1KZT - nowa głowica

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1493
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: MariuszS »

kylon pisze:A niech dzisiaj będzie czwartek :mrgreen:
...
- jutro będę miał info co do producenta z Nowej Zelandii
A niech dzisiaj będzie piątek! ;-)
Masz już może jakieś info?

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: luk4s7 »

Pozwolę sobie odgrzać starego kotleta bo nie został w sumie zjedzony do końca :)

Czy ktoś może wie jak odróżnić głowicę która nie ma wspomnianej wyżej wady fabrycznej od takiej co może jednak pęknąć bo wadę ma? Czy można to zrobić po numerze VIN auta?

Jak na tym tle wypada model J9? Słyszałem że ten problem dotyczy tego modelu również.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: kylon »

Pierwszy post w dziale w którym piszesz.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: luk4s7 »

Chyba nieprecyzyjnie się wyraziłem bo oczywiście pięknie to opisałeś, ale widać to dopiero po rozebraniu silnika.
Mnie interesuje czy da się to ocenić BEZ rozbierania - tylko z zewnątrz i/lub po VIN’ie itp.

No i czy w J9 też są takie babole i kiedy to poprawili?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: kylon »

Wystarczy zdemontować pokrywę zaworów. Początki J9 chyba miały jeszcze ten problem. Kiedyś była akcja serwisowa Toyoty na wymianę. Trzeba poguglać i może gdzieś jeszcze wisi pdf z numerami. Taki wewnętrzny dokument Toyoty.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: luk4s7 »

11101-69126 to pierwsza głowica w J9. Taką mam.

Były dwie zmiany:
11101-69127
11101-69128

Według tego co napisałeś wyżej 11101-69128 jest na pewno zmodyfikowana. Cena nowej w ASO ponad 10.000zł :(
Ciekawe co się kryje pod środkowym numerkiem.

No ale podobno jak przejeździło tyle (ponad 200.000km na liczniku a kto wie ile w pamięci) to pilnując temperatury będzie jeździć i jeździć. Prawda :?:

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: zombi »

luk4s7 pisze:... Prawda :?:
Pewnie że prawda!!! :mrgreen:
my użytkownicy kzj musimy się wzajemnie wspierać.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: kylon »

Jedyny słuszny zamiennik to AMC. Czasem udaje się oryginał pozyskać kole 4 tysi ale dawno to było. Mi została zapasowa po KZJ-ocie i sprzedałem za trzy tysie. Nòwka z ASO. Kiedyś kupiłem tira części po jakimś bankructwie. Mam jeszcze kilka głowic ale do J120 i Hila. I multum blach do Patroli.
Swego czasu rynek spawanych głowic był przeogromny. Większość i tak strzelała. Ja swoją dwa razy spawałem u najlepszych specjalistów świata. Nauczyłem się pokory i dopiero nówka rozwiązała problem.

Awatar użytkownika
dziad
Posty: 49
Rejestracja: 25 lut 2015, 09:00
Auto: KZj73
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: dziad »

Zawsze powtarzam to swoim klientom że nie stać ich na pół środki :arrow:
a sam kupiłem jakieś regeneretrelele :roll:
Zapewne wkrótce będę miał dwie głowice i po feriach :lol:

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: sebastian44 »

Ja mam 250 tyś na liczniku, głowica raczej oryginalna, nigdy żadnych problemów z temperaturą. Rocznik mojej to 97 wiec myślę że mam tą przed modyfikacjami a jakoś hula wiec bym sie nie przejmował ;)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: kylon »

Problem w większości występował w KZJ7 i 4Runnerze z silnikiem 1KZT.

Awatar użytkownika
dziad
Posty: 49
Rejestracja: 25 lut 2015, 09:00
Auto: KZj73
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: dziad »

Takie pytanie pod punkt do obszernego tematu.
Na silnikach się znam jak krawcowa na lepieniu pierogow ale za to się
orientuję co się dzieje w komorze spalania kotła zasilanego palnikiem olejowym.
Przy zużytej dyszy lub zmianie proporcji powietrza zmienia się temperatura spalania. Czy analogicznie jest w komorze spalania diesla i np lejące wtryskiwacze powodują podwyższenie temperatury spalania i pomimo sprawnego układu chłodzenia może się przegrzać głowica?
:idea:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: kylon »

Tak

Awatar użytkownika
dziad
Posty: 49
Rejestracja: 25 lut 2015, 09:00
Auto: KZj73
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: dziad »

Acha.
to wiem co robić

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: tadeo »

kylon pisze:A niech dzisiaj będzie czwartek :mrgreen:
Numer katalogowy oryginalnej głowicy do silnika 3,0 1KZT - A11101-69128

- cena oryginału u Kylona na mega luzie (3 miesiące) - 3550,00 PLN brutto
- uszczelka pod głowicę - oryginał 373,00 PLN brutto (zazwyczaj leży na półce)
Kylon,
to zamawiam..... Aktualne ?

ODPOWIEDZ