DRL światła do jazdy dziennej
Moderator: luk4s7
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
DRL światła do jazdy dziennej
Kolega w wątku o światłach głównych zasiał pomysł(można wykasować mój ostatni post w tamtym wątku) , nie oglądałem dokładnie tego kierunkowskazu , ale faktem jest że wszystko jest gotowe aby podpiąć DRL . Teraz odpalając auto automatycznie zapala się kierunkowskaz , po włączeniu głównych gaśnie, potrzebna jest żarówka dwuwłóknowa aby realizować jednocześnie DRL i kierunkowskaz (tak mi się wydaje jako laikowi). Problemem jest kolor który jest taki jak kierunkowskaz . Gdyby udało się zamontować ledy to znalezienie kabelka sterującego DRL nie powinno być trudne (wyobrażam sobie że do wtyczki doprowadzone są 3 kabelki), największym kłopotem jest montaż ledów bo najestetyczniej wyglądają ledy Hella http://www.daytime-running-light.com/index_pl.html" onclick="window.open(this.href);return false; w ostateczności Philips http://www.swiatla-do-jazdy-dziennej-drl.pl/daylight/" onclick="window.open(this.href);return false;, ale tutaj trzeba zrobić jedną większą dziurę w zderzaku.
Dodatkową zaletą jest oszczędność tych nieszczęsnych żarówek HIR, które sporo kosztują.
Tak myślałem wczoraj , dzisiaj mam kupiony taki zestaw od Philipsa i mam zamiar wmontować go w pas pod klapą maski, te czerwone kreseczki to będą światła Do kierunkowskazu dochodzą tylko 2 kabelki i jak światła są wyłączone to sytuacja jest jak na zdjęciu , kierunkowskazy się świecą cały czas , oczywiście jak chcemy skręcić to sygnalizując mamy jego mruganie. Teraz kwestia montażu, ponieważ sposoby mogą być albo wycinamy otwór albo przykręcamy do jakiejś pionowej ścianki. Producent nie wyobraża sobie zamontowania bez ramki montażowej , ja natomiast mam pomysł aby te światła przykleić na porządnym rzepie montażowym , aby nie dziurawić plastików. Jak się wam podoba taki pomysł w szczególności od strony prawnej tego rozwiązania, czy ktoś może się doczepić .Zakładam że wszystkie warunki dotyczące miejsca montażu zostaną spełnione w 100 procentach.
PozdrawiaM
Dodatkową zaletą jest oszczędność tych nieszczęsnych żarówek HIR, które sporo kosztują.
Tak myślałem wczoraj , dzisiaj mam kupiony taki zestaw od Philipsa i mam zamiar wmontować go w pas pod klapą maski, te czerwone kreseczki to będą światła Do kierunkowskazu dochodzą tylko 2 kabelki i jak światła są wyłączone to sytuacja jest jak na zdjęciu , kierunkowskazy się świecą cały czas , oczywiście jak chcemy skręcić to sygnalizując mamy jego mruganie. Teraz kwestia montażu, ponieważ sposoby mogą być albo wycinamy otwór albo przykręcamy do jakiejś pionowej ścianki. Producent nie wyobraża sobie zamontowania bez ramki montażowej , ja natomiast mam pomysł aby te światła przykleić na porządnym rzepie montażowym , aby nie dziurawić plastików. Jak się wam podoba taki pomysł w szczególności od strony prawnej tego rozwiązania, czy ktoś może się doczepić .Zakładam że wszystkie warunki dotyczące miejsca montażu zostaną spełnione w 100 procentach.
PozdrawiaM
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: DRL światła do jazdy dziennej
Teraz widzę że znikła jakże istotna dla mnie funkcja , kasowania postu , do braku edycji zdążyłem się przyzwyczaić. w ten sposób w prosty sposób mógłbym podmienić obrazek a tak chcąc się nim pochwalić muszę napisać następnego posta i to w odpowiedzi na swój własny post , co jest działaniem bardzo nieekonomicznym i nieeleganckim.
