LPG w 22R

Moderator: luk4s7

szelma
Posty: 127
Rejestracja: 23 gru 2011, 18:54
Auto: RAV4 2,0 , Hilux 2,5 d4d
Kontakt:

LPG w 22R

Post autor: szelma »

W RJ 70 z silnikiem 22 R mam od ponad roku instalację LPG I generacji. W międzyczasie padła pompa paliwa. Najtaniej i najszybciej wychodziło zastąpienie mechanicznej elektryczną. Przed wymianą Rokfor pouczył mnie, że do gaźnika musi być pompa o odpowiednim ciśnieniu. Jest ok. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale jak się zaczęły upały instalacja LPG zbzikowała. Jeśli gazu jest mniej niż połowa, wystarczy wejść w ostry zakręt i silnik zaczyna zdychać. Przełączam na opcję "0" żeby przejść na benzynę i silnik działa, choć powinien wypalić resztkę gazu i stanąć. Osobliwe na "0" mogę spokojnie jeździć. Dopiero jak nieco ostygnie, w tej pozycji już nie pali. Okazało się, że w opcji 0 zaciąga benzynę mimo, że pompa nie chodzi, a elektrozawór jest zamknięty. Wymieniłem elektrozawór benzyny i nadal jest tak samo. Jak zacząłem zakręcać zawór ręcznie, to jest ok. Teraz raz w tygodniu odpalam na benzynie, żeby przepłukać gaźnik. Po kilku km zakręcam benzynę i jeżdżę na LPG. Silnik nie przerywa po wyjściu z zakrętu nawet jak jest rezerwa.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8463
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LPG w 22R

Post autor: Rokfor32 »

Teoretycznie nawet samo wyłączenie pompy powinno odciąć benzynę ...

Instalacje do gaźników to już leciwa sprawa, i możliwe że po prostu dostęp do dobrej jakości elektrozaworów benzynowych jest słaby. Ale - możesz też wypróbować elektrozawór od LPG - w fazie ciekłej to w zasadzie takie samo oddziaływanie chemiczne jak bena - za to są wyposażone w filtr. I jakościowo są naprawdę niezłe - tyle że zwykle nie mają opcji "ręcznego" otwierania lub blokowania. Ale - zwykle działają bez żadnych problemów.

Biafer
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2007, 17:57

Re: LPG w 22R

Post autor: Biafer »

Ja z LPG w 22RE,jestem bardzo zadowolony, zadnych problemów. :lol:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8463
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LPG w 22R

Post autor: Rokfor32 »

No - ale sekwencji do gaźnika zapodać nie idzie ... :mrgreen:

Zestaw do konwersji gaźnika na wtrysk do tego auta ciągle jest, jak by co ... :wink:

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: LPG w 22R

Post autor: BOCIAN »

Rokfor - a czemu nie można wpiąć wtrysku gazu do gaźnika?

Nie jestem specem, ale tak sobie myślę, że sekwencja gazu i tak ustala "sekwencje" własnym kompem, aby to ustalić korzysta z minimalnie 2 wskazań: przepływomierza - by badać masę powietrza i czujnika położenia wału - by zgrać się z zapłonami. Wszystkim natomiast zarządza komputer LPG. Jak wiadmo, to są sprytne otwarte komputery, które można stosownie parametryzować.
Aby uzyskać powyższe sygnały do LPG-procesora w celu zarządzania całą infrastrukturę pojazdu muszę powiększyć o: przepływomierz i sygnał z aparatu zapłonowego (o ile jest elektroniczny zapłon :-)), A jak nie ma ? :-) To zmienić na elektroniczny zapłon.
Wtryskiwacze wkręcasz w kolektor dolotowy standardowo.
Ustalasz mapę wtrysku dla pełnego zakresu obrotów i dzida! :-)

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: LPG w 22R

Post autor: BOCIAN »

o cholera!, zapomniałem o qwskazaniach ootwarcia przepustnicy!, których z gaźnika nie dostane :-))))
:evil:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8463
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LPG w 22R

Post autor: Rokfor32 »

BOCIAN pisze:Rokfor - a czemu nie można wpiąć wtrysku gazu do gaźnika?

