Import z Japonii
Moderator: luk4s7
Re: Import z Japonii
Nie zrozumiałem Twojego postu
Re: Import z Japonii
Pokazuję i objaśniam..
Zaczynasz od tego że chcesz importować samochód nawet z Japonii a nie piszesz czy nowy, czy stary rzęch i jakie masz na to fundusze. Wziąłem pod uwagę że może używany ale niewiele, bo nikt o zdrowych zmysłach nie ciągnie starego rzęcha z kierą po prawej stronie, który może być popowodziowy i dodatkowo jeszcze posiadać inne dziwne cechy skoro na naszym kontynencie jest sporo różnych padlin w przystępniejszych cenach. Pomijam fakt że w Japoni wszystkie sprzedawane samochody wyglądają jak nowe bo taki jest wymóg rynku. Potem się okazuje że niewiele używany to też on nie będzie bo fundusze nie te. A na koniec wyskakujesz że własciwie to masz fajny samochód tyle że go jeszcze nie masz.
Hmm to ja rozumiem że właściwie nie rozumiem czego Ty nie rozumiesz?
Brać go, pojeździć i upgrade'ować w/g własnych potrzeb.
Zdjęcia dla przykładu że i HZJ 76 może być dłuższy
Jesli nie wyraziłem sie jasno proszę o wiadomość
Zaczynasz od tego że chcesz importować samochód nawet z Japonii a nie piszesz czy nowy, czy stary rzęch i jakie masz na to fundusze. Wziąłem pod uwagę że może używany ale niewiele, bo nikt o zdrowych zmysłach nie ciągnie starego rzęcha z kierą po prawej stronie, który może być popowodziowy i dodatkowo jeszcze posiadać inne dziwne cechy skoro na naszym kontynencie jest sporo różnych padlin w przystępniejszych cenach. Pomijam fakt że w Japoni wszystkie sprzedawane samochody wyglądają jak nowe bo taki jest wymóg rynku. Potem się okazuje że niewiele używany to też on nie będzie bo fundusze nie te. A na koniec wyskakujesz że własciwie to masz fajny samochód tyle że go jeszcze nie masz.
Hmm to ja rozumiem że właściwie nie rozumiem czego Ty nie rozumiesz?
Brać go, pojeździć i upgrade'ować w/g własnych potrzeb.
Zdjęcia dla przykładu że i HZJ 76 może być dłuższy
Jesli nie wyraziłem sie jasno proszę o wiadomość
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Import z Japonii
J73 do spania w środku jest za krótki. Robia ludziska różne karkołomne opcje zabudowania wnętrza w taki sposób, aby przestrzeń do spania sięgała na przednie fotele - ale to nadal nie jest jakoś specjalnie wygodne.
Do spania w środku i z dzielnością terenowa dużą to jest 4runner - przy tym samym rozstawie osi, co J73 jest o 7 cm szerszy na rozstawie kół, i z 10 cm niższy. na górskich trawersach niejedna J7 już się przez dach przewaliła - o 4R jeszcze nie słyszałem ...
4r to inny typ auta - to po prostu duże kombi, tyle że na ramie. Skutkiem czego kabina jest jak buda dla jamnika - ciasna, ale długa. Standardowe złożenie tylnej kanapy to 170 cm długości płaskiej podłogi, a wywalenie siedzisk tylnej kanapy (samych siedzisk, oparcia zostają) pozwala przedłużyć przestrzeń do spania do 220 cm.
Jak nie pasi komu IFS - można wywalić przedni niezależny zawias, i zapodać sztywny most z J7. Jeździ kilka takich autek po kraju. Generalnie - dużo można z tym modelem podziałać - bo bazę można zanabyć w sensownym stanie w okolicach 10 tysi, więc odpowiednio więcej szelestów zostaje na dozbrojenie.
Do spania w środku i z dzielnością terenowa dużą to jest 4runner - przy tym samym rozstawie osi, co J73 jest o 7 cm szerszy na rozstawie kół, i z 10 cm niższy. na górskich trawersach niejedna J7 już się przez dach przewaliła - o 4R jeszcze nie słyszałem ...
