resorologia ogólna
Moderator: luk4s7
resorologia ogólna
Jeszcze pare dni temu chwaliłem gdzies na forum prace resorów trail mastera a dzis mnie nieco załamały Od jakiegos czasu slysze metaliczne stukniecia, z przodu - zwlaszzca w terenie, przy skretach, przy manewrach na stojaco. Wine zwalalem na wzsytsko tylko nie zawieszenie no bo przeciez prawie nowka sztuka - montowane w kwietniu. Wymienilem wszystkie koncowki drazkow, pokasowalem wszystkie luzy, powymienialem gumy na drazkach... bez zmian. Objawy sie poglebily i mozna w koncu było zauwazyc przyczyne golym okiem. Pióra sie przemieszczaja wzgledem pióra głownego o jakies 0,5cm w poziomie i uderzajac w klamry resorów wydaja glosny, metaliczny dzwiek. dzieje sie tak w obu przednich resorach Przeskakiwanie piór wzgledem siebie jest tez wyczuwalne lekko na kierze.
Podjechalem do lokalnego speca od resorow i ten mi powiedzial ze piora sa zle spasowane i stykaja się tylko na samych koncach - zbyt mala powierzchnia przylegania powoduje ze pracuja w poziomie wzgledem siebie. Szpary pomiedzy poszczegolnymi piorami dochodza nawet do 2 mm - co wg niego jest bledem w sztuce. Tak samo sprawa wyglada w tylnych resorach ale tam nic nie tzreszczy bo kola nie skrecają jak z przodu
Wyslalem maila do firmy u ktorej kupilem zawieche i czekam na ich odpowiedz... ale w tzw miedzyczasie chcialbym sie ew przygotowac nieco teoretycznie na bitwe Jak to z tymi resorami powinno byc, czy Wy mieliscie podobne pzrypadki i jak sobie z nimi ew poradziliscie no i czy ktos reklamowal wieksze tematy u trail mastera - jak oni do tematu podchodza?
Podjechalem do lokalnego speca od resorow i ten mi powiedzial ze piora sa zle spasowane i stykaja się tylko na samych koncach - zbyt mala powierzchnia przylegania powoduje ze pracuja w poziomie wzgledem siebie. Szpary pomiedzy poszczegolnymi piorami dochodza nawet do 2 mm - co wg niego jest bledem w sztuce. Tak samo sprawa wyglada w tylnych resorach ale tam nic nie tzreszczy bo kola nie skrecają jak z przodu
Wyslalem maila do firmy u ktorej kupilem zawieche i czekam na ich odpowiedz... ale w tzw miedzyczasie chcialbym sie ew przygotowac nieco teoretycznie na bitwe Jak to z tymi resorami powinno byc, czy Wy mieliscie podobne pzrypadki i jak sobie z nimi ew poradziliscie no i czy ktos reklamowal wieksze tematy u trail mastera - jak oni do tematu podchodza?
Re: resorologia ogólna
OME ma tak samo, nieraz jak mi w J6 pier.olnie to aż się boje
na oryginałach tego nie było
na oryginałach tego nie było
Re: resorologia ogólna
U mnie to samo,normalka,resory tak mają
Old Man Emu stuka czasami z przodu jak kręcę kierownicą i auto stoi w miejscu,
tył czasami odzywa się jak nie ma obciążenia.
trzeba się przyzwyczaić i polatać po terenie to się wszystko lepiej ułoży i zjawisko stukania będzie występować rzadziej
Old Man Emu stuka czasami z przodu jak kręcę kierownicą i auto stoi w miejscu,
tył czasami odzywa się jak nie ma obciążenia.
trzeba się przyzwyczaić i polatać po terenie to się wszystko lepiej ułoży i zjawisko stukania będzie występować rzadziej
Re: resorologia ogólna
na serpentynach korsykańskim miałem regularną perkusję. Na początku się przestraszyłem bo w dół było bardzo daleko a później olałem, podkręciłem radio z The Troggs i było OK! Stukanie było przy każdym mocniejszym skręcie. OME chyba tak ma. Jutro zobaczę jakie szpary są pomiędzy resorami.
Re: resorologia ogólna
No nie załamujcie mnie... ja chyba nie bede potrafil z tym życ To napierdziela non stop - zarowno w miescie jak i w terenie. Jak zlapie troche wody to jest gorzej. Jakby se strzelilo co jakis czas to prosze bardzo - nawet moglbym uznac ze to zdrowy objaw hahah. Kowal powiedzial ze moze mi przehamrowac piora ale kurde nie po to kupowalem super duper zestaw zeby tera kowal mi go tuningowal w piecu. Nie ma jakiegos patentu? Moze ciasniej sklepac klamry? moze jakies podkladki teflonowe? No kurde nie moge tego tak zostawic!!
