MOJA HDJ 80 na wyprawy

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

przyrodnik
Posty: 174
Rejestracja: 12 kwie 2011, 11:10
Auto: hdj80
Kontakt:

MOJA HDJ 80 na wyprawy

Post autor: przyrodnik »

Na początek kilka informacji:
mój poprzenik (zaufana osoba) nim mi ją sprzedał miał zrobione:
zderzak przód z płytą, wyciągarka +syntetyk, halogeny, bagażnik dachowy, halogeny dach, zderzak tylni z mocowaniem koła, zawieszenie OME, snorkel, akumulatory żelowe, Radio CB+radio, przegląd mechaniki (sprzęgło hamulce,silnik,klima), hak, oprócz tego jeszcze kilka podzespołów.
i autko wyglądało tak: :lol:

Obrazek
co prawda to już z plandeką - ale samochód wyglądał jak na zdjęciu

GALERIA ZDJĘĆ Z PRZEBUDOWY
Ostatnio zmieniony 03 maja 2012, 21:22 przez milczacy, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: zdjęcia przenoszone do galerii

przyrodnik
Posty: 174
Rejestracja: 12 kwie 2011, 11:10
Auto: hdj80
Kontakt:

Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy

Post autor: przyrodnik »

zaczynam :-)

Obrazek
zbiornik na prysznic

Obrazek
mocowanie siekierki

Obrazek
początek pracy

przyrodnik
Posty: 174
Rejestracja: 12 kwie 2011, 11:10
Auto: hdj80
Kontakt:

Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy

Post autor: przyrodnik »

co jeszcze robię: zabudowa wyprawowa z łóżkiem, kompresorek, mocowanie garmin i do kamerki, przetwornica 220v (2000V), wymiana bagażnika, i skrzynki na dach,

system IBS - może ktoś ma doświadczenia czy ten system sie sprawdza?

, dodatkowy bak, vabasto, oświetlenie z boku i tyłu - chcę też odświerzyć nieco wnętrze - zobaczymy jak mi to wyjdzie - foty będę dosyłał z czasem 8) . Jak macie jakieś wskazówki co jest niezbędnikiem pustynnym i nie-pustynnym w takim aucie - a o czym nie pomyślałem dawajcie znać :-)

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy

Post autor: LEX »

No ja nie jestem wielkim fanem IBS. Gdyby to kosztowało 99zł, to bym się skusił na takie błyskotki, ale kosztuje to znacznie więcej. Lepiej kupić sobie hebel do odłączania drugiego akumulatora. Podczas jazdy włączasz drugi akumulator i się on ładuje. Podczas postoju odłączasz hebel i korzystasz sobie z dodatkowego akumulatora ile się da. Akumulator podstawowy pozostaje nietknięty i możesz odpalić silnik a następnie przekręczasz hebel i ładujesz obydwa akumulatory. Proste.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 329
Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
Kontakt:

Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy

Post autor: Krzysztof »

Znam to auto.'' Ze zrobionych'' nie wynieniłeś instalacji gazowej, zdemontowana?

przyrodnik
Posty: 174
Rejestracja: 12 kwie 2011, 11:10
Auto: hdj80
Kontakt:

Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy

Post autor: przyrodnik »

Tak. Zdemontowana zamiast jest drugi zbiornik :) P

Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 329
Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
Kontakt:

Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy

Post autor: Krzysztof »

Ten zbiornik spawany czy z innego auta? W tym aucie jest jeden z fajnieszych tylnich zderzaków ''samoróbek '' jakie miałem okazję oglądać w J8.

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy

Post autor: LEX »

Poproszę o dokładne zdjęcia zderzaka. Będę sam robił niedługo, więc inspiracja się przyda.

przyrodnik
Posty: 174
Rejestracja: 12 kwie 2011, 11:10
Auto: hdj80
Kontakt:

Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy

Post autor: przyrodnik »

z tym zderzakiem ok - będę pamiętał. Tymczasem wrzucam kilka nowych fotek:

Obrazek
vebasto

Obrazek
przetwornica plus kompresor (butla będzie pod autem)

przyrodnik
Posty: 174
Rejestracja: 12 kwie 2011, 11:10
Auto: hdj80
Kontakt:

Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy

Post autor: przyrodnik »

kolejne kroki: pompka do 2giego zbiornika, osłona skrzyni i reduktora, mocniejszy alternator

Obrazek
pompka przelewowa do 2giego zbiornika

Obrazek
osłona skrzyni i reduktora

Obrazek
Alternator 150A

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy

Post autor: kylon »

Nie za płaska ta osłona reduktora :?:

przyrodnik
Posty: 174
Rejestracja: 12 kwie 2011, 11:10
Auto: hdj80
Kontakt:

Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy

Post autor: przyrodnik »

czujny jesteś :-) -było przerobienie belki wzmacniającej :-) - widać że nic Ci nie umknie :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy

Post autor: kylon »

Ok ale czy blacha jest w takim razie odpowiednio podparta. Osłona bez żadnych zagięć to raczej kłopot w aucie nic pożytek. Zagięć nie robi się dla fanu, a zwiększenia wytrzymałości.

przyrodnik
Posty: 174
Rejestracja: 12 kwie 2011, 11:10
Auto: hdj80
Kontakt:

Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy

Post autor: przyrodnik »

Oczywiście masz racje , do osłony dorobiliśmy dodatkową belkę podpierającą, lecz tego nie ma na zdjęciach bo były robione przed :lol:
Niestety nie wiedziałem że firmie Sheriff nie pomyśleli nad konstrukcją tej płyty , na ile dało się to poprawić to poprawiliśmy :evil:
Okazuje się że wszystko trzeba robić samemu :evil: , ale pewne rzeczy zamawia się z myślą o zaoszczędzeniu czasu i pieniędzy a później okazuje sie, że trzeba 2a razy tyle dopłacić więc nie kupuj w tej firmie...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: MOJA HDJ 80 na wyprawy

Post autor: kylon »

Ja uważam te płyty przynajmniej do kilku aut które widziałem za porażkę. Akurat dłubiemy w kilkunastu autach dla jednego klienta i są z płytami tej firmy. Wyrzucona kasa. Niestety centrale maja to w dupie bo liczą się kontrakty na kolesiowych układach :mrgreen:

ODPOWIEDZ