DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 675
- Rejestracja: 22 mar 2010, 18:50
- Auto: Gx470 , Hdj80 , AutoLaweta 24h do us?ug , discovery 1
- Kontakt:
DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
jaką macie DMC w dowodzie przyczepy z hamulcem w waszych 70tkach , czy ktos ma wiecej niż 2000KG dla pełni szczęscia potrzebuje z 2500kg czy jest mozliwosc zmiany masy DMC przyczepy ?
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
w hilu starym mam wbite 2200
w 70 mam wbite chyba 1670
zmiana tego dmc tylko w przypadku gdy dostaniesz kwitek od diagnosty
w 70 mam wbite chyba 1670
zmiana tego dmc tylko w przypadku gdy dostaniesz kwitek od diagnosty
Re: DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
w KZJ-70 miałem 2000 kg
w LJ-79 mam 2800 kg (które to, właśnie, przez cały dzień pracowicie wykorzystywałem )
w LJ-79 mam 2800 kg (które to, właśnie, przez cały dzień pracowicie wykorzystywałem )
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8429
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
DMC przyczepy brane jest albo z danych fabrycznych wozu - albo obliczane na podstawie dmc auta. (nie pamiętam dokładnie - to było chyba 80% dmc auta). Tym sposobem, na hila xcab mam wbitą cięższą przyczepę niż dla 4R czy LC. Mimo, iże na pusto jest to najlżejsze auto z wymienionych ...
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
dmc przyczepy z hamulcem nie może być większe od masy własnej holownika - czy jakoś tak to leciało
Re: DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
LJ70: DMC przyczepy 2000 kg. Na tabliczce znamionowej masz DMC pojazdu ( u mnie 2210 kg), pod spodem DMC pojazdu z przyczepą (ja mam 4210 kg), stąd DMC przyczepy 2000 kg. Tych danych trzymają się diagności. A np. w setce: DMC pojazdu 3260 kg, DMC zespołu pojazdów 6760, DMC przyczepy 3500 kg.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
LR disco
i większość jeepów ma 3,5T dmc przyczepy do mają 4x4 stałe
i większość jeepów ma 3,5T dmc przyczepy do mają 4x4 stałe
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
brzydko tak cytować samego siebie - ale muszę:seburaj pisze:dmc przyczepy z hamulcem nie może być większe od masy własnej holownika - czy jakoś tak to leciało
mianowicie powyższe dotyczy kategorii B (bez E) prawa jazdy, a nie ograniczeń technicznych dmc przyczepy
Re: DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
Nie takie to proste,zresztą jak wszystkie przepisy w naszym kraju Miłej lektury życzę
Wielu kierowców, stając przed koniecznością poprowadzenia samochodu z przyczepą zastanawia się: czy moje prawo jazdy uprawnia mnie do kierowania takim zestawem? Wokół tego tematu narosło sporo fałszywych mitów. Zwłaszcza dotyczy to sytuacji, gdy chcemy ciągnąć przyczepkę za swoim samochodem osobowym lub terenowym o masie całkowitej do 3,5 t, mając najpopularniejszą kategorię prawa jazdy – B. Oczywiście możemy w tym przypadku prowadzić zespół pojazdów składający się z auta i przyczepy, ale istnieją pewne ograniczenia. „Świętą księgą” w tej dziedzinie jest Kodeks Drogowy. Przyjrzyjmy się więc dokładniej literze prawa, a następnie przełóżmy to na „rzeczywiste” warunki drogowe. W rozdziale 5- oddział 4- artykuł 62 znajdujemy:
• „ 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:
• samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;” Dalej czytamy czwarty rozdział, oddział pierwszy i artykuły od 87 do 100.
W artykule 88.-2. widzimy: „Prawo jazdy uprawnia do kierowania:(…)
• 3. kategorii B: (…)
• b. pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t”.
