Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 15 gru 2019, 13:15
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: silnik 2lt
Post: 24 gru 2010, 17:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2009, 18:47
Posty: 54
Auto: lj73
Jezdze bez turbiny chcialem sprawdzic turbine i silnik .Po swietach jade do mechanika zmierzyc cisnienie sprezania.
Nie wiadomo jaki przebieg ma silnik tloki moga byc owalne i nie pomoze zmiana pierscieni .Cz ktos z was robil remont silnika iczy to jest oplacalne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: silnik 2lt
Post: 24 gru 2010, 17:19 
Offline

Rejestracja: 18 paź 2010, 11:00
Posty: 18
Lokalizacja: Mielec
Auto: LJ70
zrobiłem kapitalke silnika troszkę to kosztowało dymić przestał (okazały się ze wtryski laly ) pompa regeneracja wszystkie uszczelki nowe głowica zrobiona pierścienie wszystko na czele z turbiną (lała na graficie ). I ku mojemu zdziwieniu dalej jak brał olej tak bierze troszke mniej od wymiany do wymiany co ok 8 tysięcy dolewam ok 2,5 litra wcześniej ok litra więcej brał. Muszę tu zaznaczyć ze silnika nigdy nie oszczędzam jak wlatuje w teren pedał w podłogę i niech się dzieje wola niebios.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: silnik 2lt
Post: 24 gru 2010, 20:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2009, 18:47
Posty: 54
Auto: lj73
Kolega ma hiace 2,4 zrobil tulejowanie poskladal nastarych tlokach i zmiescil sie w 2 tys ale robil wszystko sam i silnik nie dymi nawet jak mu przylaguje.U mnie jak jade na 1 na obu napedach po ciezkim terenie to dymi jak z lokomotywy
Dlatego zastanawiam sie czy remontowac czy szukac uzywki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: silnik 2lt
Post: 24 gru 2010, 21:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:25
Posty: 17
Lokalizacja: wiocha o skomplikowanej nazwie - Sobienie Jeziory
Auto: TARHIL
zielu pisze:
zrobiłem kapitalke silnika troszkę to kosztowało dymić przestał (okazały się ze wtryski laly )


Zrobiłeś remont kapitalny silnika z powodu zużytych wtryskiwaczy :?: :!: . Nie mogłeś wcześniej zrobić pomiarów ciśnienia sprężania. Powtarzam: trzeba rozróżnić kolor i wygląd spalin - czarny i "gęsty" (pełen sadzy) dym wskazuje na nieprawidłowości zachodzące w procesie spalania, dym niebieski zawsze świadczy o złym stanie technicznym silnika.

SaT84 pisze:
Jezdze bez turbiny chcialem sprawdzic turbine i silnik
SaT84 pisze:
U mnie jak jade na 1 na obu napedach po ciezkim terenie to dymi jak z lokomotywy


Nie dziw się, że sprzęt dymi Ci jak lokomotywa skoro zabrałeś mu część powietrza dostarczanego przez turbo a dawka paliwa została taka sama (czyli większa niż w silniku wolnossącym). Silnik nie jest w stanie przepalić takiej ilości paliwa i stąd ten czarny dym.
Póki nie zrobisz pełnej diagnostyki silnika to możemy sobie tak gdybać od us..nia :wink:

SaT84 pisze:
Nie wiadomo jaki przebieg ma silnik tloki moga byc owalne i nie pomoze zmiana pierscieni


Nominalnie tłok jest owalny w przekroju poziomym i stożkowaty w przekroju pionowym


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: silnik 2lt
Post: 24 gru 2010, 22:59 
Offline

Rejestracja: 15 lis 2010, 16:48
Posty: 77
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Hzj 73 , Hdj 80, Y61
Dym niebieski - zły stan silnika OK. Zbyt późny kąt wtrysku też dymi na niebiesko


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: silnik 2lt
Post: 24 gru 2010, 23:16 
Offline

Rejestracja: 15 lis 2010, 16:48
Posty: 77
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Hzj 73 , Hdj 80, Y61
,,Nie dziw się, że sprzęt dymi Ci jak lokomotywa skoro zabrałeś mu część powietrza dostarczanego przez turbo a dawka paliwa została taka sama (czyli większa niż w silniku wolnossącym). Silnik nie jest w stanie przepalić takiej ilości paliwa i stąd ten czarny dym."
A nie powinien aż tak mocno z tego powodu. Korekcja (zwiększenie) dawki paliwa w mech. pompie wtryskowej odbywa się
stosownie do wzrostu ciśnienia w kolektorze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: silnik 2lt
Post: 25 gru 2010, 0:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:25
Posty: 17
Lokalizacja: wiocha o skomplikowanej nazwie - Sobienie Jeziory
Auto: TARHIL
Julka pisze:
Zbyt późny kąt wtrysku też dymi na niebiesko


Owszem, ale jeśli ktoś ma nawet trochę doświadczenia to od razu rozróżni zapach spalonego oleju silnikowego od niespalonego oleju napędowego.

