LC 100

Moderator: luk4s7

górol
Klubowicz
Posty: 1094
Rejestracja: 06 maja 2011, 10:05
Kontakt:

Re: LC 100

Post autor: górol »

Jerzy23 pisze:a gdzies mi sie obilo o uszy, ze 6 stopniowy manualny KDJ potrafi przy emeryckim stylu jazdy wziasc tylko 9 litrow..
prawda to?
Powiem Ci tak mój automat 5 biegowy minimum jakie udało mi się osiągnąć , i to nie ze wskazań komputera ,ale z przeliczenia tankowania pod korek to 9,6l tym razem na 100 km. Styl jazdy stateczny ,spokojny ,flegmatyczny emeryt :wink: :mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LC 100

Post autor: seburaj »

finger pisze:. Seburaj, moze zmien styl jazdy? :D
bardziej emerycko niz ja to sie juz nie da jezdzic :lol:
zmiany biegów przy 2 tys obrotow, zadnego gwaltownego przyspieszania (wszak nie spieszy mi sie) a na trasie 90 km/h
najnizszy wynik jaki osiagnalem na AT 265.75 to 11,2 litra na trasie :mrgreen:

Zyzol
Posty: 347
Rejestracja: 20 gru 2007, 19:36
Auto: KDJ 95
J15
Kontakt:

Re: LC 100

Post autor: Zyzol »

a przyśpieszać to akurat trzeba ostro 8)

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: LC 100

Post autor: finger »

Dokladnie, przyspieszamy dynamicznie trzymajac silnik pomiedzy 2-3 tys. Wkrecona turbina to wieksza sprawnosc silnika, a to oznacza mniejsze jednostkowe zuzycie na kW, poza tym szybciej osiagamy predkosc przelotowa ktora jest najbardizej ekonomiczna. To jest akurat apteka, najwazniejsze jest nei dotykac hamulca :) tutaj upatruje klucz do sukcesu.

Awatar użytkownika
czakolo
Posty: 175
Rejestracja: 16 cze 2010, 21:21
Auto: VZJ95L'97,
FZJ80L'97
Kontakt:

Re: LC 100

Post autor: czakolo »

również jestem za automatami:
- jeśli szarpie to znaczy że sterowniki w valve body są do wymiany i tyle. W dobrej skrzyni nic nie szarpie - wiem bo mam A442F w 80-tce i właśnie ją odbudowałem (wymiana wnętrza). Nota bene, żeby zajechać automata to trzeba się naprawdę postarać... ja się postarałem :wink:
- manuale są dalej produkowane i montowane do Toyot bo są najzwyczajniej tańsze - robocze auto = tanie auto...
- moim zdaniem automat jest dużo lepszy do jazdy w piachu... spróbuj w manualnej zrzucić bieg jadąc pod wysoką wydmę, w automacie bez problemu...
- nowe automaty palą mniej niż manuale - dodatkowo musimy założyć, że kierowca będzie operował tym manualem idealnie...
- i ostatnie: automat ma więcej mocy (przynajmniej te w Katarze) :D

Pozdro,

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: LC 100

Post autor: Jerzy23 »

Czakolo bez problemu redukuje biegi podjezdzajac pod wydme, nawet taka bliska 100m :mrgreen: Nie widze w tym wiekszego problemu :wink:

Awatar użytkownika
czakolo
Posty: 175
Rejestracja: 16 cze 2010, 21:21
Auto: VZJ95L'97,
FZJ80L'97
Kontakt:

Re: LC 100

Post autor: czakolo »

Jerzy, no to musisz tam mieć twardy piasek na tych wydmach... albo jesteś naprawdę szybki :shock: chciałbym to widzieć jak to robisz u nas w Katarze. Oczywiście nie twierdzę, że się nie da jeździć manualem po piasku, ale jest trudniej niż automatem. Zwykle takie przerzucanie = zakopanie. Tylko kilku moich znajomych ma manuale, a to dlatego, że krótkich Patroli nie robią w automacie :D
Co prawda sporo lokali jeździ również w manualach, ale ci z kolei nie potrafią jeździć automatami i je zajeżdżają :D Chociaż trzeba przyznać, że 80-tki mają wadę konstrukcyjną i trochę za łatwo w nich przegrzać płyn w skrzyni...
Aby nie przedłużać: każdy jeździ tym czym lubi, jak ktoś lubi przerzucać biegi to wybiera manuala.

Anegdotka:
Kiedyś na zawodach w UAE Ari Vatanen'owi popsuł się samochód i mój znajomy wiózł go z pustyni swoim krótkim Patrolem. Trochę rozmawiali i Ari zadał pytanie dlaczego jeździ manualem. Znajomy odpowiedział - Bo mam lepszą kontrolę... i w tym momencie zazgrzytała mu skrzynia przy przerzucaniu biegu... obaj się uśmiechnęli :D

Pozdrawiam,
Tomek

Husky
Posty: 909
Rejestracja: 31 sty 2010, 22:19
Auto: plastic fantastic

Re: LC 100

Post autor: Husky »

czakolo, można powiedzieć, że od dziecka jeżdżę na automatach ale będąc w Omanie jeździłem manualem, początek był kiepski bo trzeba nogą i ręką ruszać. Jednak tego się nie zapomina to jak z jazdą na rowerze lub sexem. Jako zupełny nowicjusz dawałęm radę na diunach ze zmiana biegów, a Jurek to inny level kierowcy piaskowego, zapierdziela po diunach jak ja po asfalcie.