[...]myślę, że sekwencja gazu i tak ustala "sekwencje" własnym kompem, [...]
Niestety ale nie. Przy wtrysku sekwencyjnym gazu za dobór dawki paliwa (równiez LPG) odpowiedzialny jest nadal ECU silnika. Komp gazowy służy jedynie do przeliczenia czasu otwarcia wtryskiwacza z benzynowego na gazowy wg odpowiedniego algorytmu (mapy) - i niczego więcej. Komp gazowy NIE KORZYSTA z oczujnikowania silnika - potrzebne mu sa jedynie sygnały otwarcia wtryskiwaczy benzynowych.

Gdybyś się bardzo uparł, i skalibrował sobie dokładnie wtryskiwacze gazowe (są ustawialne na wydajność), i w dodatku dobrał wtryskiwacze gazowe o impedancji zbliżonej do impedancji wtrysków beny, i skorelował to ładnie z ciśnieniem gazu w fazie lotnej - to mógłbyś wogule zrezygnować z kompa gazowego - i sterować wtryskami gazowymi z tego samego sygnału - co idą wtryski benzynowe, a rodzaj paliwa zamieniać prostym przełącznikiem. Ale ponieważ była by z tym kupa zabawy - tak się nie robi, ino ustawia zgranie softwerowo przez komp gazowy - łatwo i bez ceregieli.

carinus
Posty: 172
Rejestracja: 26 paź 2012, 20:48
Auto: LJ70,KZJ90
Kontakt:

Re: LPG w 22R

Post autor: carinus »

Dobrym rozwiązaniem do gaźników okazał sie bloss.Założyłem to nawet do UAZ-a,jednak wywalając gaźnik a założyłem przepustnicę toyoty.Od tamtej pory zapomniałem że mam gaz w samochodzie.Jedynie dołożyłem sondę do kontroli składu mieszanki.

Awatar użytkownika
vico
Posty: 63
Rejestracja: 01 sty 2012, 01:27
Auto: RJ73
Kontakt:

Re: LPG w 22R

Post autor: vico »

A do czego dołączyłeś sondę.Do zapasówki? :roll:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8463
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LPG w 22R

Post autor: Rokfor32 »

Można do wskaźnika AFR. Nie będzie w żaden sposób z blosem powiązana - ale przynajmniej pokaże userowi, czy silnik dostaje poprawny skład mieszanki.

Awatar użytkownika
vico
Posty: 63
Rejestracja: 01 sty 2012, 01:27
Auto: RJ73
Kontakt:

Re: LPG w 22R

Post autor: vico »

A co to AFR :shock:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8463
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LPG w 22R

Post autor: Rokfor32 »

Air-Fuel Ratio. Miernik składu mieszanki - a tak na prawdę wskaźnik podpięty pod sondę lambda, ino że z wytłumieniem tej jej pulsacji :wink: Te proste wskaźniki podpinane są pod sondy 1V - są raczej orientacyjne, szczególnie w bogatym zakresie mieszanki. Dokładniejsze pracują na sondach 5V - zwykle te sondy sa w komplecie z miernikiem, i trzeba je wspawać w wydech.

Awatar użytkownika
vico
Posty: 63
Rejestracja: 01 sty 2012, 01:27
Auto: RJ73
Kontakt:

Re: LPG w 22R

Post autor: vico »

Dzięki.Człowiek się uczy całe życie. :lol:

carinus
Posty: 172
Rejestracja: 26 paź 2012, 20:48
Auto: LJ70,KZJ90
Kontakt:

Re: LPG w 22R

Post autor: carinus »

vico pisze:Dzięki.Człowiek się uczy całe życie. :lol:
Widzę że masz naprawdę spore braki.Jak nie masz dostępu do szerokopasmówki to zwykła sonda wystarczy żeby nie popalić gniazd i zaworów.Nie trzeba kupować kosmicznych urządzeń bo wystarczy miernik za 20zł.

Rokfor-sondy szerokopasmowej nie musisz wspawać w wydech,wystarczy dorobić rurkę wstawianą w końcówkę wydechu i robisz pomiary w każdym samochodzie.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8463
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LPG w 22R

Post autor: Rokfor32 »

Pomiary - a praca na stałe to deko co innego. Praca na końcówce wydechu to spore opóźnienia w reakcji, i spore przekłamania w odczycie (wydech nie tylko "wydecha" spaliny - pulsacja ciśnienia powoduje zasysanie częściowe świeżego powietrza do końcówki wydechu). Zupełnie inne sa też temperatury pomiaru - podgrzewanie sondy to jednak nie to samo, co praca bezpośrednio w gorących gazach w kolektorze.

ODPOWIEDZ