Sterownik świec żarowych

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Sterownik świec żarowych

Post autor: Heniu »

Silnik 2lt

Jak długo u was grzeje świece?

U mnie przy temp 0 stopni jakieś 3 sekundy, przy - 10 ok 4 sekund, silnik pali od strzała z tym że przez pierwsza minutę troszkę nierówno pracuje.
Napięcie podaje na listwę 12 v, później dogrzewa 6V.

Pytam bo w innej Lj-cie trwa to dłużej i nie wiem czy mam coś skopcone?

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: czobi »

2ltII
ale identico
inna sprawa ze ponizej zera swiece grzeje kilka razy za nim odpale
chociaz to chyba moj wymysl, placebo nic wiecej..

Awatar użytkownika
fobos
Posty: 3155
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Auto: VZJ 90
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: fobos »

A u mnie jest tak, że kontrolka gaśnie po 2-3 sek, ale przekaźnik puszcza gdzieś po 5-6 ( słychać klik i kontrolki troszkę jaśniej palą ) i dopiero wtedy odpalam. Pali od kopa ( chyba że się rozrusznik podwiesi :evil: ) i od razu pracuje równo. Ale u mnie to wszystko dzieje się w kontrolowanej temperaturze +10 stopni, bo autko stoi w garażu 8) .

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: MaxLux »

Heniu pisze:Silnik 2lt

Jak długo u was grzeje świece?

U mnie przy temp 0 stopni jakieś 3 sekundy, przy - 10 ok 4 sekund, silnik pali od strzała z tym że przez pierwsza minutę troszkę nierówno pracuje.
Napięcie podaje na listwę 12 v, później dogrzewa 6V.

Pytam bo w innej Lj-cie trwa to dłużej i nie wiem czy mam coś skopcone?
Jak nierowno pracuje to masz spalona jedna lub 2 swiece - najlepiej sprawdzic ktora odlaczajac wspolna szyne i podaniem kabelkiem plusa na konektor, ja iskrzy (ewentualnie mozesz zmierzyc prad) to dziala :mrgreen:

a jak nie to spalone :cry:

Mozna ewentualnie tak jak Czobi pare razy podgrzac i paluszkiem pomacac ktora swieca ciepla a ktora nie bangla ... Tylko ponoc przy takim kilkukrotnym podgrzewaniu moze sie upalic koncowka swiecy i zrobic spustoszenie w silniku :shock:

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: Heniu »

świece sprawdzę żarówką jak nie zaświeci to lipa,

@czobi grzać kilka razy się nie da u mnie, sterownik odrazu wyłącza grzanie świec

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4424
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: Gałka »

jako ciekawostka:
a ja w swojej HZJ-cie (tyż silnik Toyoty - 1HZ ) mam taki patent ( i to fabryczny ): lampka świeci w zależności od temperatury:
1. silnik ciepły po jeździe - ok. 1 s.
2. silnik z garażu - ok. 12 st - 2 sek.
3. zimny silnik na dworzu -0 st - ok. 3 sek
4. bardzo zimny silnik :-10st. - 4 sek.
5. baaaaaaaardzo zimny silnik : - 18 st - 4 sek.
tyle lampka
a wskaźnik napięcia pokazuje że świece zostają wyłaczone dopiero po ok. 2 minutach bez względu na temperaturę. Widać jak wskazówka powoli się podnosi czyli wyłączają się płynnie czyli idzie coraz mniejsze napięcie. ( W Lj-cie miałem to skokowo )
Widocznie lampka pokazuje kiedy można kręcić rozrusznikiem.
W instrukcji piszą , że :
1. gdy przekręcisz kluczyk w 1 pozycję i nie zapalisz silnika i tak zostawisz to po ok. 2-ch minutach świece same się wyłączą by się nie spaliły.
2. gdy zapalisz silnik to i tak grzeją przez ok. 2 minuty bo podobno są czyściejsze spaliny.
sprawdziłem, że faktycznie tak jest.
Dotyczy to świecy "płomieniówki " i żarowych.
Czyli grzanie przez ok. 2 miinuty im nie szkodzi?
U mnie jest 24V i zapala w te mrozy ( - 18) lepiej niż fokusowa benzyna: od 1 obrotu:

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: czobi »

z nierowna praca mialem tylko dwa przypadki jak bylo -20, w ciagu 3lat..wiec jest git
swiec w to nie mieszam bo mi galy zamarzaly to i silnik musi potelepotac
curfa nie cierpie tej ppszonej zimy :evil:

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1493
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: MariuszS »

U mnie, jeśli tylko w ogóle jest jakiś akumulator w aucie ;-) to zupełnie się nie muszę zastanawiać:
pali zawsze po 1/4 obrotu i od razu pracuje równo, nawet przy -20 st.

