Problem z turbiną J100

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Problem z turbiną J100

Post autor: lucjan »

jakiś czas temu pisałem, że sporadycznie zapala się kontrolka "pomarańczowy silniczek" na desce
autem jeżdżę od lipca i na samym początku kontrolka zapaliła się 2 razy (przebieg 90 tyś)
teraz ma już 25 tyś. km więcej i w ostatnim tygodniu zapaliła się 4-krotnie
zatrzymuję się, gaszę silnik, odpalam i jest OK
kontrolka zapala się zawsze w identycznych okolicznościach: ostre naciśnięcie gazu pod górkę przy prędkościach powyżej 60 km/h, objaw to lekkie szarpnięcie przy zmianie biegu i już jest pomarańczowa poświata na desce :mrgreen:
w serwisie W&J Wiśniewski na komputerze w lipcu wykasowali błąd i powiedzieli, że to jakieś chwilowe niedomaganie turbiny przy sporym wysiłku auta
teraz od znajomego z takim samym egzemplarzem usłyszałem, że jakiś czas temu była przeprowadzona akcja serwisowa i wymieniali obudowy filtra powietrza, bo coś tam było z nimi nie tak
ktoś coś słyszał o takiej akcji, bo w serwisie nie słyszeli ?
ewentualnie czy ktoś z was się spotkał z takim objawem ?
mój mechanik sugeruje, że może to być jakiś tam zaworek turbiny, ale że nie ma na podmiankę, to nie można sprawdzić czy to rzeczywiście to
aha, auto z 2006 r. diesel

Patry
Posty: 465
Rejestracja: 01 lis 2008, 21:47
Auto: J73 V8, HDJ100, HJ61, FZJ80
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: Patry »

mocno syczy przy dodawaniu gazu ?

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: lucjan »

nie zauważyłem żeby syczało
chodzi jak zegarek

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: Rafi »

Nie chciałbym wyjść na głupka, nie znam się na 100-ce, nie znam się na dieslach, a na pewno nie znam się na 1HD-FT. Ale użytkowałem intensywnie prze pewien czas kilka aut z Volkswagenowskim 1.9 TDI. Jak jeździłem nimi w trasie to wszystko było ok, nawet Golf PD po hardkorowym wirusie (130 na 166+czarna chmura) nie strajkował. Jak jeździłem nimi w mieście to po jakimś czasie ten sam objaw- pod obciążeniem na 4 czy 5 biegu silnik "przeładowywał" i wpadał w tryb awaryjny, odcinało doładowanie i mogłem się ścigać tylko z hulajnoagmi. Pomagała jazda w trasie, ale najbardziej pomogło wgranie nowego softu z inną mapą paliwa dla 4 i 5 biegu. Potem- jak ręką odjął. A wszyscy mi mówili turbina do wymiany, a ta (mimo 220 tys. przelotu) była zupełnie sprawna.

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 826
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: Cobra »

Ja kiedyś miałem coś podobnego w Nissanie Navarze.... w serwisie krzyczeli turbina... wymiana wymiana.....

Tak się zawziąłem na nich że to nie turbina.... Siedziałem przy nich w serwisie 4 godziny i okazało się że to nie była turbina... tylko taki zaworek sterujący turbiną był przypchany od błota... wyjęliśmy umyliśmy i wszystko było ok :D

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: lucjan »

dzięki
w takim razie trzeba będzie przy zaworku pogmerać po prostu

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 826
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: Cobra »

Jak znajdziesz przyczynę to daj znać :) bo jestem ciekaw czy coś poważnego czy jak kiedyś u mnie błahostka :)

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: seburaj »

chłopaki mają rację
miałem coś bardzo podobnego w słoiku (astra III), wymieniac mi chcieli turbine
a było cos związanego z cisnieniem doladowania (sterowanie waste-gate, w starszych generacjach był to prosty zawór podciśnieniowo-mechniczny, a teraz elektronika protestuje :| )

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: lucjan »

panowie !
dzięki za sugestie/podpowiedzi związane z zaworkiem
zdemontowano, wyczyszczono, zamontowano i odpukać od 2 tygodni jak ręką odjął
DZIĘKI !!!

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 826
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: Cobra »

ha:) to dobrze że było to błahostka :) ale od tego trzeba było zacząć sprawdzenie...

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: Maciek »

Lucjan, to już chyba czas zacząć pisać książkę napraw do setki, bo widzę, że kolejny raz naprawiłeś auto samemu (przy małej pomocy kolegów). To może się kiedyś spotkamy i popełnimy taką instrukcje dla majsterkowiczów, którzy nie lubią serwisów, bo ja też już trochę rzeczy sam naprawiłem a jak jadę do Toyoty, żeby mi się np podpięli z komputerem to najpierw tłumaczę chłopakom o co chodzi w tym aucie a potem oni powoli zaczynają kumać co i jak :lol:

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: lucjan »

tylko ja jeszcze cały czas twierdzę,że setka to samochód, który się wcale nie psuje :mrgreen:

Menel
Posty: 25
Rejestracja: 15 paź 2009, 20:08
Auto: HDJ100+Chip
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: Menel »

Serwus koledzy. Dołaczam sie do tematu, otoz oprocz zapalajacej sie kontrolki check engine zauwazylem u siebie spory spadek mocy. Kolega ma range rover'a z silnikiem 3l 177km i zrobilismy testa w ktorym sie okazalo iz moja 100ka ma mniej wiecej taka sama moc. I teraz kilka pytan. Silnik ma chipa (denso) i ma miec podobno 240km i czy jest mozliwe iz ten wlasnie chip powoduje np. utrate mocy? Zauwazylem, ze jak auto sie zmula (jakby nie bylo turbo) to zapala sie check engine i tu ciekawostka, bo jak sie zapali kontrolka to auto dostaje natychmiastowego kopa (zalacza sie turbina?). No i teraz czy jest to przyczyna tegoz zaworka, czy moze turbina? Czy mozecie podac jakie dokladnie cisnienie ma dawac turbina? Czy przyczyna tak znacznego spadku mocy moga byc opony 33calowe?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: seburaj »

Menel pisze: Kolega ma range rover'a z silnikiem 3l 177km i zrobilismy testa w ktorym sie okazalo iz moja 100ka ma mniej wiecej taka sama moc.
nie ma jak poprawny meodologicznie test :mrgreen:

Kaziu
Posty: 61
Rejestracja: 05 wrz 2010, 07:09
Auto: j10
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: Kaziu »

Koledzy ...Ratujcie . Od kilku dni silnik bardzo głośno pracuje (jak stary ikarus) lecz tylko podczas ruszania . W przypadku baaardzo wolnego ruszania to się nie dzieje. Bez obciążenia jak i na zimnym silniku tego zjawiska brak. Dodam iż wcześniej dochodził spod maski dźwięk podobny do "syczenia" (też tylko pod obciążeniem) i nie udało się go zlokalizować.
W nagrodę oddam pól królestwa lub....konia.

ODPOWIEDZ