Dalej:
• „3. Prawo jazdy:
• 3. kategorii A, B, B1, C, C1, D lub D1 – uprawnia do kierowania pojazdem w nich wymienionym z przyczepą lekką”. Maksymalna masa jaką może mieć zespół pojazdów, do którego wymagane jest jedynie prawo jazdy kategorii B, to 4250 kg. Składać się będą na niego samochód o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t i przyczepka lekka, której masa całkowita nie przekracza 750 kg. Przyczepka o takiej masie nie musi mieć hamulców o ile jej masa jest dwukrotnie mniejsza od masy własnej pojazdu ją ciągnącego. Można prowadzić też przyczepkę cięższą, o ile wyposażona będzie w hamulce najazdowe, a jej dopuszczalna masa całkowita (DMC) nie przekroczy rzeczywistej
masy własnej auta. Tutaj też mamy obostrzenie dotyczące hamulców. Samochód ciągnący przyczepę wyposażoną w hamulce bezwładnościowe (najazdowe) musi mieć DMC wyższą o 33 proc.od ciągniętej nim przyczepy.
Co to znaczy?
Załóżmy, że chcemy holować przyczepkę o DMC 1000 kg. Nasz samochód ma masę całkowitą nie niższą niż 1330 kg. W tym wypadku możemy poruszać się po drodze bez ryzyka dostania mandatu.
Nie dotyczy to przyczep, w których hamulce uruchamiane są z miejsca kierowcy. Wtedy DMC przyczepy może być równe DMC
samochodu. Pamiętać należy jednocześnie, że ogranicza nas przepis, iż zespół samochód –przyczepa nie może przekroczyć DMC 3500 kilogramów.
Powyżej tej wartości wymagane jest posiadanie kategorii B+E. Tutaj też pamiętamy, że ogranicza nas przelicznik: 1,33 DMC samochodu
w stosunku do przyczepy z hamulcami najazdowymi.
Wielu kierowców przekonanych jest, że do ciągnięcia przyczepy dwuosiowej wymagane jest prawo jazdy kategorii B+E.
Jest to błędny pogląd, bowiem żaden przepis nie wiąże ilości osi takiego pojazdu z określoną kategorią prawa jazdy. Jedynym wyznacznikiem jest dopuszczalna masa całkowita przyczepy i zestawu samochód – przyczepa. Przykładowo zestaw złożony z samochodu o dopuszczalnej masie całkowitej 2270 kg i przyczepy o masie 1200 kg wymagać będzie od kierującego jedynie prawa jazdy kategorii B.
Na rynku dostępne są też dwuosiowe przyczepy lekkie do 750 kg, które można prowadzić samochodem o dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kg, mając tylko kategorię B prawa jazdy.
Co ciekawe, prawo jazdy kategorii B+E pozwala prowadzić pojazd którego łączna masa przekraczać może 7 t. Taki wybieg zastosować
możemy, gdy samochód o DMC do 3500kg jest holownikiem naczepy. Takie zestawy popularne są zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, gdy ciągnikiem siodłowym jest pickup, a naczepa to najczęściej camper lub pojazd do transportu dużych zwierząt. Podobne zestawy możemy spotkać także w Europie, najczęściej w Holandii i Szwajcarii. Jako ciągniki siodłowe najczęściej spotykamy wtedy specjalnie przerobione samochody dostawcze i przeznaczone do nich naczepy.
Wielu kierowców, stając przed koniecznością poprowadzenia samochodu z przyczepą zastanawia się: czy moje prawo jazdy uprawnia mnie do kierowania takim zestawem? Wokół tego tematu narosło sporo fałszywych mitów. Zwłaszcza dotyczy to sytuacji, gdy chcemy ciągnąć przyczepkę za swoim samochodem osobowym lub terenowym o masie całkowitej do 3,5 t, mając najpopularniejszą kategorię prawa jazdy – B. Oczywiście możemy w tym przypadku prowadzić zespół pojazdów składający się z auta i przyczepy, ale istnieją pewne ograniczenia. „Świętą księgą” w tej dziedzinie jest Kodeks Drogowy. Przyjrzyjmy się więc dokładniej literze prawa, a następnie przełóżmy to na „rzeczywiste” warunki drogowe. W rozdziale 5- oddział 4- artykuł 62 znajdujemy:
• „ 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:
• samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;” Dalej czytamy czwarty rozdział, oddział pierwszy i artykuły od 87 do 100.
