Strona 2 z 3

Re: Tunning 2L-T

: 29 paź 2017, 20:50
autor: Rokfor32
Primo - zainstaluj sobie manometr doładowania. Czerwona lampka zapala się po przekroczeniu 1,0 bara - ale tak do półtora dla tego silnika nie ma specjalnych przeciwskazań (dawki tam były tak poustawiane - że większe doładowanie niż 1,2 to tylko nadmiar powietrza, bez zwiększania obciążenia cieplnego silnika).

Czujnik natomiast - to zwykłe czujniki VW do ciśnienia oleju - stosowałem tam albo te z wartością 0,8 bara (szare) - albo te z wartością 1,4 (czarne). Warto mieć w schowku zapasowy - upływ czasu pokazał, że te czujniki wytrzymują tak do dwóch lat eksploatacji. Kosztują około 12 - 15 zeta, więc zapas to chyba nie problem.

Jak będziesz miał problem ze sterowaniem tą turbiną - to pisz. To rozwiązanie co tam jest zastosowane zdążyło wyewoluować w kierunku takiego bardziej bezobsługowego, i jest opcja upgrejdu :wink:

Re: Tunning 2L-T

: 30 paź 2017, 08:46
autor: pawco
Piękne dzięki za pomoc - zatem działam.

Re: Tunning 2L-T

: 30 paź 2017, 12:54
autor: vGreg
Rokfor32 pisze:Czujnik natomiast - to zwykłe czujniki VW do ciśnienia oleju - stosowałem tam albo te z wartością 0,8 bara (szare) - albo te z wartością 1,4 (czarne).
Piszesz o czujniku oleju w bloku silnika?
Jeżeli tak to chciałbym pociągnąć temat. I tu kilka pytań:
Gdzie zamontować taki czujnik jako pomiar dodatkowy?
Jaką dać przejściówkę na gwinty?

Re: Tunning 2L-T

: 30 paź 2017, 14:01
autor: rafal187
Myśle, że Rokforowi bardziej chodziło o zastosowanie czujnika z wieśwagena do toyoty ale jako pomiar, wskaźnik doładowania turbo a nie ciśnienia oleju ale mogę się mylić.

Rokfor, a do turbo niemożna by zastosować takich ładnych tjuningowych zegarów?

http://www.dabtuner.pl/Cisnienie_dolado ... T-153.html

Re: Tunning 2L-T

: 30 paź 2017, 18:55
autor: Rokfor32
Dokładnie tak - te czujniki stosuję do wysterowania zmiennej geometrii turbiny :wink: Służą do kontroli ciśnienia - ale... spalin :wink: Taka metoda pozwala na maksymalizację parametrów turbiny w dolnym zakresie obrotów silnika - niestety problemem sa właśnie te czujniki, a raczej ich słabawa trwałość. Przeciętnie koło 2 lat - niby nie tak mało, ale jednak, nie jest to tak, jak bym chciał. Niestety nie idzie znaleźć niczego alternatywnego, i żeby nie kosztowało tysiaka i wyżej :wink:

Zegary natomiast - takie też mogą być. Albo inne, zależnie od gustu. Jest ich sporo na rynku, zarówno zwykłych manometrów, jak i mierników opartych na zewnętrznych czujnikach i silnikach krokowych we wskaźnikach.

Re: Tunning 2L-T

: 31 paź 2017, 08:08
autor: raczek
To o ile wzrośnie moc w 2L-T zwiekszając doładwanie ? Czy jeszcze warto coś w tym silniku zmodyfikować żeby poprawić jego osiągi ?

Dzieki.

Re: Tunning 2L-T

: 31 paź 2017, 12:42
autor: Rokfor32
Od samego doładowania nic nie wzrośnie, a nawet spadnie, bo wzrosną opory sprężania.

Podstawa takiego tunningu to skorelowanie dawki paliwa do ilości dostarczonego powietrza. Innymi słowy - oprócz zmiany turbiny potrzebna jest też modyfikacja pompy wtryskowej.

