Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?
Moderator: luk4s7
Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?
Witajcie,
na wstępie chciałbym zapytać do ilu obr się wkręcają wasze statki? Mój 2.4 2LT-II na 4 biegu wkręca się do 3 tys/obr i dalej jakoś słabo... ostatnio też zauważyłem że kopci czarnym dużo mocniej niż kiedyś - co to może być? Wydaje mi się również że chyba stracił trochę na mocy.
Z góry dzięki i pozdrawiam.
na wstępie chciałbym zapytać do ilu obr się wkręcają wasze statki? Mój 2.4 2LT-II na 4 biegu wkręca się do 3 tys/obr i dalej jakoś słabo... ostatnio też zauważyłem że kopci czarnym dużo mocniej niż kiedyś - co to może być? Wydaje mi się również że chyba stracił trochę na mocy.
Z góry dzięki i pozdrawiam.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?
Turbina zdechła.
Zdrowy 2L-T powinien sie wkręcić nieco ponad czerwone pole na obrotomierzu. Niemniej - od około 3,5 tysia rpm będzie wyczuwalnie słabnąć.
Zdrowy 2L-T powinien sie wkręcić nieco ponad czerwone pole na obrotomierzu. Niemniej - od około 3,5 tysia rpm będzie wyczuwalnie słabnąć.
Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?
No kurcze, mój na 4 biegu do 3 tys/obr się wkręca a później dłuuuuugooooo trzeba czekać. Na 2 biegu czy 3 biegu jestem w stanie wkręcić go więcej niż 3 tysie ale na 4 już nie ma czym - przynajmniej tak mi się wydaje, poza tym dymi na czarno...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?
Pisze przecie. turbina zdechła ...
Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?
No dobra - a co w niej zdechło skoro wirnik nie ma luzów a ośka normalnie się kręci? zawór upustowy? żeliwo przy zaworze upustowym popękało i spalina idzie bokiem?
Można wstawić jakiś zamiennik? Znalezienie dobrej CT20 w rozsądnych pieniądzach graniczy z cudem...
Można wstawić jakiś zamiennik? Znalezienie dobrej CT20 w rozsądnych pieniądzach graniczy z cudem...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?
Nie robi prawidłowego ciśnienia. Przyczyny są w zasadzie drugorzędne - efekt jest jaki widzisz.
Ja zastępuje ori CT20 turbinami garetta GT18V. Ale - można też zanabyć na e-bay chińskie podróbki CT20 - ceny są sensowne, jakość akceptowalna.
Ja zastępuje ori CT20 turbinami garetta GT18V. Ale - można też zanabyć na e-bay chińskie podróbki CT20 - ceny są sensowne, jakość akceptowalna.
Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?
Napisz coś więcej o garecie, jakie koszty? Sterowanie chyba tez inne? Podłączenie do kolektora?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?
GT18V łączę w taki sposób, że cały układ wydechowy pozostaje w oryginale. Czyli stosuje odpowiednie adaptery, na kolektor i wydech. Sterowanie oczywiście jest inne, przy wykorzystaniu podciśnienia.
Cena takiego GT18V to przedział miedzy 5 stów a tysiak, w używce oczywista. Nowa taka turbina kosztuje około 4 tysiaków.
Można też podłączyć inne sprężarki, kwestia kreatywności.
Cena takiego GT18V to przedział miedzy 5 stów a tysiak, w używce oczywista. Nowa taka turbina kosztuje około 4 tysiaków.
Można też podłączyć inne sprężarki, kwestia kreatywności.
Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?
Skąd bierzesz adaptery? Wykonujesz je na własną rękę czy można kupić? Co z zasilaniem turbo w olej i odpływ oleju? W jaki sposób działa sterowanie? Trzeba zakupić jakieś adaptery i kawałek elektroniki?
p.s. od jakiego auta najbardziej podchodzi taka turbina?
p.s. od jakiego auta najbardziej podchodzi taka turbina?
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2523
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?
Rozumiem ze potrzebujesz pomocy ale zwróć uwagę na to ze wiedza której wymagasz to tzw know How danej osoby która poniosła koszty w celu sprawdzenia tego. Ogólnie zarys znasz. Chcesz walcz sam. Lub zlec lub zrób oryginal.
Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?
spox.
W sumie masz rację w 100% - każdy chciałby mieć na tacy podane wszystko.
