1KZT - nowa głowica

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

1KZT - nowa głowica

Post autor: kylon »

Na rynku pojawiło się sporo głowic do silnika 3,0 TD 1KZT. Ceny różne. Nawet od 1500 PLN za rzekomo nówkę oryginalną :shock: Czy to prawda :?: Czy faktycznie tak jest :?: Poproszony o pomoc w tej sprawie natchniony bodźcem wyjąłem nówkę z pudełka Genuine Parts Toyota i oto krótkie info:

1. Po czym poznać głowicę starszej generacji od poprawionej :?: Swego czasu jak wiemy była nawet akcja Toyoty na wymianę głowic. Dość często pękały. Wykryto w nich wadę materiałową. Nowe głowice przede wszystkim mają inne stopki trzymające wałek rozrządu. Są one bardziej kanciaste. Miejsca różnic zaznaczyłem kolorem zielonym. Starsze stopki były całkowicie zaokrąglone. Łatwo to zauważyć gołym okiem tylko trzeba wiedzieć na co patrzeć :wink:

Obrazek

2. Po czym poznać regenerowaną głowicę A no głowica po regeneracji jest albo ładnie wypiaskowana włącznie z płaszczyznami po obróbce albo polakierowana na srebrno. Widziałem i takie i takie. Mając na myśli płaszczyzny po obróbce chodziło mi o miejsca błyszczące na poniższych zdjęciach gdzie dokręcane są kolektory ssący i wydechowy. W wyniku przegrzania najczęściej dochodzi do pęknięć pomiędzy zaworami w jednym z cylindrów (lub kilku na raz). Regenerowane głowice nie mają zaznaczonych kolorem żółtym wklęśnięć albo są np. dwa z czterech. Są po prostu zaspawane. Widziałem również nieudolne próby odtworzenia tego miejsca lecz gołym okiem było widać iż było tam coś kombinowane.

Czerwonym kolorem zaznaczyłem różnice widoczne pomiędzy oryginalną komorą wirową, a zamiennikiem. Jak widać zamiennik ma troszkę inny kształt. Większość firm regenerujących głowice w Polsce korzysta właśnie z tych zamienników. Po co sie wymienia komory :?: Po to aby móc pospawać pękniętą głowicę lub w przypadku gdy występują w nich pęknięcia.

Regenerowana głowica posiada również numer bity zwykłym numeratorem (zazwyczaj krzywo :mrgreen: ) oraz naklejkę z termometrem. W ten sposób firma regenerująca zabezpiecza się przed podmianą głowicy na inną i kolejnym przegrzaniem silnika w przypadku reklamacji.

Obrazek

Oryginalna głowica posiada oznaczenia i datę produkcji właśnie w tym miejscu :wink:

Obrazek

Posiada również kartę obiegową przymocowaną na druciku. Jak widać przechodzi trzy etapy kontroli. po każdym z nich pojawia się nowy stempelek. Oczywiście kartka moze zniknać jeśli ktoś sprzedaje nówkę z dawnych zapasów ale u mnie we wszystkich wyjmowanych z pudełka były :wink: Oryginalna głowica posiada pudełko z czerwonymi paskami i dokładnym opisem włącznie z naklejką sprzedającego dealera. Jeśli nie została ukradziona z półki w fabryce to naklejka musi być. Jest między innymi na niej numer katalogowy.

Obrazek

I poniżej kilka zdjęć do porównań:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Widoczne nierówności o zabarwieniu żółtym na płaszczyźnie przylegania uszczelki pod głowicą to olej konserwujący znajdujący się w grubej folii, w którą owa głowica jest zapakowana.

Więcej informacji na temat głowic oraz zdjęcia typowych uszkodzeń znajdziecie w nowej zakładce na naszej stronie - Dział Techniczny Toyoty 8) Nowe artykuły również w przygotowaniu.