Re: Tunning 2L-T

: 31 paź 2017, 15:24
autor: vGreg
raczek pisze:Czy jeszcze warto coś w tym silniku zmodyfikować żeby poprawić jego osiągi?
Ja raz na jakiś czas rozpędzam się z górki.
Mało pali i szybko jedzie. :lol:
A i przy okazji dokręcę obluzowane części.

Re: Tunning 2L-T

: 08 lis 2017, 10:34
autor: raczek
vGreg pisze:
raczek pisze:Czy jeszcze warto coś w tym silniku zmodyfikować żeby poprawić jego osiągi?
Ja raz na jakiś czas rozpędzam się z górki.
Mało pali i szybko jedzie. :lol:
A i przy okazji dokręcę obluzowane części.
lepiej z przepaści będzie szybciej Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Tunning 2L-T

: 09 lis 2017, 21:46
autor: vGreg
Wskaźnik doładowania turbo.
Montaż w komorze silnika
Obrazek

Wskaźnik
Obrazek
https://www.youtube.com/watch?v=BEJ5ljzDs3A

Re: Tunning 2L-T

: 10 lis 2017, 17:43
autor: vGreg

Re: Tunning 2L-T

: 13 gru 2017, 13:02
autor: Rokfor32
Trafił się kolejny pacjent do wymiany turbiny, jest więc okazja żeby sobie ładnie porównać efekty.
LJ70.jpg
(142,19 KiB) Pobrany 35 razy
Krótki komentarz:

- wykres czarny - oryginał jak do mnie trafił, z niedziałającym wastegate, czyli z turbiną dmuchającą powyżej 0,7 bara. Efektem jest przycięcie części wykresu powyżej 3000 rpm, skutkiem zadziałania zabezpieczenia pompy.

- wykres czerwony - sprężarka Garrett GT18V, ustawiona na max 0,8 bara, bez dotykania nastaw pompy. Widać, ile się odzyskuje, jak doładowanie jest w szerokim zakresie na wysokim poziomie.

- wykres zielony - po wymianie sekcji tłoczącej pompy (regulator obrotów został oryginalny). Nowa sekcja to 11mm (ori to 9). Zestrojenie dawki jest na wartościach minimalnych dla tej sekcji, i przy zastosowaniu oryginalnego boostpina dla sekcji 11. Przy takim zestrojeniu nadal nie ma dymienia na czarno. Ciśnienie doładowania w okolicach 1,0 bara.

- wykres niebieski to zmodyfikowany boostpin w kierunku optymalnego dopasowania dawki paliwa do powietrza. Nadal bez specjalnego dymienia - acz jest już możliwość jego wystapienia (przy przyduszeniu silnika na zbyt niskich obrotach i cegła w podłogę). Ta charakterystyka to już niestety jest poza zasięgiem oryginalnego sprzęgła (przełamanie w dół środkowej części wykresu to efekt poślizgu sprzęgła).

Re: Tunning 2L-T

: 13 gru 2017, 13:45
autor: rafal187
Ładne te wartości wykresów.
Ja czekam na kolejkę do takiego strojenia turbiny i przeróbkę pompy, turbinę masz już zamontowaną właśnie garetta gt18v z jakiegoś opla czy saaba.
Rokfor, który tam jestem w kolejce?

Re: Tunning 2L-T

: 13 gru 2017, 18:06
autor: Rokfor32
Na ten typ roboty to właściwie ... pierwszy ... :mrgreen:

A tak poważniej - to oczywiście całkiem zapomniałem o Tobie. Teraz przed Świętami to raczej się nie uda - ale jeżeli po Nowym Roku będzie sensowna pogoda się klarowała - to możemy temat dokończyć.

Re: Tunning 2L-T

: 13 gru 2017, 20:02
autor: rafal187
Spoko, wiem z życia, że fachowca niewolno poganiać i gnębić mailami....
Odezwę się w w nowym roku i może coś się uda zgrać z terminami.
Do tego czasu może uda mi się zamontować wskaźnik ciśnienia doładowania