Przekładka 78-ki

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kmiecio
Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 04 gru 2010, 16:30
Auto: TOYTOYOWE szale?stwo :)
Kontakt:

Re: Przekładka 78-ki

Post autor: kmiecio »

mirmlo też ładnie ciśniesz z tematem, 78-mka skończona więc czas na porządny projekt - 40-cha :)

dostawca
Posty: 1
Rejestracja: 29 maja 2013, 07:41
Auto: LJ78

Re: Przekładka 78-ki

Post autor: dostawca »

Witam,
czasem tu zaglądam poczytać co i jak, tata chyba ostatnio ma mniej czasu.
Toyka była w Rumunii w sierpniu.
Objechała bez problemu(paląc przy tym jak na lekarstwo) wyszło kilka rzeczy, które trzeba zrobić :)
Cywilizacja spotkana na odludziu(gwóźdź w leżącym kawałku ogrodzenia) powiedziała co o nas myśli i szybko łataliśmy gumę, w innym miejscu cywilizacja(betonowy obrośnięty trawą próg o wysokości prawie pół metra) przemodelował nam tylną prawą część zderzaka i światło p.mgielne które było po złej stronie ;)
Obrazek

mirmlo
Posty: 76
Rejestracja: 19 sty 2015, 20:38
Auto: fj40,lj78,zmoty r??ne, ale w cz??ci toyoty
Kontakt:

Re: Przekładka 78-ki

Post autor: mirmlo »

Witam! Przekladka jeszcze nie zakończona( zakładam, że jest to tytuł sagi o lj78 ). Wczoraj przeszła bodylift a dzisiaj łatanie trzech dziur, o których wiedziałem lub się ich spodziewałem przy kupnie(tylny lewy błotnik (największa)Obrazek :evil: :evil: oraz koniec progów.
Tu poObrazek :D W dalszej kolejności będzie przeróbka mocowania tylnego zderzaka, bo po lifcie zrobiło się beeObrazek :oops: ( chodzi o tą paskudną szczelinę), a po bokach jeszcze gorzej. Przód jest ok. zrobił się nawet lepszy dostęp do obsługi windy. Będzie jeszcze jakaś zabudowa tyłu i pewno przerobię sterowanie turbiną made Rokfor-zapomniałem napisać, że mam od pewnego czasu patent naszego profesora Obrazek, w związku z tym nowe sprzęgło, bo stare ślizgało już podczas testów u Rokfora. Nowe aisin też nie dało rady... Jest xtreme outback( australia 40% mocniejsze), ale też za bardzo sobie nie radzi. To ten przyrost Nm (oj dużo, aż szkoda ograniczać ) .Nowe sprzęgło do zbycia-wystawię w odpowiednim dziale.Pompa i turbo zmieniła dynamikę diametralnie :lol: Tak się stroję, bo chciałbym w przyszłym roku dotrzeć Tojcią do Murmańska.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2509
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Przekładka 78-ki

Post autor: kpeugeot »

super :)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8347
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Przekładka 78-ki

Post autor: Rokfor32 »

Turbina Garrett GT18V. Wygląda niepozornie, tak na oko na mniejszą od CT20 ... :wink: Ale - inna konstrukcja, a zmienna geometria pozwala na ładne zgranie charakterystyki :wink:

Mirmlo uparł się na dedykowany (do LC) set sprzęgła - cóż, ma swoje powody. Niemniej - faktycznie silnik 2L-T przestaje robic na fabrycznym sprzęgle - więc temat rozeznałem, i dobrałem ... odpowiedni zestaw :wink: Niestety - niekoszerny :wink: . Acz - na koszernym tez się da - ale nadal nie będzie na max - toyota nie przewiduje wystarczająco mocnych docisków.

Niekoszernie - idzie sprzęgło z nissana. Wymaga oczywiście przeróbki koła zamachowego - ale docisk daje około 2x większy moment - niż fabryczny dla sprzęgła 235 mm. Niestety - nie bez efektów ubocznych - konstrukcja docisku powoduje - że tarczy nie da się zjechać "do nitów". mniejszy skok docisku - w konsekwencji większa siła - ale i krótsze interwały wymiany tarczy.

Coś za coś - niemniej - takie rozwiązanie pozwala na cieszenie się z podkręconego 2L-T na max parametry :wink:

Koszernie - docisk z 5VZ-FE, i tarcza 250mm (wymaga to splanowania koła zamachowego - ale docisk pasuje na kołki ustalające 235mm, czyli układ nie wymaga ponownego centrowania). Tyle - że to sprzęgło nie istnieje w używce - a w aftermarkecie ceny zaczynają się od tysiaka ... :wink:

ps. co ciekawe - nie w każdym aucie (u mnie robionym) występował problem ze sprzęgłem. Nie wiem, czym to idzie - część wozów swap przyjmuje ot tak, jak gdyby nigdy nic (a zaznaczam, pomiar przyrostu momentu mierzony akcelerometrem daje mniej więcej ten sam wynik w każdym przypadku) - a część "stroi fochy" - czyli nawet minimalny przyrost momentu (około 40 Nm) - i po sprzęgle ... :wink:

ODPOWIEDZ