Z własnego doświadczenia wiem, że nie warto zakładać spawanej głowicy :!:

Awatar użytkownika
hashid
Prezes Zarządu
Posty: 4456
Rejestracja: 20 lis 2007, 23:51
Auto: KDJ12
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: hashid »

:shock: szacuneczek :!:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: kylon »

Moja obecna głowica w samochodzie też jest spawana ale to już trzecia w tym silniku. Kiedyś nie było dostępu do nówek w dobrej cenie. Dlatego wożę nową na wyprawy. Auto ponownie zaczyna się grzać. Nie muszę zdejmować głowicy żeby stwierdzić, że znowu pękła :wink: Dwie poprzednie starczyły na 7 dni oraz dwa miesiące.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: MaxLux »

Napisz Krzys jeszcze jak sie ksztaltuja ceny:
Nowka sztuka ASO-
Nowka sztuka u Kylona-
"nowka sztuka" HGW -
spawanie glowicy -
usluga wymiany glowicy-

Powyzsze ceny pomoga wszystkim na podjecie decyzji...
Inna sprawa tez jest fakt spawania glowicy do auta ktore bedzie po prostu jezdzilo po miescie
inne kryterium bedzie przed wyprawa na Syberie czy Afryke albo udzial w mega Magamach, Pucharach Polski itp gdzie oszczednosc 1 tysia szybko moze sie nie oplacicjkak nam padnie glowica po prologu a za rajd zaplacilismy 3tys :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: kylon »

We czwartek napiszę :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: kylon »

A niech dzisiaj będzie czwartek :mrgreen:
Numer katalogowy oryginalnej głowicy do silnika 3,0 1KZT - A11101-69128

- cena detaliczna w ASO :shock: 8643,00 PLN brutto (z dnia dzisiejszego)
- cena oryginału u Kylona na szybko (3 dni) - 7346,00 PLN brutto
- cena oryginału u Kylona na luzie (7-9 dni) - 5368,00 PLN brutto
- cena oryginału u Kylona na mega luzie (3 miesiące) - 3550,00 PLN brutto
- uszczelka pod głowicę - oryginał 373,00 PLN brutto (zazwyczaj leży na półce)

Oczywiście ceny mogą się zmieniać w wyniku ruchu kursów walut czy zmiany cenników u sprzedawców. Strasznie to faluje bo głowica w ASO w zeszłym roku kosztowała koło 6800 PLN. Spora ilość części poszła w górę. Muszą sobie jakoś odbić kryzys.

Jeśli chodzi o zamienniki:
- jutro będę miał info co do producenta z Nowej Zelandii
- na Allegro są jakieś zamienniki po 1500 - 1600 PLN. Jest nawet za 1200 PLN :shock:
W tym przypadku widać duże różnice w stosunku do oryginału. Brak oznaczeń opisany powyżej oraz inaczej wykonane obróbki.

Po regeneracji
- po regeneracji ceny wahają się od 1500 - 2500 PLN brutto. Gwarancja na 6 miesięcy ale w wielu przypadkach szemrana. Kilka miesięcy temu mój znajomy kupił i okazała się już pęknięta na wstępie. Sprzedawca go olał twierdząc, że widocznie za mocno przykręcił i pękła.

Poniżej kilka ofert z Allegro:
http://www.allegro.pl/item507694042_glo ... 1kzte.html

Tu jak widać oferowana jest usługa za 1000 PLN.
http://www.allegro.pl/item508010691_glo ... wanie.html

Awatar użytkownika
michus
Posty: 20
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:42
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: michus »

Dorzucę jeszcze parę słów do tego tematu.
W ASO można też kupić uzbrojoną głowicę po regeneracji opisaną jako Optifit (z kodem 11101-69128-84). Koszt jest kilkaset PLNów wyższy od fabrycznie nowej nie uzbrojonej. Jako Optifit można kupić taniej także inne części np alternatory czy wycieraczki.
Ja dla porównania pokażę jak wygląda zdemontowana głowica starszego typu, która była już spawana. Oczywiście jak to w takich przypadkach bywa najczęściej, znów strzeliła. I tak wytrzymała dużo bo przeszło 20 000km
Załączniki
głow2.jpg
(107,82 KiB) Pobrany 930 razy
Ostatnio zmieniony 21 sty 2009, 21:17 przez michus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: kylon »

Tak. Bardzo ładnie widać zaspawane wpusty.

