Strona 1 z 4
LC 100
: 01 kwie 2012, 19:00
autor: aaaaaaa
Witam!
Planuje kupić LC 100 i nie wiem co bardziej się opłaca kupić czy stary automat czy nowy?
i jakie są najczęstsze awarie tego samochodu jak wg są?
Re: LC 100
: 01 kwie 2012, 19:27
autor: seburaj
"opłaca" się "bardziej" kupić
mniej wyeksploatowany automat, bo wtedy zaoszczedzisz na ewentualnej naprawie...
no chyba, ze pytałbyś o ekonomikę eksploatacji skrzyni A442 (czterobiegowa) vs A755 (pięciobiegowa) - ale to raczej z pytania nie wynika
Re: LC 100
: 01 kwie 2012, 19:31
autor: aaaaaaa
no właśnie to się pytam
Re: LC 100
: 01 kwie 2012, 23:42
autor: Rafi
Jak Ci robi różnicę litr ropy na stówę to przede wszystkim nie kupuj J10. Zrób jak pisze Seburaj, kup po prostu mniej wyeksploatowany wóz.
Re: LC 100
: 02 kwie 2012, 14:28
autor: aaaaaaa
ale trwałość obu skrzyń jest taka sama?
Re: LC 100
: 02 kwie 2012, 15:04
autor: arekg25
Po lifcie niby trochę oszczędniej ze skrzynią A750F. Ale to chyba mit. U mnie łyka w cyklu mieszanym jakieś 15l. Na trasie około 12l przy umiarkowanych prędkościach tak do 130km/h . Natomiast wskazania komputera to włożyć między bajki.
Co do trwałości to ta skrzynia jest w sporej gamie Toyot i nie słychać nic złego.
Re: LC 100
: 08 kwie 2012, 22:37
autor: Jerzy23
sorry ale ta niekonczaca sie dywagacja o trwalosci skrzyn (nawet automatycznych) w J10 to jakas pomylka
A442 w FZJ100 z 1998 roku z przebiegiem 430 tys dziala bez zarzutu, mimo, ze wlasciciel nie mogl sobie przypomniec kiedy wymienial w niej olej. Nikt w PL moim zdaniem nie jest w wstanie zajezdzic NICZEGO w J10 chyba, ze auto rozbije a pozniej utopi.
Jak szukasz mozliwie najekonomiczniejszej wersji J10 to chyba nic nie moze sie rowac z HDJ100 z 5 biegowa manualna H151F.
Re: LC 100
: 09 kwie 2012, 00:29
autor: finger
Ile to to pali?
Re: LC 100
: 09 kwie 2012, 16:12
autor: seburaj
Jerzy23 pisze: HDJ100 z 5 biegowa manualna H151F.
a cośTy sie tak uparł na tą manualną H151F
Re: LC 100
: 09 kwie 2012, 19:06
autor: Jerzy23
seburaj pisze:
a cośTy sie tak uparł na tą manualną H151F
Bo uzywam juz z trzecim autem. Pozatym porownywalismy kiedys spalanie na odcinku 207 km miedzy dwoma takimi samymi autami i wyszlo, ze przy oszczednej jezdzie manualna spalila 2litry mniej mimo ciezkich i szerokich opon.
Poza tym mechanicy pokazali mi kiedys taka skrzynie wyjeta z jakiejs starej FZJ75 i nie moglem uwierzyc, ze po tylu latach nadal jest w tak dobrym stanie...
Konkludujac, jak ktos chce wydac prawie caly swoj budzet na J10 to majac auto z manualem z wielkim prawdopodobienstwem odpadnie mu problem zajezdzonej skrzyni.
Re: LC 100
: 09 kwie 2012, 19:16
autor: seburaj
i z równie wielkim prawdopodobienstwem nie kupi w polsce j100 z manualem
Re: LC 100
: 09 kwie 2012, 19:42
autor: Jerzy23
seburaj pisze:i z równie wielkim prawdopodobienstwem nie kupi w polsce j100 z manualem
http://otomoto.pl/toyota-land-cruiser-h ... 55263.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: LC 100
: 09 kwie 2012, 19:52
autor: jezus
manual w takim autobusie ..błeee....rozumiem ..do Afryki pojechać...ale na europe czy na co dzień tylko niezajebliwy automat....
dlaczego ludziska w naszym prl-u boją sie automatu....przecie to je hydrauliczne i mniej narazone na uszkodzenia ...zwłaszcza w terenie gdy człek staje sie agresywny.....
Re: LC 100
: 10 kwie 2012, 14:36
autor: seburaj
dobrze prawi jezus
Re: LC 100
: 10 kwie 2012, 15:20
autor: Jerzy23
Gdyby automaty byly takie ach ech to manuali juz dawnio by nie robili. Gdyby byly faktycznie mniej narazone na uszkodzenia to wszytskie J7 i inne robocze bylyby automatyczna a sa wrecz przeciwnie
Trzecia sprawa to jak odpalic auto na pych z automatyczna skrzynia? Mnie sie juz dwa razy widzialem jak aku pada przez noc a rano trzeba jechac dalej.. Jak GRJ120 w automacie zdechla na pustyni to byl Zonk
Jak ktos poleca automat do J10 to niech odrazu napisze, ze auto ma byc na zakupy albo na zwykle drogi a nie do jezdzenia w terenie...