A poza tym, kocham zimę! Niestety, nie da się całkowicie wyeliminować pory bezśnieżnej! ;-)
Obrazek
"Gęsi już wszystkie po wyroku, nie doczekają się kolędy"
Przepraszam za lekkie OT, ale jestem sentymentalny ;-)
To jeszcze z czasów, gdy jeździłem Miśkiem :-)

Awatar użytkownika
hashid
Prezes Zarządu
Posty: 4456
Rejestracja: 20 lis 2007, 23:51
Auto: KDJ12
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: hashid »

u mnie w 2LTII lampka świec żarowych gaśnie po ok 3 sek. ale sam przekaźnik "pyka" po ok 6-10 w zależności od zimna. Pali na dotyk.

Mariuszu z tym kanoo zimą to jakies kanadyjskie dyscypliny po lodzie?

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1493
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: MariuszS »

hashid pisze:Mariuszu z tym kanoo zimą to jakies kanadyjskie dyscypliny po lodzie?
To jest wynik mieszkania w strefie klimatu umiarkowanego, ale nieprzewidywalnego ;-)
Byliśmy najpierw na spływie Rabą , a w drodze powrotnej pojechałem skontrolować porządek w bacówce.
A motyw "z gęśmi po wyroku" wrył mi się w pamięć na długo.
Aby nieco odejść od OT w kierunku topicu, dodam, że w poczciwym "Miśku" świece żarowe grzały średnio parę sekund dłużej niż w Toy, ale też palił na dotyk. Teraz pali na dotyk mojego Brata; nota bene, w okolicy Henia :-).
Dobrych aut nie wolno sprzedawać byle gdzie. ;-)

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: Heniu »

Dzięki, w takim razie zakładam że przekaźnik mam sprawny, poszukam przyczyny w świecach. Czy jak sie któraś spali to jest to jakoś sygnalizowane? np w tak archaicznym silniku jak 2,3 dtr w oplu miga kontrolka grzania świec. Bo jak w Toyce nawala alternator to migają kontrolki :mrgreen:

wwtp
Posty: 2
Rejestracja: 13 lis 2009, 11:25
Auto: LJ70

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: wwtp »

mam problem z odpalaniem ponizej okolo 5 stopni po dluzszym kreceniu jak juz odpali chodzi ladnie i rowno .. sprawdzalem na listwie nie dochodzi prad co mam z tym zrobic? pozdrawiam

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4424
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: Gałka »

sprawdź "po kabelkach" czy działa 1 przekaźnik ( patrząc od świec żarowych )-posłuchaj, powinien stukać przy przekręceniu stacyjki.
Czy dostaje ze sterownika świec sygnał ( napięcie na cewkę przekaźnika ).
Jeśli stuka to sprawdź po kabelkach od styków do akumulatora.
Jeśli nie a dostaje sygnał na cewkę to wymień przekaźnik. Jeśli nie ma sygnału na cewkę to już gorzej; padł sterownik. :(

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: Heniu »

W 2LT jest jeszcze jedna świeca, mówią na nia "płomieniowa" . Znajduje się w kolektorze od spodu, idź po kablach to ją znajdziesz. Ponoć jak popsuta to nie podaje napięcia na listwę świec żarowych.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Sterownik świec żarowych

Post autor: sebastian44 »

Mam takie pytanie:u mnie w silniku 3.4 diesel lamka pali sie troszke dluzej na zimnym silniku podobnie jak w innych i zastanawiam sie czy takie kilkukrotne przekrecanie kluczyka w celu lepszego podgrzania silnika ma sens?krecic nalezy po zgaszeniu lampki..czy np jak podgrzewam 3 razy swiece tak po ok 3 sekundy raz potem odpalam to jest zdrowiej dla silnika? czy bez roznicy?czy tez moze jaram swiece?a moze lepiej zaczekac z przekreconym kluczykiem minute juz po zgasnieciu lamki i dopiero odpalic.pali na dotyk lub po jednym obrocie..

ODPOWIEDZ