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: LC 100

Post autor: Jerzy23 »

Prawda jest, ze manualna skrzynia trudniej sie jezdzi po diunach i kazdy blad w ocenie np. momentu i miejsca w ktorym nalezy zredukowac bieg konczy sie albo zatrzymaniem auta, albo zakopaniem. Troche czasu potrzebowalem zeby zalapac jak sie poslugiwac manualana skrzynia podczas jazdy po diunach.

Vatanen i jemu podomni maja skrzynie sekwencyjne i one bylyby idealnym kompromisem w warunkach jazdy po pustyni.

Niestety automaty z tzw. opcja manualna maja te wade, ze po przekroczeniu jakis obrotow skrzynia automatycznie sama redukuje bieg mimo, ze jedziemy w "manualu" i decydujemy na jakim biegu chcemy jechac. Taka iluzje manuala daje Y61 czy nowe Pajero. Ponadto problemem jest to, ze wiele nowoczesnych aut 4x4 w tym trybie oferuje tylko 3 biegi jesli przy okazji mamy zapiety reduktor.

Automatyczne skrzynie wstawiali juz do J6 a jak widze dzis jakakolwiek J6 na chodzie to zawsze jest to samochod z manualna skrzynia.. :mrgreen:

Mnie niestac na wymiane auta czy permanentne naprawianie go po wyprawach.

Vatanen dostawal nowe auto co rajd :mrgreen:

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: LC 100

Post autor: konus »

Jerzy23 pisze: Niestety automaty z tzw. opcja manualna maja te wade, ze po przekroczeniu jakis obrotow skrzynia automatycznie sama redukuje bieg mimo, ze jedziemy w "manualu" i decydujemy na jakim biegu chcemy jechac.
To ja tylko do tego fragmentu, napisze ze nie koniecznie. Mam dwa auta z sekwencyjnymi automatami i w żadnym z nich biegi mi sie same nie zmieniają jeśli ja manatką im w tym nie pomogę.
Kiedyś faktycznie tak było, ale te czasy przechodzą do lamusa.

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: LC 100

Post autor: lucjan »

aaaaaaa pisze:Witam!
Planuje kupić LC 100 i nie wiem co bardziej się opłaca kupić czy stary automat czy nowy? [...]
Jak to się mówi "poszły konie po betonie" i mamy już 2 strony tematu z dyskusją o wyższości automatu nad manualem czy odwrotnie" :mrgreen:
A @aaaaaaa jak wynika z inaugurującego ten temat posta w ogóle nie przewiduje możliwości zakupu manuala :wink:
Teraz jeżdżę 100-tką z automatem i ostatnia rzecz jaką bym zrobił to powrót do manualnej skrzyni w jakimkolwiek samochodzie. Kilka lat temu miesiąc prawie jeździłem po dalekich czerwonych piaskach 105-tką w manualu i na dokładkę z drążkiem po lewej stronie a i tak było z....cie. Marginalne znaczenie miało dla mnie jaka to skrzynia. Dawało się radę i wystarczy.
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2012, 10:22 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunąłem kolokwializm.

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: LC 100

Post autor: Jerzy23 »

konus pisze:
... Mam dwa auta z sekwencyjnymi automatami i w żadnym z nich biegi mi sie same nie zmieniają jeśli ja manatką im w tym nie pomogę.
Kiedyś faktycznie tak było, ale te czasy przechodzą do lamusa.
Czyli mozesz sobie jechac non stop na jedynce majac ponad 6 tys obrotow? Jesli tak to lucky you :mrgreen: , bo wspomniane wyzej auta takiej mozliwosci niestety nie oferuja.

Jesli moja J10 spedzalaby 99% czasu na asfalcie :P to byc moze wolalbym wersje z automatem, elektrycznymi szybami, CD, kilkoma AC i co tam jeszcze wkladali.

Ale dopoki 30% mojego przebiegu to bedzie off-road pozostane przy manualnej najprostrzej wersji z kupa smieci i piachu na tylnim siedzeniu i pod dywanikami :mrgreen:

jezus
Posty: 1815
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: LC 100- z jaką skrzynią biegów?

Post autor: jezus »

Moja była FZJ-ta 80 80% żywota spędziła w terenie..na automacie....i było super...biegi same sie nie zmieniają przy opcji blokowania na pierwszym lub drugim biegu.....oraz oczywiscie start z drugiego...... :mrgreen:

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: LC 100- z jaką skrzynią biegów?

Post autor: konus »

Jurek No przecież o land cruiserze nie pisałem. :mrgreen:
Zresztą jeśli jeździsz tymi autami co to je fotografujesz to tez ci kilka przykładów znajdę.

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: LC 100- z jaką skrzynią biegów?

Post autor: Jerzy23 »

jezus pisze:......biegi same sie nie zmieniają przy opcji blokowania na pierwszym lub drugim biegu.....oraz oczywiscie start z drugiego...... :mrgreen:
No to oczywiste, ale ja mialem na mysli te nowoczesniejsze skrzynie z opcja sekwencyjna.

Konus z tego co pamientam, to Porsche Panamera miala taka skrzynie, ze moznabylo pilowac silnik na wysokich obrotach i nic sie nie zmienialo, ale 4x4 z takim bajerem nie widzialem. :wink:

ODPOWIEDZ