W artykule 88.-2. widzimy: „Prawo jazdy uprawnia do kierowania:(…)
• 3. kategorii B: (…)
• b. pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t”.
Dalej:
• „3. Prawo jazdy:
• 3. kategorii A, B, B1, C, C1, D lub D1 – uprawnia do kierowania pojazdem w nich wymienionym z przyczepą lekką”. Maksymalna masa jaką może mieć zespół pojazdów, do którego wymagane jest jedynie prawo jazdy kategorii B, to 4250 kg. Składać się będą na niego samochód o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t i przyczepka lekka, której masa całkowita nie przekracza 750 kg. Przyczepka o takiej masie nie musi mieć hamulców o ile jej masa jest dwukrotnie mniejsza od masy własnej pojazdu ją ciągnącego. Można prowadzić też przyczepkę cięższą, o ile wyposażona będzie w hamulce najazdowe, a jej dopuszczalna masa całkowita (DMC) nie przekroczy rzeczywistej
masy własnej auta. Tutaj też mamy obostrzenie dotyczące hamulców. Samochód ciągnący przyczepę wyposażoną w hamulce bezwładnościowe (najazdowe) musi mieć DMC wyższą o 33 proc.od ciągniętej nim przyczepy.
Co to znaczy?
Załóżmy, że chcemy holować przyczepkę o DMC 1000 kg. Nasz samochód ma masę całkowitą nie niższą niż 1330 kg. W tym wypadku możemy poruszać się po drodze bez ryzyka dostania mandatu.
Nie dotyczy to przyczep, w których hamulce uruchamiane są z miejsca kierowcy. Wtedy DMC przyczepy może być równe DMC
samochodu. Pamiętać należy jednocześnie, że ogranicza nas przepis, iż zespół samochód –przyczepa nie może przekroczyć DMC 3500 kilogramów.
Powyżej tej wartości wymagane jest posiadanie kategorii B+E. Tutaj też pamiętamy, że ogranicza nas przelicznik: 1,33 DMC samochodu
w stosunku do przyczepy z hamulcami najazdowymi.
Wielu kierowców przekonanych jest, że do ciągnięcia przyczepy dwuosiowej wymagane jest prawo jazdy kategorii B+E.
Jest to błędny pogląd, bowiem żaden przepis nie wiąże ilości osi takiego pojazdu z określoną kategorią prawa jazdy. Jedynym wyznacznikiem jest dopuszczalna masa całkowita przyczepy i zestawu samochód – przyczepa. Przykładowo zestaw złożony z samochodu o dopuszczalnej masie całkowitej 2270 kg i przyczepy o masie 1200 kg wymagać będzie od kierującego jedynie prawa jazdy kategorii B.
Na rynku dostępne są też dwuosiowe przyczepy lekkie do 750 kg, które można prowadzić samochodem o dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kg, mając tylko kategorię B prawa jazdy.
Co ciekawe, prawo jazdy kategorii B+E pozwala prowadzić pojazd którego łączna masa przekraczać może 7 t. Taki wybieg zastosować
możemy, gdy samochód o DMC do 3500kg jest holownikiem naczepy. Takie zestawy popularne są zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, gdy ciągnikiem siodłowym jest pickup, a naczepa to najczęściej camper lub pojazd do transportu dużych zwierząt. Podobne zestawy możemy spotkać także w Europie, najczęściej w Holandii i Szwajcarii. Jako ciągniki siodłowe najczęściej spotykamy wtedy specjalnie przerobione samochody dostawcze i przeznaczone do nich naczepy.
Re: DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
A mógłbyś podać źródło tego artykułu?