4r to inny typ auta - to po prostu duże kombi, tyle że na ramie. Skutkiem czego kabina jest jak buda dla jamnika - ciasna, ale długa. Standardowe złożenie tylnej kanapy to 170 cm długości płaskiej podłogi, a wywalenie siedzisk tylnej kanapy (samych siedzisk, oparcia zostają) pozwala przedłużyć przestrzeń do spania do 220 cm.
Jak nie pasi komu IFS - można wywalić przedni niezależny zawias, i zapodać sztywny most z J7. Jeździ kilka takich autek po kraju. Generalnie - dużo można z tym modelem podziałać - bo bazę można zanabyć w sensownym stanie w okolicach 10 tysi, więc odpowiednio więcej szelestów zostaje na dozbrojenie.
Re: Import z Japonii
Za wspomniane wcześniej 30 tysia plus coś tam na dozbrajanie ( plus minus 20 tysia).... spokojnie można kupić ogarniętą , dozbrojoną i sprawdzoną hdj 80. Półka wyżej w komforcie kulania po szutrach i terenie niż 70-ka. Spanie dla dwojga bez składania przednich fotele.... ale co się będę rozpisywał o wyższości 80-ki nad 70-ką... każdy ma swoje racje....
Re: Import z Japonii
80tkę odrzuciłem. Norick, dla mnie tema jest jeszcze tak mocno "otwarty", że bardziej zastanawiam się nad podejściem niż nad tym, ile kasy mogę wydać.
Rokfor a zrobisz mi przeróbkę IFS na sztywny most z przodu? Bo to łatwo się mówi, że "się da" tylko musisz mieć jeszcze kto to zrobić...bo praktyka jest taka, że w Polsce ciężko o dobrego mechanika do zwykłych osobówek a co dopiero do takie rzeźby...
A jak w 4runnerze jest z reduktorem i skrzynią? Taki sam gównolit jak w KZJ95? Bo jak tak to nei chcę
Rokfor a zrobisz mi przeróbkę IFS na sztywny most z przodu? Bo to łatwo się mówi, że "się da" tylko musisz mieć jeszcze kto to zrobić...bo praktyka jest taka, że w Polsce ciężko o dobrego mechanika do zwykłych osobówek a co dopiero do takie rzeźby...
A jak w 4runnerze jest z reduktorem i skrzynią? Taki sam gównolit jak w KZJ95? Bo jak tak to nei chcę
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Import z Japonii
4Runner ma reduktor łańcuchowy, ale bez centralnego dyfra. generalnie, psuje się to na tyle rzadko, że te reduktory sa do zanabycia po ... 2 stówki ...
Łańcuch jest taki sam jak w J9 - tyle że nie pracuje stale, więc się i nie zużywa. generalnie nie mam większych zastrzeżeń.
Zresztą - jak byś bardzo chciał, to jest też opcja zapodania reduktora na kołach zębatych - nie z toyoty, bo choć takowe są, to akurat do 4R nie są dobra opcją (z hila pracowały ze słabszymi skrzyniami, z J7 czy J8 jest za dużo rzeźbienia ze względu na przestawienie na prawo tylnego napedu).
Ale - były też inne auta - poza toyotą - które jeździły na skrzynkach Aisin R151F I takowe reduktory pasują bolt on do reszty napędu toi - no może poza rozstawem śrub na flanszy wału, ale to nietrudne do ogarnięcia.
Swap na przednią sztywną oś jest u mnie jak najbardziej do zrobienia.
Ino - sie najpierw lepiej przymierz do tego modelu. 4r to nie jest wózek wyprawowy dla ludzi powyżej 180 cm wzrostu ... Generalnie - siedzi się w tym bardziej jak w osobówce, niż w terenówce
Łańcuch jest taki sam jak w J9 - tyle że nie pracuje stale, więc się i nie zużywa. generalnie nie mam większych zastrzeżeń.
Zresztą - jak byś bardzo chciał, to jest też opcja zapodania reduktora na kołach zębatych - nie z toyoty, bo choć takowe są, to akurat do 4R nie są dobra opcją (z hila pracowały ze słabszymi skrzyniami, z J7 czy J8 jest za dużo rzeźbienia ze względu na przestawienie na prawo tylnego napedu).
