Akumulatory do LJ70 2TLII
Moderator: luk4s7
Re: Akumulatory do LJ70 2TLII
niesamowite , na dworze minus -20'C , czyżby posiadacze LJotek nie wiedzieli jakie AKU [Ah-EN] mają pod maską i mogli coś doradzic.
Re: Akumulatory do LJ70 2TLII
Co prawda do 2LT, a nie do 2LTII jak w temacie, ale ja używam Centra Futura 72Ah 720A.
"Zielone oczko" czynne cały czas i jeśli dać wiarę producentowi znaczy, że cały czas naładowany
"Zielone oczko" czynne cały czas i jeśli dać wiarę producentowi znaczy, że cały czas naładowany
Re: Akumulatory do LJ70 2TLII
Panowie mam pytanko - moja lj70ka ma jeden aku, chcę założyć do nie drugi i tu pytanko - gdzie wstawić druga sztukę ? czy macie jakieś zdjęcia pracy może macie na sprzedaż gotowe uchwyty proszę o radę....
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Akumulatory do LJ70 2TLII
po stronie pasażera jest miejsce dla niego w lj przed 1990, po 1990 w lj78 ale angliku mam oba po lewej stronie
Re: Akumulatory do LJ70 2TLII
Witam
Mam słaby akumulator w mojej lj70 i pytanie jaki akumulator zakupić na wyposażeniu auta jest wyciągarka, zastanawiam się czy może dwie sztuki a jeśli tak to czy coś trzeba przerabiać gdzie zamontować może jakieś fotki
Mam słaby akumulator w mojej lj70 i pytanie jaki akumulator zakupić na wyposażeniu auta jest wyciągarka, zastanawiam się czy może dwie sztuki a jeśli tak to czy coś trzeba przerabiać gdzie zamontować może jakieś fotki
Re: Akumulatory do LJ70 2TLII
Jak nie zamierzasz uzywac toyki w sporcie to normalny byle sprawny aku pociagne winch spokojne.
Wincha tez uzywaj z glowa bo czasem wystarczy zmienic punkt zaczepienia liny i auto o wiele szybciej wylezie z dziury.
Nie inwestuj tezw jakies kosmiczne AGM, Optimy czy inne marketingwe wynalazki - normalny aku ze sklepu za rogiem potrawi by o wiele lepszy niz te wszystki marketingowe sciemy
Wincha tez uzywaj z glowa bo czasem wystarczy zmienic punkt zaczepienia liny i auto o wiele szybciej wylezie z dziury.
Nie inwestuj tezw jakies kosmiczne AGM, Optimy czy inne marketingwe wynalazki - normalny aku ze sklepu za rogiem potrawi by o wiele lepszy niz te wszystki marketingowe sciemy
Re: Akumulatory do LJ70 2TLII
Witam a to jaki akumulator jaka moc nie znam się.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Akumulatory do LJ70 2TLII
MAX nie masz racji wiem że bywają Optimy kiepskie ale jednak parametr rozruchowy akumulatora przy niskich temperaturach jest ważny a Optima ma bardo wysoki ten parametr i można ją długo jodłać, a zwykły aku po 2-3 zwinięciach liny już ie ma siły a Optima ciągle działa
też mam ten dylemat i nie wiem co wybrać bo opinia na temat Optimy jest kiepska ciekawe cy jest jakaś inna opcja?
ps. w Dieslu w zimie podczas rozruchu prądu trzeba dużo więc aku musi być porządny
też mam ten dylemat i nie wiem co wybrać bo opinia na temat Optimy jest kiepska ciekawe cy jest jakaś inna opcja?
ps. w Dieslu w zimie podczas rozruchu prądu trzeba dużo więc aku musi być porządny
Re: Akumulatory do LJ70 2TLII
Nie pisze bo gdzies wyczytalem czy zaslyszalem ale
- zajechalem 2 optimy
- po roku Running Bull Bannera - tez juz byl non-runner
- Jenox / Centra (normalna za 250 zeta) napi..ala az milo
i nie konczy sie na 2-4 zwiniecie liny - don't worry
Jak masz problem z odpalieniem auta to wczeniej sprawdz swiece, wymien olej bo stare toyki pala na dotyk
Albo wymien na benzynie i proble,my sie skoncza raz na zawsze
Aha i tzw zolta optima ma ... 55Ah - wiec twoj winch potajemnie ampery ciagne z kosmosu ...
Niby ma wiecej cykli / przyjmuje wieksze prady / krawaty wiaze i ladne pachnie mega kosztuje i wytrzymuje jeden sezon
Wole Jenoxa z makro za 200 zeta
- zajechalem 2 optimy
- po roku Running Bull Bannera - tez juz byl non-runner
- Jenox / Centra (normalna za 250 zeta) napi..ala az milo
i nie konczy sie na 2-4 zwiniecie liny - don't worry
Jak masz problem z odpalieniem auta to wczeniej sprawdz swiece, wymien olej bo stare toyki pala na dotyk
Albo wymien na benzynie i proble,my sie skoncza raz na zawsze
Aha i tzw zolta optima ma ... 55Ah - wiec twoj winch potajemnie ampery ciagne z kosmosu ...
Niby ma wiecej cykli / przyjmuje wieksze prady / krawaty wiaze i ladne pachnie mega kosztuje i wytrzymuje jeden sezon
Wole Jenoxa z makro za 200 zeta
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Akumulatory do LJ70 2TLII
u mnie optima już 7 lata i jeszcze żyje choć nie bardzo, a różnica w kręceniu przy minus 20 jest mocno odczuwalna
Re: Akumulatory do LJ70 2TLII
Będzie Pan zadowolony...
http://katalog.sznajder.pl/product/show/600%2032" onclick="window.open(this.href);return false;
Pasuje, robi, żyje - no nie po taniości zwłaszcza bez rabatu...
http://katalog.sznajder.pl/product/show/600%2032" onclick="window.open(this.href);return false;
Pasuje, robi, żyje - no nie po taniości zwłaszcza bez rabatu...
