Światła główne
Moderator: luk4s7
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Światła główne
Ponieważ nie jestem zadowolony ze sposobu w jaki światła drogowe oświetlają przestrzeń przed samochodem , są takie rachityczne , postanowiłem coś z tym fantem zrobić . Nie chcę instalować świateł HID bo takie miałem w motocyklu i w nocy nie dało się jechać , pomimo obniżenia , każdy kierowca z przeciwka czuł się oślepiony . Nie mogłem nawet zastosować oślepienia długimi bo w ferworze walki zastosowałem tam także HID i zwłoka przy włączeniu powodowała że nie można ich było używać jako flasha . Mam ten zestaw w garażu ale on jest na normalne europejskie żarówki a nie jakieś żarówki typu HB3 , HB5 . Jednakże znalazłem żarówki typu HIR 1 , HIR 2 które mogą byc prawie jak HID przy minimalnym wkładzie pracy , postanowiłem je zakupić o rezultatach poinformuję. Być może marność świateł wynika z podniesienia samochodu bez specjalnego wnikania w kwestię ich regulacji , może świecą za nisko . Często jadąc wieczorem posiłkuję się halogenami aby lepiej widzieć co przed autem.
PozdrawiaM
PozdrawiaM
Re: Światła główne
HIRy są dobre. Nie tak dobre jak HIDy, ale ujdą. Najtaniej można je kupić w zagranicznych sklepach z akcesoriami do traktórów (John Deere). Zasada działania takiej żarówki jest prosta. Bańka żarówki pokryta jest od wewnątrz warstwą odbijającą promienie podczerwone. Dzięki temu promienie te wracają w stronę żarnika i tym bardziej zwiększają jego temperaturę, co skutkuje większą ilością światła. Są w sumie dwie firmy, które produkują te żarówki (ze względu na ochronę patentową) i są to Toshiba i General Electric. Żarówki charakteryzują się taką śmieszną pękatą bańką.
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: Światła główne
Nie do końca , ale Lex jak zwykle wie. http://store.candlepower.com/hirlighting.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://store.candlepower.com/mohirbuba.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://store.candlepower.com/9011hir.html" onclick="window.open(this.href);return false;
To co pokazałeś to żarówka typu , niech myśli że ma KSENONY , obowiązkowo muszą mieć jeszcze niebieską poświatę , no i ten opis na stronie w recenzjach "Naprawdę kozacki efekt! Przesyłka na 2 dzien! POlecam" .Opis techniczny żarówki powala na kolana , żadnej informacji na temat parametrów
W motocyklu miałem taki zestaw http://www.hid50.com/" onclick="window.open(this.href);return false; i to jest prawdziwy HID , ale nadaje się tylko w teren.
Tak to wyglądało w realu http://www.bmwmotoklub.pl/forum/viewtop ... at%B3a+hid" onclick="window.open(this.href);return false;
PozdrawiaM
http://store.candlepower.com/mohirbuba.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://store.candlepower.com/9011hir.html" onclick="window.open(this.href);return false;
To co pokazałeś to żarówka typu , niech myśli że ma KSENONY , obowiązkowo muszą mieć jeszcze niebieską poświatę , no i ten opis na stronie w recenzjach "Naprawdę kozacki efekt! Przesyłka na 2 dzien! POlecam" .Opis techniczny żarówki powala na kolana , żadnej informacji na temat parametrów
W motocyklu miałem taki zestaw http://www.hid50.com/" onclick="window.open(this.href);return false; i to jest prawdziwy HID , ale nadaje się tylko w teren.
Tak to wyglądało w realu http://www.bmwmotoklub.pl/forum/viewtop ... at%B3a+hid" onclick="window.open(this.href);return false;
PozdrawiaM
Re: Światła główne
aaa to takie jak seria jeepa posiada, mam takie na sklepie ,ale z wtyczkami jeeposkimi , a ten obrazek to tak wygooglowałem z opisu , po przeczytaniu opisu serce siadaconsigliero pisze:Nie do końca , ale Lex jak zwykle wie. http://store.candlepower.com/hirlighting.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://store.candlepower.com/mohirbuba.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://store.candlepower.com/9011hir.html" onclick="window.open(this.href);return false;
To co pokazałeś to żarówka typu , niech myśli że ma KSENONY , obowiązkowo muszą mieć jeszcze niebieską poświatę , no i ten opis na stronie w recenzjach "Naprawdę kozacki efekt! Przesyłka na 2 dzien! POlecam" .Opis techniczny żarówki powala na kolana , żadnej informacji na temat parametrów
W motocyklu miałem taki zestaw http://www.hid50.com/" onclick="window.open(this.href);return false; i to jest prawdziwy HID , ale nadaje się tylko w teren.
