cieknie z reduktora

Moderator: luk4s7

wybrzeze11
Posty: 41
Rejestracja: 10 kwie 2011, 20:31
Auto: LJ 70 1990r
Kontakt:

Re: cieknie z reduktora

Post autor: wybrzeze11 »

Za późno odczytałem Kylon, już zamówiony ale dobrze wiedzieć(bo zawsze może się okazać, że przyszedł niewłaściwy).

M-Team
Posty: 5
Rejestracja: 15 mar 2014, 23:46

Re: cieknie z reduktora

Post autor: M-Team »

Podpinam się pod temat: czy ktoś wie jakim momentem dokręcić tą dużą nakrętkę flanszy tylnego wału w reduktorze?

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: cieknie z reduktora

Post autor: rafal187 »

Hej.
Według tego co odczytałem z manuala i jak dobrze pamietam to niecałe 130 Nm, chyba 127 dokładnie.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: cieknie z reduktora

Post autor: Rokfor32 »

Można silniej - szczególnie jeżeli reduktor jest już po przejściach, i np. miał obrócone bieżnie łożysk na wałku zdawczym (skutek złego wydystansowania łożysk stożkowych). Ta nakrętka spina sztywne elementy na tym wałku - czyli bieżnię łożyska, tulejkę dystansową, ślimacznicę obrotomierza - i flanszę wału. Nie da się tam niczego "zgnieść" zbyt dużym momentem - acz oczywiście przesada też jest niewskazana, bo przywalenie kluczem udarowym np. 1000Nm może zerwać gwint nakrętki :wink:

M-Team
Posty: 5
Rejestracja: 15 mar 2014, 23:46

Re: cieknie z reduktora

Post autor: M-Team »

Dzięki :)

cotopaxi
Posty: 58
Rejestracja: 10 kwie 2014, 22:56
Auto: J95
Kontakt:

Re: cieknie z reduktora

Post autor: cotopaxi »

Witam
Przymierzam się do wymiany uszczelniacza od strony wału z przodu bo cieknie.Temat jest opisany i zdjęcia są można robić. Pytanie jak wygląda wymiana uszczelniacza od strony tylnego wału czy jest równie prosta jak przodu i czy go ruszać jak nie cieknie.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: cieknie z reduktora

Post autor: kpeugeot »

jak nie demontujesz reduktora i nie masz go na stole to bym nie ruszał

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: cieknie z reduktora

Post autor: kylon »

A czemu trzeba demontować reduktor do wymiany uszczelniacza ?

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: cieknie z reduktora

Post autor: kpeugeot »

nie trzeba, jak nie wyjety to po co ruszac

cotopaxi
Posty: 58
Rejestracja: 10 kwie 2014, 22:56
Auto: J95
Kontakt:

Re: cieknie z reduktora

Post autor: cotopaxi »

Zna ktoś odpowiedź na moje pytania?

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: cieknie z reduktora

Post autor: kpeugeot »

jest tak samo prosta

cotopaxi
Posty: 58
Rejestracja: 10 kwie 2014, 22:56
Auto: J95
Kontakt:

Re: cieknie z reduktora

Post autor: cotopaxi »

A tylny uszczelniacz ruszać?

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: cieknie z reduktora

Post autor: kpeugeot »

wiesz co może lepiej już wymień wszystkie będzie spokój na lata

cotopaxi
Posty: 58
Rejestracja: 10 kwie 2014, 22:56
Auto: J95
Kontakt:

Re: cieknie z reduktora

Post autor: cotopaxi »

Uszczelniacze wymieniłem przód i tył bez wyciągania reduktora i narazie nie ciekną. Jedyna uwaga dla tych którzy nie wiedzą. Żeby odkręcić nakrętkę trzymającą flansze należy sobie zrobić przyrząd w postaci kształtownika z np. dwoma otworami który nam zablokuje flanszę i ułatwi odkręcenie nakrętki tej zagniatanej.

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: cieknie z reduktora

Post autor: namlooc »

Ja mam inną ciekawą historię :) Dokładnie w 4runnerze 2gen. Podobny reduktor.

Flansza reduktora wychodząca na tylny wal dostała luzu i ciekło z reduktora. Jakie było moje zdziwienie gdy sie okazało, że nakrętka jest niedokręcona ale ma zagnieciony rant.
Co mogło spowodować poluzowanie nakrętki ?

ODPOWIEDZ