LC120 - Kola w rozmiarze 35 i 38 cali.

Moderator: luk4s7

Szymek
Posty: 69
Rejestracja: 02 gru 2008, 00:06
Auto: HDJ 100

LC120 - Kola w rozmiarze 35 i 38 cali.

Post autor: Szymek »

czesc
ostatnio przegladam sobie rozne LC 120 przerobione mniej lub bardziej do off road'u i natknalem sie na strone firmy Arctic Trucks. Jak sie przyjrzalem samochodom przerabianym przez te firme, to cecha charakterystyczna sa duze kola, "balonowe" :). No mam wlasnie pytanie do Was: ile taka toyka na oponach 38" moze spalic paliwa? Te opony maja szerokosc z tego co wyczytalem 15,5 cala, wiec to jest okolo 400 mm, wiec strasznie duzo. Orientuje sie ktos jak sie tym jezdzi na co dzien (samochod bylby 50% wykorzystwany w terenie i 50% jako normalny dupowoz) i ile to moze palic w silniku D4D i oponach AT?
A jakie moze byc spalanie na oponach 35" (szerokosc 12,5").


Tak sie jeszcze zastanawiam nad jedna sprawa. Wiadomo, ze sa LAndy z kolem na tylnej klapie i z kolem pod spodem. Gdybym kupowal Landa, to jaki jest lepszy do off road'u? Wiem na pewno, ze mam unikac tego z pneumatycznym zawieszeniem, tylko teraz chodzi mi o te kolo zapasowe. Nie znam sie, ale czy takie kolo zapasowe w wiekszym rozmiarze, gdyby bylo zamocowane na tylnej klapie, to tam sie nic nie urwie? Przeciez takie kolo jest ciezsze niz standardowe. Jesli natomiast chodzi o kolo mocowane od spodu, to nie wiem, czy tam sie zmiesci kolo duzo wieksze zarowno jesli chodzi o szerokosc jak i o srednice. Nie wiem po prostu ile tam jest miejsca na umieszczenie kola pod nadwoziem.

Jest tez taka mozliwosc, aby kolo zapasowe bylo normalnego rozmiaru, no ale nie bardzo mi sie ta opcja podoba.

Tutaj jest link do Arctic Trucks: http://www.arctictrucks.com/Frontpage/B" onclick="window.open(this.href);return false; ... r-120/AT38

Pozdrawiam
Szymon.

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Kola w rozmiarze 35 i 38 cali.

Post autor: LEX »

Mam same złe wiadomości...

Spalanie paliwa jest akurat w tym wypadku najmniej ważną i drogą sprawą.

Większe koła to przede wszystkim większe obciążenie mostów oraz przekładni kierowniczej.

Nie ma możliwości założenia dużych kół bez zmiany przełożeń w dyfrach. Najlepiej jest wtedy kupić krio-hartowane bebechy do dyferencjałów. Poza tym trzeba mieć odpowiednie zawieszenie do tego oraz niestety poszerzenia błotników bo mamy głupie prawo według którego koło nie może wystawać poza błotnik.

Same części nie są drogie (oprócz opon i felg) ale jest z tym dużo roboty.

Co do koła na klapie czy pod spodem to wszystko zależy od tego czy częściej używasz samochodu do celów asfaltowo-rodzinnych czy do off-roadu. Ja miałem kiedyś samochód z kołem na klapie i strasznie mnie wnerwiało ciągłe otwieranie i zamykanie ciężkiej klapy (zakupy, przewożenie sprzętu foto, podróże z psem itd). Teraz mam koło pod spodem i jest super, ale... Ale wiadomo, że do off roadu to trzeba to koło zdjąć i po prostu wrzucić do bagażnika. Można sobie na nie zrobić pionowe mocowanie.

Jeśli jednak jesteś typem wyprawowca i marzy Ci się Afryka czy Syberia to koło w bagażniku zabiera wiele miejsca i najlepiej mieć je właśnie na klapie. Kosztem widoczności i praktyczności podczas codziennego użytkowania samochodu.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Kola w rozmiarze 35 i 38 cali.

Post autor: MaxLux »

Przede wszystkim pytanie - Po co takie kola ?!

