LJ70 Swap silnika

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: proto »

Oj Rokforku, przeca
PanBestia pisze:z przyczyn budżetowych...
a ty mu o "jednostkach sterujących i masie czujników" piszesz :mrgreen:
Przedpotopowa instalacja z regulacją na śrubkę i faja 8)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: Rokfor32 »

Słyszałem o tym - czyli instalacja lpg pierwszej i drugiej generacji. Ale nie polecam.

Nikt nie wie, jak długo silnik takie coś zniesie. Te instalacje działają na zasadzie pomiaru ilości zasysanego powietrza - a dla klekota ta ilość jest niezależna od ilości wtryskiwanego paliwa (ropy). W efekcie tego typu instalacja jest w stanie dać jedynie w miare stałą proporcję gaz/powietrze. Natomiast prawidłowo instalacje do klekotów podają ustalona proporcję ale gaz/ropa. W miarę sensownie mogło by to zadziałać przy klekocie z przepustnicą, jak w przypadku toyotowych jednostek TE. Bo wtedy faktycznie jest korelacja ilości powetrza i wtryskiwanej ropy. Ale przy zwykłym - jak zapodasz stałą wartośc lpg - to jedynie minimalną, inaczej silnik nie złapie wolnych obrotów. A to oznacza, że pod obciążeniem tego gazu będzie tyle co nic ... :roll:

Dodatkowo - bez czujnika spalania stukowego naprawdę łatwo o to zjawisko.

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: proto »

HDJ80 1HD-FT przelatał na takim zestawie kilkaset tysięcy km z lawetą i dalej poszedł do ludzi :mrgreen:
Krzysiek na taki zestaw w HDJ100 i D21
Tak z grubsza :gaz nie jest podawany na wolnych obrotach , tylko na wyższych.
Podawana jest stała dawka gazu i ON gdy chcesz POWER a jak chcesz eko to zmniejszasz dawkę ON na pompie.
Na Śląsku i w Bielsku to popularna modyfikacja w starszych kopcuchach :lol:

Saracen
Posty: 47
Rejestracja: 19 mar 2012, 10:55
Auto: HDJ 100- lekarz przypisał?
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: Saracen »

Czyli szukasz coś takiego:
https://www.youtube.com/watch?v=g6kvRq0DLiM" onclick="window.open(this.href);return false;

mirmlo
Posty: 76
Rejestracja: 19 sty 2015, 20:38
Auto: fj40,lj78,zmoty r??ne, ale w cz??ci toyoty
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: mirmlo »

Saracen1 pisze:Czyli szukasz coś takiego:
https://www.youtube.com/watch?v=g6kvRq0DLiM" onclick="window.open(this.href);return false;
Drogi Krajanie, miało być niskobudżetowo, a to reklama Pana M...i swapa do patrola za zylion.

RADZILLA
Posty: 81
Rejestracja: 17 gru 2012, 11:43
Auto: LJ 70
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: RADZILLA »

Mam sprawe mogl by ktos zmierzyc ile centymetrow jest od miski do mostu w lj70? Fota mile widziana.

RADZILLA
Posty: 81
Rejestracja: 17 gru 2012, 11:43
Auto: LJ 70
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: RADZILLA »


RADZILLA
Posty: 81
Rejestracja: 17 gru 2012, 11:43
Auto: LJ 70
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: RADZILLA »


Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: Rokfor32 »

No i?

Po silniku już słychać, że szału ni ma ... :wink:

A poważniej - faktycznie po silniku słychać ..., jego wiek. I przebieg. Takie charakterystytczne rytmiczne dudnienie. To świadczy o sporym przebiegu jednostki napędowej - bez stresu większego, ale jednak. Układy stabilizacji wolnych obrotów mają już czasy świetności za sobą ... :wink:

Dymek przy dociśnięciu gazu świadczy też o rozregulowanej pompie - tudziesz po prostu niezestrojonej.