Julka pisze:
A nie powinien aż tak mocno z tego powodu. Korekcja (zwiększenie) dawki paliwa w mech. pompie wtryskowej odbywa się
stosownie do wzrostu ciśnienia w kolektorze.


Więc zostaje tylko dokładne zbadanie stanu silnika.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: silnik 2lt
Post: 25 gru 2010, 11:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2009, 18:47
Posty: 54
Auto: lj73
Na poczatek zycze zdrowych i wesolych swiat imniej klopotow z naszymi tojkami. Turbine sciagnolem zeby sprawdzic dlaczego ubywa tyle oleju .Z turbina jak d alem lage to bylo jeszcz gorzej czrny dym .Po sciagnieciu turba bierze mniej oleju ale ciagle za duzo musze delikatnie gazowac to wtedy mniej dymi,dlatego sprawdzam co jakis czas ile pali. Na moja jazde polowa w terenie polowa o drodze spalanie rzedu 10 12 wcale nie jest duzo chyba ze wasze mniej pala.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: silnik 2lt
Post: 28 gru 2010, 19:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:25
Posty: 17
Lokalizacja: wiocha o skomplikowanej nazwie - Sobienie Jeziory
Auto: TARHIL
Czy zna ktoś może te normy zużycia oleju dla 2L i 2LT, o które pytałem wcześniej ?
Gdyby ktoś mógł zajrzeć do instrukcji obsługi to będę bardzo wdzięczny. Posiadam dużo różnych katalogów i książek do hila i taro, ale instrukcji obsługi nie mam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: silnik 2lt
Post: 31 gru 2010, 8:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2009, 18:47
Posty: 54
Auto: lj73
Zachorowal mi mechanik i przyszly dziki na necisko,badanie cisnienia sprezania troche sie opozni.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: silnik 2lt
Post: 19 sty 2011, 21:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2009, 18:47
Posty: 54
Auto: lj73
Witajcie koledzy przeprasam ze tak dlugo sie nie odzywalem ale dopiero mechanik wyzdrwial . Cisnienie zmierzone na goracym silniku 21,21,23,24 Mistrz radzi robic kapitalny remont albo jezdzic az go slak trafi.Tak czy siak i tak trzeba cos zdecydowac na razie rozgladam sie za uzywka.Czy ktos z was robil kapitalny remont i w jakiej kasie sie zmiescil.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: silnik 2lt
Post: 21 sty 2011, 0:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lis 2010, 10:46
Posty: 120
Lokalizacja: Rumia
Auto: LJ70 - CeJota
Przewrotnie do kolegów powiem, że 1,5 l oleju na 1000km to nie jest aż tak straszne zużycie oleju by lamentować. Trzeba rozważyć koszt ewentualnych dolewek do nakładów.
Jeśli tego jeszcze nie robiłeś to należałoby zdjąć głowicę sprawdzić jej szczelność i ewentualnie tam coś poprawić i wymienić pierścienie. Jak nie kombinować wyjdzie ok. 1000 zł. Pewnie coś by pomogło pytanie na jak długo? Kapitalnego remontu nie potrafię skalkulować ale myślę, że może być za drogo.
Mój silnik w tej chwili bierze ok. 1 do 3 litrów / 100 km i to już przeważyło, szukam następnego.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: silnik 2lt
Post: 21 sty 2011, 15:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2009, 18:47
Posty: 54
Auto: lj73
Glowie zmienialem ponad rok temu byla popekana .Po zmierzeniu cisnienia na zimnym silniku bylo ok 30 na kazdym baniaku .Myslalem ze troche na tym pojezdze,potem remont turbiny a oleju i tak coraz wiecej bierze.Koledzy zalatwili 20 l superolu to na razie mam co dolewac,ale i tak za silnikiem sie rozgladam.Kolega kupil uzywke za 2,5 ale skonczyla sie za pol roku.Trzeba miec farta zeby trafic na cos dobrego,jak sie trafi to kupie a jak nie to bede roil remont.Podzwonie po warsztatach ile biora za szlif i dorobienie panewek.Najdrozsze sa tloki i pierscienie,skladanie we wlasnym zakresie.Czy ktos zakladal polskie tloki bo wszyscy mowia ze nic nie wartaja


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: silnik 2lt
Post: 13 sie 2019, 8:49 
Offline

Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Posty: 425
Lokalizacja: Legionowo
Auto: był Hillux 2007, aktualnie LJ 70 z 1989 i LJ 70 z 1986
Zna ktos przyblizona wage silnika 2LT? Musze go załadowac i rozładowac i chce byc przygotowany :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: silnik 2lt
Post: 13 sie 2019, 11:27 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6531
Lokalizacja: Stary Sącz
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Około 300 kg.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group