Dystanse przelotowe
Moderator: luk4s7
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Dystanse przelotowe
Jakiej grubości dystanse przelotowe można założyć na oryginalne szpilki? Na ile milimetrów szpilka powinna wchodzić w nakrętkę? Brakuje mi jakieś 5mm żeby nic nie obcierało przy maksymalnym wykrzyżu, da radę poszerzyć o tyle auto na oryginalnych szpilkach?
Pozdr Sebastian
Pozdr Sebastian
Re: Dystanse przelotowe
nie rób takich rzeczy , zmień sobie felgi lub załóż normalne, kręcone dystanse ( ze szpilkami znaczy - najlepiej markowe z certyfikatami!!!, polecam hofmanna - drogi ale masz przynajmniej 100% pewności); 5 mm straty gwintu na standardowej szpilce to bardzo dużo; pamiętaj o tym, że masz duże, ciężkie koła, wyobraź sobie siły jakie działają na okolice piasty w ruchu i zapomnij o skracaniu efektywnie pracującej części szpilek.
miałem kiedyś przypadek kiedy mnie wyprzedziło moje własne koło - nie polecam
miałem kiedyś przypadek kiedy mnie wyprzedziło moje własne koło - nie polecam
Re: Dystanse przelotowe
Dla standartowych gwintów metrycznych, calowych wytrzymałość połączenia gwintowego jest większa od wytrzymałości
rdzenia śruby gdy długość połączenia gwintowanego Hg wynosi ok. 0.7 średnicy śruby D zgodnie ze wzorem:
Hg = 0.7 D Przy założeniu że materiał śryby i nakrętki jest identyczny.
Dlatego zwykłe nakrętki mają wysokość 0.7 średnicy śruby. Jest tak tylko w przypadku gdy gwint nie jest zużyty.
W przypadku mocowania kół samochodowych stosuje się wyższe nakrętki z uwagi na:
- możliwość uszkodzeń, zużywaniu się gwintu przy zmianach ogumienia
- stosuje się śruby z mocniejszego materiału np kl. 12.8 niż nakrętka.
( zawsze prościej wymienić nakrętkę niż szpilkę w przypadku tzw. "złego załapania gwintu" materiał słabszy
ulegnie uszkodzeniu)
W twoim przypadku uważam że:
-jeżeli gwinty są w dobrym stanie
-jest możliwość wkręcenia nakrętek na długość zbliżoną do średnicy śruby
to nie będzie żadnych problemów.
rdzenia śruby gdy długość połączenia gwintowanego Hg wynosi ok. 0.7 średnicy śruby D zgodnie ze wzorem:
Hg = 0.7 D Przy założeniu że materiał śryby i nakrętki jest identyczny.
Dlatego zwykłe nakrętki mają wysokość 0.7 średnicy śruby. Jest tak tylko w przypadku gdy gwint nie jest zużyty.
W przypadku mocowania kół samochodowych stosuje się wyższe nakrętki z uwagi na:
- możliwość uszkodzeń, zużywaniu się gwintu przy zmianach ogumienia
- stosuje się śruby z mocniejszego materiału np kl. 12.8 niż nakrętka.
( zawsze prościej wymienić nakrętkę niż szpilkę w przypadku tzw. "złego załapania gwintu" materiał słabszy
ulegnie uszkodzeniu)
W twoim przypadku uważam że:
-jeżeli gwinty są w dobrym stanie
-jest możliwość wkręcenia nakrętek na długość zbliżoną do średnicy śruby
to nie będzie żadnych problemów.
Re: Dystanse przelotowe
Istnieją też dłuższe szpilki o 5 mm. Nie wiem gdzie były kupowane ale klienci przywozili. Wyglądały bardzo porządnie. Również Toyota ma różnej długości szpilki. Mocowanie zazwyczaj jest to samo.
Re: Dystanse przelotowe
Jeszce jedno.
W nowszych Toyotach np. dużych, ciężkich hdj 100 mocuje się koło na pięć śrub przy tym samym ich rozstawie.
Jeżeli sprawa dotyczy lżejszego Bj z sześcioma śrubami to zwróć uwagę jak przewymiarowane jest to połączenie.
W nowszych Toyotach np. dużych, ciężkich hdj 100 mocuje się koło na pięć śrub przy tym samym ich rozstawie.
Jeżeli sprawa dotyczy lżejszego Bj z sześcioma śrubami to zwróć uwagę jak przewymiarowane jest to połączenie.
Re: Dystanse przelotowe
Przy czym szpilka to M14 a w przypadku 6 M12
Re: Dystanse przelotowe
No rzeczywiście. Nie najlepszy przykład. Ale ciężka 80 ma tak samo jak 70.
Re: Dystanse przelotowe
no i co z tego ? a wracając do Twoich wcześniejszych wypowiedzi - lekki, również nowszy Hilux ma 6..... a Żuk 4, a Scania 12, a Ducato max wysoki i max długi 4, itp, itd.....Julka pisze:Ale ciężka 80 ma tak samo jak 70.
ilość śrub nie ma ścisłego powiązania z masą samochodu tylko z wagą koła oraz geometrii felgi czyli tzw odsadzenia fabrycznego.... więc utrzymuję nadal, że niezależnie od ilości szpilek i masy auta (jeezzzz ) zakładanie średnio 2x cięższych, bo przewymiarowanych kół terenowych na ori szpilki z przelotowymi dystansami to albo ciężka głupota albo brak jakiejkolwiek wyobraźni i odpowiedzialności montującego. Tyle w temacie, ale ja się pewnie nie znam słyszałem tylko od sąsiada który upala Pandą 4x4 w rajdach, że tak jest