Tak to wyglądało w realu http://www.bmwmotoklub.pl/forum/viewtop ... at%B3a+hid" onclick="window.open(this.href);return false;
PozdrawiaM
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: Światła główne
Jeszcze jeden opis bardzo klarowny
http://www.headlightservices.com/files/ ... csheet.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
PozdrawiaM
P.S. tam zamówiłem żarówki ,ze strony wyszło że koszty przesyłki są zerowe , a życie pokaże
http://www.headlightservices.com/files/ ... csheet.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
PozdrawiaM
P.S. tam zamówiłem żarówki ,ze strony wyszło że koszty przesyłki są zerowe , a życie pokaże
Re: Światła główne
Powiedz mi czy istnieją inne koncówki np pod h4 ,przerobic mozna ale jak nie kontrolowanie sie spali to co na byle tanksztelu pewnie nie do kupieniaconsigliero pisze:Jeszcze jeden opis bardzo klarowny
http://www.headlightservices.com/files/ ... csheet.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
PozdrawiaM
P.S. tam zamówiłem żarówki ,ze strony wyszło że koszty przesyłki są zerowe , a życie pokaże
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: Światła główne
Jak popatrzysz na tą stronę to znajdziesz też żarówki pod H4 , ale z tego co widzę HIR jest tylko w takiej specyfikacji
http://www.headlightservices.com/Bulbs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Myślę że w wypadku H4 można się bawić w jakieś firmowe wynalazki, ale nigdy nie szedłbym w kierunku zwiększania mocy żarówki , bo tą drogą daleko się nie zajdzie.
Tutaj masz coś może w stylu HIR http://www.offroadtuff.com/IPFbulbs.htm" onclick="window.open(this.href);return false; aczkolwiek bezpośrednio na stronie producenta ciężko je znaleźć więc może to też wynalazki http://www.ipf.co.jp/English/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wszelkie inne wynalazki mogą być , ale nie muszą chińskim badziewiem http://fshuaxing1.en.made-in-china.com/ ... hite-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PozdrawiaM
http://www.headlightservices.com/Bulbs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Myślę że w wypadku H4 można się bawić w jakieś firmowe wynalazki, ale nigdy nie szedłbym w kierunku zwiększania mocy żarówki , bo tą drogą daleko się nie zajdzie.
Tutaj masz coś może w stylu HIR http://www.offroadtuff.com/IPFbulbs.htm" onclick="window.open(this.href);return false; aczkolwiek bezpośrednio na stronie producenta ciężko je znaleźć więc może to też wynalazki http://www.ipf.co.jp/English/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wszelkie inne wynalazki mogą być , ale nie muszą chińskim badziewiem http://fshuaxing1.en.made-in-china.com/ ... hite-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PozdrawiaM
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: Światła główne
Zbyt piękne aby było prawdziwe. Dostałem dzisiaj maila od pana z Headlight service , że jest im bardzo przykro ale nie mogą wysłać do Polski, szukam dalej.
PozdrawiaM
PozdrawiaM
Re: Światła główne
Ja mam HID i jestem super zadowolony, prawdą jest że inni nie bardzo ale nie co drugi jak piszesz.
Ale mam do Ciebie inne pytanie, trochę po za tematem, czy nie myślałeś przerobić kierunkowskazów tak aby były z tego i światła dzienne i kierunki. Mam na myśli dołożyć jakieś ledy dzienne, żeby nie świecić na żółto jak teraz. Problem w tym że trzeba szukać gdzieś głębiej bo do lampy przychodzi jeden kabel. Męczy mnie to już jakiś czas bo przecież wszystko jest prawie gotowe.
Ale mam do Ciebie inne pytanie, trochę po za tematem, czy nie myślałeś przerobić kierunkowskazów tak aby były z tego i światła dzienne i kierunki. Mam na myśli dołożyć jakieś ledy dzienne, żeby nie świecić na żółto jak teraz. Problem w tym że trzeba szukać gdzieś głębiej bo do lampy przychodzi jeden kabel. Męczy mnie to już jakiś czas bo przecież wszystko jest prawie gotowe.
Re: Światła główne
Ja używam żarówek +40% (albo coś koło tego ) OSRAM albo Philips. To nie to samo co HID, albo xenon ale dają mocniejsze i przyjemniejsze ( bielsze ) dla oka światło. Mankamentem jest dużo mniejsza trwałość i cena żarówek ale i tak warto. Próbowałeś czegoś takiego ?
