Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Dzisiaj jest 21 sty 2018, 5:02
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tunning 2L-T
Post: 02 kwie 2015, 20:43 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5283
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Jak powszechnie wiadomo - ten silnik demonem to nie jest. Ale - co zresztą niektórzy pewnie wiedzą - potencjał ma. Ino niewykorzystany :wink:

Poniżej wykresik (czerwony) nieco podrasowanej jednostki tego typu. Dla porównania, na wykres nałożyłem odczyt (zielony) z KZJ70 (seryjnego), i z LJ73 (czarny), tego samego co stuningowany, ale przed modyfikacjami.

Modyfikacje nie są jakieś odjechane w kosmos - ciśnienie doładowania w okolicach 1,0 bara jedynie, tyle że na VNT, coby ładnie od dołu robiło. Poważniejsze zmiany to pompa wtryskowa - bez tego to se można ten silnik pompować do woli ... :wink:


Załączniki:
LJ73a.jpg
LJ73a.jpg [ 133.56 KiB | Przeglądany 1671 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 kwie 2015, 21:22 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lis 2009, 18:35
Posty: 3840
Lokalizacja: Łódź
Auto: FJ40, BJ45
Fajnie widać faktycznie to dmuchnięcie od dołu na momencie obrotowym. Ciekawe jak z trwałością tego silnika przy takim doładowaniu, no i jak ze spalaniem- ja u siebie widzę po uturbieniu wyraźny skok


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 kwie 2015, 7:48 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5283
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
O trwałość sie nie martwię - dmuchnięty jest celowo taki sposób, żeby pracował, szczególnie pod obciążeniem, przy nadmiarze powietrza. Bo bardziej zabójcze dla tych silników jest nie doładowanie powyżej jedynki - a wysokie EGT wynikające ze zwiększonej dawki (jak zwiększona dawka nie ma się w czym spalić, czyli przy za małym doładowaniu).

A spalanie ... :mrgreen: Cóż - zależy od ciężkości nogi kierownika. Auto teraz zapierdziela aż miło - a to kusi żeby ... z tego korzystać :mrgreen:

Wczoraj na testach to mu powyżej 140 odpuściłem, bo wymagał za dużej koncentracji coby w czarne trafić, ale generalnie auto teraz nie ma żadnego problema żeby wyprzedzać coś - co jedzie kole 90.

Spalanie - to zresztą był jeden z powodów całej zabawy z przeróbką - bo auto jak dostało M/T 33" - to na słabym silniku połykało 16 przy codziennym użytkowaniu. A używane jest nie po czarnym, a sporo po lesie, i po górkach. Się wiec teraz zobaczy, jak to wyjdzie - ale powyżej tego 16 się nie spodziewam. A teraz przynajmniej normalnie jedzie ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 kwie 2015, 8:46 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2009, 6:52
Posty: 1688
Lokalizacja: lublin/Wrocław
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
daj info na PW jaki koszt takiej zabawy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 kwie 2015, 8:52 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2007, 16:24
Posty: 364
Lokalizacja: Zbowidówka 51°09'35.0"N 22°43'51.4"E
Auto: HDJ80, BJ73, HD/Evo
Na Campie będzie miał stoisko, to Ci zrobi na miejscu. :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 kwie 2015, 9:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2011, 12:27
Posty: 483
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ70 z 92'
Jakim cudem 2L-T rozkręciłeś do 4800rpm?

niedowiarek
Grzegorz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 kwie 2015, 11:06 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5283
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
vGreg pisze:
Jakim cudem 2L-T rozkręciłeś do 4800rpm?

niedowiarek
Grzegorz


Normalnie. Pedał w podłogę ... :mrgreen:

A poważniej - dowolnego klekota można wkręcić na dowolne obroty. Tyle, że jak sie przesadzi - to korby bokiem wylatują :wink: Tu akurat do przesady jeszcze daleko - a efekt wyszedł trochę "przy okazji" modyfikacji pompy celem obsłużenia powiększonego doładowania.

Generalnie - temat zrobienia wysokobrotowego klekota (żeby nie było tej opadającej charakterystyki od 2 tysi wzwyż) będzie trenowany w kolejnych projektach - i raczej na moim silniku ... :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 kwie 2015, 20:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 14:33
Posty: 80
kpeugeot pisze:
daj info na PW jaki koszt takiej zabawy


Ja tez prosze o takie info :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 wrz 2015, 18:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 maja 2011, 0:02
Posty: 877
Lokalizacja: Kraków
Auto: HZJ73
Tak odświeżę temata bo pewnie będę w tę opcję celował.