PozdrawiaM
PozdrawiaM
Re: DRL światła do jazdy dziennej
Na rzepa miałem przylepioną gałkę odbierz/rozłącz w samochodzie od zestawu BT. W wyższych temperaturach klej zaczął płynąć i teraz mam kupę na środku deski rozdzielczej . Mimo, że na zewnątrz temperatura jest sporo niższa to i tak bym sobie takie rozwiązanie odpuścił. Dodatkowy problem z rzepem to woda i brud, który się będzie do środka dostawał i w konsekwencji po jakimś czasie rzep przestanie się kleić. Przykręć to dyskretnie od środka i będziesz miał problem z głowy a plastik w razie czego można zawsze zaspawać.consigliero pisze:... ja natomiast mam pomysł aby te światła przykleić na porządnym rzepie montażowym
Re: DRL światła do jazdy dziennej
jak miałeś ta galkę przyklejoną do tapicerki a nie do płaskiej powierzchni to się nie dziw ...
są specjalne rzepy techniczne z klejem odpornym na różne warunki
i taką wytrzymałością że rozłaczyć ciężko 35 N/cm2 (oczywiście rozpatrujemy łączenie 2 płaskich powierzchni) ale po co rzep, skoro nie chcesz wiercić nie wystarczy kawałek firmowej taśmy dwustronnej
są specjalne rzepy techniczne z klejem odpornym na różne warunki
i taką wytrzymałością że rozłaczyć ciężko 35 N/cm2 (oczywiście rozpatrujemy łączenie 2 płaskich powierzchni) ale po co rzep, skoro nie chcesz wiercić nie wystarczy kawałek firmowej taśmy dwustronnej
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: DRL światła do jazdy dziennej
No dobrze zamontowałem sobie te światła , zamontowałem tak jak zalecają , bo jak zacząłem przymierzać rzepa to tylko kłopot. Wziąłem te wkręty które były w zestawie i wkrętarką nawierciłem otworki , wyszło nieźle . Trochę zabawy było z kablami aby je elegancko schować , zepsułem 1 zapinkę a drugą zgubiłem. Najwięcej zabawy było przy akumulatorze i z podłączeniem kabelka sterującego pod postojowe. Wszystko zadziałało , ale jest jedno ale , czy to normalne że one nie gasną po włączeniu postojowych lub mijania? Niestety w wymienionych wcześniej pozycjach świecą wszystkie razem.
PozdrawiaM
PozdrawiaM
Re: DRL światła do jazdy dziennej
Jak do tapicerki Przyklejone miałem do plastikowej konsoli, koło radia. Biorąc pod uwagę wielkość tej gałki to płaskość powierzchni była wystarczająca. Sam rzep rzeczywiście nie ma nic wspólnego z tym jaki Ty pokazałeś ale był w zestawie z BTem więc powinien być dostosowany do temperatur w samochodzieJureq pisze:jak miałeś ta galkę przyklejoną do tapicerki a nie do płaskiej powierzchni to się nie dziw ...
są specjalne rzepy techniczne z klejem odpornym na różne warunki
A takich rzepów technicznych to jeszcze nie widziałem . Fajne .
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: DRL światła do jazdy dziennej
Trochę mnie męczy to że świecą się razem z mijania , może trzeba użyć specjalnej sekwencji ich wyłączenia np dłużej potrzymać w pozycji postojowych aby sygnał zdążył się przetrawić . Jak wyłączam kluczyk to przez kilka sekund jeszcze działają , sprawdzę jutro . Z drugiej strony postojówki palą się też jak włączymy mijania to sygnał powinien dotrzeć . Rzepy ,mam przyklejony do kasku jako uchwyt do kamery ale on taki bardziej techniczny, podobnie jak rzep którym mam przyklejone sterowanie podgrzewaniem siedzeń w motocyklu. Rzepy są produkcji 3M
PozdrawiaM
PozdrawiaM
Re: DRL światła do jazdy dziennej
Światła dzienne powinny świecić same. Muszą się wyłączać już przy włączeniu pozycyjnych a tym bardziej mijania.