Re: DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
http://www.strefaprzyczep.com/jakie-prawo-jazdyMariuszS pisze:A mógłbyś podać źródło tego artykułu?
Re: DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
Dzięki Pyrka sam nie pamiętałem
Re: DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
Ciekawych rzeczy można się dowiedzieć jadąc z przyczepą jak kumate miśki na wagę zaproszą, te mmiej kumate patrzą na DMC auta,przyczepy i ile wbite w dowodzie na haku Miałem swego czasu przyjemność wątpliwą zresztą być przez tych kumatych, albo dysponujących odpowiednim sprzętem zaproszony na wagę.Myślę a co mi tam DMC toyki 2850 na haku 2800 DMC przyczepy 2000 mogą mi.................. Panowie ważąMariuszS pisze:A mógłbyś podać źródło tego artykułu?
rzeczywista masa całkowita pojazdu holującego 2250 rzeczywista masa przyczepy 1800
Teraz liczenie
1800 kg. x 1,33=2394 kg. autko ma 144 kg. niedowagi. 100 PLN wyróżnienia i przyczepka na parking hola hola panowie 100 kg. z przyczepki do autka i pajechali.Nigdy w życiu do głowy by mi nie przyszło,że jadąc zgodnie z jednymi przepisami łamię inne.Podsumowując polskie przepisy są jak w przysłowiu jak chcesz psa uderzyć kij się zawsze znajdzie
Re: DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
Hej właściciele lj 73 z przed 90 roku.
Jaką macie wpisaną DMC przyczepy z hamulcem w dowodzie rejestracyjnym?
Z tego co czytałem to są różne wartości. Ktoś pisał, ze w lj 70 ma 2000 kg, ktoś 1670 kg. Z czego wynika taka rozbieżność? Radosnej twórczości urzędników podczas pierwszej rejestracji w PL?
Ja w moim mam własnie 1600 kg i według mnie jest to trochę mało. Moja fura przyjechała do PL w 1995 z Szwajcarii.
Mam fajna przyczepę ale ma masę całkowitą 2000 kg i pewnie każdy policjant jak mnie zatrzyma zaraz będzie chciał mandat pisać bo w teorii mogę tylko 1600 kg mimo że np jadę z pustą przyczepą.
Jestem Świadomy prawka B + E, viatola itp. Interesuje mnie skąd takie różne wartości?
Pytałem w okręgowej stacji kontroli pojazdów, pan odpowiedział, że mi to zmieni pod warunkiem, że mu pokaże homologacje tego samochodu. Pisałem do toyota Polska, odpisali żeby pisać do Szwajcarii bo tam była pierwsza rejestracja w europie. Ciekawe co odpiszą szwajcary?
Jaką macie wpisaną DMC przyczepy z hamulcem w dowodzie rejestracyjnym?
Z tego co czytałem to są różne wartości. Ktoś pisał, ze w lj 70 ma 2000 kg, ktoś 1670 kg. Z czego wynika taka rozbieżność? Radosnej twórczości urzędników podczas pierwszej rejestracji w PL?
Ja w moim mam własnie 1600 kg i według mnie jest to trochę mało. Moja fura przyjechała do PL w 1995 z Szwajcarii.
Mam fajna przyczepę ale ma masę całkowitą 2000 kg i pewnie każdy policjant jak mnie zatrzyma zaraz będzie chciał mandat pisać bo w teorii mogę tylko 1600 kg mimo że np jadę z pustą przyczepą.
Jestem Świadomy prawka B + E, viatola itp. Interesuje mnie skąd takie różne wartości?
Pytałem w okręgowej stacji kontroli pojazdów, pan odpowiedział, że mi to zmieni pod warunkiem, że mu pokaże homologacje tego samochodu. Pisałem do toyota Polska, odpisali żeby pisać do Szwajcarii bo tam była pierwsza rejestracja w europie. Ciekawe co odpiszą szwajcary?
Re: DMC przyczepy z hamulcem w KZJ73
73 z 1989 3000DMC