napęd przód LJ70
Moderator: luk4s7
napęd przód LJ70
Cześć wszystkim,
Czy ktoś może wie czy były wersje LJ70 bez sprzegiełek manualnych ani automatycznych?
Kupiłem niedawno auto z 1993 roku i nie ma manuali ani przycisku hub lock, a na desce rozdzielczej jest tylko przycisk H4, który z tego co mi się wydaje załącza przedni wał do skrzyni.
Na reduktorze mam oznaczenia H, N i L4.
Jeśli załączę L4 to automatycznie załącza mi się napęd na przednią oś.
Przeszukałem całe forum i nie znalazłem o tym żadnych informacji.
Zastanawiam się czy to było fabryczne rozwiązanie czy rzeźba poprzedniego właściciela.
Pozdrawiam
Czy ktoś może wie czy były wersje LJ70 bez sprzegiełek manualnych ani automatycznych?
Kupiłem niedawno auto z 1993 roku i nie ma manuali ani przycisku hub lock, a na desce rozdzielczej jest tylko przycisk H4, który z tego co mi się wydaje załącza przedni wał do skrzyni.
Na reduktorze mam oznaczenia H, N i L4.
Jeśli załączę L4 to automatycznie załącza mi się napęd na przednią oś.
Przeszukałem całe forum i nie znalazłem o tym żadnych informacji.
Zastanawiam się czy to było fabryczne rozwiązanie czy rzeźba poprzedniego właściciela.
Pozdrawiam
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: napęd przód LJ70
Na naszym rynku nie występowały modele z takim rozwiązaniem. katalog przewiduje takie flansze, ale chyba szło to w wersjach GCC.
Jedyna znana mi opcja kompatybilności z tajli dostępnych u nas to flansze tego typu z J8 - da sie je zapodać na piasty J7.
Jedyna znana mi opcja kompatybilności z tajli dostępnych u nas to flansze tego typu z J8 - da sie je zapodać na piasty J7.
Re: napęd przód LJ70
Czyli jak kupie manuale dedykowane do J7 to wszystko powinno pasować?
Bo wychodzi na to, że ktoś musiał wyrzucić wcześniej manuale i zamienić na flansze.
No chyba, że faktycznie jest to taka wersja
Bo wychodzi na to, że ktoś musiał wyrzucić wcześniej manuale i zamienić na flansze.
No chyba, że faktycznie jest to taka wersja
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: napęd przód LJ70
Wersje na kraje ciepłe zwykle nie miały tylnej nagrzewnicy, jeden aku, i większą tendencję do gnicia karoserii. U nas różne się trafiają.
Sprzęgiełka zakładasz bolt on.
Sprzęgiełka zakładasz bolt on.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: napęd przód LJ70
Tak na marginesie - wstukaj sobie vin do epc 9link jest na górze technicznych), to wyjdzie co to za wersja auta, i czy sprzęgiełka tam były ori, czy nie.
Re: napęd przód LJ70
Ciężko mi tam znaleźć informację o sprzęgiełkach
Co do wersji wyszły mi takie informację:
Additional codes
DESTINATION: EUR: EUROPE
BODY: HT: HARDTOP
ENGINE: 2LT: 2400CC DIESEL TURBO
FUEL SYSTEM: DSL: DIESEL
JT1V0LJ70.. LJ70LV-MNXW 01/1990 - 04/1993 LJ70 LX EUR HT LHD 2LT DSL
Akumulator mam tylko jeden. Nagrzewnicy też chyba z tyłu nie ma.
Bolt on - rozumiem, że przykręcam i nic nie muszę zmieniać?
Dzięki za odpowiedzi
Co do wersji wyszły mi takie informację:
Additional codes
DESTINATION: EUR: EUROPE
BODY: HT: HARDTOP
ENGINE: 2LT: 2400CC DIESEL TURBO
FUEL SYSTEM: DSL: DIESEL
JT1V0LJ70.. LJ70LV-MNXW 01/1990 - 04/1993 LJ70 LX EUR HT LHD 2LT DSL
Akumulator mam tylko jeden. Nagrzewnicy też chyba z tyłu nie ma.