Ale - były też inne auta - poza toyotą - które jeździły na skrzynkach Aisin R151F I takowe reduktory pasują bolt on do reszty napędu toi - no może poza rozstawem śrub na flanszy wału, ale to nietrudne do ogarnięcia.
Swap na przednią sztywną oś jest u mnie jak najbardziej do zrobienia.
Ino - sie najpierw lepiej przymierz do tego modelu. 4r to nie jest wózek wyprawowy dla ludzi powyżej 180 cm wzrostu ... Generalnie - siedzi się w tym bardziej jak w osobówce, niż w terenówce
Re: Import z Japonii
Mam 182cm 4runnera raczej odpuszczę.
Gałka, ile Ty masz wzrostu chłopie? Jakieś przemyślenia na temat spania w 73? Ciasno bardzo?
Dla mnie auto po rozłożeniu spania ma być tak samo przestronne jak wyprawowy namiot. Na niczym więcej mi nie zależy. Jakbym chciał wygodne i przestronne auto to bym zdecydowanie kupił delicę 4x4. Miejsca jak w vanie, reduktor i prawdziwy napęd 4x4. Mi zależy na dzielności terenowej i wytrzymałości autka. Byliśmy w Rumuni to śmigając po połoninach trzeba było bardzo uważać zamiast się rozglądać jak tam pięknie
Chyba jednak zostanę przy 73ce. Sebastian mi odradza BJ'tę. Naprawdę lepiej KZJ73? Resor mnie nie przeraża, wg mnie po asfalcie i szutrach się bardzo wygodnie leci. jedynie wszelkie poprzeczne nierówności powodują wypadanie plomb z zębów
Gałka, ile Ty masz wzrostu chłopie? Jakieś przemyślenia na temat spania w 73? Ciasno bardzo?
Dla mnie auto po rozłożeniu spania ma być tak samo przestronne jak wyprawowy namiot. Na niczym więcej mi nie zależy. Jakbym chciał wygodne i przestronne auto to bym zdecydowanie kupił delicę 4x4. Miejsca jak w vanie, reduktor i prawdziwy napęd 4x4. Mi zależy na dzielności terenowej i wytrzymałości autka. Byliśmy w Rumuni to śmigając po połoninach trzeba było bardzo uważać zamiast się rozglądać jak tam pięknie
Chyba jednak zostanę przy 73ce. Sebastian mi odradza BJ'tę. Naprawdę lepiej KZJ73? Resor mnie nie przeraża, wg mnie po asfalcie i szutrach się bardzo wygodnie leci. jedynie wszelkie poprzeczne nierówności powodują wypadanie plomb z zębów
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: Import z Japonii
Z J7 przeszliśmy płynnie na spanie Ale pociągnę wątek...
Mam 195cm wzrostu - przez wiele lat na wyjazdach spałem w Discovery mk1 - da się! Nie wykluczałbym zatem, że w 73 się nie da ...
Jedno z tego wiem - gdybym miał Twój dylemat kupna - to nawet wiedząc, że spanie w 73 będzie trudne - wybrałbym to auto, od znajomego, auto które znam i mniej więcej wiem, czego się po nim spodziewać, niż długą wersję, od Pana Henia szrociarza ....
Dodatkowo, wykombinowałbym wysówaną podłogę z grubszej sklejki, albo na jakimś zawiasie - tak by wychodziła z bagażnika po otwarciu drzwi. Dorobiłbym do tej podłogi 3 podpory o zmiennej wysokości podparcia, tak bym stosownie do kształtu podłoża mógł tą podłogę wypoziomować i stabilnie podeprzeć. Używając tropika sarego namiotu, oraz kupionych w Decathlon tyczek namiotowych składanych - zbudowałbym namiotowe zakrycie tej części tylnej auta, od dachu do końca wysówanej podłogi. Taki patent pozwoli Ci używać w namiocie np webasta, spać wygodnie wyciągając nóżki. Naomiast po spakowaniu, będziesz miał super sprawne terenowo autko ...
