już na pewno dumnym posiadaczem lj 79 2,8. Dokładnie takim jak kolegi Mariusz S. Auto oprócz zawiasu plus dwa cale, wyciągarki i Safari Snorkel jest w oryginale i tok miało pozostać. Miało , bo prawie 500 km do domu dało wiele do myślenia. I tak po kolei:

- brak mocy.
- skrzynia 4 biegi
- wygłuszenie , od 80 km po prostu dramat.
- foteli jest 7 a pasów 2 i nie ma mocowań żeby je założyć.
- prędkość przelotowa na kołach 33 cale to jakieś 70-80 km. Licznik pokazuje o 10 mniej niż GPS
- prędkość maksymalna 110 , tylko kto by to wytrzymał.

I tu mam pytanie , co z tym zrobić. Na pewno mniejsze koła. Turbo nie chce bo jak nie było to pewnie nie ma chłodzenia tłoków. Mam jeszcze BJ i chodził mi po głowie pomysł wrzucenia silnika 3.4 z skrzynią 5 biegową. A może wystarczy sama skrzynia, tylko jaka ?
Z założenia auto miało być jak najbliższe oryginałowi ale na wyprawę z ekwipunkiem niestety za słabe.
Pomysły i sugestie mile widziane.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8424
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ 79 - Co z tym mułem zrobić

Post autor: Rokfor32 »

Turbina. Te silniki z turbo czy bez - i tak nie mają chłodzenia tłoków :wink: Nie jest to zresztą żaden temat przy tym typie komór spalania - temperaturę sie trzyma w ryzach wysokim nadmiarem powietrza.

Skrzynia piątka ze zwykłego LJ, przy wzmocnionym silniku koła zostawiasz w spokoju, conajwyżej sajz najbardziej uniwersalny, czyli 235/85R16, czyli odpowiednik 32". Zdaje się, że w pakiecie takim ruchem wymieniż jednocześnie skrzynke na solidniejszą, bo ten model miał chyba G40, czyli mała skrzynię. R151F jest znacznie masywniejsza.

Wygłuszenie - to już twórczość radosna, nie ma gotowego rozwiązania

Pasy - dołożyć. W sensie dołożyć punkty mocowania - przetłoczenia w blachach są, trzeba po prostu dorobić wzmocnienia i nakrętki mocujące. I zrobić to przed wygłuszaniem - spawanie pali lakier, i trzeba to potem ładnie pozabezpieczać.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2515
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: LJ 79 - Co z tym mułem zrobić

Post autor: kpeugeot »

najsensowniej chyba wrzucić 3,0TD od razy ze skrzynią - KZJ -

z wyciszeniem będzie tedy łatwiej
poszukaj oryginalnych mat i tapicerki - może to pomoże

w moich lj78 przy 120 (gps) spokojnie się rozmawia wygłuszenia fabryczne - więc można

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: LJ 79 - Co z tym mułem zrobić

Post autor: namlooc »

Marenzo pisze: I tu mam pytanie , co z tym zrobić.
Wyluzowac sie, bo nie jeden teraz zazdrosci Tobie takiego fajnego auta ;)

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1494
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: LJ 79 - Co z tym mułem zrobić

Post autor: MariuszS »

Marenzo - gratulacje! :D

Miałem dokładnie takie same przemyślenia podczas pierwszej jazdy do domu (też ok. 500 km).
Ale później trochę poprawiłem, a resztę zaakceptowałem i nauczyłem się być z tego dumny ;-)
Koła 32" to chyba najlepszy kompromis, przetłoczenia na pasy są ale tylko te dolne, na mechanizm, natomiast na górny punkt mocowania trzeba dorobić (ja to zrobiłem bez spawania, nitując solidnie płytę z wspawaną nakrętką). Maty wygłuszające i uporządkowanie wydechu sporo poprawiają, acz do komfortu z mojej poprzedniej KZJ-70 wiele jeszcze brakuje.
Jak trochę wygram w totka, to właśnie chętnie bym zmienił skrzynkę i dołożył turbinkę. I tyle.
W razie czego zapraszam na oględziny i pogaduchy, drogę pewnie pamiętasz ;-))

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: LJ 79 - Co z tym mułem zrobić

Post autor: finger »

A ja napiszę co innego. Jeżdziłem Mariuszową i jeździłem Mariuszową również :D i ja bym zostawił ten silnik. Jedynie skrzynia piątka by się przydała. To plan minimum. Plan optimum to skrzynia i silnik z LJ'ota.
Plan maksimum to skrzynia i silnik z KZJ, tylko wtedy chyba jeszcze trzeba mosty zmieniać nie? Bez sensu.
Wygłuszenia też by się przydały ale w pierwszej kolejności bym sprawdził łapy silnika, bo wpada w wibrację powyżej iluś tam obrotów i to hałasuje na budzie.

