Sterownik świec żarowych
Moderator: luk4s7
Re: Sterownik świec żarowych
Najlepiej kup przekaźnik i wywal to ustrojstwo rodem z Ursusa
Re: Sterownik świec żarowych
witam , świece żarowe wymieniłem na porządnej firmy ale zabardzo to nie pomogło , problem jest taki że odpali praktycznie za 1-2 razem ale kopci i nie umie wkręcic się na obroty , po około pół minuty przestaje kopcic i silnik pracuje równo , znajomy jak wymieniał mi świece powiedział że rozłączone są kable od sterownika wolnych obrotów na pompie wtryskowej [faktycznie jak pokręci się potencjometrem-gałką w kabinie to nie działa] pózniej sugeruje by oglądnąc wtryski , filtr paliwa . Koledzy najgorsze jest to że palił mi zawsze od strzału czy minus -15 czy jeszcze zimniej a silnik odrazu pracował jak należy. Koledzy poradzcie coś konkretnie , od czego mam zacząc bo zima tuż tuż.
Re: Sterownik świec żarowych
Zmierz miernikiem jakie masz napięcie na świecach po przekręceniu stacyjki "na grzanie". Musi być 12 V lub więcej. Wystarczy, że jedna świeca będzie wadliwa, a sterownik nie poda napięcia, albo poda 6 V. Przerabiałem to u siebie. Padła jedna świeca i sterownik wykrywał że coś jest nie tak i podawał 6 V "na grzaniu".
Powinno być tak:
Przekręcasz stacyjkę, na świece idzie 12V. Trwa to kilka ( 3 - 7 ) sekund w zależności od temperatury silnika.
Po tym czasie ( nie wiem jak u innych ) słychać wyraźne cyknięcie przekaźnika. Wtedy kręcę rozrusznikiem i samochód zapala dosłownie po chwili i pracuje równo.
Przez jeszcze ok. 2 minuty na świece podawane jest 6V w celu ułatwienia zapłonu.
Jeśli coś masz nie tak ze świecami albo sterownikiem, opisana sekwencja nie wystąpi.
Powinno być tak:
Przekręcasz stacyjkę, na świece idzie 12V. Trwa to kilka ( 3 - 7 ) sekund w zależności od temperatury silnika.
Po tym czasie ( nie wiem jak u innych ) słychać wyraźne cyknięcie przekaźnika. Wtedy kręcę rozrusznikiem i samochód zapala dosłownie po chwili i pracuje równo.
Przez jeszcze ok. 2 minuty na świece podawane jest 6V w celu ułatwienia zapłonu.
Jeśli coś masz nie tak ze świecami albo sterownikiem, opisana sekwencja nie wystąpi.
Re: Sterownik świec żarowych
Masz jeszcze jedną "świecę" w kolektorze, dość ciężko ją zauważyć bo zamontowana jest od spodu , po kablach ją namierzysz. Resztę fobos dokładnie objaśnił. Miernik i sprawdzaj.
Re: Sterownik świec żarowych
Dzięki , sprawdze tak jak radzicie , a co z tym sterownikiem wolnych obrotów na pompie , co o tym sądzicie , nie jest też odpowiedzialny za dobre odpalanie .
Re: Sterownik świec żarowych
Ja przed odpaleniem zawsze trochę podkręcam ręczny gaz ( takie pokrętło na desce z prawej strony ). Mam już wprawę i wiem ile mniej więcej podkręcić, by po odpaleniu silnik miał między 800 a 1000 obrotów. Ten sam efekt można uzyskać naciskając delikatnie pedał przyśpieszenia.
Re: Sterownik świec żarowych
właśnie , a ja mam rozłączone na kostce [przy tym sterowniku na pompie ] i byc może od tego czasu tak zle pali.
Re: Sterownik świec żarowych
Ja mam sterowanie mechaniczne. Cięgno od tego pokrętła połączone jest z dźwignią przyśpieszenia na pompie. Nie ma tam żadnej kostki, czy elektroniki. Jak pokręcę w prawo, to widać, jak delikatnie opuszcza się pedał gazu. Jak w lewo, to wraca na swoją normalną pozycję.
Re: Sterownik świec żarowych
Zgadza się umnie jest tak samo , ale sam do tego doszłem [a nie jak mi doradzał jeden ze 'znawców ' że tam jakaś elektryka jest] rozebrałem w mak tą linke-cięgno wyczyściłem-nasmarowałem i działa.
fobos pisze:Ja mam sterowanie mechaniczne. Cięgno od tego pokrętła połączone jest z dźwignią przyśpieszenia na pompie. Nie ma tam żadnej kostki, czy elektroniki. Jak pokręcę w prawo, to widać, jak delikatnie opuszcza się pedał gazu. Jak w lewo, to wraca na swoją normalną pozycję.
