Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Dzisiaj jest 18 gru 2017, 9:08
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 05 gru 2017, 18:23 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5233
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Ale mierzysz z rozpiętymi stykami? czy tak po prostu na aucie?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 gru 2017, 18:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Posty: 235
Lokalizacja: Żywiec
Dobre pytanie.
Wtyczkę wypiołem, ale styki nie odkręciłem i mierzyłem z przykręconymi.
Domyślam się, że ma to znaczenie?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 gru 2017, 18:31 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5233
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
No raczej. Jeden ze styków masz z potencjałem +12V, a pomiar odbywa się właśnie przez podanie napięcia wzorcowego (przez miernik) na jedną z sond.

Ciesz się, że miernik ma dobre zabezpieczenia, bo taka zabawa może go bez problemu sfajczyć :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 gru 2017, 18:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Posty: 235
Lokalizacja: Żywiec
człowiek się uczy całe życie....
A może to jakiś badał w postaci spalonego bezpiecznika?
Jest jakiś bezpiecznik tylko od systemu swiec?
Ma ktoś opis bezpieczników w LJ z 1986 roku?
Są jakieś dodatkowe bezpieczniki oprócz tych koło pedału sprzęgła w kabinie?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 gru 2017, 19:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Posty: 235
Lokalizacja: Żywiec
Witojcie po powrocie z garażu.
jeszcze raz z miernikiem pomierzyłem przekaźnik i pomiary są następujące:
Podpunkt "a" manuala
Na 2 pinach we wtyczce jest zawsze ciągłość.
Na dwóch stykach, nie podpiętych do samochodu itp, brak ciągłości.
Podpunkt "b" manuala
Podać napięcie na 2 piny we wtyczce i wtedy na stykach powinna być ciągłość.
"... Apply battery voltage between terminals E and g..." - mam nadzieje, że to dobrze przetłumaczyłem
Zrobiłem zworkę między tymi pinami i podpiołem + od aku
Według manuala teraz powinna być ciągłość na stykach a u mnie brak tej ciągłości.

Mam rozumieć, że przekaźnik szlak trafił i muszę go wymienić? Tak piszą w manualu.
Ma ktoś do pozbycia taki przekaźnik sprawny? Ewentualnie można go czymś innym zastąpić?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 gru 2017, 9:28 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5233
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Na sterowanie stycznika podpinasz zasilanie (plus i minus). Niczego tam nie zwierasz.

Zasilony stycznik "strzeli", i wtedy ma być przejście miedzy stykami.

ps. Ja nadal uważam, że masz źle spięty układ pomiaru prądu świec (ten bocznik pomiarowy). To nie chodzi o to, czy on ma przejścia czy nie - chodzi o jego wpięcie w układ tak - żeby mierzył ten prąd, a nie po prostu tam był, podpięty do kabelków pomiarowych. To wygląda tak, jak byś ten układ wpiął w ten sposób, że prąd zasilający świece go omija, lub układ mierzy cały czas "rozgrzane świece" (nie tą wartość co trzeba).

Nie widzę Twoimi oczami, więc nie wiem co tam może być źle. Ale na 99% coś tam jest nie tak poskładane.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 gru 2017, 9:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Posty: 235
Lokalizacja: Żywiec
Dzięki za wyjaśnienie z tym zasilaniem wtyczki.
popołudniu zrobię jak pisałeś, czyli podepnę tam plus i minus i pomierzę i posłucham.

Co do bocznika, to analizowałem go już kilka razy i na 99% jest dobrze złożony ale ... pewne to jest śmierć i podatki...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 gru 2017, 12:03 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5233
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Sądząc po tym, co wypisujesz, to z elektryki jesteś zielony jak trawa na wiosnę :wink: Temu nadal obstawiam jak obstawiam. Po prostu składasz układ, nie mając bladego pojęcia o jego zasadzie działania - a w takim przypadku bardzo łatwo jest coś poskładać źle, albo nie zwrócić uwagi na jakiś istotny detal.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 gru 2017, 15:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Posty: 235
Lokalizacja: Żywiec
Mam świadomość mojej zielonowości w temacie elektryki samochodowej...

Co do montażu świec, ich zasilania i tego rezystora to tego się nie da inaczej złożyć, ale dziś wieczorem przy kolejnych pomiarach sprawdzę po raz enty


