Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 14 gru 2019, 1:45
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 01 gru 2019, 21:42 
Offline

Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Posty: 423
Lokalizacja: Legionowo
Auto: był Hillux 2007, aktualnie LJ 70 z 1989 i LJ 70 z 1986
Rokfor,
czy to oznacza, ze mozna przelozyc tylne tarcze i zaciski z 9-tki, bez zadnych przerobek (felgi 16cali), czyli w praktyce zakupiuc tylne zaciski z 9-tki i nowe tarcze z klockami ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 gru 2019, 22:30 
Online
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2017, 20:46
Posty: 462
Rokfor32 pisze:
Radek - ale zauważyłeś, że ten zestaw co wkleiłeś - jest dla innego typu reduktora?

To co na focie to zestaw dla reduktora 4R mk1, lub części modeli hila do rocznika '97.


OK. Nie wiem co to znaczy, nie wiem, jaki reduktor był w hiluxie czy 4R.

Jak napisałem, bardziej to zestaw koncepcyjny do wykorzystania w celu przerobienia i dopasowania niż do założenia "p&p/Bolt on".

Zobaczymy. Może coś z niego się nada, okaże się

Pewnie można też przerobić jakiś zestaw ze szrotu za 100 zł do tego samego celu, ale w tym zestawie przynajmniej wszystko jest nowe i może na jego przykładzie uda mi się wytłumaczyć moim pracownikom, co mają zrobić :)

Nie znalazłem zestawów pasujących do lj7 na wał, nie znalazłem mostu z tarczami, do kupienia był most z tarczami i blokadą, ale za 8 tys od Mazura, ale nie mam ochoty tyle wydawać. Mogę oddać auto na rzeźbę u Rokfora, ale wg tego co Rokfor pisze na wał nie ma żadnego rozwiązania poza tym od j40, którego nie da się zastosować bo części nie ma.

Mogę więc zrobić wykorzystując zestaw uniwersalny, coś do swojego auta. Może coś wyjdzie a może tylko będzie rzeźba w g...

Na pytanie po co to robię, odpowiem, Kylon naprawił mi hamulce tylne i ręczny po raz n-ty ale nadal ręczny realnie nie działa.

Oradek lj73 2LT-II


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 gru 2019, 8:16 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6529
Lokalizacja: Stary Sącz
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
DJ Hil-Lj70 pisze:
Rokfor,
czy to oznacza, ze mozna przelozyc tylne tarcze i zaciski z 9-tki, bez zadnych przerobek (felgi 16cali), czyli w praktyce zakupiuc tylne zaciski z 9-tki i nowe tarcze z klockami ?


Tarcze. Wyłącznie tarcze - całą resztę trzeba dorobić.

Przy oryginalnym układzie tarczowym jest inna pochwa mostu, tarcze kotwiczne do tarczobębna. Z grubsza zestaw taki - jak w J9.

Ale tu mówimy o adaptacji do wersji bębnowej - i bolt on na półośke bez żadnych modyfikacji można zapodać jedynie sama tarczę.

Radek - a dostałeś w zestawie instrukcję użytkowania? Poważnie pisze - wiesz jak (a raczej kiedy) działa samoregulator szczęk?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 gru 2019, 10:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2011, 12:27
Posty: 723
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ70 z 92'
Rokfor32 pisze:
Nie ma czegoś takiego. Żeby zrobić temat porządnie trzeba wykonać od zera tylną pokrywę - inaczej nie ma do czego się zamocować z tarczą kotwiczną (w wersji bębnowej) lub jarzmem, w wersji z tarczą.

Ja sie ogarnę z czasem to wrzucę fotki jak to wygląda w oryginale.

Zródło: https://www.landcruiserclub.net/community/threads/lj70-build-thread.131171/page-17

O takie coś pytałem:
Obrazek

I tak mocowane:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 gru 2019, 15:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2011, 12:27
Posty: 723
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ70 z 92'
Tematy omawiane byłu też tu:
viewtopic.php?f=10&t=16284
viewtopic.php?f=18&t=14920


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 gru 2019, 21:43 
Online
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2017, 20:46
Posty: 462
Rokforze, niestety nie wiem, jak w mojej Toyocie działa autoregulator szczęk.
Czytałem, że np w Australii stosują większą rozpórkę szczęk, o czym już pisałem, bo system bębnów szwankuje każdemu, więc odpuściłem temat regulacji.

Domyślam się, że można regulować szczęki, jest dziurka w bębnie przez którą można obracać nakretkę do regulacji, jak w każdym aucie z bębnami.

Jednak na drodze mój system działa dość sprawnie, nie rozwijam prędkości ponad 140. Auto staje dęba na asfalcie i hamuje nawet dość prosto. Gorzej w terenie.

Zależy mi tylko na poprawie hamulca ręcznego. Chciałbym aby był raczej w 100% mechaniczny. Nie chciałbym żadnej hydrauliki. Czysto mechaniczne rozwiązanie.

Przeglądami się nie przejmuję, bo auto przeszło już swój ostatni przegląd i więcej ich mieć nie będzie.

Oradek lj73 2LT-II


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 gru 2019, 21:58 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6529
Lokalizacja: Stary Sącz
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Nie o to.

Samoregulacja, jak sama nazwa wskazuje - ma działać sama, a nie śrubokrętem prze dzióre serwisową.