Awatar użytkownika
michus
Posty: 20
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:42
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: michus »

Głowica, które są sprzedawane na allegro jako nowe są najczęściej chińskimi podróbkami. Wiem to od tych, którzy je sprzedają. Oczywiście mało który się przyzna. Faktycznie w miejscu gdzie oryginalna ma zaznaczoną datę produkcji nie mają żadnego numeru albo odciśniętą pojedynczą cyfrę. Widać to jednak dopiero na głowicy zdjętej z silnika. Mostki wałka rozrządu w podróbie są najczęściej również "kanciaste" tak jak to opisał Kylon. Pojawia się więc pytanie: czy można odróżnić głowicę oryginalną od podróby bez jej zdejmowania z silnika? Istotne, jeżeli ktoś poszukuje sprawnej używanej głowicy z demontażu np z tzw. anglika i chce to ocenić na szybko.
Przez jakiś czas byłem przekonany że oryginalna głowica różni się wyglądem od strony kolektora wydechowego. To znaczy widać w jej górnej części odlane pionowe wypukłe "kreski" z prostopadłym do nich wąskim wałkiem wzdłuż całej głowicy. Okazuje się, że oryginał wcale nie musi ich mieć co widać na zdjęciach Kylona. Może takie wychodziły tylko w pewnym okresie produkcji?
Pozdrawiam z Piernikowa :D
Ostatnio zmieniony 21 sty 2009, 21:19 przez michus, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: kylon »

Te pionowe kreski mają starego typu głowice - sprawdzę to na złomie który mam u siebie. Jest tego chyba sześć sztuk.

Awatar użytkownika
michus
Posty: 20
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:42
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: michus »

Odświeżam temat. Czy głowica z pęknięciem między zaworami takim jak na zdjęciu ma prawo być szczelna? Podobno próba szczelności w specjalistycznej firmie wykazała że jest. Dodam że jest zeszlifowana na płasko od strony kolektora wydechowego (nie ma tych pionowych pasków) a mostki wałka rozrządu ma zaokrąglone. Więc jest starego typu czy nowego?
Załączniki
glwro1.jpg
glwro1.jpg (44,9 KiB) Przejrzano 11615 razy

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: kylon »

Ma bo pęknięcie może być powierzchowne. Po założeniu i odpaleniu silnika nagrzeje się, rozszerzy i poleci niebawem dalej :mrgreen: . Zawsze tak jest :mrgreen:. Jeśli mostki są zaokrąglone to jest na bank stary typ. No chyba, że ktoś mostki z jakiegoś powodu pozamieniał ale nie powinno tak być. Nie są one dostępne jako część zamienna. Występują tylko z głowicą a ich kolejność montażu (miejsce, kierunek i kolejność) jest ściśle określona. Wynika to z technologii obróbki otworu powstałego na wałek rozrządu.

mika.przemek
Posty: 1
Rejestracja: 20 sie 2009, 23:01
Auto: kzj90

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: mika.przemek »

witam
chłopaki ma ktoś z was może używaną głowice do 1KZT-E ??

mikaprzemek
Posty: 35
Rejestracja: 17 sie 2009, 15:52
Auto: HJ60, LJ70, KZJ90

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: mikaprzemek »

Witam
Jestem w ciągłych poszukiwaniach używanej głowicy do 1KZT-E, nowa jest za droga, a chińczyka nie włoże bo szkoda mojej roboty. W mojej widoczne są dwa pęknięcia między zaworami auto ma przejechane 240 tysi. I z tego zo widać jako pierwszy rozbierałem ten silnik. Teraz zastanawiam się dlaczego szczeliła ??
Zerkając pod spód auta zauważyłem skorodowane rurki do tylnej nagrzewnicy, prawdopodobnie mogą być nie szczelne. Ale dowiem się tego dopiero wtedy kiedy poskładam silnik.

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1493
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: 1KZT - nowa głowica

Post autor: MariuszS »

Mój serdeczny druh, poszukuje głowicy do 1KZT (4Runner, '96), w wariancie ekonomicznym.
Czy ktoś coś wie, i zechce podpowiedzieć?
- jakiś lepszy zamiennik?
- używka?
- zamorskie kolonie Kylona? ;-)
- a może lepiej kupić cały używany silnik?

ODPOWIEDZ