napęd przód LJ70

Moderator: luk4s7

dudeLJ
Posty: 23
Rejestracja: 08 lip 2013, 11:02
Auto: LJ70
Kontakt:

napęd przód LJ70

Post autor: dudeLJ »

Cześć wszystkim,

Czy ktoś może wie czy były wersje LJ70 bez sprzegiełek manualnych ani automatycznych?
Kupiłem niedawno auto z 1993 roku i nie ma manuali ani przycisku hub lock, a na desce rozdzielczej jest tylko przycisk H4, który z tego co mi się wydaje załącza przedni wał do skrzyni.
Na reduktorze mam oznaczenia H, N i L4.
Jeśli załączę L4 to automatycznie załącza mi się napęd na przednią oś.

Przeszukałem całe forum i nie znalazłem o tym żadnych informacji.
Zastanawiam się czy to było fabryczne rozwiązanie czy rzeźba poprzedniego właściciela.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8455
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: napęd przód LJ70

Post autor: Rokfor32 »

Na naszym rynku nie występowały modele z takim rozwiązaniem. katalog przewiduje takie flansze, ale chyba szło to w wersjach GCC.

Jedyna znana mi opcja kompatybilności z tajli dostępnych u nas to flansze tego typu z J8 - da sie je zapodać na piasty J7.

dudeLJ
Posty: 23
Rejestracja: 08 lip 2013, 11:02
Auto: LJ70
Kontakt:

Re: napęd przód LJ70

Post autor: dudeLJ »

Czyli jak kupie manuale dedykowane do J7 to wszystko powinno pasować?
Bo wychodzi na to, że ktoś musiał wyrzucić wcześniej manuale i zamienić na flansze.
No chyba, że faktycznie jest to taka wersja :?: :roll:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8455
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: napęd przód LJ70

Post autor: Rokfor32 »

Wersje na kraje ciepłe zwykle nie miały tylnej nagrzewnicy, jeden aku, i większą tendencję do gnicia karoserii. U nas różne się trafiają.

Sprzęgiełka zakładasz bolt on.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8455
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: napęd przód LJ70

Post autor: Rokfor32 »

Tak na marginesie - wstukaj sobie vin do epc 9link jest na górze technicznych), to wyjdzie co to za wersja auta, i czy sprzęgiełka tam były ori, czy nie.

dudeLJ
Posty: 23
Rejestracja: 08 lip 2013, 11:02
Auto: LJ70
Kontakt:

Re: napęd przód LJ70

Post autor: dudeLJ »

Ciężko mi tam znaleźć informację o sprzęgiełkach :oops:
Co do wersji wyszły mi takie informację:

Additional codes
DESTINATION: EUR: EUROPE
BODY: HT: HARDTOP
ENGINE: 2LT: 2400CC DIESEL TURBO
FUEL SYSTEM: DSL: DIESEL

JT1V0LJ70.. LJ70LV-MNXW 01/1990 - 04/1993 LJ70 LX EUR HT LHD 2LT DSL

Akumulator mam tylko jeden. Nagrzewnicy też chyba z tyłu nie ma.
Bolt on - rozumiem, że przykręcam i nic nie muszę zmieniać?

Dzięki za odpowiedzi :)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8455
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: napęd przód LJ70

Post autor: Rokfor32 »

Bolt on - znaczy że po prostu przykręcasz. wszystko ma pasić.

Jeden aku i brak nagrzewnicy tylnej to wersje na kraje ciepłe Europy. Dziwnym trafem, w interpretacji dealerskiej dotyczy to również np. Holandii ... :mrgreen:

dudeLJ
Posty: 23
Rejestracja: 08 lip 2013, 11:02
Auto: LJ70
Kontakt:

Re: napęd przód LJ70

Post autor: dudeLJ »

Wiem tylko, że 5 lat temu był kupiony w niemcowni. Nie ma podwyższonego dachu, więc raczej wątpię żeby był z Holandii, chociaż któż to wie...

Czyli wychodzi na to, że te flansze mogą być oryginalne?

Na tej stronie epc znalazłem do tego modelu:
43511 HUB, FRONT AXLE
43502‑60070 BJ73, HZJ7*, LJ7*, PZJ7*, RJ7* 2 € 239.92
43502‑60080 HZJ70, 73, LJ7*, RJ7*..LX, VX, W(ELECTRICAL FREE WHEEL HUB) 2 € 239.92

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18049
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: napęd przód LJ70

Post autor: kylon »

Zabieraki od J8 i J7 są inne. Różnią się np. Średnicą szpilek ale nie zawsze. Dochodzi jeszcze długość bo i J8 ma wyższe i niższe :wink:. Prześlijcie mi VIN a podam wam konkretny numer części. Jest opcja nawet że mam takie zabieraki u siebie z Terrain Tamera.

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: napęd przód LJ70

Post autor: Kwieczor »

Rokfor32 pisze:Bolt on - znaczy że po prostu przykręcasz. wszystko ma pasić.

Jeden aku i brak nagrzewnicy tylnej to wersje na kraje ciepłe Europy. Dziwnym trafem, w interpretacji dealerskiej dotyczy to również np. Holandii ... :mrgreen:
żeby było śmieszniej - Niemcy także; Hil w specyfikacji na Niemcy ma jeden akku :D

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8455
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: napęd przód LJ70

Post autor: Rokfor32 »

Z tego co kojarzę do J8 szły dwa rodzaje, z dłuższym i krótszym frezem, no i z większymi i mniejszymi szpilkami. Chyba po prostu od pewnego rocznika je wzmocniono, ewentualnie też może być różnica w rynkach zbytu. Te "słabsze" powinny pasować do J7 (frez i rozstaw otworów) - acz może być kwestia jakichś drobnych modyfikacji.

dudeLJ
Posty: 23
Rejestracja: 08 lip 2013, 11:02
Auto: LJ70
Kontakt:

Re: napęd przód LJ70

Post autor: dudeLJ »

Kylon podałem Ci nr VIN w mailu. Dzięki.

Czyli wychodzi na to, że te flansze mogą być oryginalne :roll:

Z tego co piszecie, rozumiem że powinno się dobrać sprzęgiełka manualne bez konieczności wymiany innych podzespołów?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8455
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: napęd przód LJ70

Post autor: Rokfor32 »

Tak. Zakładasz po prostu sprzęgiełka z J7 z modelu który je miał. Jedno ale - różnią się (w zasadzie chyba tylko kształtem obudowy) w wersjach przed i po '90.

ODPOWIEDZ