Oryginał mam po naprawie - ze dwa lata temu robiłem bo puszczała olej (po naprawie chyba dalej puszcza olej bo ciągle mi go ubywa w znacznych ilościach) Teraz znów turbo nie domaga - zdjąłem rurę dolotową - oś zero luzów, obraca się jak najbardziej ok. Jedyna rzecz według mnie oczywiście jaka mogła się popsuć która powoduje brak doładowania to zawór upustowy albo pęknięta przylgnia przy zaworze upustowym albo całkowity brak grzybka. Zawór upustowy (przynajmniej na zewnątrz) działa, pompowałem wszystko chodzi, w pozycji otwartej też nie jest zablokowany. Chyba nie zostaje mi nic innego niż odłączenie wydechu i sprawdzenie co się dzieje.
Pozdro i jeszcze raz dzięki za sugestie i podpowiedzi.
W sumie masz rację w 100% - każdy chciałby mieć na tacy podane wszystko.
Oryginał mam po naprawie - ze dwa lata temu robiłem bo puszczała olej (po naprawie chyba dalej puszcza olej bo ciągle mi go ubywa w znacznych ilościach) Teraz znów turbo nie domaga - zdjąłem rurę dolotową - oś zero luzów, obraca się jak najbardziej ok. Jedyna rzecz według mnie oczywiście jaka mogła się popsuć która powoduje brak doładowania to zawór upustowy albo pęknięta przylgnia przy zaworze upustowym albo całkowity brak grzybka. Zawór upustowy (przynajmniej na zewnątrz) działa, pompowałem wszystko chodzi, w pozycji otwartej też nie jest zablokowany. Chyba nie zostaje mi nic innego niż odłączenie wydechu i sprawdzenie co się dzieje.
Pozdro i jeszcze raz dzięki za sugestie i podpowiedzi.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?
Adaptery dorabiam.
Nie ma gotowych kitów, i ja też takowych zestawów nie oferuję - pacjent przyjeżdża, i za tydzień odjeżdża. Jest przy takiej zabawie kilka elementów, które trzeba odpowiednio zrobić, i wymaga to po prostu doświadczenia. Już pare razy próbowałem to wytłumaczyć zdalnie - ale nic z tego. To, co dla mnie jest oczywiste - dla zwykłego usera już niekoniecznie. I zwykle i tak auto przyjeżdżało do mnie, celem poprawienia tejże radosnej twórczości
Nie ma gotowych kitów, i ja też takowych zestawów nie oferuję - pacjent przyjeżdża, i za tydzień odjeżdża. Jest przy takiej zabawie kilka elementów, które trzeba odpowiednio zrobić, i wymaga to po prostu doświadczenia. Już pare razy próbowałem to wytłumaczyć zdalnie - ale nic z tego. To, co dla mnie jest oczywiste - dla zwykłego usera już niekoniecznie. I zwykle i tak auto przyjeżdżało do mnie, celem poprawienia tejże radosnej twórczości
Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?
wielkie dzięki za sugestie - rozkręcę wydech i sprawdzę co tam się dzieje a później będę myślał czy wymieniać na OE, czy na Garetta czy jeszcze coś innego.
Jeszcze jedno małe pytanie z praktyki i doświadczenia: po włożeniu garetta ze zmienną geometrią przy zaciągniętej ciągle na max gruszcze turbo będzie ostro przeładowywało? a przy ciągle i całkowicie odpuszczonej gruszcze nie będzie dołu? Jak to wygląda mniej więcej?
Jeszcze jedno małe pytanie z praktyki i doświadczenia: po włożeniu garetta ze zmienną geometrią przy zaciągniętej ciągle na max gruszcze turbo będzie ostro przeładowywało? a przy ciągle i całkowicie odpuszczonej gruszcze nie będzie dołu? Jak to wygląda mniej więcej?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?
Ani jedno, ani drugie ...
Całkowicie zamknięta geometria napompuje Ci silnik w dolnym zakresie, potem go udławi spalinami. Całkowicie otwarta zadziała jak zwykłe turbo z odpietą gruszką - ale takie przewymiarowane turbo. Czyli dostaniesz doładowanie przy 4 tysiach obrotów i pełnym obciążeniu.
Całkowicie zamknięta geometria napompuje Ci silnik w dolnym zakresie, potem go udławi spalinami. Całkowicie otwarta zadziała jak zwykłe turbo z odpietą gruszką - ale takie przewymiarowane turbo. Czyli dostaniesz doładowanie przy 4 tysiach obrotów i pełnym obciążeniu.
Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?
Czyli bez ogarnięcia konkretnego sterowania gruszka nie ma co nawet wchodzić w temat