SWAP Silnik z Mercedes w124 3.0 TD do LJ70
Moderator: luk4s7
SWAP Silnik z Mercedes w124 3.0 TD do LJ70
Witam
Panowie (Panie) zrodził się w mojej głowie pomysł trochę abstrakcyjny (połączenie Niemca z Japońcem) po wstępnych pomiarach i przymiarkach wielu silników pada pomysł na wsadzenie silnika z w124 3.0TD do LJ70, słyszeliście może o takim połączeniu? Zapytacie a dlaczego nie 3,0, 4,2 Toyoty powiem krótko ZA DROGIE SILNIKI skąd ich ceny!!! nie są tego warte (oczywiście to jest moja opinia bez urazy nikogo urazić).
Panowie (Panie) zrodził się w mojej głowie pomysł trochę abstrakcyjny (połączenie Niemca z Japońcem) po wstępnych pomiarach i przymiarkach wielu silników pada pomysł na wsadzenie silnika z w124 3.0TD do LJ70, słyszeliście może o takim połączeniu? Zapytacie a dlaczego nie 3,0, 4,2 Toyoty powiem krótko ZA DROGIE SILNIKI skąd ich ceny!!! nie są tego warte (oczywiście to jest moja opinia bez urazy nikogo urazić).
Re: SWAP Silnik z Mercedes w124 3.0 TD do LJ70
Ja mam 3.0 DI z Terrano II w połączeniu ze skrzynią Toyoty.
Re: SWAP Silnik z Mercedes w124 3.0 TD do LJ70
3.0 czy 2.7 ? - ten 2.7 z Terranki mial dobra opinie - tak samo z reszta jak merc - nawet do lodek go pakuja po uprzedniej maryzniacji
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 20:31
- Auto: LJ 70 1990r
- Kontakt:
Re: SWAP Silnik z Mercedes w124 3.0 TD do LJ70
Witaj, i jak tam sprawa swapu zrobiłeś już? Jeśli tak to daj jakieś zdjęcia i napisz jakie trudności napotkałeś. Pozdrawiam
Re: SWAP Silnik z Mercedes w124 3.0 TD do LJ70
dokładnie , jesli z terrano to 2,7 jest pancerny w przeciwieństwie do 3,0MaxLux pisze:3.0 czy 2.7 ? - ten 2.7 z Terranki mial dobra opinie - tak samo z reszta jak merc - nawet do lodek go pakuja po uprzedniej maryzniacji
Re: SWAP Silnik z Mercedes w124 3.0 TD do LJ70
zgaduję że te swapy są powodowane dychawicznoscią LJ. Czy ten brak mocy daje o sobie znać tez przy zapiętym reduktorze?
Re: SWAP Silnik z Mercedes w124 3.0 TD do LJ70
weź po uwagę jedno - 2,7td i 2,4TD toyki 4-cylindry. Mesiu 6-cylindrów.
Wskazówka - długość silnika
Wskazówka - długość silnika
Re: SWAP Silnik z Mercedes w124 3.0 TD do LJ70
Pewnie, że się da... tylko jakim kosztem ??
W Gelach też zmieniają silniki 5-cyl na 6-cyl.
Ale ekonomia tu nie ma nic do gadania. Lepiej kupić od razu coś mocniejszego albo pogodzić się z brakiem mocy
Chyba, że masz ksywę ROKFOR
W Gelach też zmieniają silniki 5-cyl na 6-cyl.
Ale ekonomia tu nie ma nic do gadania. Lepiej kupić od razu coś mocniejszego albo pogodzić się z brakiem mocy
Chyba, że masz ksywę ROKFOR
Re: SWAP Silnik z Mercedes w124 3.0 TD do LJ70
I na zdjęciu nie jest to motor ze 124 tylko 123
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: SWAP Silnik z Mercedes w124 3.0 TD do LJ70
Ja nie mam problema z silnikami - na razie mam problem z autem. Silników w garażu 4 sztuki, i najsłabszy to 150 kucy, a żadnego auta, do którego mogę je wsadzić ... No - ale pracuje nad zmiana tego stanu ...