Ale w wydaniu toyotowym z J7 nie działa to tak dokładnie całkiem samo. Owszem, działa, i to sprawnie - ale trzeba systemowi "pomóc".

Polega to na tym, ze aby samoregulator zadziałał - jak się już zatrzymujesz do zaparkowania - to najpierw trzeba nacisnąć hamulec roboczy, i przy naciśnietym roboczym zaciągnąć ręczny. Wówczas układ samoregulatora sie luzuje, i sprężyna ustawia sie w pozycji do "kliknięcia", czyli przekręcenia tej zębatej nakrętki na rozpieraku.

Jeżeli auto zatrzymasz, i zaciągniesz ręczny ale bez naciśnięcia roboczego - to szczęki cały czas naciskają na regulator, i ta siła jest za duża, żeby zapadka zdołała obrócić nakrętką.

W moich autach - o ile oczywiście regulator był przesmarowany, a nie zarośnięty rudą - to po wyjechaniu z błota oczywiście hamulec zanikał - ale po kilku zaciągnięciach ręcznego ponownie wszystko się samo ustawiało. Aż do całkowitego zniknięcia okładzin ze szczęk. Jak wszystko jest sprawne, i jest cicho - to naciskając roboczy i machając dźwignią ręcznego słychać charakterystyczne kliknięcia samoregulatora - o ile oczywiście jest wyluzowany i w takiej sytuacji tenże luz kasuje. Jak nie klika - to znaczy że regulacja jest skończona, i szczęki ustawione - no albo samoregulator nie działa z jakiegoś powodu.

Ale warunkiem jest naciskanie roboczego podczas machania dźwignią ręcznego - bez tego układ nie działa.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 gru 2019, 22:31 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 16033
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
A może ja ściągnę ten cud australijski. Jeśli jest do LJ-ota to Radek dostaniesz na testy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 gru 2019, 1:52 
Online
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2017, 20:46
Posty: 462
Dzięki Rokforze.
Nie wiedziałem, że jest jakiś system, ale zawsze tak robię, jak piszesz. Ręczny nie działa, więc trzymam nogę na hamulcu i zaciągam ręczny, do skutku.

Dzięki Kylon, będę wdzięczny za ten element do testów, jak już pisałem, czytałem, że podobno poprawia działanie oryginalnych hamulców bębnowych, a kosztuje kilka dolarów. Tylko nie wiem czy przy okazji wymiany hamulców nie dostałem go już w zestawie, nie pamiętam czy mam zestaw od TT.

Nazywają to czasem "dog bone".

Poniżej zdjęcia oraz link do zestawów TT, w których podobno jest ta "psia kość" :)

https://www.terraintamer.com/en/4wd-pro ... brake-kits

Oradek lj73 2LT-II
ObrazekObrazekObrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 gru 2019, 6:00 
Offline

Rejestracja: 20 sie 2019, 18:11
Posty: 60
nie przeczytałem wszystkiego ale zle kombinujecie.nie lepiej po prostu wciskać pedał hamulca i blokować go wajchą hydrauliczna?jak mocno naciśniesz pedał,zamykasz układ i tak zostaje.czyli można bardzo lekko bądz mocno.boków tym patentem nie porobisz ale trzyma jak smok.brak zbędnej tarczy i innych części.prostota przede wszystkim.pan na przeglądzie pyta tylko jak to działa


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 gru 2019, 7:21 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 16033
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Nie. Jeszcze go nie ściągałem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 gru 2019, 8:25 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1716
Lokalizacja: Warka
Auto: UZJ40
Cytuj:
nie przeczytałem wszystkiego ale zle kombinujecie.nie lepiej po prostu wciskać pedał hamulca i blokować go wajchą hydrauliczna?jak mocno naciśniesz pedał,zamykasz układ i tak zostaje.czyli można bardzo lekko bądz mocno.boków tym patentem nie porobisz ale trzyma jak smok.brak zbędnej tarczy i innych części.prostota przede wszystkim.pan na przeglądzie pyta tylko jak to działa


Jak rozumiem chcesz istniejący układ hamulca roboczego wzbogacić w zawór zamykający obwód. Znane są takie patenty ale na autach do rajdów. Przy naszych autach drogowych ja bym nie gmerał w układzie hamulcowym. Dodatkowo hamulec ręczny = awaryjny. Czyli jak coś nie tak z głównym to ten ma cie ratować. W twoim rozwiązaniu go chyba nie ma w ogóle.


paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 gru 2019, 8:42 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6529
Lokalizacja: Stary Sącz
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Dokładnie tak. Hamulec awaryjny ma być fizycznie rozdzielony i niezależny od hamulca roboczego.

Co do bębnów - jak wieczorem będzie chwilka, to zrobię foty tego słynnego samoregulatora i wytłumaczę, co zrobić żeby to działało poprawnie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 gru 2019, 10:16 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1610
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
Rokfor32 pisze:
Co do bębnów - jak wieczorem będzie chwilka, to zrobię foty tego słynnego samoregulatora i wytłumaczę, co zrobić żeby to działało poprawnie.


Da radę ten samoregulator zaopdać do nowszych modeli (j12)? Fajnie byłoby mieć ręczy co działa dłużej niż raz.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 gru 2019, 12:07 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6529
Lokalizacja: Stary Sącz
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Nie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group