Auto zajebiste tak swoją drogą 8)

Marenzo
Posty: 28
Rejestracja: 06 kwie 2015, 03:01
Auto: LJ79 , HZJ73

Re: LJ 79 - Co z tym mułem zrobić

Post autor: Marenzo »

[quote="kpeugeot"]najsensowniej chyba wrzucić 3,0TD od razy ze skrzynią - KZJ -

Wymiana silnika odpada , ma być jak najbliżej oryginału.
Czy skrzynia od lj 2,4 podchodzi bezproblemowo czy trzeba coś więcej dłubać ?
Zmieniłem gumy AT 33 cale na MT 32 i żadna różnica. Nawet wycie MT- ka nie przebije się przez klekot traktora.
W sumie to się już przyzwyczajam tylko nie chcę być kotwicą dla HZJ fingera.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8424
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ 79 - Co z tym mułem zrobić

Post autor: Rokfor32 »

Dla wyjaśnienia, o co chodzi z silnikami i skrzynkami - i czemu Ci koledzy proponują swap :wink:

Otóż - toyota, w przeciwqieństwie do innych producentów - swoje napędy projektuje jako "klocki lego". nie ma tak - że dany silnik to dana skrzynka - i inna to rzeźba. W toytoyach te elementy sa łączone za pomocą odpowiednich "przejściówek" - w tym przypadku przejściówka czy adapterem jest obudowa sprzęgła. Przykręca się do skrzyni tak samo jak do silnika - zatem chcesz inny silnik do swojego auta - kupujesz go wraz z obudową sprzęgła :wink:

Oczywista - z ograniczeniami, bo skrzynek jest też kilka typów, i nie każdy silnik do każdej skrzynki da się dopiąć - ale wybór i tak jest duzy - pewnie ponad 20 kombinacji można by wymuślić.

Najbardziej popularna, uniwersalna, i jednocześnie bardzo solidna skrzynka - to linia R150, i jej odmiany. I takową tu własnie Ci proponujemy, od LJ70, z modeli po '86. zaleta - jak już masz tą skrzynkę - to masz z głowy jakieś remonty na drogich gratach - w razie uwalenia skrzyni kupujesz ten sam typ skrzynki z hila rocznik bieżący - i dopinasz swoją obudowę sprzęgła i swój reduktor - i masz nówke sztukę :wink:

Teraz silnik - toyota je produkuje w "rodzinach" Ty masz 3L - w porównaniu do 2L-T to dokładnie ten sam blok - tyle że rozwiercony. generalnie - cała rodzinka silników to identyczne podejście do obudowy sprzęgła - zatem silniki tej samej rodziny są w 100% współzamienne w mocowaniach. W tym konkretnym przypadku to również identyczne dokładnie bloki (na długość) i głowice (może z różnicami w detalach, jak powiedzmy komory wirowe - ich kształt w środku) - temu dołozenie turbiny do tego silnika - to po prostu założenie kolektorów z wersji 2L-T. Acz nie polecam oryginalnej turbiny już, bo będzie za mała (zbyt będzie dławic przelot na wyższych obrotach). Albo CT20, ale z benzyny (są to turbiny oznaczane jako high flow), albo inna, akcesoryjna pasująca na kolektor lub po prostu dopasowana do kolektora adapterem - np. turbina z hila 3,0 (odpowiednio wydajna i też możliwa do kupienia jako niemal nówka, a nie jakaś "regeneracja").

Turbina i odpowiednia pompa robi z tego silnika bez ceregieli jakieś 350Nm, i 140 kucy, na doładowaniu około 1 bar.

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: LJ 79 - Co z tym mułem zrobić

Post autor: finger »

W sumie to się już przyzwyczajam tylko nie chcę być kotwicą dla HZJ fingera.
wzruszyłem się :oops:

Czyli de facto skrzyneczka R150 + kolektor od 2l-t + nowe turbo i finger robi za kotwicę :D a przy tym masz prawie orydżynal.

teraz już wszyscy Ci zazdroszczą (a ja najbardziej).

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 945
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: LJ 79 - Co z tym mułem zrobić

Post autor: vGreg »

finger pisze: Czyli de facto skrzyneczka R150 + kolektor od 2l-t + nowe turbo i finger robi za kotwicę :D a przy tym masz prawie orydżynal.
:D
To masz dobry powód dłubnąć coś u siebie :mrgreen:

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: LJ 79 - Co z tym mułem zrobić

Post autor: finger »

Najpierw muszę dodlubać do stanu używalności :D

Marenzo
Posty: 28
Rejestracja: 06 kwie 2015, 03:01
Auto: LJ79 , HZJ73

Re: LJ 79 - Co z tym mułem zrobić

Post autor: Marenzo »

Decyzja podjęta
- Pasy dla potomstwa to podstawa
- Na pewno skrzynia , mam już dość odruchowego szukania piątki (tak finger, ja też :D )
- Silnik zostaje , czy z turbo czy bez to się okaże na ile pomoże sama skrzynia.
- Wygłuszenie przy okazji poprawy blacharki.

Po wnikliwszych oględzinach okazało się że "naszych tu nie było " i w zasadzie poza centralnym zamkiem na przednie drzwi nie ma żadnych mniej lub bardziej genialnych ulepszeń.

Dzisiaj ktoś mi powiedział "kurde, taki stary kupiłeś ? nie stać cie na nowszy" Stojąc przy tym dumnie koło swojej trochu młodszej Fabji :D

A tak przy okazji to może ma ktoś na zbyciu skrzynie do LJ po 86r. Stan co najmniej dobry plus obowiązkowy.

Mariusz , drogę pamiętam i jak zmienię skrzynie to nie omieszkam przyjechać na porównanie.

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: LJ 79 - Co z tym mułem zrobić

Post autor: finger »

A na pytanie zadane w temacie odpowiedź jest "sprzedać to w gromy" (najlepiej mi 8) )

ODPOWIEDZ