Cóż - jeszcze masz ciut zabawy z tym projektem ... :wink:

ps. Gdybym tak przydepnął prz ruszaniu lekkim wozidłem z ... 1UZ-FE - to ... by sie zagrzebał. W betonie ... :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: Rokfor32 »

A tak ciut konstruktywniej.

Swapujesz standardowy LJ. Pochwal sie w temacie sprzęgła. Dla mnie jest to jeden z trudniejszych tematów - "kilka" tego typu operacji juz uskuteczniłem, i przy manualnej skrzynce ZAWSZE temat opiera się o sprzęgło. Mogę 2lL-T podrasować na znacznie powyżej 350Nm - ale seryjna tarcza (235) i seryjny - czy nawet wzmacniany docisk - nie robią. Podobnie jest z jednostkami 1HD-FT. Sprzęgło 300 mm na seryjnym docisku wysiada powyżej 450 Nm.

Silnik supry (w moim J73) puki co bez pierdnięcia unoisi docisk navary. Specyficzny docisk, przygotowany pod około 450 Nm (na tarczy 250mm), ale kosztem żywotności. Ale - jest tak jak ma być - tarcza kevlarowa, i strzał ze sprzęgła na bucie zapina napęd w ułamku sekundy. Przy swapowanych turboklekotach ten zestaw tez robił (rasowane 2L-T na tym sprzęgle) - ale ciekaw jestem jak z tym mercem wychodzi ... :wink:

RADZILLA
Posty: 81
Rejestracja: 17 gru 2012, 11:43
Auto: LJ 70
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: RADZILLA »

Tarcza jest ori toyota docisk i kolo z mercedesa w 124 jesli to nie wytrzyma bede musial myslec nad spiekiem. Na chwile obecna zapowiada sie ok a co bedzie to sie zobaczy. Wiem Rokfor ze nigdy nie pojedzie to 1UZ ale tez tyle nie kosztuje tym bardziej ze silnik dostalem za darmo a w razie w slupek kosztuje 1000pln. Na chwile obecna jestem zadowolony bo jedzie mega lepiej niz 2lt2

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: Rokfor32 »

Prawie wszystko jedzie lepiej niz 2L-T. Szczególnie ... dwudziestoletnie najmniej 2L-T - czytaj ze zdechnięta turbiną ... :mrgreen:

A powazniej - porównałem do 1UZ - bo mam takową opcję. Mogę też porównac do innych silników - ale żeby to zrobic, się byś musiał pofatygować na południe :wink:

RADZILLA
Posty: 81
Rejestracja: 17 gru 2012, 11:43
Auto: LJ 70
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: RADZILLA »

Jesli kiedys bede wybieral sie w Twoje strony napewno sie odezwe

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: Rokfor32 »

Tera - jesienią - piknie jest. Cepry tak twierdzą ... :mrgreen:

Acz - faktycznie - to jest akuratna pora roku na zwiedzanie regionu. Ślicznie, i bez ekstremów, czy to z buta, czy zmotoryzowanie. I bez zbędnego tłumu wakacyjnego. Teraz akuratnie zaczyna sie przebarwianie drzew - wygląda to naprawdę fajnie. :wink:

A tak w temacie - jak masz opcje - to sie podepnij pod hamownię. Poważnie.

Nasze zmysły przeciążenia są niestety mocno zawodne. Odczyt z maszyny daje twarde dane. Mi na ten przykład alkcelerometr przypomniał, że silnik supry wymaga ... wydajniejszej pompy paliwa :mrgreen:

RADZILLA
Posty: 81
Rejestracja: 17 gru 2012, 11:43
Auto: LJ 70
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: RADZILLA »

U mnie w okolicy slabo z hamownia moze w poznaniu? Ale najpierw musze to do konca złożyć bo w obecnym stanie wolal bym na ulice nie wyjezdzac

ODPOWIEDZ