Najważniejsze to patrzeć na jasną stronę życia
Mam 195cm wzrostu - przez wiele lat na wyjazdach spałem w Discovery mk1 - da się! Nie wykluczałbym zatem, że w 73 się nie da ...
Jedno z tego wiem - gdybym miał Twój dylemat kupna - to nawet wiedząc, że spanie w 73 będzie trudne - wybrałbym to auto, od znajomego, auto które znam i mniej więcej wiem, czego się po nim spodziewać, niż długą wersję, od Pana Henia szrociarza ....
Dodatkowo, wykombinowałbym wysówaną podłogę z grubszej sklejki, albo na jakimś zawiasie - tak by wychodziła z bagażnika po otwarciu drzwi. Dorobiłbym do tej podłogi 3 podpory o zmiennej wysokości podparcia, tak bym stosownie do kształtu podłoża mógł tą podłogę wypoziomować i stabilnie podeprzeć. Używając tropika sarego namiotu, oraz kupionych w Decathlon tyczek namiotowych składanych - zbudowałbym namiotowe zakrycie tej części tylnej auta, od dachu do końca wysówanej podłogi. Taki patent pozwoli Ci używać w namiocie np webasta, spać wygodnie wyciągając nóżki. Naomiast po spakowaniu, będziesz miał super sprawne terenowo autko ...
Najważniejsze to patrzeć na jasną stronę życia
Re: Import z Japonii
to autka kolega kupił na części więc to też nie jest tak, że to super okazja. Jedynie tanio. Natomiast ja do 73ki przymierzam się tak czy tak. Teraz mam tylko dylemat jaki silnik
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: Import z Japonii
Swoją drogą Rockfor przytaczał coś o 4Runner
A na alledrogo jest jakaś nieźle wyglądająca sztuka 2,4td, w dobrej cenie ...
Konwersję przodu na sztywny zrobić ... i fajne auto
A na alledrogo jest jakaś nieźle wyglądająca sztuka 2,4td, w dobrej cenie ...
Konwersję przodu na sztywny zrobić ... i fajne auto
Re: Import z Japonii
Jeżeli do 4runnera można wsadzić most z przodu to do 120 też można ?????????? Ktoś to robił lub ma ???? Bo ze spaniem w 120 problemów nie mam.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Import z Japonii
Do każdego można - tyle że do J12 trzeba go po prostu zrobić customowo (grucha po lewej, i dopasować długość półosi). Plus dopasowanie przekładni kiery, bo listwa sie nie nadaje do obsługi sztywnego mostu.
Tyle - że w J12 jest to akurat zabieg w stylu "przerost formy" - J12 ma dobrze dobrana listwę (wytrzymałościowo), i poprawnie skonstruowane sworznie zwrotnic - sie to po prostu nie psuje, więc taki swap to bardziej dla zasady, i że się da . Co inne J9, gdzie generalnie cały przód jest niedowymiarowany, i są z nim problemy.
Tyle - że w J12 jest to akurat zabieg w stylu "przerost formy" - J12 ma dobrze dobrana listwę (wytrzymałościowo), i poprawnie skonstruowane sworznie zwrotnic - sie to po prostu nie psuje, więc taki swap to bardziej dla zasady, i że się da . Co inne J9, gdzie generalnie cały przód jest niedowymiarowany, i są z nim problemy.
Re: Import z Japonii
Dzięki za odpowiedź, to było tylko zdziwienie, bo faktycznie się nie psuje, więc po co, przeróbka sens miałaby żeby wykluczyć elektronikę... A 120 i 4runner to chyba ta sama konstrukcja. Ale kiedyś uderzyłem
na tyle mocno lewym kołem, że kiera się przestawiła ok 30 stopni i nie mogłem jechać bo elektronika dostawała bzika i hamowała auto... Co wtedy?
na tyle mocno lewym kołem, że kiera się przestawiła ok 30 stopni i nie mogłem jechać bo elektronika dostawała bzika i hamowała auto... Co wtedy?
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: Import z Japonii
Wtedy ...
Podpalic, zeby w rece wroga nie poszlo
Podpalic, zeby w rece wroga nie poszlo