Kolegę już sprawdzała właśnie z tego policja podczas kontroli drogowej. Ważne też aby miały widoczne oznaczenie homologacji E4.
Wyłączenie, w ostateczności, można zrealizować przekaźnikiem wpiętym w obwód świateł pozycyjnych (ja tak mam u siebie - ale w obwodzie świateł mijania).
Kolegę już sprawdzała właśnie z tego policja podczas kontroli drogowej. Ważne też aby miały widoczne oznaczenie homologacji E4.
Wyłączenie, w ostateczności, można zrealizować przekaźnikiem wpiętym w obwód świateł pozycyjnych (ja tak mam u siebie - ale w obwodzie świateł mijania).
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: DRL światła do jazdy dziennej
Najbardziej mnie wkurza fakt że to nie jakaś kosmiczna technologia , instrukcja podłączenia też ok , ale jak oglądnąłem film z instrukcją montażową to parę błędów popełniłem . Podłączyłem najpierw - a później + , raz zaiskrzyło i może coś się przestawiło w elektronice.
PozdrawiaM
P.S. No światła mają wszystkie możliwe napisy ale świeciły razem z głównymi. Znalazłem też na stronie Philipsa informację że światła w wersji 2.8 nie wyłączają się przy włączeniu mijania, w wersji 2.4 gasną jak zaświecą się mijania . Problem że nie ma żadnej informacji na pudełku na temat wersji.
P.S.2 Montaż świateł został zainspirowany dzisiejszym zdarzeniem , otóż wjeżdżając do podziemnego garażu , zdziwiłem się gdy brama do naszego boksu się nie otworzyła. Zdarza się , ale po manualnym sprawdzeniu okazało się że brama jest otwarta , tzn ktoś zrobił dziurę i zwolnił linkę od awaryjnego otwierania bramy. Aby naświetlić sytuację , mieszkamy tam ponad 10 lat i praktycznie wszystkie garaże otwierane z klucza były obrobione, nasz nigdy nie został tknięty. Byłem tak ufny w niezawodność tego zamknięcia że przestałem włączać alarm . W dniu dzisiejszym czar prysł , okazało się że po zrobieniu dziury obok zamka , złodziej ma dostęp do linki awaryjnego otwierania bramy tak jakby miał klucze .No więc jak brama się nie otworzyła to podszedłem i pociągnąłem za klamkę , garaż stanął otworem. Pierwszą rzeczą którą zobaczyłem było nowe CB zniesione dnia poprzedniego razem ze sprężynami , narty , buty narciarskie , 5 rowerów, 2 motocykle . Nie mogłem uwierzyć , nic nie zginęło. Rozmontowałem tą nieszczęsną linkę i znalazłem pilot do alarmu oraz spędziłem 3 godziny w garażu montując światła. Jeżeli w następnych dniach padnie prąd w garażu to będę musiał się włamywać do własnego garażu. Jeżeli się uda to idę w tańszą wersję czyli zabezpieczam linkę i zamek , podglądnąłem to dzisiaj u sąsiada i jak teraz pomyślę o tym awaryjnym otwieraniu to , miałem dużo szczęścia przez ostatnie 10 lat.
PozdrawiaM
PozdrawiaM
P.S. No światła mają wszystkie możliwe napisy ale świeciły razem z głównymi. Znalazłem też na stronie Philipsa informację że światła w wersji 2.8 nie wyłączają się przy włączeniu mijania, w wersji 2.4 gasną jak zaświecą się mijania . Problem że nie ma żadnej informacji na pudełku na temat wersji.
