BJ73 z silnikiem MV 2.5 TD
Moderator: luk4s7
Re: BJ73 z silnikiem MV 2.5 TD
Spotkałem się w Wawie z kimś kto miał LJ70 (jeśli się nie mylę) i obejrzał całą od góry do dołu lecz nic nie mówił ze inne mosty-skrzynia itp. Instalacja jest 12v, jest kilka naklejek Toyoty przy osprzęcie silnika.
Re: BJ73 z silnikiem MV 2.5 TD
Mosty i skrzynia są te same. Inne są są np silniki wycieraczek i kilka innych drobiazgów. Tak to jest prawie takie samo auto z zewnątrz i wewnątrz.
Re: BJ73 z silnikiem MV 2.5 TD
Mi niestety szwankuje powolny tryb w wycieraczkach (1), wytarta jest blaszka a raczej taki "grzybek" na jej końcu lecz pewnie dostępny jest cały mechanizm-silniczek
Jak by ktoś miał części do tego modelu lub pasujące to proszę o info.
Gdyby ktoś posiadał przekaźnik grzania świec żarowych tanio
Jak by ktoś miał części do tego modelu lub pasujące to proszę o info.
Gdyby ktoś posiadał przekaźnik grzania świec żarowych tanio
Re: BJ73 z silnikiem MV 2.5 TD
Pisz do Gałki. Rozbierał takiego.
Re: BJ73 z silnikiem MV 2.5 TD
Nie odpowiada. Pisałem 10-ego
Re: BJ73 z silnikiem MV 2.5 TD
Na urlopie jest. Chyba dzisiaj wraca.
Re: BJ73 z silnikiem MV 2.5 TD
Pytanie czy mógł bym zamontować taki licznik do swojej Toyki z tym silnikiem VM?
https://spplthumb.blob.core.windows.net ... 595557.jpg
Co oznacza T-BELT bo widzę to albo na obrotomierzu lub prędkościomierzu?
https://spplthumb.blob.core.windows.net ... 595557.jpg
Co oznacza T-BELT bo widzę to albo na obrotomierzu lub prędkościomierzu?
Re: BJ73 z silnikiem MV 2.5 TD
Belt to pas - chodzi o rozrząd.
Inne jest sprzęgło niż w BJ z silnikiem 3,4 - a dokładnie inny wałek zdawczy. Inne jest też średnica sprzęgła i wykonanie. Inna jest instalacja - 12V w VM i 24 w Tujocie. Jest wiele różnych mniejszych detalów - inne mocowanie łap silnika - rozstaw... moja miała klimę i turbo. Nie warto wymieniać jednej głowicy - jak walnie uszczelka, ale powinno sie robić szlif wszystkich głowic. Trzeba wymienić śruby mocujące głowice - są przeciągane przy dokręcaniu ( różnie podają manuale, ale wszystkie podaja moment i czasami kąt dokręcenia i - UWAGA! - odpuszczenia po trzykrotnym załączeniu się wiatraka.
Ja wymieniłem u siebie cały zespół napędowy - silmnik ze skrzynią, wszystko ( za wyjątkiem łap) odbyło sie plug&play. Szczegółów nie pamiętam, bo było to już parę lat temu - 2009 rok? Mam jeszcze u siebie budę od HZJ73 - dawca silnika ( zjedzona) i jakieś graty plus trzy komplety mostów - jakby co
Inne jest sprzęgło niż w BJ z silnikiem 3,4 - a dokładnie inny wałek zdawczy. Inne jest też średnica sprzęgła i wykonanie. Inna jest instalacja - 12V w VM i 24 w Tujocie. Jest wiele różnych mniejszych detalów - inne mocowanie łap silnika - rozstaw... moja miała klimę i turbo. Nie warto wymieniać jednej głowicy - jak walnie uszczelka, ale powinno sie robić szlif wszystkich głowic. Trzeba wymienić śruby mocujące głowice - są przeciągane przy dokręcaniu ( różnie podają manuale, ale wszystkie podaja moment i czasami kąt dokręcenia i - UWAGA! - odpuszczenia po trzykrotnym załączeniu się wiatraka.
Ja wymieniłem u siebie cały zespół napędowy - silmnik ze skrzynią, wszystko ( za wyjątkiem łap) odbyło sie plug&play. Szczegółów nie pamiętam, bo było to już parę lat temu - 2009 rok? Mam jeszcze u siebie budę od HZJ73 - dawca silnika ( zjedzona) i jakieś graty plus trzy komplety mostów - jakby co
Re: BJ73 z silnikiem MV 2.5 TD
Te silniki montowano na statkach do napędzania agregatów.Swego czasu były popularne do napędzania samochodów, ale nie u nas. Do Polski trafiały zajeżdżone egzemplarze. Mechanicy nie chcieli tego tykać, zwłaszcza osławionych głowic. O części możesz pytać tutaj. http://www.bh-ruda.pl/silniki/czesci-i-serwis
Re: BJ73 z silnikiem MV 2.5 TD
Dzięki za info szelma
Mam pytanie, czy pod tym elementem zazn. czerwona linia są uszczelki?
Natomiast w niebieskim okręgu zaznaczyłem zaolejenie na masce, coś nie ma szczelności i delikatnie "tryska" olejem
Mam pytanie, czy pod tym elementem zazn. czerwona linia są uszczelki?
Natomiast w niebieskim okręgu zaznaczyłem zaolejenie na masce, coś nie ma szczelności i delikatnie "tryska" olejem
- Załączniki
-
- ETC9091N-2-4L-4-CYL-VM-DIESEL-ENGINE-ASSY3.jpg
- (130,63 KiB) Pobrany 12 razy
Re: BJ73 z silnikiem MV 2.5 TD
Hej, mam pytanko. Czy ktoś "przepłukiwał" układ chłodzenia? Czy są jakieś preparaty czyszczące i jak to prawidłowo zrobić aby całą instalacje przepłukać
Re: BJ73 z silnikiem MV 2.5 TD
... już sobie poradziłem