- Taki wielkie i baloniaste kola sluza do jazdy po lodocach i kopnym sniegu - przy bardzo niskim cisnieniu zachowuja sie jak gasienice ...

Niestety w naszych warunkach najbardzij uniwersalny jest BF Goodrich i ewnetualnie Simex, Silverstone i inne nalewki. Dodatkowo ze wzgledu na stabilnosc jazdy lepiej kupowac waskie opony - ok 10-11,5" bo wieksze choc ladnie wygladaja to strasznie ciulato sie na nich jezdzi szczegolnie z SA na przodzie i po koleinach

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Kola w rozmiarze 35 i 38 cali.

Post autor: kylon »

Wersja samochodu z kołem na klapie ma jedną zaletę. Pod spodem za tylnym mostem bez większych przeróbek można zamontować drugi zbiornik paliwa. Ma to spore znaczenie podczas dalekich wypraw. Są takie gotowe kity. Robiliśmy tak w jednej stodwudziestce, która pojechała na Syberię. Autko wróciło i wszystko sie sprawdziło. Jeśli masz koło pod spodem to po zamontowaniu zbiornika jest z nim problem- gdzie je podziać. Dodatkowo nie życzę złapania kapcia w błocku bo wyjęcie koła w takiej sytuacji graniczy z cudem :wink:

matcrazy1
Posty: 4
Rejestracja: 12 kwie 2009, 23:50
Auto: KDJ120 X

Re: Kola w rozmiarze 35 i 38 cali.

Post autor: matcrazy1 »

kylon napisał: "Dodatkowo nie życzę złapania kapcia w błocku bo wyjęcie koła w takiej sytuacji graniczy z cudem".

Koło umieszczone pod bagażnikiem spuszcza się bardzo łatwo w dół na łańcuchu (bez konieczności wyciągania bagażu z bagażnika!). Jego wyciągnięcie nawet z błota graniczy z takim samym cudem jak zmiana stojącej w błocie opony i podniesienie samochodu stojącego w błocie. Nie życzę nikomu. :D

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: Kola w rozmiarze 35 i 38 cali.

Post autor: czobi »

matcrazy1 pisze: Koło umieszczone pod bagażnikiem spuszcza się bardzo łatwo w dół na łańcuchu
mhhh szczegolnie jak syfilis ogarnial ja tam kilka lat :| :mrgreen:
mechanizm i lancuch zastale kila mogila ...

Awatar użytkownika
jjb
Posty: 258
Rejestracja: 08 sty 2009, 10:29
Auto: LC120
Kontakt:

Re: Kola w rozmiarze 35 i 38 cali.

Post autor: jjb »

matcrazy1 pisze:...Koło umieszczone pod bagażnikiem spuszcza się bardzo łatwo w dół na łańcuchu (bez konieczności wyciągania bagażu z bagażnika!)...
A tak przy okazji może ktoś mógłby zrobić fotkę na ktorej byłoby widać jak ten mechanizm jest zrobiony. Wkurza mnie pusta przestrzeń pod bagażnikiem, drugiego zbiornika raczej nie potrzebuję, ale z przyjemnościa umiescił bym tam szczelną metalową skrzynie na różne przydatne szpeje

pozdrawiam

jjb

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: Kola w rozmiarze 35 i 38 cali.

Post autor: czobi »

jjb pisze:[ umiescił bym tam szczelną metalową skrzynie na różne przydatne szpeje
nie wiem czy komus bedzie chcialo sie schylac z aparatem :mrgreen:
mechanizm banalnie prosty lancuch na malej pseudo "windzie".
mysle ze powinienes pomysl, bo jest to miejsce upierdliwe
slabo dostepne dochodzi kurz woda caly syf z drogi
raczej nadaje sei an wlozenie czegos do czego sie nie zaglada
za czesto- typu bak. ze skrzynaki tam nie bedziesz zadowwolony.

pytanie maxluxa jest najwazniejsze, pocholere ci taki balon?
jak wyprawowka to pomylka rozmiar
jak rajdowka to ...wybierz inny model :mrgreen:
czyli do czego to bedzie??... :roll: :|

ODPOWIEDZ