Strona 2 z 4

Re: LJ 79 System i lift

: 23 paź 2020, 22:28
autor: MariuszS
Portfolio masz przeogromne, więc nie dziwota :-)
A Błavatkowóz na 100% to KZJ-77 LX, bo odnalazłem oryginalne ogłoszenie z Otomoto oraz moje foty z oględzin w komisie z 2008r ;-)
Ale, wracając do wątku, to chętnie służę Autorowi wymianą wszelkich doświadczeń :-)
Na szybko: przez 10 lat jeździłem na kołach 32" i wg mnie to jest max, co można przy tym motorku zapodać.

Re: LJ 79 System i lift

: 23 paź 2020, 23:21
autor: Ubther
kylon pisze:
23 paź 2020, 21:38
Hmm ale na pewno mam u siebie w portfolio LJ79. Też białe.
A u mnie jest czerwone, które było kiedyś szare

Re: LJ 79 System i lift

: 23 paź 2020, 23:23
autor: Ubther
MariuszS pisze:
23 paź 2020, 22:28
Portfolio masz przeogromne, więc nie dziwota :-)
A Błavatkowóz na 100% to KZJ-77 LX, bo odnalazłem oryginalne ogłoszenie z Otomoto oraz moje foty z oględzin w komisie z 2008r ;-)
Ale, wracając do wątku, to chętnie służę Autorowi wymianą wszelkich doświadczeń :-)
Na szybko: przez 10 lat jeździłem na kołach 32" i wg mnie to jest max, co można przy tym motorku zapodać.
Ja na razie jeżdżę na 33" i z jazdą nie ma najmniejszego problemu, a ponieważ mosty ma w naprawdę świetnym stanie, bo po błocie jeździło raczej mało, to myślałem, czy by nie zrobić jakiś 37", żeby było jeszcze bardziej czuć tą potęgę

Re: LJ 79 System i lift

: 24 paź 2020, 00:06
autor: MariuszS
Nie wiem, jakie masz potrzeby i tryb użytkowania, co dla Ciebie jest "terenem" a co "jazdą". Ja jestem mocno sceptyczny co do większych opon w tym aucie. Pewnie, że da się jakoś "przetoczyć", ale jest to pozbawione "lekkości" ;-) A lift mam 2", chociaż koła 32" weszłyby bez liftu, no ale jak już i tak zapodawałem komplet zawieszenia Dobinsona, to takie poszło na wszelki wypadek. :-)

Re: LJ 79 System i lift

: 24 paź 2020, 00:50
autor: czobi
Blavtk miała silnik klasyk 3,0td w oryginale.
A z tymi liftami i kołami to warto nie przesadzać
Bo nic to nie daje poza tjuningiem optycznym a problemy technivzne lawinowo dramatycznie tylko rosną ..

Re: LJ 79 System i lift

: 24 paź 2020, 09:10
autor: kylon
To je jeden z nich

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: LJ 79 System i lift

: 25 paź 2020, 18:59
autor: Ubther
kylon pisze:
23 paź 2020, 21:38
Hmm ale na pewno mam u siebie w portfolio LJ79. Też białe.
Moją kupiliśmy w komisie i w tym samym komisie była też biała LJ 79 po zalaniu, właściciel utopił ją, bo wjechał nią w wodę bez snorkela

Re: LJ 79 System i lift

: 25 paź 2020, 19:00
autor: Ubther
Nasza kupiona była już czerwona, ale w komisie mówili, że wcześniej była szara

Re: LJ 79 System i lift

: 26 paź 2020, 09:24
autor: kpeugeot
moze wrzuć jakies zdjęcia

Re: LJ 79 System i lift

: 02 lis 2020, 09:17
autor: Marenzo
Kurcze , to gdzie ja mam szukać tych 150 koni ? W terenie mocy nie brakuje ale tylko z górki. Podjazdy na śliskim są niewykonalne , po prostu nie da się go rozpędzić. Wiem co mówię bo mam takiego. Wsadziłem skrzynię piątkę ale to nic nie daje i tak nie ma mocy.
A tak przy okazji staję przed dylematem , uturbić to czy wsadzić 1KZT. MariuszS , jak się u ciebie skończyło z silnikiem ? jakieś zmiany ?

Re: LJ 79 System i lift

: 02 lis 2020, 09:50
autor: MariuszS
Marenzo pisze:
02 lis 2020, 09:17
MariuszS , jak się u ciebie skończyło z silnikiem ? jakieś zmiany ?
U mnie się jeszcze nie skończyło, tzn., jest w trakcie :-)
Koncepcja uturbienia była, ale jak się okazało, nie ma dostępnych do tego silnika tłoków dostosowanych do turbo, więc ta droga odpadła.
W tej chwili trwają prace nad adaptacją silnika 1KD-FTV ale jeśli znajdziesz przyzwoity 1KZ-T to też byłby fajny.

Re: LJ 79 System i lift

: 16 lis 2020, 13:19
autor: Ubther
A da się może chociaż jakoś zrobić jakieś wyciszenie silnika? Jakiś materiał pod klapą, czy coś?

Re: LJ 79 System i lift

: 16 lis 2020, 13:39
autor: MariuszS
Tak, robiłem to, ale to było już 9 lat temu, więc nazw materiałów tak dokładnie nie pamiętam.
Trochę widać tu: viewtopic.php?p=110247#p110247
Pod klapę silnika (maskę) zapodałem grubą matę samoprzylepną STP stosowaną do wygłuszeń car-audio.
Z tym, że to akurat niewiele daje. O wile ważniejsze jest wyciszenie ściany grodziowej pomiędzy komorą silnika a kabiną.
Tam też dałem taką matę STP (pokryta od zewnątrz folią aluminiową - musi być trochę odporna na temp. bo blisko jest kolektor wydechowy) - tyle, że dostęp (bez wyjmowania silnika itp.) jest tam utrudniony.
Od wewnętrznej strony grodzi, czyli od strony kabiny pasażerskiej oraz na tunel nad skrzynią biegów dałem piankę Armaflex 9 mm.
Nie robiłem żadnych pomiarów głośności w dB, ale subiektywnie sporo pomogło, choć spodziewałem się uzyskać znacznie lepszy efekt.

Re: LJ 79 System i lift

: 16 lis 2020, 14:59
autor: RAT
Ubther pisze:
16 lis 2020, 13:19
A da się może chociaż jakoś zrobić jakieś wyciszenie silnika? Jakiś materiał pod klapą, czy coś?
Nie wiem czy o takie coś Ci chodziło ale ja ostatnio szukałem bo moje oryginalne po jednym z wyjazdów odpadło i leżało na silniku więc zacząłem poszukiwania i udało mi się znaleźć takie coś :

https://allegro.pl/oferta/stp-hs-mata-w ... 7108080486

Wymiarami w miarę pasuję do maski silnika po 90 roku , ale zmierz swoją bo wymiary w aukcji są podane.

Re: LJ 79 System i lift

: 19 lis 2020, 21:51
autor: robson
w mojej LJ78 praktykowałem 33 cale, ale nie trwało to długo i wróciłem grzecznie do 31. Przy silniku i turbo w bardzo dobrej kondycji 33 cale to już była przewaga doznań wizualnych nad dzielnością w terenie :)