Bolt on - rozumiem, że przykręcam i nic nie muszę zmieniać?
Dzięki za odpowiedzi
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: napęd przód LJ70
Bolt on - znaczy że po prostu przykręcasz. wszystko ma pasić.
Jeden aku i brak nagrzewnicy tylnej to wersje na kraje ciepłe Europy. Dziwnym trafem, w interpretacji dealerskiej dotyczy to również np. Holandii ...
Jeden aku i brak nagrzewnicy tylnej to wersje na kraje ciepłe Europy. Dziwnym trafem, w interpretacji dealerskiej dotyczy to również np. Holandii ...
Re: napęd przód LJ70
Wiem tylko, że 5 lat temu był kupiony w niemcowni. Nie ma podwyższonego dachu, więc raczej wątpię żeby był z Holandii, chociaż któż to wie...
Czyli wychodzi na to, że te flansze mogą być oryginalne?
Na tej stronie epc znalazłem do tego modelu:
43511 HUB, FRONT AXLE
43502‑60070 BJ73, HZJ7*, LJ7*, PZJ7*, RJ7* 2 € 239.92
43502‑60080 HZJ70, 73, LJ7*, RJ7*..LX, VX, W(ELECTRICAL FREE WHEEL HUB) 2 € 239.92
Czyli wychodzi na to, że te flansze mogą być oryginalne?
Na tej stronie epc znalazłem do tego modelu:
43511 HUB, FRONT AXLE
43502‑60070 BJ73, HZJ7*, LJ7*, PZJ7*, RJ7* 2 € 239.92
43502‑60080 HZJ70, 73, LJ7*, RJ7*..LX, VX, W(ELECTRICAL FREE WHEEL HUB) 2 € 239.92
Re: napęd przód LJ70
Zabieraki od J8 i J7 są inne. Różnią się np. Średnicą szpilek ale nie zawsze. Dochodzi jeszcze długość bo i J8 ma wyższe i niższe . Prześlijcie mi VIN a podam wam konkretny numer części. Jest opcja nawet że mam takie zabieraki u siebie z Terrain Tamera.
Re: napęd przód LJ70
żeby było śmieszniej - Niemcy także; Hil w specyfikacji na Niemcy ma jeden akkuRokfor32 pisze:Bolt on - znaczy że po prostu przykręcasz. wszystko ma pasić.
Jeden aku i brak nagrzewnicy tylnej to wersje na kraje ciepłe Europy. Dziwnym trafem, w interpretacji dealerskiej dotyczy to również np. Holandii ...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: napęd przód LJ70
Z tego co kojarzę do J8 szły dwa rodzaje, z dłuższym i krótszym frezem, no i z większymi i mniejszymi szpilkami. Chyba po prostu od pewnego rocznika je wzmocniono, ewentualnie też może być różnica w rynkach zbytu. Te "słabsze" powinny pasować do J7 (frez i rozstaw otworów) - acz może być kwestia jakichś drobnych modyfikacji.
Re: napęd przód LJ70
Kylon podałem Ci nr VIN w mailu. Dzięki.
Czyli wychodzi na to, że te flansze mogą być oryginalne
Z tego co piszecie, rozumiem że powinno się dobrać sprzęgiełka manualne bez konieczności wymiany innych podzespołów?
Czyli wychodzi na to, że te flansze mogą być oryginalne
Z tego co piszecie, rozumiem że powinno się dobrać sprzęgiełka manualne bez konieczności wymiany innych podzespołów?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: napęd przód LJ70
Tak. Zakładasz po prostu sprzęgiełka z J7 z modelu który je miał. Jedno ale - różnią się (w zasadzie chyba tylko kształtem obudowy) w wersjach przed i po '90.