P.S.2 Montaż świateł został zainspirowany dzisiejszym zdarzeniem , otóż wjeżdżając do podziemnego garażu , zdziwiłem się gdy brama do naszego boksu się nie otworzyła. Zdarza się , ale po manualnym sprawdzeniu okazało się że brama jest otwarta , tzn ktoś zrobił dziurę i zwolnił linkę od awaryjnego otwierania bramy. Aby naświetlić sytuację , mieszkamy tam ponad 10 lat i praktycznie wszystkie garaże otwierane z klucza były obrobione, nasz nigdy nie został tknięty. Byłem tak ufny w niezawodność tego zamknięcia że przestałem włączać alarm . W dniu dzisiejszym czar prysł , okazało się że po zrobieniu dziury obok zamka , złodziej ma dostęp do linki awaryjnego otwierania bramy tak jakby miał klucze .No więc jak brama się nie otworzyła to podszedłem i pociągnąłem za klamkę , garaż stanął otworem. Pierwszą rzeczą którą zobaczyłem było nowe CB zniesione dnia poprzedniego razem ze sprężynami , narty , buty narciarskie , 5 rowerów, 2 motocykle . Nie mogłem uwierzyć , nic nie zginęło. Rozmontowałem tą nieszczęsną linkę i znalazłem pilot do alarmu oraz spędziłem 3 godziny w garażu montując światła. Jeżeli w następnych dniach padnie prąd w garażu to będę musiał się włamywać do własnego garażu. Jeżeli się uda to idę w tańszą wersję czyli zabezpieczam linkę i zamek , podglądnąłem to dzisiaj u sąsiada i jak teraz pomyślę o tym awaryjnym otwieraniu to , miałem dużo szczęścia przez ostatnie 10 lat.
PozdrawiaM
Re: DRL światła do jazdy dziennej
a ile kabelków mają te Twoje dzienne LEDy ? 2 czy 3?
P.S. a co do garażu - widać jednak masz szczęście w życiu
P.S. a co do garażu - widać jednak masz szczęście w życiu
Re: DRL światła do jazdy dziennej
bardziej zadbałbym o to żeby nie świeciły pomarańczowe pozycje - za to mogą zabrać dowód a za to że dlr'y świecą z mijania nie (o ile sytuacja ma miejsce w dzień a nie w nocy)
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: DRL światła do jazdy dziennej
Światła które zamontowałem to są dokładnie te z tego linka http://www.swiatla-do-jazdy-dziennej-drl.pl/daylight/" onclick="window.open(this.href);return false;, oczywiście tańszy zestaw (w IC za 250PLN)
Już nad ranem znalazłem prawdopodobną przyczynę nie wyłączania się LED podczas włączenia świateł mijania, otóż dostarczony konektor do połączenia kabelka sterującego z kabelkiem od postojówki musi nie stykać a w związku z tym brakuje sygnału do wyłączenia LED. Sprawdzenie stanu faktycznego potwierdziło ten fakt , pozostało ściśnięcie konektora nie palcami tylko za pomocą kleszczy. Stan w którym działają 2 systemy DLR , amerykański (żółte światła ) oraz europejski też nie jest komfortowy. Rozwiązania są co najmniej 2 , obydwa wiszą za oceanem na tamtejszych forach. Jeden polega na wypięciu ze sterownika DRL pinu nr 12 co likwiduje te światła nie powodując innych niekorzystnych zdarzeń. Rozwiązanie nr 2 jest godne wieku w którym żyjemy , polega na wyłączeniu tej opcji , niestety potrzebujemy odpowiedniego narzędzia , które z reguły znajduje się w naszym ulubionym ASO . Ponieważ nie miałem czasu na rozbieranie samochodu aby dostać sie do komputera na którym to położony jest wzmiankowany sterownik
http://www.yotatech.com/f127/2004-4runn ... ity-92211/" onclick="window.open(this.href);return false;
skorzystałem z informacji z TSB
BULLETIN
’03 – ’07 4Runner
December 12, 2006
Introduction This bulletin contains the procedure for deactivating Daytime Running Lights (DRL) on
2003 – 2007 model year 4Runner vehicles with the DRL factory option.
Applicable 2003 – 2007 model year 4Runner vehicles equipped with the DRL factory option
Vehicles (RL accessory code).
