Sterownik świec żarowych

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: Kames »

RICHI pisze:Koledzy powiem tak jeżeli chodzi o 2LT 2,4 TD 86KM.to ja sprawdziłem wszystko co odpowiada za odpalanie silnika i jest OK :mrgreen: :arrow: ,a rano pali na 2-3 a nawet dopiero za 4-tym razem odpali,więc zamówiłem świece oczywiście BOSCH 202-250-073 KATALOGOWO, bo taniej,4szt.-250zł. Świece były trochę dłuższe na gwincie ale KATALOGOWE no więc wkręciłem. : :P Rano następnego dnia przy 4C 0 siara na całe osiedle :shock: odpaliłem go ku........ :twisted: wa za 16 razem poczym silnik chodził jak na 2-wa gary :arrow: Totalnie załamany wkładam spowrotem stare świece no i powtórka na drugi dzień ku mojemu zdziwieniu toyka po dłuższym podgrzaniu ok.10sek. odbuksowała za 2-gim razem.Świece BOSCHA odesłałem do serwisu Boscha mają mi odesłać kasę (czekam) :?: Więc ze stulonymi uszami do SERWISU TOYOTY KONIN :cry: o pomoc, po negocjacjach z 430zł za 4szt. zapłaciłem 330zł,więc różnica nie wielka , a orginał DENSO 19850-54071. Co mnie jeszcze zastanawia ,że orginał ma 6V,a bosch i te moje stare jakieś GP mają 11V,chyba chodzi o szybkość grzenia.Jutro rano kolejna próba i mam nadzieję że faken ostatnia i po sprawie :idea: Dam znać co i jak nara...
moze ci paliwo sie wraca panie kolego :!:

Awatar użytkownika
fobos
Posty: 3155
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Auto: VZJ 90
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: fobos »

Sterownik świec żarowych jest bardzo czuły. Wystarczy, że masz spaloną jedną świecę i już nie będzie grzała żadna. Przerabiałem to kilka razy. Po wymianie spalonej świecy wszystko wraca do normy. Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie wyraźnie słychać jak przekaźnik załącza i wyłącza grzanie. Jak jest coś nie tak, od razu to słyszę. Oryginalne świece są faktycznie na 6V.

zielu
Posty: 18
Rejestracja: 18 paź 2010, 11:00
Auto: LJ70
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: zielu »

a ja pozbyłem się przekaźników zamontowałem sobie guzik w kabinie wciskam trzymam 6 sekund puszczam i pali od szczała :lol:

RICHI
Posty: 26
Rejestracja: 17 maja 2010, 22:11
Auto: 2-LT70
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: RICHI »

GRUZIN robie zakład że masz ten sam problem co ja,wykręc świece i sprawdź jej opis na bank są 11V ,a powinny byc (6V).
Ja teraz dosłownie po zgaśnięciu kontrolki czyli ok.3sek. tylko cykam starter bez trzymania i pali na dotyk silnik pracuje równo jestem bardzo zadowolony :mrgreen: ,ale czakam na pierwsze większe mrozy i wtedy dopiero :P 100% :P zadowolenia.
( 6V-szybko grzejące / 11V-wolno grzejące) :arrow: dla tego grzeją się ok 20,a i 30 sek. żeby silnik odpalił i pracował równo. :lol: POZDRAWIAM...

RICHI
Posty: 26
Rejestracja: 17 maja 2010, 22:11
Auto: 2-LT70
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: RICHI »

KAMEZ76- Wszystko sprawdzałem ciśnieni 31na garze/nowy filtr paliwa/nowy aku/nowe żarówki/spr.przekaźnik świec/zawór zwrotny nowy/płukany zbiornik paliwa/warto spr.korek wlewu paliwa czy niezapowietrzony,okazało się że świece :idea: .

RICHI
Posty: 26
Rejestracja: 17 maja 2010, 22:11
Auto: 2-LT70
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: RICHI »

No i co tam GRUZIN. :?:
Gruzin pisze:A tak dla ciekawości...

U mnie tyż kontrolka świec pali po 2-3sek czy to lato czy zima.
Nie mierzyłem bo to i tak za mało moje serce żeby żyć.... :wink:

Jak chcę uruchamiać po zgaśnieciu kontrolki - im zimniej tym większa lipa, a jak jest przymrozek to juz dupa...

Ale, ale... :wink:
Jak sobie cierpliwie poczekam dobrą minutę, a nawet więcej (przekażnik sterowania świecami rozłącza tak jak pisali poprzednio po ok 2min) - to uruchamiam od kopa i pracuje równiuśko.
Jako że z dizlami mam bytność od ładnych paru lat - testowałem to różnie (i pare podgrzań i dłużej i krócej) - wniosek jest jeden dla mojego małego czołgu - niezależnie od temp. i czasu nieużytku, pory roku i fazy księżyca - raz dobrze, długo podgrzać (nawet do "pstryknięcia sterownika") - tyknięcie startera, mały bambo z rurki i śmiglak radośnie klekocze... :mrgreen:

PS Nie uruchamiałem w ekstremach poniżej -20 stopni, gdzieś na polu ganiając wilki. :mrgreen:
Natenczas Ona zapada w zimowy sen...

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: Heniu »

Oryginał to Denso, dokładnie to symbol DG-213 (6V), bez problemu można dostać na wolnym rynku po za ASO.

