Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 21 lis 2018, 2:25
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 31 lip 2013, 20:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2011, 20:31
Posty: 41
Lokalizacja: WK Zachodniopomorskie
Auto: LJ 70 1990r
Za późno odczytałem Kylon, już zamówiony ale dobrze wiedzieć(bo zawsze może się okazać, że przyszedł niewłaściwy).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 kwie 2016, 8:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 mar 2014, 0:46
Posty: 5
Podpinam się pod temat: czy ktoś wie jakim momentem dokręcić tą dużą nakrętkę flanszy tylnego wału w reduktorze?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 kwie 2016, 9:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Posty: 306
Lokalizacja: Żywiec
Hej.
Według tego co odczytałem z manuala i jak dobrze pamietam to niecałe 130 Nm, chyba 127 dokładnie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 kwie 2016, 10:51 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5801
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Można silniej - szczególnie jeżeli reduktor jest już po przejściach, i np. miał obrócone bieżnie łożysk na wałku zdawczym (skutek złego wydystansowania łożysk stożkowych). Ta nakrętka spina sztywne elementy na tym wałku - czyli bieżnię łożyska, tulejkę dystansową, ślimacznicę obrotomierza - i flanszę wału. Nie da się tam niczego "zgnieść" zbyt dużym momentem - acz oczywiście przesada też jest niewskazana, bo przywalenie kluczem udarowym np. 1000Nm może zerwać gwint nakrętki :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 kwie 2016, 11:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 mar 2014, 0:46
Posty: 5
Dzięki :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lip 2018, 15:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2014, 22:56
Posty: 49
Lokalizacja: Pyskowice
Auto: J95
Witam
Przymierzam się do wymiany uszczelniacza od strony wału z przodu bo cieknie.Temat jest opisany i zdjęcia są można robić. Pytanie jak wygląda wymiana uszczelniacza od strony tylnego wału czy jest równie prosta jak przodu i czy go ruszać jak nie cieknie.
Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lip 2018, 16:05 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2009, 6:52
Posty: 1882
Lokalizacja: lublin/Wrocław
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
jak nie demontujesz reduktora i nie masz go na stole to bym nie ruszał


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lip 2018, 16:45 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15226
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
A czemu trzeba demontować reduktor do wymiany uszczelniacza ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lip 2018, 18:00 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2009, 6:52
Posty: 1882
Lokalizacja: lublin/Wrocław
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
nie trzeba, jak nie wyjety to po co ruszac


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lip 2018, 8:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2014, 22:56
Posty: 49
Lokalizacja: Pyskowice
Auto: J95
Zna ktoś odpowiedź na moje pytania?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lip 2018, 9:01 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2009, 6:52
Posty: 1882
Lokalizacja: lublin/Wrocław
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
jest tak samo prosta


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lip 2018, 9:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2014, 22:56
Posty: 49
Lokalizacja: Pyskowice
Auto: J95
A tylny uszczelniacz ruszać?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lip 2018, 10:29 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2009, 6:52
Posty: 1882
Lokalizacja: lublin/Wrocław
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
wiesz co może lepiej już wymień wszystkie będzie spokój na lata


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 wrz 2018, 13:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2014, 22:56
Posty: 49
Lokalizacja: Pyskowice
Auto: J95
Uszczelniacze wymieniłem przód i tył bez wyciągania reduktora i narazie nie ciekną. Jedyna uwaga dla tych którzy nie wiedzą. Żeby odkręcić nakrętkę trzymającą flansze należy sobie zrobić przyrząd w postaci kształtownika z np. dwoma otworami który nam zablokuje flanszę i ułatwi odkręcenie nakrętki tej zagniatanej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 wrz 2018, 15:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Posty: 477
Lokalizacja: 3miasto
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Ja mam inną ciekawą historię :) Dokładnie w 4runnerze 2gen. Podobny reduktor.

Flansza reduktora wychodząca na tylny wal dostała luzu i ciekło z reduktora. Jakie było moje zdziwienie gdy sie okazało, że nakrętka jest niedokręcona ale ma zagnieciony rant.
Co mogło spowodować poluzowanie nakrętki ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group