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 gru 2017, 19:27 
Offline

Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Posty: 33
Auto: KDJ120 ATM
W pierwszej wiadomości była informacja, że przekaźnik cyka tylko krótko.
Czy to nadal występuje?
Czy to ten okrągły przekaźnik na błotniku cyka?
Jak cyka to znaczy, że napięcie sterujące dociera do niego.
Czy działa?
Jeden jego styk jest podłączony do 12V a drugi powinien być połączony przez bocznik do świec a także do tego rezystora ograniczającego napięcie na świecach do 6v (ten w kolektorze). Ten rezystor powinien być zasilany z drugiej strony 12V z drugiego przekaźnika - tego co dłużej trzyma 6V na świecach.
Tak więc na drugim styku naszego okrągłego przekaźnika powinno być napięcie świec żarowych. Można tam podłączyć żarówkę (np 5W 12V, do tego styku i do masy)
Nawet jeżeli przekaźnik cyka krótko to żarówka powinna błysnąć pełnym światłem a potem przygasnąć (6v) i w końcu się wyłączyć (koniec grania świec).
Dla pewności można odpiąć wtyczkę przekaźnika i wysterować go z 12V to powinien załączyć żarówkę na 12V (i świece także więc nie należy trzymać zbyt długo).
Przy takim ręcznym sterowaniu przekaźnika można także pomierzyć spadek napięcia na boczniku przy zasilaniu 12V. Najlepiej pomierzyć ten spadek napięcia przy sterowniku bo tam musi "dotrzeć".
Co do czujnika temperatury to rozumiem, że był badany poza silnikiem (raczej nie wkładałeś silnika do zamrażarki i do wrzątku). Może należy sprawdzić jaką rezystancję widzi sterownik - pomiar na wtyczce sterownika z odpiętym sterownikiem - powinna odpowiadać aktualnej temperaturze silnika. Może jest gdzieś zwarcie w przewodach.
Jeżeli rozwarcie odpowiada -40C to może go odłączyć i zobaczyć czy grzanie będzie długie.
Rozumiem, że czas grzania jest ograniczany temperaturą i prądem świec (spadkiem napięcia na boczniku) więc jeżeli odłączanie czujnika nic nie zmieni to jednak odwód bocznika ma problemy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 gru 2017, 19:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Posty: 235
Lokalizacja: Żywiec
Tak, dalej po przekręceniu kluczyka jest szybkie cyk cyk i tylko mrugnięcie kontrolki.
Ten okrągły przekaźnik właśnie sprawdziłem i działa.
Sprawdzałem według manuala i podaniu napięcia do wtyczki zrobił cyk i było przejście między stykami.
Tez własnie myślę o szukanie jakiegoś zwarcia ale nic za bardzo z wiązką nie robiłem przy wyciąganiu silnika, tylko poodpinałem wtyczki w okolicach rozrusznika a teraz je znów powpinałem.
Jak sprawdzić czy do tego sterownika czasowego który jest w schowku dochodzi właściwy sygnał z czujnika temp?
ktoś wie które piny we wtyczce są od tego czujnika?

Pomiar rezystencji czujnika robiłem po jego wykręceniu już w domu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 gru 2017, 11:57 
Offline

Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Posty: 33
Auto: KDJ120 ATM
W instrukcji serwisowej są schematy i tam na pewno jest zaznaczone na które złącze i na jakie styki przychodzi sygnał.
Ja nie mam tej instrukcji ale rozumiem, ze Rokfor podesłał.
Czy sprawdziłeś, że na przekaźniku (jednej śrubie) jest na stałe napięcie 12V.
W j120 nie ma tego patentu z zasileniem 12v/6v/0v jest tylko jeden przekaźnik dający 12V na świece ale zanim 12V trafi na przekaźnik ma bezpiecznik 80A. To nie jest zwykły mały bezpiecznik (takie robią do 30A) więc jeżeli nie ma takiego napięcia to musisz szukać "dużego/innego" bezpiecznika. Takie bezpieczniki mają różne wykonania i nie wiem jakie jest w J7. Myślę, że gdzieś w komorze silnika jest puszka z bezpiecznikami i przekaźnikami ale pewności nie mam.
Bez napięcia 12V nie popłynie przez bocznik odpowiednio duży prąd i układ sterujący "pomyśli", że świece są nagrzane (gorące świece maja większy opór i pobierają mniejszy prąd). To spowoduje szybkie wyłącznie przekaźnika.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 gru 2017, 14:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2011, 12:27
Posty: 468
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ70 z 92'
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 gru 2017, 15:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Posty: 235
Lokalizacja: Żywiec
Dzięki za wszystkie sugestie i podpowiedzi.
Dziś wieczorem spróbuje coś pomierzyć i ustalić co i jak, mam nadzieje


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 gru 2017, 20:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Posty: 235
Lokalizacja: Żywiec
Jestem po pomiarach.
Na przekazniku okraglym na nadkolu a jednym styku jest zawsze 12V na drugim po przekreceniu stacyjki na zaplon i grzanie awiec jest niecale 6 V.
Po odpieciu wtyczki od czujnika temp nic sie niezmienia, cyka wyraznie ale szybko.
Po odpieciu wtyczki od rezystora na swiecach cyka szybko ale jakby mniej wyraznie.
Na wtyczce od czasowego sterownika w schowku zrobilem pomiary i tu cos niebangla.
Przy wylaczonym zaplonie nigdzie nuema napiecia.
Po zaplonie jest napiecie 12V na pinach 6 i 7, natomiast na pinie 10 wtedy jest okolo 6,5 V.
Wedlug manuala cos jest nie tak, ale co? H


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group