Re: Sterownik świec żarowych
Odświeżę temat , czy ma ktoś pomysł co mogło być przyczyną spalenia się 4 świec żarowych naraz?
Sterownik oryginał działa zgodnie z schematem tu przedstawionym, świece firmy Denso...
Pomierzone, posprawdzane i niby wszystko ok i brak innych niepokojących zjawisk.
Jakieś sugestie?
Sterownik oryginał działa zgodnie z schematem tu przedstawionym, świece firmy Denso...
Pomierzone, posprawdzane i niby wszystko ok i brak innych niepokojących zjawisk.
Jakieś sugestie?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Sterownik świec żarowych
Te już raz tak miałem - ino że sześć a nie cztery ... I - nie udało sie wykryć przyczyny. Po prostu zdechły tak, jak by były idealnie zgrane żywotnością ...
Po wymianie na nówki - problem się nie powtórzył, więc o temacie zapomniałem.
Jeżeli Ci to pomorze - zjawisko nastąpiło zero - jedynkowo po długiej jeździe (1,5 tysia na strzał, silnik gaszony na dwa tankowania po drodze). Zajechałem do Remika (bo to o jego klątwie mowa), i rano zonk - żadna świeca nie działa. Oczywiście dzień wcześniej na promie zapalił od dotknięcia.
Możliwe, że zabiło je ogólne przegrzanie, bo po autostradach popylałem trochę (średnia trasy wyszła mi koło 100km/h )
Po wymianie na nówki - problem się nie powtórzył, więc o temacie zapomniałem.
Jeżeli Ci to pomorze - zjawisko nastąpiło zero - jedynkowo po długiej jeździe (1,5 tysia na strzał, silnik gaszony na dwa tankowania po drodze). Zajechałem do Remika (bo to o jego klątwie mowa), i rano zonk - żadna świeca nie działa. Oczywiście dzień wcześniej na promie zapalił od dotknięcia.
Możliwe, że zabiło je ogólne przegrzanie, bo po autostradach popylałem trochę (średnia trasy wyszła mi koło 100km/h )
Re: Sterownik świec żarowych
No to u mnie się tak wydarzyło po przejechaniu .... 7 km i na drugi dzień zonk
Założyłem teraz świece Iskra (Słowenia) bo takie były dostępne od ręki, zobaczymy ile pożyją
Założyłem teraz świece Iskra (Słowenia) bo takie były dostępne od ręki, zobaczymy ile pożyją
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
- Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top) - Kontakt:
Re: Sterownik świec żarowych
Czyli schemat, gaśnięcia kontrolki świec żarowych po 2-3 sekundach, następnie słychać "cyknięcie przekaźnika" po 20s oraz delikatny wzrost napięcia na mierniku po cyknięciu jest normalną procedurą?
A co z grzaniem w filtrze paliwa, cały czas podawane jest napięcie?
A co z grzaniem w filtrze paliwa, cały czas podawane jest napięcie?
Re: Sterownik świec żarowych
Tak też mamBartek1 pisze:Czyli schemat, gaśnięcia kontrolki świec żarowych po 2-3 sekundach, następnie słychać "cyknięcie przekaźnika" po 20s oraz delikatny wzrost napięcia na mierniku po cyknięciu jest normalną procedurą?
Co do filtra nie wiem bo nie mam podgrzewania
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
- Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top) - Kontakt:
Re: Sterownik świec żarowych
W czasie trwania mrozów, w nocy do -15/-18 zawsze odpalałem samochód na podwójnym grzaniu świec. Pierwsze max 5s, drugie do "pyknięcia" przekaźnika (ok 10-15s). Przerwa miedzy grzaniem 3-4s. Odpalał po 1/2 obrotu bez żadnej nie równej pracy, nawet grama dymku nie było (jedynie para). Teraz jak zrobiło się "ciepło", to postanowiłem podarować sobie pierwsze grzanie no i niestety, po odpaleniu napotykam zazwyczaj na dwa/trzy szarpnięcia i biało/szary dymek. Czyżby świece nie dogrzewały odpowiednio. Napięcia posprawdzam przy najbliższej okazji, ale przez grzanie w zimę i dobre odpalanie, nie uważam, żeby z lądowaniem było coś nie tak.
Może po prostu świece do wymiany?
Może po prostu świece do wymiany?