Re: Akumulatory do LJ70 2TLII
A co jest takiego szczególnego w japan cars, że istnieje dla nich oddzielna grupa aku?
http://katalog.sznajder.pl/produkty/plus-japan-cars
http://katalog.sznajder.pl/produkty/plus-japan-cars
Re: Akumulatory do LJ70 2TLII
Z tym że te akumulatory nie mogą być ładowane z alternatora podobno.Czytałem że grozi to nawet wybuchem w skrajnych przypadkach.Rokfor32 pisze:Jest kilka producentów, trzeba w necie grzebnąć. A szukać trzeba akumulatorów do pracy cyklicznej, czyli melexy, wózki golfowe, inwalidzkie itp. Wczoraj, zanim napisałem posta to właśnie na szybko znalazłem takie oferty.
Tak przy okazji - mam wrażenie, że koledzy mylą pojęcia w sprawie budowy akumulatorów. Wszystkie aku ołowiowe zawierają kwas siarkowy w formie płynnej, "żelowe" mają w formie żelu jedynie płyty separacyjne. Natomiast są jeszcze baterie z celami wypełnionymi włóknem szklanym, to się chyba technologia AGM nazywa. I te mogą faktycznie w dowolnej pozycji pracować. Ale nie zawsze, silny prąd, np. wciągarka czy rozrusznik, mogą spowodować gwałtowne odgazowanie elektrolitu, i otwarcie się zaworka zabezpieczającego. Jak zaworek będzie wtedy zalany, to wycieku nie da się uniknąć.
Osobiście w tej chwili używam aku Bannera, po poprzednia warta zaczęła miewać problemy. Aku znalazłem na placu, nie wiem jak długo leżał, rozładowany tak, że woltomierz pokazywał odwrotnie bieguny. Po potraktowaniu 24V, kilku cyklach ładowania i rozładowania, wrócił do formy, i ma się dobrze, jak na razie
A tak w ramach wrodzonej dociekliwości - sprawdzał ktoś z posiadaczy Optimy, ile faktycznie ten aku daje prądu? Organoleptycznie znaczy, czyli miernikiem? Pytam, bo jak się nie mylę jest kilka norm określających sposób oceny prądu rozruchowego akumulatora, ale nie ma ujednolicenia, przez co porównanie aku różnych marek może nie być miarodajne, jeżeli tylko wg. danych producenta się ocenia.
Re: Akumulatory do LJ70 2TLII
Które akumulatory to są "te akumulatory" bo zacytowany tekst odnosi się w zasadzie do wszystkich typów kwasowych akumulatorów - z ciekłym elektrolitem, AGM i gel.Z tym że te akumulatory
W zasadzie tylko wersja żelowa (gel) jest mało odporna na przeładowanie i ma nominalnie najniższe napięcia końcowe ładowania. W tych akumulatorach żel jest elektrolitem a nie separatorem - kwas zostaje zmieszany z piaskiem kwarcowym (albo innym wypełniaczem) aby stworzyć mieszankę o konsystencji żelu która nie wypłynie z akumulatora nawet przy uszkodzeniu obudowy. Mniejsza ruchliwość takiego elektrolitu powoduje, że osiąga on mniejsze prądy maksymalne (także rozruchowe) ale ma mniejsze samo-rozładowanie niż AGM i lepiej wytrzymuje głębokie rozładowania i wyższe temperatury. W wersji samochodowej raczej nie występuje.
AGM ma maty (serwetki) z tkaniny włókna szklanego nasączone kwasem (w zasadzie elektrolitem czyli roztworem kwasu siarkowego w wodzie) co zapobiega wylaniu kwasu także przy uszkodzeniu. Tak jak żelowy także AGM ma zaworki pozwalające na ucieczkę gazów (tlen, wodór) gdy ciśnienie nadmiernie wzrośnie. Obie technologie mogą pracować w dowolnym położeniu.
Ponieważ pod tymi względami AGM jest podobny do żelowego to często jest mylony a producenci/handlowcy nie protestują bo żelowe są droższe niż AGM więc można próbować je sprzedać jako gel. Obie technologie ze względu na ten zaworek należą to klasy baterii VLRA wiec czesto przy opisie pojawia się tylko taka informacja a dopiero karta katalogowa pokazuje czy to AGM czy żelowy.
Ruchliwość elektrolitu w AGM jest większa niż w gel więc pozwala on osiągać większe prądy rozruchowe. Akumulatory Optima są typu AGM nie gel.
Co do wylewania elektrolitu przy otwarciu zaworu - nie wiem czy to prawda czy mit. miałem akumulator w UPS (chyba AGM - taki mały 7Ah 12V) i pękła jedna cela od góry do dołu - kwas się nie wydostał, nie ma śladów na blaszanym pojemniku w którym się znajdował a potem stał jeszcze na kafelkach w piwnicy i też nie widać wycieków. Może są takie wypadki, że w warunkach wysokiej temperatury elektrolit potrafi wyrwać się z maty w AGM, albo rozgrzany żel dostanie się w okolice zaworu.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Akumulatory do LJ70 2TLII
ups owe bardzo ładnie wybuchają
najczęściej obudowa wytrzymuje choć zdarzyło się parę razy że pękła
najczęściej obudowa wytrzymuje choć zdarzyło się parę razy że pękła