- Magnus
- Klubowicz
- Posty: 985
- Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:34
- Auto: aktualnie bez auta, kiedyś HZJ73, HDJ80
- Kontakt:
Re: resorologia ogólna
Mnie resory nie stukają OME
Re: resorologia ogólna
Koledzy dobrze radzą, radio na pełną p***e i auto robi się bezszelestne:)
Re: resorologia ogólna
poczekaj ze złomowaniem samochodu ( )jak Kylon wróci z Maroka. Może Ci coś poradzi bo przerabiał temat resorów.
Re: resorologia ogólna
No nie myslcie ze jestem maruda - to po prostu ostro napierdziela i praktycznie non stop... a muze to i tak slucham na zicher;) Jakbym lubil dzwieki rozlatujacego sie auta to bym se kupil LRa Ostatnio pasazer mi zwrocil uwage ze cos z przodu chyba mi odpada - no wstyd!!realBiker pisze:Koledzy dobrze radzą, radio na pełną p***e i auto robi się bezszelestne:)
Sprzedawca oczywiscie nic mi jeszcze nie odpowiedzial... a ja przez noc kombinowalem. A gdyby przewiercic pioro glowne i pierwsze podluznym otworem i wstawic cos na ksztalt luzno przemieszczajacego sie w pionie trzpienia - tak zeby piora swobodnie pracowaly w pionie a w poziomie ich ruch wlasnie ograniczylby ten trzpien. Wiem ze dziura w piorze to nie brzmi dobrze ale w sumie one sa laczone ze soba tez w podobny sposob. Hm?
Re: resorologia ogólna
tłucze o klamry to raz.
mnie tłucze z przodu pierwsze pióro zawijające się wokół pióra głównego, przy mocowaniu do ramy, tłucze o rame
aż wieś na parkingu gdzieś wykręcić, bo dźwięki wydaje jakby się miało rozpaść
może ciaśniejsze klamry ? oryginalne były zaklepane na żywca wokół piór, nowe jakieś śrubki i inne uje muje... może pary razy impulsatorem kinetycznym je potraktować ?
mnie tłucze z przodu pierwsze pióro zawijające się wokół pióra głównego, przy mocowaniu do ramy, tłucze o rame
aż wieś na parkingu gdzieś wykręcić, bo dźwięki wydaje jakby się miało rozpaść
może ciaśniejsze klamry ? oryginalne były zaklepane na żywca wokół piór, nowe jakieś śrubki i inne uje muje... może pary razy impulsatorem kinetycznym je potraktować ?
Re: resorologia ogólna
No tez myslalem o tym zeby ciasniej spasowac klamry - w Trail masterze sa nawet takie dwie na połowke resora wiec wieksze prawdopodobienstwo ze daloby rade. Z drugiej zas strony jest niebezpieczenstwo ze resor zacznie z kolei wydawac dzwiek przy pzremieszcaniu sie piór w klamrze Myslalem tez czy by nie zastosowac dodatkowej klamry przy samym uchu resora - tak zeby spinalo tylko pioro glowne i to lekko zawiniete o ktorym wspominasz...
Re: resorologia ogólna
Skoro spec od resorów powiedział, że to błąd w sztuce to ja już nie będę się wtrącał . Ciekaw jestem co powie w przypadku parabolicznych resorów gdzie odstęp pomiędzy każdym piórem wynosi około 1 cm. Pewnie zmieni teorię na inną . Pióra zawsze będą pracować względem siebie. Prześlij mi proszę zdjęcia to zobaczymy jak to wygląda w rzeczywistości. Robienie otworów nie jest najlepszym pomysłem ponieważ każde z piór pracuje względem siebie. Może po prostu wypadła któraś z podkładek ale pewnie o takich spec nie słyszał .
Re: resorologia ogólna
Jeszcze sie dokladniej temu przyjrzalem - przemieszcza sie ta czesc resora ktora zaznaczylem na czerwono. W co uderza nie jestem pewnien - chyba w klamre/klamry. Resory na strzemionach dokrecone.
Re: resorologia ogólna
Gdybym wierzył specowi od resorow to bym nie pytal Was
Re: resorologia ogólna
A u-bolty masz dobrze przykręcone