hmm...jak skończą moją, to może i tak
choć zaznaczam, że nie potrzebny blacharz "toyotowski", tylko po prostu dobry blacharz, taki jest np. w Chotomowie, znany spec od renowacji starych merców
moja 70 przecieka
Moderator: luk4s7
Jeśli jest oryginalny szyberdach:
- uszczelki niestety w wyniku działania nieubłagalnego czasu parcieją i stają się co raz twardsze. Warto je raz na jakiś czas przesmarować specjalnym silikonem do konserwacji uszczelek gumowych
- jeżdżąc po lesie zbieramy na dach liście, syf i igły z chioinek. Te po otwarciu szyberdachu wpadają na prowadnice szyberdachu i również powodują nieszczelności. Błoto z wodą wyciera smar i szyberdach coraz ciężej chodzi.
- te same igliwie i liście wpadają do dwóch rurek w rogach otworu na szyberdach. Rurki pełnią rolę odpływów wody i są skierowane w dół pojazdu przez słupki przedniej szyby. Zapchane powodują cieknięcie wody prowadnicami szyberdachu oraz pod tapicerką. Właśnie efektem tego jest woda pod pedałami gdy pada deszcz. Można je przepchać grubszym drutem sprężystym.
To tak w kwestii samochodu z szyberdachem.
- uszczelki niestety w wyniku działania nieubłagalnego czasu parcieją i stają się co raz twardsze. Warto je raz na jakiś czas przesmarować specjalnym silikonem do konserwacji uszczelek gumowych
- jeżdżąc po lesie zbieramy na dach liście, syf i igły z chioinek. Te po otwarciu szyberdachu wpadają na prowadnice szyberdachu i również powodują nieszczelności. Błoto z wodą wyciera smar i szyberdach coraz ciężej chodzi.
- te same igliwie i liście wpadają do dwóch rurek w rogach otworu na szyberdach. Rurki pełnią rolę odpływów wody i są skierowane w dół pojazdu przez słupki przedniej szyby. Zapchane powodują cieknięcie wody prowadnicami szyberdachu oraz pod tapicerką. Właśnie efektem tego jest woda pod pedałami gdy pada deszcz. Można je przepchać grubszym drutem sprężystym.
To tak w kwestii samochodu z szyberdachem.
o kurna a ja chyba zaszpachlowałem te otworki bo nie lubię dziur w samochodzie Przy blacharce trzeba będzie wywiercić nowe.kylon pisze: - te same igliwie i liście wpadają do dwóch rurek w rogach otworu na szyberdach. Rurki pełnią rolę odpływów wody i są skierowane w dół pojazdu przez słupki przedniej szyby. Zapchane powodują cieknięcie wody prowadnicami szyberdachu oraz pod tapicerką. Właśnie efektem tego jest woda pod pedałami gdy pada deszcz.