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: Światła główne
U ciebie jest łatwiej bo system mocowania normalniejszy , u nas są plastikowe oprawki i żarówka nie do kupienia na każdej stacji. Co do pierwszego pytania to nic nie kombinowałem z kierunkowskazami , po prawdzie to nawet nie jestem w stanie powiedzieć czy są u góry czy na dole przy halogenach. Jeżeli w lampie głównej to mi się nie chce kombinować , natomiast przy halogenach są światła pomarańczowe które zapalają się jako pierwsze i gasną po włączeniu głównych . Nad tymi bym się zastanawiał aby je zaadoptować do jazdy dziennej , chyba że to są kierunkowskazy.
PozdrawiaM
P.S. Mam nadzieję że ten HID to przynajmniej porządny i trzyma parametry, w motocyklu trzyma ale problemem jest dynamiczna zmiana wysokości podczas jazdy , jadąc w Tangerze do hotelu o 12 w nocy aż mi było głupio widzieć jak moje światła odbijając się w lusterku innego motocykla oślepiając jego właściciela oraz mnie przy okazji.
PozdrawiaM
P.S. Mam nadzieję że ten HID to przynajmniej porządny i trzyma parametry, w motocyklu trzyma ale problemem jest dynamiczna zmiana wysokości podczas jazdy , jadąc w Tangerze do hotelu o 12 w nocy aż mi było głupio widzieć jak moje światła odbijając się w lusterku innego motocykla oślepiając jego właściciela oraz mnie przy okazji.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8401
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Światła główne
Zadam pytanie zasadnicze - wytłumaczcie mi, po jakiego wacka komu mocniejsze światła mijania? Ja wiem, że przepisy jak zwykle nie nadążają, ale wbijcie se do łbów, że określona przepisami moc żarówek (a powinno być "strumień świetlny", no ale tak to jest jak się sprawy techniczne powierza prawnikom ... ) jest taka a nie inna żeby nie oślepiać się nawzajem.
Słowo wyjaśnienia - konstrukcja typowego reflektora nie kieruje całego światłą od linii odcięcia w dół - spora część jest kierowana naokoło, po to, żeby poza częścią główną coś jeszcze było widać - na przykład znaki umieszczone nad jezdnią. I ta część światła właśnie daje po oczach innym kierowcom. Ustalono więc takie a nie inne zasady konstruowania reflektorów przednich, aby ilość światła kierowana poza strumień główny nie powodowała zjawiska olśnienia u kierujących pojazdami jadącymi z przeciwka.
I ta wartość dotyczy standardowej żarówy halogenowej, która daje strumień świetlny ok. 1200 lumenów.
Zatem, jeżeli nie zmienimy konstrukcji reflektora, aby udział światła rozproszonego był mniejszy, to wsadzając mocniejszą żarówę czy palnik ksenonowy, nawet jak reflektory ustawimy na 5 metrów przed zderzakiem, to i tak będą oślepiać tych z przeciwka. Już nie wspominająć o świetle odbitym od mokrego asfaltu.
Naprawdę tak ciężko to załapać?
Chcecie więcej światła na mijania? zapodajcie se nowe, wysokiej jakości lampy, ze świeżutkim odbłyśnikiem i niewypiaskowanym kloszem. I będzie git. A poza terenem zabudowanym czy OR nikt nie zabrania używania dodatkowych reflektorów drogowych, można tam zapodać co się chce (w sensie źródła światła).
Słowo wyjaśnienia - konstrukcja typowego reflektora nie kieruje całego światłą od linii odcięcia w dół - spora część jest kierowana naokoło, po to, żeby poza częścią główną coś jeszcze było widać - na przykład znaki umieszczone nad jezdnią. I ta część światła właśnie daje po oczach innym kierowcom. Ustalono więc takie a nie inne zasady konstruowania reflektorów przednich, aby ilość światła kierowana poza strumień główny nie powodowała zjawiska olśnienia u kierujących pojazdami jadącymi z przeciwka.
I ta wartość dotyczy standardowej żarówy halogenowej, która daje strumień świetlny ok. 1200 lumenów.
Zatem, jeżeli nie zmienimy konstrukcji reflektora, aby udział światła rozproszonego był mniejszy, to wsadzając mocniejszą żarówę czy palnik ksenonowy, nawet jak reflektory ustawimy na 5 metrów przed zderzakiem, to i tak będą oślepiać tych z przeciwka. Już nie wspominająć o świetle odbitym od mokrego asfaltu.
