Land Cruiser J90 Robiego

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rob
Posty: 41
Rejestracja: 12 lip 2014, 15:16
Auto: Land Cruiser LJ90 1KZ-TE
Kontakt:

Re: Land Cruiser J90 Robiego

Post autor: Rob »

Witam, witam kylon.
Zgadza się, przód nadal stoi wyżej od tyłu.

Na geometrii był ojciec, mnie przy tym nie było, ale mówi, że bez większego trudu mechanik ustawił.

A wytłumacz mi jeszcze, jako laikowi, jaki wpływ na wysokość "przodu" miałoby mieć ustawienie geometrii i te tuleje?

Ta "90" przez ostanie 10 lat jeździła co pół roku do autoryzowanego serwisu toyoty, więc całkiem możliwe, że tuleje wymieniono. Pewności nie mam, musiałbym pogadać z poprzednim właścicielem.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Land Cruiser J90 Robiego

Post autor: kylon »

- wyciągnięte amortyzatory i działanie w górnym zakresie.
- na maksa napięte sworznie górne i dolne
- brak skoku zawieszenia bo jest wyciągnięte w dół
- nieprawidłowe kąty pracy przegubów
- napięte gumy przegubów
- szybkie zużycie łożysk podporowych w moście
- geometria na samej granicy
- wygląd

Awatar użytkownika
Rob
Posty: 41
Rejestracja: 12 lip 2014, 15:16
Auto: Land Cruiser LJ90 1KZ-TE
Kontakt:

Re: Land Cruiser J90 Robiego

Post autor: Rob »

Wstępnie jestem umówiony na oględziny w serwisie Suzuki 4x4. Robią co prawda w Suzuki, ale mają doświadczenie w off road'zie, więc myślę, że nie będzie problemu ze zdiagnozowaniem mojej Toyoty.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Land Cruiser J90 Robiego

Post autor: kylon »

Nie musisz jechać. To widać ze zdjęć ;-)

Awatar użytkownika
Rob
Posty: 41
Rejestracja: 12 lip 2014, 15:16
Auto: Land Cruiser LJ90 1KZ-TE
Kontakt:

Re: Land Cruiser J90 Robiego

Post autor: Rob »

No i trza obrać jakiś kierunek dalszych działań, co zrobić z tym fantem. Chyba, że mi napiszesz na forum i w garażu dam radę młotkiem, to nie będę jechał ;-)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Land Cruiser J90 Robiego

Post autor: kylon »

Nic nie zrobisz młotkiem. Sprężyny są źle dobrane. Normalnie tył powinien być wyżej bo pakujesz jeszcze do bagażnika. U Ciebie jest odwrotnie.
Masz numery katalogowe tych sprężyn?

Awatar użytkownika
Rob
Posty: 41
Rejestracja: 12 lip 2014, 15:16
Auto: Land Cruiser LJ90 1KZ-TE
Kontakt:

Re: Land Cruiser J90 Robiego

Post autor: Rob »

Sprężyny biorą pod uwagę jeszcze 50kg, którego póki co nie ma na samochodzie. Tu powstaje pytanie co wtedy będzie.

Awatar użytkownika
Rob
Posty: 41
Rejestracja: 12 lip 2014, 15:16
Auto: Land Cruiser LJ90 1KZ-TE
Kontakt:

Re: Land Cruiser J90 Robiego

Post autor: Rob »

Mam numery indeksów, chcesz?

Awatar użytkownika
Rob
Posty: 41
Rejestracja: 12 lip 2014, 15:16
Auto: Land Cruiser LJ90 1KZ-TE
Kontakt:

Re: Land Cruiser J90 Robiego

Post autor: Rob »

Sprężyny przód:
WYMIARY: śr.drutu: 17mm; wysokość; 365mm; śr. sprężyny: 67/ 76mm

Tył:
WYMIARY: śr.drutu: 15mm; wysokość; 398mm; śr. sprężyny: 67/ 76mm

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Land Cruiser J90 Robiego

Post autor: kylon »

Numery katalogowe poproszę 8)

Awatar użytkownika
Rob
Posty: 41
Rejestracja: 12 lip 2014, 15:16
Auto: Land Cruiser LJ90 1KZ-TE
Kontakt:

Re: Land Cruiser J90 Robiego

Post autor: Rob »

Byłem w Suzuki 4x4. Z przodem jest wszystko ok, zawieszenie pracuje tak jak powinno. Natomiast z tyłu założone zostały stare sprężyny, wszystko zamierzone i spowrotem liftowe, po czym okazało się, że auto zamiast pójść do góry obiecane 2", to wróciło do wysokości fabrycznej.

ODPOWIEDZ