LJ70 - przeróbka tylnego oświetlenia
Moderator: luk4s7
LJ70 - przeróbka tylnego oświetlenia
Cześć,
Przymierzam się do przeniesienia oświetlenia tylnego ze zderzaków w słupki nadwozia w modelu z 92’. Buda metalowa.
Pytanie
Czy z przestrzeni podsufitówki jest przejście do słupków tylnych?
Grzegorz
Przymierzam się do przeniesienia oświetlenia tylnego ze zderzaków w słupki nadwozia w modelu z 92’. Buda metalowa.
Pytanie
Czy z przestrzeni podsufitówki jest przejście do słupków tylnych?
Grzegorz
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2509
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: LJ70 - przeróbka tylnego oświetlenia
kable idą przy zbiorniku i wchodzą do środka od dołu
a całą wiązkę masz po stronie pasażera nad tylnym błotnikiem
a całą wiązkę masz po stronie pasażera nad tylnym błotnikiem
Re: LJ70 - przeróbka tylnego oświetlenia
To wiem.
Pytam się o nową trasę.
Pytam się o nową trasę.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2509
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: LJ70 - przeróbka tylnego oświetlenia
ale po co je puszczać górą skoro masz wszystko gotowe
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8346
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LJ70 - przeróbka tylnego oświetlenia
Bo kable wychodzą na zewnątrz - a przy lampach w słupkach można na zewnątrz zostawić jedynie kabelek do zbiornika paliwa.
Teoretycznie jest przestrzeń we wzmocnieniu narożnym (nie w podsufitce, wewnątrz profilu) - ale nie wiem czy układ blach pozwoli przeciągnąć kabel. Podsufitka jest klejona na krawędziach, i bardzo łatwo ją zniszczyć próbując się dostać pod nią.
Teoretycznie jest przestrzeń we wzmocnieniu narożnym (nie w podsufitce, wewnątrz profilu) - ale nie wiem czy układ blach pozwoli przeciągnąć kabel. Podsufitka jest klejona na krawędziach, i bardzo łatwo ją zniszczyć próbując się dostać pod nią.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2509
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: LJ70 - przeróbka tylnego oświetlenia
to chyba lepiej cofnąć się do przodu i puścić instalację w korytkach od deski do tyłu auta
Re: LJ70 - przeróbka tylnego oświetlenia
Jeśli ktoś lubi sobie utrudniać życie to można puścić i górą. moim zdaniem wystarczy tak jak napisał Peugeocik wejść nimi do góry. Problemem z dolnymi światłami nie są przewody a gnijące ramki świateł do który dostaje się woda i błoto. Zazwyczaj wiązka ma kilkanaście czy ponad 20 lat i żyje. Wystarczy ja przejrzeć, wymienić co potrzeba i będzie hulało kolejne 20 lat. no chyba że jest już rzeźba ale ja tez można wyeliminować.
Re: LJ70 - przeróbka tylnego oświetlenia
Przyznam, że liczyłem na odpowiedź można/nie można.
Pytanie w poście to czy jest przejście a nie czy warto to robić i po co.
Jeżeli chcecie jednak poznać motywację to wybór nowej trasy zdeterminowane jest etapami kolejnych prac. Ponieważ nie mam warsztatu to planuję wykonywać przeróbki przy zachowaniu sprawności samochodu. A to oznacza, że w pierwszej kolejności uruchamiam nowe oświetlenie a później pozbywam się starego. Będzie też nowe gniazdo do haka i trzecie światło stop-u.
W tym właśnie rzecz.
Oprawki odnawiałam 2 lata temu.
Pozdrawiam
Grzegorz
Pytanie w poście to czy jest przejście a nie czy warto to robić i po co.
Jeżeli chcecie jednak poznać motywację to wybór nowej trasy zdeterminowane jest etapami kolejnych prac. Ponieważ nie mam warsztatu to planuję wykonywać przeróbki przy zachowaniu sprawności samochodu. A to oznacza, że w pierwszej kolejności uruchamiam nowe oświetlenie a później pozbywam się starego. Będzie też nowe gniazdo do haka i trzecie światło stop-u.
W wiązce przechodzącej z prawej na lewą stronę występuje również okablowanie do elektrozamka tylnych drzwi.Rokfor32 pisze:Bo kable wychodzą na zewnątrz - a przy lampach w słupkach można na zewnątrz zostawić jedynie kabelek do zbiornika paliwa.
Rokfor32 pisze:Teoretycznie jest przestrzeń we wzmocnieniu narożnym (nie w podsufitce, wewnątrz profilu) - ale nie wiem czy układ blach pozwoli przeciągnąć kabel. Podsufitka jest klejona na krawędziach, i bardzo łatwo ją zniszczyć próbując się dostać pod nią.
W tym właśnie rzecz.
Ale to znacznie większy zakres kablowania niż puszczenie „moją trasą”.kpeugeot pisze:to chyba lepiej cofnąć się do przodu i puścić instalację w korytkach od deski do tyłu auta
Nie widzę tu szczególnej trudności w wykonaniu. O tym czy coś jest trudne decyduje chęć i determinacja.kylon pisze:Jeśli ktoś lubi sobie utrudniać życie to można puścić i górą.
Oprawki odnawiałam 2 lata temu.
Pozdrawiam
Grzegorz
Re: LJ70 - przeróbka tylnego oświetlenia
To zrób lampy na bluetootha .
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 20:31
- Auto: LJ 70 1990r
- Kontakt:
Re: LJ70 - przeróbka tylnego oświetlenia
vGreg co do Twojego pytania trochę późno odp ale można między słupkami tylnymi przeciągnąć bez problemu przewody. Wystarczy podsufitkę delikatnie odchylić w narożnikach wówczas nie ucierpi za bardzo. Tylko daj jakąś osłonę na przewód bo jest tam kilka ostrych elementów, które mogą go przetrzeć. Miłego grzebania
Re: LJ70 - przeróbka tylnego oświetlenia
Podsumowanie prac:
- przewody ułożyłem w profilu w dachu nad tylnymi drzwiami, miejsca jest dużo, zmieściły się dwa przewody (po 7 żył) stosowane do podłączenia przyczep i jeszcze zostało sporo miejsca, otwory rewizyjne są po prawej i lewej stronie przy słupkach budy pod podsufitówką,
- przy przeciąganiu przewodów pomagałem sobie żyłką do przeciągania przewodów, całość operacji około 15min (łącznie z częściowym demontażem podsufitówki),
- nad drzwiami tylnymi zamontowałem 3 STOP,
- na zewnątrz wychodzi tylko wiązka do gniazda przyczepki oraz 2 żyły do zb. paliwa,
- nad tablicą rejestracyjną zamontowałem LED przecimgłowe,
- przewody ułożyłem w profilu w dachu nad tylnymi drzwiami, miejsca jest dużo, zmieściły się dwa przewody (po 7 żył) stosowane do podłączenia przyczep i jeszcze zostało sporo miejsca, otwory rewizyjne są po prawej i lewej stronie przy słupkach budy pod podsufitówką,
- przy przeciąganiu przewodów pomagałem sobie żyłką do przeciągania przewodów, całość operacji około 15min (łącznie z częściowym demontażem podsufitówki),
- nad drzwiami tylnymi zamontowałem 3 STOP,
- na zewnątrz wychodzi tylko wiązka do gniazda przyczepki oraz 2 żyły do zb. paliwa,
- nad tablicą rejestracyjną zamontowałem LED przecimgłowe,