Strona 2 z 6

Re: 1KZT - nowa głowica

: 07 paź 2009, 14:56
autor: MariuszS
kylon pisze:A niech dzisiaj będzie czwartek :mrgreen:
...
- jutro będę miał info co do producenta z Nowej Zelandii
A niech dzisiaj będzie piątek! ;-)
Masz już może jakieś info?

Re: 1KZT - nowa głowica

: 24 paź 2016, 16:47
autor: luk4s7
Pozwolę sobie odgrzać starego kotleta bo nie został w sumie zjedzony do końca :)

Czy ktoś może wie jak odróżnić głowicę która nie ma wspomnianej wyżej wady fabrycznej od takiej co może jednak pęknąć bo wadę ma? Czy można to zrobić po numerze VIN auta?

Jak na tym tle wypada model J9? Słyszałem że ten problem dotyczy tego modelu również.

Re: 1KZT - nowa głowica

: 24 paź 2016, 17:07
autor: kylon
Pierwszy post w dziale w którym piszesz.

Re: 1KZT - nowa głowica

: 24 paź 2016, 17:10
autor: luk4s7
Chyba nieprecyzyjnie się wyraziłem bo oczywiście pięknie to opisałeś, ale widać to dopiero po rozebraniu silnika.
Mnie interesuje czy da się to ocenić BEZ rozbierania - tylko z zewnątrz i/lub po VIN’ie itp.

No i czy w J9 też są takie babole i kiedy to poprawili?

Re: 1KZT - nowa głowica

: 24 paź 2016, 18:12
autor: kylon
Wystarczy zdemontować pokrywę zaworów. Początki J9 chyba miały jeszcze ten problem. Kiedyś była akcja serwisowa Toyoty na wymianę. Trzeba poguglać i może gdzieś jeszcze wisi pdf z numerami. Taki wewnętrzny dokument Toyoty.

Re: 1KZT - nowa głowica

: 25 paź 2016, 14:42
autor: luk4s7
11101-69126 to pierwsza głowica w J9. Taką mam.

Były dwie zmiany:
11101-69127
11101-69128

Według tego co napisałeś wyżej 11101-69128 jest na pewno zmodyfikowana. Cena nowej w ASO ponad 10.000zł :(
Ciekawe co się kryje pod środkowym numerkiem.

No ale podobno jak przejeździło tyle (ponad 200.000km na liczniku a kto wie ile w pamięci) to pilnując temperatury będzie jeździć i jeździć. Prawda :?:

Re: 1KZT - nowa głowica

: 25 paź 2016, 16:03
autor: zombi
luk4s7 pisze:... Prawda :?:
Pewnie że prawda!!! :mrgreen:
my użytkownicy kzj musimy się wzajemnie wspierać.

Re: 1KZT - nowa głowica

: 25 paź 2016, 17:18
autor: kylon
Jedyny słuszny zamiennik to AMC. Czasem udaje się oryginał pozyskać kole 4 tysi ale dawno to było. Mi została zapasowa po KZJ-ocie i sprzedałem za trzy tysie. Nòwka z ASO. Kiedyś kupiłem tira części po jakimś bankructwie. Mam jeszcze kilka głowic ale do J120 i Hila. I multum blach do Patroli.
Swego czasu rynek spawanych głowic był przeogromny. Większość i tak strzelała. Ja swoją dwa razy spawałem u najlepszych specjalistów świata. Nauczyłem się pokory i dopiero nówka rozwiązała problem.

Re: 1KZT - nowa głowica

: 25 paź 2016, 19:40
autor: dziad
Zawsze powtarzam to swoim klientom że nie stać ich na pół środki :arrow:
a sam kupiłem jakieś regeneretrelele :roll:
Zapewne wkrótce będę miał dwie głowice i po feriach :lol:

Re: 1KZT - nowa głowica

: 26 paź 2016, 08:02
autor: sebastian44
Ja mam 250 tyś na liczniku, głowica raczej oryginalna, nigdy żadnych problemów z temperaturą. Rocznik mojej to 97 wiec myślę że mam tą przed modyfikacjami a jakoś hula wiec bym sie nie przejmował ;)

Re: 1KZT - nowa głowica

: 26 paź 2016, 08:52
autor: kylon
Problem w większości występował w KZJ7 i 4Runnerze z silnikiem 1KZT.

Re: 1KZT - nowa głowica

: 05 lis 2016, 13:00
autor: dziad
Takie pytanie pod punkt do obszernego tematu.
Na silnikach się znam jak krawcowa na lepieniu pierogow ale za to się
orientuję co się dzieje w komorze spalania kotła zasilanego palnikiem olejowym.
Przy zużytej dyszy lub zmianie proporcji powietrza zmienia się temperatura spalania. Czy analogicznie jest w komorze spalania diesla i np lejące wtryskiwacze powodują podwyższenie temperatury spalania i pomimo sprawnego układu chłodzenia może się przegrzać głowica?
:idea:

Re: 1KZT - nowa głowica

: 05 lis 2016, 19:29
autor: kylon
Tak

Re: 1KZT - nowa głowica

: 05 lis 2016, 19:35
autor: dziad
Acha.
to wiem co robić

Re: 1KZT - nowa głowica

: 07 lip 2017, 17:56
autor: tadeo
kylon pisze:A niech dzisiaj będzie czwartek :mrgreen:
Numer katalogowy oryginalnej głowicy do silnika 3,0 1KZT - A11101-69128

- cena oryginału u Kylona na mega luzie (3 miesiące) - 3550,00 PLN brutto
- uszczelka pod głowicę - oryginał 373,00 PLN brutto (zazwyczaj leży na półce)
Kylon,
to zamawiam..... Aktualne ?