Z komputerem w ręku w którym był przepis w formacie PDF czyli wymieniony biuletyn który chciałem tutaj zamieścić , ale PDF nie jest obsługiwany jako załącznik, podjechałem do ASO i po znajomości za 100 PLN brutto pozbyłem się amerykańskich świateł DLR .
W chwili obecnej mam tak jak wymagają przepisy.
PozdrawiaM
Już nad ranem znalazłem prawdopodobną przyczynę nie wyłączania się LED podczas włączenia świateł mijania, otóż dostarczony konektor do połączenia kabelka sterującego z kabelkiem od postojówki musi nie stykać a w związku z tym brakuje sygnału do wyłączenia LED. Sprawdzenie stanu faktycznego potwierdziło ten fakt , pozostało ściśnięcie konektora nie palcami tylko za pomocą kleszczy. Stan w którym działają 2 systemy DLR , amerykański (żółte światła ) oraz europejski też nie jest komfortowy. Rozwiązania są co najmniej 2 , obydwa wiszą za oceanem na tamtejszych forach. Jeden polega na wypięciu ze sterownika DRL pinu nr 12 co likwiduje te światła nie powodując innych niekorzystnych zdarzeń. Rozwiązanie nr 2 jest godne wieku w którym żyjemy , polega na wyłączeniu tej opcji , niestety potrzebujemy odpowiedniego narzędzia , które z reguły znajduje się w naszym ulubionym ASO . Ponieważ nie miałem czasu na rozbieranie samochodu aby dostać sie do komputera na którym to położony jest wzmiankowany sterownik
http://www.yotatech.com/f127/2004-4runn ... ity-92211/" onclick="window.open(this.href);return false;
skorzystałem z informacji z TSB
BULLETIN
’03 – ’07 4Runner
December 12, 2006
Introduction This bulletin contains the procedure for deactivating Daytime Running Lights (DRL) on
2003 – 2007 model year 4Runner vehicles with the DRL factory option.
Applicable 2003 – 2007 model year 4Runner vehicles equipped with the DRL factory option
Vehicles (RL accessory code).
Z komputerem w ręku w którym był przepis w formacie PDF czyli wymieniony biuletyn który chciałem tutaj zamieścić , ale PDF nie jest obsługiwany jako załącznik, podjechałem do ASO i po znajomości za 100 PLN brutto pozbyłem się amerykańskich świateł DLR .
W chwili obecnej mam tak jak wymagają przepisy.
PozdrawiaM
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: DRL światła do jazdy dziennej
Jeszcze taka reminescencja z wczoraj , padł kierunkowskaz z przodu , ten który między innymi robił za światło dzienne i po dostaniu się do żarówki okazało się że żarówka znowu ma specjalną oprawkę . Ponieważ wychodzi na to że takie żaróweczki są nie do kupienia na normalnej stacji muszę sobie zrobić inwentaryzację ilości i rodzaju żarówek zastosowanych w samochodzie i zaopatrzyć się w stosowny zestaw ratunkowy. Informacja o padniętym kierunkowskazie przekazywana jest w sposób analogowy, czyli znany ze starszych samochodów , pozostała żarówka mruga szybciej, w motocyklu pewnie miałbym informację na wyświetlaczu kierunkowskaz prawy lub lewy.
PozdrawiaM
PozdrawiaM
Re: DRL światła do jazdy dziennej
Gratuluję koledze, ja tu sobie rozmyślam parę miesięcy jakby to ugryźć a tu proszę parę dni i zrobione. Zmotywowało mnie to i dziś wykonałem pierwszy krok i odłączyłem sterownik DLR (ledy poczekają do następnej okazji) zrobiłem to według instrukcji z Twojego linka i zajęło mi to ok 10 minut, przy okazji odłączyłem też irytujący key reminder.
http://www.top4runners.com/ja/2007/keyreminder.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.top4runners.com/ja/2007/keyreminder.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Northern Sun
- Posty: 251
- Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
- Kontakt:
Re: DRL światła do jazdy dziennej
DRL w 4runnerze a po co ..