DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
Moderator: luk4s7
Re: DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
Aleurwał teraz to się na maxa zdziwilem!!! Twoja wartość to prawie raz tyle co moja. Polska to bardzo ciekawy kraj.... Ciekawe co mi szwajcarzy odpiszą.
Re: DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
Moja też ze Szwajcarii.Być może dlatego tyle że miała kompresor i całe ustrojstwo do sterowania
pneumatycznym hamulcem przyczepy.Jak ktoś nie wierzy w 3 tony na haku to mogę wstawić zdjęcie
dowodu rejestracyjnego.
pneumatycznym hamulcem przyczepy.Jak ktoś nie wierzy w 3 tony na haku to mogę wstawić zdjęcie
dowodu rejestracyjnego.
Re: DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
Spoko spoko ja wierze tylko się zdziwiłem że może być taka różnica, ale tak jak pisałeś masz pneumatyczną instalację hamulcową jak w ciężarówce.
Re: DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
Obecnie leży w garażu zdemontowana ze względu na zbiornik powietrza który był pod autem i głupie
cmokanie zaworu nadciśnieniowego.Faktycznie zestaw jak do ciężarówki.Ale w dowodzie wpisane
tyle ile było w papierach ze Szwajcarii.Przydało się już kilka razy przy dużej lawecie.Pozdrawiam
cmokanie zaworu nadciśnieniowego.Faktycznie zestaw jak do ciężarówki.Ale w dowodzie wpisane
tyle ile było w papierach ze Szwajcarii.Przydało się już kilka razy przy dużej lawecie.Pozdrawiam
Re: DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
Modele FZJ i HDJ z pneumatyka w Szwajcarii maja na haku po 6000kg.... taka ciekawostka . Moja LJ70 ze Szwajcarii ma na haku 2000kg.
Re: DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
HZJ-73 w standardzie ma 3500kg
Re: DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
Moja ma 3000 kg natomiast dmc zestawu to 6410 kg, a Wy ile macie?
Rozumiem, że z 3 tonową przyczepą to już na B nie pojadę?
Rozumiem, że z 3 tonową przyczepą to już na B nie pojadę?
Re: DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
Ano nie pojedziesz. Na B DMC ZESTAWU nie może przekraczać 3500kg i jeszcze musi być zachowany współczynnik proporcji między autem a przyczepą. Przyczepa może mieć max 1,33 DMC auta.
Tutaj szczegóły http://oskduet.pl/nauka-jazdy/prawo-jazdy-przyczepa" onclick="window.open(this.href);return false;
Tutaj szczegóły http://oskduet.pl/nauka-jazdy/prawo-jazdy-przyczepa" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
Dokładnie tak jak pisze Luk4s7. To co jest w dowodzie samochodu w pozycji DMC przyczepy z hamulcem to tylko czysto techniczne, teoretyczne wartości dla konkretnego modelu samochodu. W naszym kochanym kraju PL w razie kontroli przez kumatych policjantów lub ITD obowiązuje tak jakby dwa przepisy. 1. to co jest w dowodach rejestracyjnych, 2. przeliczanie przez 1,33. Ważą samochód, potem przyczepę, potem przeliczanie przez 1,33 i się czasami robi wesoło. Laweciarze czasami dociążają jak mogą samochód np. koło zapasowe z auta z lawety do samochodu który ją ciągnie. Widziałem raz jak nawet najazdy starali się upchać do auta żeby zwiększyć rzeczywistą masę samochodu.
Jak się ma całą, specjalną instalacje do hamulców pneumatycznych przyczepy to pewnie wygląda to inaczej.
Jak się ma całą, specjalną instalacje do hamulców pneumatycznych przyczepy to pewnie wygląda to inaczej.
Re: DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
Czekaj, czekaj... ważą by sprawdzić czy DMC nie przekroczone, bo mandat to dają za samo spojrzenie w dowód i przeliczenie - o ile jest przekroczenie.rafal187 pisze:Ważą samochód, potem przyczepę
Dobrze wnioskuję? - Czyli nawet jak jadę pustym składem, ale DMC i/lub proporcje składu przekraczają przepisy i/lub posiadane prawko, to jest mandat.
