Wzmocnienie mostu

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8463
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wzmocnienie mostu

Post autor: Rokfor32 »

Gorzej - fizycznie nie da sie tego zrobić ... :mrgreen: Przekładnia high pinion (przednia J7) za nic nie wejdzie do główki typu low - zęby ustawiają się "na krzyż" (między atakiem i talerzem).

Jest opcja zapodania tylnej główki do przedniego mostu (w całości), ale wymaga to przerobienia drążków od kiery (tylny, spinający zwrotnice musi iść do przodu, a to wymaga wymiany lewego czopa zwrotnicy na czop z hila ze sztywnym przodem) i zastosowania jednej z końcówek (i systemu połączeń drążków) jak w J6.

Ma to swój sens, właśnie przy rajdowym zastosowaniu - bo taka konfiguracja jest zdecydowanie wytrzymalsza na silne obciążenia przy cofaniu (daje taki układ możliwość jednakowego obciążania auta i do przodu, i do tyłu). Ori przednia przekładnia w J7 (i J8) jest optymalizowana do jazdy do przodu (geometria zazębienia), w dodatku jest słabiej łożyskowana niż tylna. I z doświadczenia wiem, że jest to główna przyczyna rozwalania przednich przekładni w tych modelach - but na wstecznym.

onasz
Posty: 543
Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:29
Auto: Chwilowo brak
Kontakt:

Re: Wzmocnienie mostu

Post autor: onasz »

A czy do 70-ki pasuje od czegoś innego przednie przełożenie (główka)?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8463
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wzmocnienie mostu

Post autor: Rokfor32 »

Od J8

onasz
Posty: 543
Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:29
Auto: Chwilowo brak
Kontakt:

Re: Wzmocnienie mostu

Post autor: onasz »

Dzięki ale most kosztuje tyle co połowa starej 70-ki :shock:
A jakies innne pomysły??

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8463
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wzmocnienie mostu

Post autor: Rokfor32 »

Pisałem wyżej - się czytać nie chce ... :wink:

Jakakolwiek przekładnia low pinion 8" - czyli tył z hila, 4runnera, j9, j12 - ale wymaga przerobienia systemu sterowania w j7. Zmiana polega na obróceniu ramion zwrotnic, i zapodaniu drążka spinającego przed oś. Wymaga to też skrócenia tego drążka, i zapodania jednej końcówki z oczkiem (albo użycia drążka z J7 po '90 - tam jest gotowe oczko do amora skrętu). Drążek łączący układ z przekładnią kiery też trza trochę skrócić, ale to mały problem.

Jest ale - zmienia sie kąt pracy przedniego wału, i przy takiej opcji powinno się zapodać wał z podwójnym krzyżakiem przy reduktorze, żeby nie wibrował. najprościej do przeróbki ori wał z 4R (jest za krótki), na wymiar ciężko będzie znaleźć.

onasz
Posty: 543
Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:29
Auto: Chwilowo brak
Kontakt:

Re: Wzmocnienie mostu

Post autor: onasz »

Ok, i tak większości nie rozumie :oops: ale z tego co zrozumiałem to główną (jedyną) przeszkodą w założeniu tylnej główki do przodu jest tylny drążek , czy tak?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8463
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wzmocnienie mostu

Post autor: Rokfor32 »

Tak - w oryginale idzie on pod przekładnią - temu jest ona typu "wysoka" (high pinion). Główka tylna ma wałek wejścioey nisko - i koliduje z tym drążkiem - a drążka nie da się "wykrzywić", bo reguluje się nim zbieżność :wink:

onasz
Posty: 543
Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:29
Auto: Chwilowo brak
Kontakt:

Re: Wzmocnienie mostu

Post autor: onasz »

Rokfor32 pisze:Tak - a drążka nie da się "wykrzywić", bo reguluje się nim zbieżność :wink:
To się okaże niebawem, jak się uda to na campie bedzie mozana zobaczyć rekodzieło 8) :lol:

ODPOWIEDZ