Jakie jest fabryczne ciśnienie doładowania?

czy zwiększając do 1.0 bar nie powinno się odprężyć samego silnika?

W sportach motorowych chłopaki tak robią jak zakładają większe turbo do EVO 8)

no i kwestia spalania. W teorii powinno być mniejsze bo wyższa sprawność klekota, ale to chyba jest kwestia jaka jest lambda. Czy wyższe EGT nie powoduje konieczności naklejenia na tylną szybę naklejki "diesel musi dymić"? :D

Jak wyniki spalania?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 wrz 2015, 20:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lis 2012, 16:50
Posty: 757
Lokalizacja: Zabrze / Katowice
Auto: "Czarna Mamba" LS1
finger pisze:
czy zwiększając do 1.0 bar nie powinno się odprężyć samego silnika?

Nie, możesz w ten silnik władować spokojnie władować i 1,5 bara
finger pisze:
Czy wyższe EGT nie powoduje konieczności naklejenia na tylną szybę naklejki "diesel musi dymić"?

Mylisz pojęcia: zła lambda to dymienie a EGT to temperatura ,ale niska lambda = wysokie EGT


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 wrz 2015, 21:37 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5283
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Spalanie - w praktyce z teorią ma po drodze - ale nie zawsze. Jadąc autostradowo autem z bardziej sprawnym silnikiem - spali mniej. Ostatnio tak robiona u mnie LJ73 na trasie 500 km autostradą wzięła ok. 20% mniej paliwa średnio, niż jadąc tą samą trasą do mnie. Okolice 9/100, po modyfikacji.

Ale jeżdżąc tak, że się wykorzystuje mocno ten powiększony potencjał napędu - spalanie idzie w górę. Ta modyfikacja co robię to w końcu prawie dwa razy większa możliwa dawka jednostkowa paliwa ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 wrz 2015, 23:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 maja 2011, 0:02
Posty: 877
Lokalizacja: Kraków
Auto: HZJ73
aaa EGT mi się pokasztaniło. Chodziło mi o lambdę. Ponawiam - dymi bardzo? :D

EGT rośnie jak lambda maleje prawda?

Silnik pali mniej i basta. Sprawność to sprawność. Większa moc to większa możliwa praca silnika - większe zużycie to wiadoma sprawa 8)

9/100 to dla mnie kosmos Panie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 wrz 2015, 8:03 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5283
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Źle stawiasz pytanie.

Dymienie to kwestia zestrojenia pompy - silnik z doładowaniem czy bez może dymić jak krematorium - albo nie dymić wcale. Zwykle, żeby optymalnie wykorzystać dostępną ilość tlenu ustawia się go na taki leciutki dymek. Nie uciążliwy - ale już widoczny.

Ale jak masz problem ze zbyt wysokim EGT - to się właśnie podnosi nadmiar powietrza - czyli silnik ustawia tak - że w zakresie gdzie wylatuje już z max sprawności (zwykle pow. 3000 rpm) tnie się dawkę paliwa, albo podnosi delikatnie doładowanie, bez ruszania dawki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 wrz 2015, 9:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 maja 2011, 0:02
Posty: 877
Lokalizacja: Kraków
Auto: HZJ73
Jak kupię lj'ota to wpadam do Sącza :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 paź 2017, 20:17 
Offline

Rejestracja: 29 paź 2017, 19:49
Posty: 2
Witam serdecznie,
Rokfor zakupiłem LJ73 od Jarka z lubuskiego którego silnik kiedyś tuningowałeś: http://www.tlc.org.pl/viewtopic.php?f=1 ... 81#p183605 . Jarek poinformował mnie rzetelnie że turbo przeładowuje i tak faktycznie jest na zmianę gaśnie zielona lampka turbo i zapala się czerwona - wtedy słychać dmuchanie. Mówił abym zaczął od wymiany czujnika regulacji ciśnienia turbiny. Szukałem trochę w internecie ale nie mam pojęcia gdzie kupić i jaki. Jesteś w stanie pomóc?
pawco


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group