Dociążanie auta ponad DMC nie ma więc sensu. Chyba że jeszcze czegoś nie rozumiem...
Polska to bardzo k... piękny kraj. Żeby tak skomplikować życie zwykłym ludziom.
Re: DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
Luk ma rację co do naszych przepisów.W dokumentach ze Szwajcarii DMC przyczepy było 3500kg
w nowym dowodzie jest już 3000 czyli przeliczone w urzędzie 2310x1,33=3072,3.
w nowym dowodzie jest już 3000 czyli przeliczone w urzędzie 2310x1,33=3072,3.
Re: DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
Gliniarze teoretycy patrzą w wartości z dowodów rej. i tyle. Oczywiście już na tej podstawie dają mandat jeśli dmc przyczepy jest większe od dmc przyczepy z dowodu samochodu. Przykład: w dowodzie auta jest dmc przyczepy z hamulcem 1800 kg. Ciągniesz pustą przyczepę która sama waży 500 kg a dmc ma 2000 kg, dostajesz mandacik, punkty i mają kolejnego do statystyki i wykazania się przed komendantem.
Przelicznik 1.33 stosuje się do rzeczywistych mas auta i przyczepy. Auta ma swoje dmc np 2500 kg, pomimo że ten samochód ma w dowodzie dmc przyczepy z hamulcem np. 3000 kg to rzeczywista masa holowanej przyczepy z hamulcem może być max 1879 kg. Powyższe wtedy kiedy rzeczywista masa samochodu rzeczywiście ma 2500 kg, bo wtedy kiedy jedziesz sam samochodem już z prawie pustym bakiem to rzeczywista masa samochodu jest np 1850 to wtedy max rzeczywista masa przyczepy już jest tylko 1390 kg.
Bierze się to z tego że rzeczywista masa przyczepy musi być mniejsza od rzeczywistej masy samochodu który ją ciągnie.
Żeby sprawdzić jaką rzeczywiście można holować przyczepkę, bierzemy z dowodu auta wartość dmc samochodu i dzielimy ją przez 1.33. Wszystko pod warunkiem że masz auto na załadowane na maxa do tej właśnie wartości.
Wartości dmc przyczep z dowodów rej samochodów to tylko czysto techniczne które dane auto może holować ale lepiej zawsze mieć ją większą bo większość policjantów patrzy na wartości z dowodów i tyle.
Powyższe nie dotyczy sam które mają specjalne instalacje do hamulców pneumatycznych.
kocham Cię Polsko....
Przelicznik 1.33 stosuje się do rzeczywistych mas auta i przyczepy. Auta ma swoje dmc np 2500 kg, pomimo że ten samochód ma w dowodzie dmc przyczepy z hamulcem np. 3000 kg to rzeczywista masa holowanej przyczepy z hamulcem może być max 1879 kg. Powyższe wtedy kiedy rzeczywista masa samochodu rzeczywiście ma 2500 kg, bo wtedy kiedy jedziesz sam samochodem już z prawie pustym bakiem to rzeczywista masa samochodu jest np 1850 to wtedy max rzeczywista masa przyczepy już jest tylko 1390 kg.
Bierze się to z tego że rzeczywista masa przyczepy musi być mniejsza od rzeczywistej masy samochodu który ją ciągnie.
Żeby sprawdzić jaką rzeczywiście można holować przyczepkę, bierzemy z dowodu auta wartość dmc samochodu i dzielimy ją przez 1.33. Wszystko pod warunkiem że masz auto na załadowane na maxa do tej właśnie wartości.
Wartości dmc przyczep z dowodów rej samochodów to tylko czysto techniczne które dane auto może holować ale lepiej zawsze mieć ją większą bo większość policjantów patrzy na wartości z dowodów i tyle.
Powyższe nie dotyczy sam które mają specjalne instalacje do hamulców pneumatycznych.
kocham Cię Polsko....
DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
solidną przyczepę z hamulcem kupisz tutaj
<ciach>
[MOD] Pierwszy post i od razu reklama. Mam dobry dzień więc ostrzegam. Następna reklama i będzie ban.
<ciach>
[MOD] Pierwszy post i od razu reklama. Mam dobry dzień więc ostrzegam. Następna reklama i będzie ban.