Tak na marginesie - jeżeli 2L-T jest zdrowy - to jest bez problemu rasowalny. I to wcale nie kosmetycznie
Tak na marginesie - jeżeli 2L-T jest zdrowy - to jest bez problemu rasowalny. I to wcale nie kosmetycznie
Re: SWAP Silnik z Mercedes w124 3.0 TD do LJ70
No ja się właśnie zastanawiam nad sensem zamiany silnika na silnik jedynie odrobinę mocniejszy... Nie ma wątpliwości, że swap kosztuje. Nawet jeśli silnik jest w idealnym stanie to zawsze trzeba dokupić jakieś rurki, węże, końcówki, poduszki, przejściówki, kabelki itd... Niby tu dwie stówki, tam trzy stówki a jak się wszystko zliczy to i tak robią się tysiące (jeśli chce się to zrobić dobrze).
Więc gdybym już miał wywalić tyle kasy na taką zabawę, to bym od razu zainwestował w lepszy silnik. Przy dobrze zrobionym swapie cena silnika to nie główny wydatek, więc nie zmieni to budżetu jakoś znacznie.
Więc gdybym już miał wywalić tyle kasy na taką zabawę, to bym od razu zainwestował w lepszy silnik. Przy dobrze zrobionym swapie cena silnika to nie główny wydatek, więc nie zmieni to budżetu jakoś znacznie.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: SWAP Silnik z Mercedes w124 3.0 TD do LJ70
2L-T, szczególnie druga odsłona - daje się całkiem ładnie podciągnąć w parametrach. Dmuchnięty na 1 bar, najlepiej na VNT, i z zapodaną sekcją tłoczącą 11 mm, wygeneruje przynajmniej 120 kucy, a moment dźwignie na ponad 300 Nm. Dodatkowo VNT zmieni charakterystykę w dolnym zakresie obrotów.
Tego typu przeróbki nie są jakoś specjalnie kosztowne - a auto pozostaje ciągle w specyfikacji bliskiej fabryce.
Ja nie widzę też problemu ze swapem silników - ale jestem zwolennikiem korzystania z jednostek toyoty/lexusa, i minimalizacji ilości części - które trzeba customowo dorobić. zrobienie adaptera do silnika (niepasującego bolt on do skrzynek toyoty) jest możliwe, nawet całkiem profesjonalnie, i z zachowaniem wystarczającej dokładności - ale reżim jakościowy zawsze kosztuje.
Tak dla przykładu - silnik 1UZ-FE, chcąc zaadoptować do manualnej skrzynki, i żeby nie było rzaźby - to set gotowy kosztuje ok. 1200$. Przy cenie zakupu kompletnego silnika na poziomie 3 tysi pln
Ja generalnie też jestem zwolennikiem benzyniaków. Jedna z przyczyn - to zakres pracy silnika.
Mówiąc inaczej - jeżeli porównam parametry powiedzmy 2L-T i 22R-E - (czyli jednostki z J7 light duty) - to wyjdzie, że benzyniak ma słabsze parametry. Ale - ma większy zakres obrotów - a to oznacza, że można zastosować wolniejsze przełożenia - i powiększyć moment idący na koła, nie przerabiając przy tym auta na pojazd wolnobieżny
Tego typu przeróbki nie są jakoś specjalnie kosztowne - a auto pozostaje ciągle w specyfikacji bliskiej fabryce.
Ja nie widzę też problemu ze swapem silników - ale jestem zwolennikiem korzystania z jednostek toyoty/lexusa, i minimalizacji ilości części - które trzeba customowo dorobić. zrobienie adaptera do silnika (niepasującego bolt on do skrzynek toyoty) jest możliwe, nawet całkiem profesjonalnie, i z zachowaniem wystarczającej dokładności - ale reżim jakościowy zawsze kosztuje.
Tak dla przykładu - silnik 1UZ-FE, chcąc zaadoptować do manualnej skrzynki, i żeby nie było rzaźby - to set gotowy kosztuje ok. 1200$. Przy cenie zakupu kompletnego silnika na poziomie 3 tysi pln
Ja generalnie też jestem zwolennikiem benzyniaków. Jedna z przyczyn - to zakres pracy silnika.
Mówiąc inaczej - jeżeli porównam parametry powiedzmy 2L-T i 22R-E - (czyli jednostki z J7 light duty) - to wyjdzie, że benzyniak ma słabsze parametry. Ale - ma większy zakres obrotów - a to oznacza, że można zastosować wolniejsze przełożenia - i powiększyć moment idący na koła, nie przerabiając przy tym auta na pojazd wolnobieżny
Re: SWAP Silnik z Mercedes w124 3.0 TD do LJ70
I tym sposobem zmierzamy do sprzedania silnika który u mnie zalega i się kurzy