Regeneracja Felg

Moderator: luk4s7

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Regeneracja Felg

Post autor: MaxLux »

Jak widomo orginalne felgi ze 120'tki po kilku latach wygladaja gorzej niz odkrecone z jakiejs 40'tki z lat 70'tych ...

Zanabylem droga kupna u Moparka taki komplecik, i po tygodniu i 600 szelestach oddanych na ul. Instalatorow 5 w Wawie wygladaja sobie tak:
Załączniki
kolo.jpg
Jedna reg.jpg
cztery_reg.jpg

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Regeneracja Felg

Post autor: MaxLux »

Na przyszlosc pan polecal kolor grafitowy bo przy srebrnym widac bardziej wżery
Załączniki
Graphit.jpg

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8380
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Regeneracja Felg

Post autor: Rokfor32 »

Na przyszłość to przy lakierowanych alusach należy unikać kluczy udarowych na gumiarniach :wink: Poważnie to piszę - wynika to z tego, że klucz ma za durze obroty, i przy odkręcaniu śruby nasadka dosyć mocno potrafi skakać na boki - a jak dziabnie lakier - to ten odpryśnie. A alus z odpryskiem i solanka zimą to wżery pod lakierem na wiosnę ... :wink:

I druga rzecz - odważniki do wyważania wyłącznie naklejane :wink:

Awatar użytkownika
hashid
Prezes Zarządu
Posty: 4456
Rejestracja: 20 lis 2007, 23:51
Auto: KDJ12
Kontakt:

Re: Regeneracja Felg

Post autor: hashid »

o wybieram się tam z alusami od 70-ki :), chciałem jakiś ciemnoszary kolorem na błysku - dobrze kombinuję esteci? bo mat moim zdaniem bez sensu. a półmat?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8380
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Regeneracja Felg

Post autor: Rokfor32 »

Ja alusy malowałem ... na kolor alu ... :mrgreen: Czyli srebrny w odpowiednim odcieniu, plus proszek z metalika - ale całość w formie monopowłoki poliuretanowej (znaczy się że nie baza plus klar, jak normalnie, a pojedyncza powłoka z domieszka proszku). Oczywista wcześniej podkład epoksydowy. Wyszło całkiem sensownie :wink: I w dodatku też dosyć trwale - z zasady nie lakieruję w swoich felgach wnetrza (w środku opony), i krawędzi, tam gdzie opiera się stopka montażownicy przy zakładaniu/ściąganiu opony. Powstaje więc przejście między lakierowanym - i kawałkiem gołego alu. I jak na razie nie widzę oznak, żeby korozon podchodził pod lakier.

Fazi
Posty: 475
Rejestracja: 31 maja 2009, 20:46
Auto: HJ61
Kontakt:

Re: Regeneracja Felg

Post autor: Fazi »

Drogo w tej Warszawie macie :mrgreen: Ja za 4 15" zapłaciłem 350 zł

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Regeneracja Felg

Post autor: MaxLux »

hashid pisze:o wybieram się tam z alusami od 70-ki :), chciałem jakiś ciemnoszary kolorem na błysku - dobrze kombinuję esteci? bo mat moim zdaniem bez sensu. a półmat?
Pan ci na miejscu wszystko pokaze - jest ze sto roznego rodzaju kolorow i felg ;)

Awatar użytkownika
hashid
Prezes Zarządu
Posty: 4456
Rejestracja: 20 lis 2007, 23:51
Auto: KDJ12
Kontakt:

Re: Regeneracja Felg

Post autor: hashid »

Fazi pisze:Drogo w tej Warszawie macie :mrgreen: Ja za 4 15" zapłaciłem 350 zł
80 za stalówkę
100 za alusa w punkcie gdzie robił Max
pewnie doszły opony demontaż/montaż/wyważenia

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Regeneracja Felg

Post autor: MaxLux »

wymiana opon dodatkowe 100 ...
Fakt - nie targowalem sie ani tez nie poprosilem o klubowa znizke
Hashidek - nie zapomnij panu makaronu ponawijac to moze inne riebionki skorzystaja, co do ceny to pytanie czy ktos ma taka renome i bez mrugniecia daje gwarancje na pismie na 2 lata ...

Slyszalem tez, ze w Czosnowie robia tez dobrze i lepsza cena, ale akurat do nich nie mialem po drodze..

Aha - termin norlan ..2tyg(!) ja doplacilem za expres 50 wiecej ;)

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3395
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Regeneracja Felg

Post autor: luk4s7 »

A co myślicie o malowaniu proszkowym? Da się tym aluminium polecieć? Trwalsze? Jest sens?

Fazi
Posty: 475
Rejestracja: 31 maja 2009, 20:46
Auto: HJ61
Kontakt:

Re: Regeneracja Felg

Post autor: Fazi »

No przecież to proszkowo regenerują (przynajmniej tam gdzie ja to robiłem). Szkiełkowanie + podkład + proszek. Jedyne czego nie pomalowali to plastikowych dekielków - musiałem lakier dobierać

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Regeneracja Felg

Post autor: LEX »

To zależy jak użytkujesz samochód. Jeśli nie zdzierasz farby zbyt często to malowanie proszkowe jest spoko, jeśli jednak katujesz samochód to pomaluj sprayem. Przynajmniej w USA mają takie podejście zwłaszcza spece od rock crawlingu: po co malować proszkowo skoro po każdym spacerze i tak trzeba ze dwie puszki farby wypsikać na progi i zderzaki. Ale w wersji cywilnej malowanie proszkowe zdaje egzamin, ale pod warunkiem, że zadba się (np przy montażu) o to, aby nie uszkodzić farby.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8380
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Regeneracja Felg

Post autor: Rokfor32 »

Proszek to niezła technologia - ale nie na nasz klimat. W sensie - że nie jest uniwersalna, i dobra do wszystkiego, jak dotyczy obecności solanki, i częstych deszczy.

Generalnie tajle typu zderzaki, bagażniki, orurowanie - lakierowane proszkowo wytrzymuje to w naszym klimacie raptem ... kilka lat. Do 10 - jak ktoś przymknie oko na złuszczający się lakier tu czy tam :wink:

Na felach nie wiem - nie doświadczałem. Ale się bym nie spodziewał jakoś wiele więcej ... :wink:

ODPOWIEDZ