Naprawdę tak ciężko to załapać?
Chcecie więcej światła na mijania? zapodajcie se nowe, wysokiej jakości lampy, ze świeżutkim odbłyśnikiem i niewypiaskowanym kloszem. I będzie git. A poza terenem zabudowanym czy OR nikt nie zabrania używania dodatkowych reflektorów drogowych, można tam zapodać co się chce (w sensie źródła światła).
Re: Światła główne
Chyba trochę przereagowałeś . Nadal jest to żarówka dostosowana budową do danego typu reflektora ( przynajmniej w moim wypadku ), ma homologacje, atesty itp itd i z racji ukierunkowania wiązki przez reflektor nie ma prawa oślepiać. Mi się nigdy nie zdarzyło żeby ktoś sygnalizował że go oślepiam a jeżdżę na takich od 5-6 lat.
Po co? No na przykład po to żeby nie trafić pijaka w jakiejś wiosce. W mieście raczej różnicy nie widać ale poza miastem już bardzo. Dodatkowo sama barwa światła też ma znaczenie ponieważ wpływa na zmęczenie oczu, nastrój itp więc pośrednio również na bezpieczeństwo.
Consigliero a takie coś ?
Po co? No na przykład po to żeby nie trafić pijaka w jakiejś wiosce. W mieście raczej różnicy nie widać ale poza miastem już bardzo. Dodatkowo sama barwa światła też ma znaczenie ponieważ wpływa na zmęczenie oczu, nastrój itp więc pośrednio również na bezpieczeństwo.
Consigliero a takie coś ?
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: Światła główne
Podobnie jak Quberus nie chciałbym kogoś zabić , a jeżeli chodzi o światła piszesz o 1200 lumenach , a moja żarówka dostarcza ledwo ponad 1000 , bez halogenów ciężko jechać . Nie wiem też jaki mam reflektor bo auto jest przystosowane do norm europejskich, ale czy reflektory zostały zmienione tego nie wiem .Grzebiąc w sieci znalazłem, że amerykańskie świecą inaczej niż europejskie . Dobrze że wspomniałeś o przewatowanych żarówkach , zawsze byłem ich przeciwnikiem , ale praktyka jest taka że wieczorem wygląda na to że wszyscy mają większość ma nowe odbłyśniki , nawet w starych autach ,niewyregulowane światła nawet w nowych autach i wszyscy jeżdżą na długich . Jak im o tym przypomnisz to w odpowiedzi tracisz wzrok.Rokfor32 pisze:Zadam pytanie zasadnicze - wytłumaczcie mi, po jakiego wacka komu mocniejsze światła mijania? Ja wiem, że przepisy jak zwykle nie nadążają, ale wbijcie se do łbów, że określona przepisami moc żarówek (a powinno być "strumień świetlny", no ale tak to jest jak się sprawy techniczne powierza prawnikom ... ) jest taka a nie inna żeby nie oślepiać się nawzajem.
Słowo wyjaśnienia - konstrukcja typowego reflektora nie kieruje całego światłą od linii odcięcia w dół - spora część jest kierowana naokoło, po to, żeby poza częścią główną coś jeszcze było widać - na przykład znaki umieszczone nad jezdnią. I ta część światła właśnie daje po oczach innym kierowcom. Ustalono więc takie a nie inne zasady konstruowania reflektorów przednich, aby ilość światła kierowana poza strumień główny nie powodowała zjawiska olśnienia u kierujących pojazdami jadącymi z przeciwka.
I ta wartość dotyczy standardowej żarówy halogenowej, która daje strumień świetlny ok. 1200 lumenów.
Zatem, jeżeli nie zmienimy konstrukcji reflektora, aby udział światła rozproszonego był mniejszy, to wsadzając mocniejszą żarówę czy palnik ksenonowy, nawet jak reflektory ustawimy na 5 metrów przed zderzakiem, to i tak będą oślepiać tych z przeciwka. Już nie wspominająć o świetle odbitym od mokrego asfaltu.
Naprawdę tak ciężko to załapać?
Chcecie więcej światła na mijania? zapodajcie se nowe, wysokiej jakości lampy, ze świeżutkim odbłyśnikiem i niewypiaskowanym kloszem. I będzie git. A poza terenem zabudowanym czy OR nikt nie zabrania używania dodatkowych reflektorów drogowych, można tam zapodać co się chce (w sensie źródła światła).
PozdrawiaM