Strona 1 z 4

i wkoncu sie doczekalem LJ 70

: 28 sie 2011, 22:19
autor: rafalll
Witam!
W końcu doczekałem się mojej pierwszej Toyoty Land Cruiser LJ 70 LX z 1990 roku z silnikiem 2,4 turbo doładowanym o mocy 90KM (2ltII) w której mam jeszcze sporo do zrobienia jednak nie przejmuje się tym tylko ciesze się z jazdy i jej wyglądem ;)
W Przyszłości planuje: wybrać się na TLC 2012 ; lift zawieszenia +2' na zawieszeniu ; oponki max 32' ; snorkel plus porządne zderzaki i progi własnej roboty;) Jak na razie myślę ze wystarczyło by mi to aby użytkować zgodnie z przeznaczeniem samochodu .
Pozdrawiam. 8)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Re: i wkoncu sie doczekalem LJ 70

: 29 sie 2011, 11:36
autor: Gałka
gratulacje, witamy w Clubie :D . Wpierw pojeździj z rok a później zacznij motać.

Re: i wkoncu sie doczekalem LJ 70

: 29 sie 2011, 12:27
autor: oskar
Gratulacje, wiele bym dał za dostępną 76...

Re: i wkoncu sie doczekalem LJ 70

: 29 sie 2011, 20:59
autor: rafalll
Gałka pisze:gratulacje, witamy w Clubie :D . Wpierw pojeździj z rok a później zacznij motać.
Tez tak myślę dlatego napisałem ze w przyszłości :D

Re: i wkoncu sie doczekalem LJ 70

: 29 sie 2011, 22:24
autor: Cruiser
Ja np. teraz zamiast kół 33 wpakowałbym 35 cali albo i większe. :lol: Może ktoś się kiedyś ze mną zamieni.... :roll: Pojeździj, zobaczysz.....

Re: i wkoncu sie doczekalem LJ 70

: 30 sie 2011, 20:55
autor: rafalll
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Nowe kółeczka BFGoodrich AT 31x10,5 r15 myślę ze będą wystarczające :D

Re: i wkoncu sie doczekalem LJ 70

: 30 sie 2011, 21:24
autor: kemping
Cruiser pisze:Ja np. teraz zamiast kół 33 wpakowałbym 35 cali albo i większe. :lol: Może ktoś się kiedyś ze mną zamieni.... :roll: Pojeździj, zobaczysz.....
35 to tylko do hzj lj nie wydoli :wink: (do osiołka max 32,33 cale nie więcej)

Re: i wkoncu sie doczekalem LJ 70

: 30 sie 2011, 23:05
autor: sebastian44
Nie wiem do czego chcesz używać 70siatki, ale jeżeli zgodnie z przeznaczeniem to co najmniej 33x10,5 MT BFG KM2(zwłaszcza że planujesz lift). Nie popełniaj tego błędu co ja, bo juz raz kupiłem za małe kółka do tego auta i musiałem dwa razy płacić. Pomiędzy 31 a 33 nie ma wielkiej róźnicy na szosie, biegi się lekko wydłużają, za to w terenie jest spora, no i wyglad sie poprawia :D
31" AT może być ew na zimę
Pozdr Sebastian

Re: i wkoncu sie doczekalem LJ 70

: 31 sie 2011, 07:38
autor: Heniu
Mam lift rzędu 60mm, zaczynałem od 31x10,5", później miałem 32x11,50 a teraz mam ostatecznie 33x10,5 i jest to najlepszy rozmiar do silnika 2lt. Wszystkie były BFG MT. Dobrze się prowadzi i w stosunku do 32" ma lepszą dynamikę jeśli w przypadku LJ można mówić o dynamice :wink:
Jeździć, jeździć i dopiero motać i jeśli już to unikać półśrodków.

Re: i wkoncu sie doczekalem LJ 70

: 31 sie 2011, 08:24
autor: rafalll
Macie racje tez myślałem o 32 albo 33 i oponach typu MT ale Tym samochodem będę jeździł po czarnym więcej dojeżdżając do pracy a w weekendy myślałem pojeździć po bezdrożach nie jakieś rajdy mocne upalanie i topienie to na razie mnie nie interesuje ze względu na mój budżet. Wiec na moje potrzeby myślę ze 31 wystarcza a jeśli miałbym robić jakieś modyfikacje to jak napisałem wcześniej w przyszłości 8)
pozdrawiam

Re: i wkoncu sie doczekalem LJ 70

: 31 sie 2011, 10:50
autor: fobos
A ja do J70 z silnikiem 2lt jestem fanem opon w rozmiarze 31'. Jeżdżę 5 lat, często w ciężkim terenie i nigdy nic nie ukręciłem. Moim skromnym zdaniem wysoka opona jest potrzebna tylko jak jedzie się w jakimś rajdzie i trzeba przejechać koleinami wyżłobionymi przez poprzedzające samochody. Większa opona to większe siły działające na układ napędowy i kierowniczy, oraz spadek mocy.

Re: i wkoncu sie doczekalem LJ 70

: 31 sie 2011, 19:40
autor: mlodyy
Popieram zdanie Fobosa ja też śmigam LJ na 31 " BFG MT KM2 i jestem zadowolony, nawet zrobienie traski po asfalcie nie jest uciążliwe. Wiadomo w głębokich koleinach może zabraknąć prześwitu ale do użytkowania na co dzień ideał.

Re: i wkoncu sie doczekalem LJ 70

: 18 paź 2011, 16:51
autor: rafalll
Przednie kule porobione most wypłukany olej zalany ;) uszczelniacz flanszy reduktora także wymieniony Mechanika z głowy 8) . Jako ze kupiłem samochód po delikatnym puknięciu Toyka doczekała się wizyty u lakiernika :D :D
zdjęcia w krotce :)
Pozdrawiam :wink:

Re: i wkoncu sie doczekalem LJ 70

: 06 lis 2011, 17:16
autor: rafalll
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
I po wymianie uszczelniacza oraz łożyska kul powinienem elementy wypiaskować i pomalować ale niestety nie było na to czasu.
Obrazek
Zaciski poczyszczone i pomalowane farba Hameraid.

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
i Toyka w koncu do lakiernika :wink:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Przy składaniu wszystkie drzwi oraz błotniki wylane środkiem antykorozyjnym - Fluidol.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Jeszcze zostało założyć progi oraz koło zapasowe, a później lać paliwo i cieszyć się jazda ;)
Pozdrawiam Rafał. :wink:

Re: i wkoncu sie doczekalem LJ 70

: 10 lis 2011, 20:29
autor: rafalll
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us