Awatar użytkownika
MilitarniKris
Posty: 121
Rejestracja: 29 lis 2010, 09:46
Auto: LJ70 - CeJota
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: MilitarniKris »

Udało mi się wyszukać dokumentację od sterownika świeć żarowych Toyoty. Wynika z niej, że nie ma specjalnego związku czasu świecenia żarówki od grzania świec. Nic też nie daje kilkukrotne przełączanie kluczykiem w stacyjce -tj. mit.
W praktyce jest wykres zależności czasu grzania od temperatury zewnętrznej. I tak np. w temp. 20 st. C cas grzania jest. 45 s, w o st. C ok. 70 s, -10 stC ok. 100 s, powyżej -20 st. C czs jest ok 130 s. Jest to realizowane automatycznie o ile wszystko jest sprawne jak pisali koledzy wcześniej. Normalnie jak jest zimno przy pierwszym odpaleniu trzeba przekręcić zapłon i poczekać odpowiednią ilość czasu, potem start.
Oczywiście te czujniki typu płomieniówka i inne też są i mają znaczenie ale generalnie nie jest to takie skomplikowane jak wygląda. Wystarczy próbnik 12V (żarówka) i sprawdzić po przekręceniu kluczyka czy podawane jest napięcie na świece żarowe.

Jak komuś padnie sterownik można zrobić sterownie ręczne tzw. przyciskiem lub wykombinować coś podobnego.

U mnie jak padł sterownik podawał napięcie przez ok. 0.5 s i w rezultacie trudno było w zimę odpalić. Poradziłem sobie zworką z drutu zamiast całego dość skomplikowanego sterownika. Teraz zautomatyzowałem proces i zamontowałem sterownik uniwersalny firmy DEMM , można go znaleźć na alledrogo :)

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: sebastian44 »

Czyli z tego wynika że jak jest zimno to kilkukrotne przekręcanie kluczyka jest bez sensu, lepiej przekręcić raz i poczekać dłużej niż pali się lampka pre-heat? U mnie ta lampka pali sie zazwyczaj podobny czas i nie jest to na pewno nigdy 100 sekund, raczej ponieżej 10..

Awatar użytkownika
fobos
Posty: 3155
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Auto: VZJ 90
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: fobos »

Czasy które podałeś nie dotyczą grzania świec żarowych przed rozruchem, tylko dogrzewania cylindrów po rozruchu silnika. Realizowane jest to przez podawanie niższego napięcia na świece przez czas który podałeś. Właściwe grzanie świec żarowych trwa do kilku sekund. By układ działał prawidłowo, wszystkie świece muszą być sprawne. Wystarczy że jedna jest spalona, a całe sterowanie grzaniem świec idzie w piz.....u.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2513
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: kpeugeot »

po regeneracji rozrusznika jakieś 6 m-cy temu auto dziś przy minus 20 odpaliło od pierwszego długiego kręcenia

bardziej optima już pada ale ona sta łe 18 godzin pod woda w wilkowie - to i tak cud że działa

robi55
Posty: 81
Rejestracja: 15 cze 2009, 20:46
Auto: Suzuki Jimny
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: robi55 »

Koledzy pomocy , gdzieś od miesiąca mam problem z odpaleniem silnika w mojej LJ70 2LT 2 , to znaczy zapala praktycznie za pierwszym razem ale pracuje tak jakby nie palił na wszystkie cylindry , szarpie troche i zakopci prz tym odpalaniu ale po 2-3 minutach zaczyna w miare równo pracowac a jak się rozgrzeje to pracuje już bardzo dobrze , co jest grane. A z tymi świecami żarowymi jak to w końcu jest , ile czasu grzejemy , wkurza mnie bo ja mam czerwony przycisk do grzania tych świec i kombinuj teraz człowieku ile czasu grzac te świece . ps. a jak co to jakie te świece kupic , jakieś oznaczenia .

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: Kames »

ROBI po pierwsze to wykrec je i zobacz czy grzeja i jak :!: , czasami swieca grzeje ,ale jakos od góry co stwarza problemy z zapaleniem. Przy jednej nie bedziesz miał w lecie problema, lecz wiecej stworzy ci problem o jakim piszesz.
Przycisk trzymaj mniej ,wiecej 5sek po czym mozesz dogrzewać - jak silnik nie równo pracuje . Swiece kup japonskie Denso

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: Kames »

Obrazek
zobacz na rysunku swieca nie grzeje na końcówce to jet problem
czasami po wyjęciu i sprawdzeniu dziwnie sie rozgrzewają , czego nie zobaczysz sprawdzając swiece wkręcone

robi55
Posty: 81
Rejestracja: 15 cze 2009, 20:46
Auto: Suzuki Jimny
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: robi55 »

Witam , piszesz przycisk trzymac 5s poczym dogrzewac , co mam dogrzewac nie kumam .
kames76 pisze:ROBI po pierwsze to wykrec je i zobacz czy grzeja i jak :!: , czasami swieca grzeje ,ale jakos od góry co stwarza problemy z zapaleniem. Przy jednej nie bedziesz miał w lecie problema, lecz wiecej stworzy ci problem o jakim piszesz.
Przycisk trzymaj mniej ,wiecej 5sek po czym mozesz dogrzewać - jak silnik nie równo pracuje . Swiece kup japonskie Denso

ODPOWIEDZ