resorologia ogólna

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

resorologia ogólna

Post autor: stopa »

Jeszcze pare dni temu chwaliłem gdzies na forum prace resorów trail mastera a dzis mnie nieco załamały :x Od jakiegos czasu slysze metaliczne stukniecia, z przodu - zwlaszzca w terenie, przy skretach, przy manewrach na stojaco. Wine zwalalem na wzsytsko tylko nie zawieszenie no bo przeciez prawie nowka sztuka - montowane w kwietniu. Wymienilem wszystkie koncowki drazkow, pokasowalem wszystkie luzy, powymienialem gumy na drazkach... bez zmian. Objawy sie poglebily i mozna w koncu było zauwazyc przyczyne golym okiem. Pióra sie przemieszczaja wzgledem pióra głownego o jakies 0,5cm w poziomie i uderzajac w klamry resorów wydaja glosny, metaliczny dzwiek. dzieje sie tak w obu przednich resorach :evil: Przeskakiwanie piór wzgledem siebie jest tez wyczuwalne lekko na kierze.

Podjechalem do lokalnego speca od resorow i ten mi powiedzial ze piora sa zle spasowane i stykaja się tylko na samych koncach - zbyt mala powierzchnia przylegania powoduje ze pracuja w poziomie wzgledem siebie. Szpary pomiedzy poszczegolnymi piorami dochodza nawet do 2 mm - co wg niego jest bledem w sztuce. Tak samo sprawa wyglada w tylnych resorach ale tam nic nie tzreszczy bo kola nie skrecają jak z przodu

Wyslalem maila do firmy u ktorej kupilem zawieche i czekam na ich odpowiedz... ale w tzw miedzyczasie chcialbym sie ew przygotowac nieco teoretycznie na bitwe ;) Jak to z tymi resorami powinno byc, czy Wy mieliscie podobne pzrypadki i jak sobie z nimi ew poradziliscie no i czy ktos reklamowal wieksze tematy u trail mastera - jak oni do tematu podchodza?

Patry
Posty: 465
Rejestracja: 01 lis 2008, 21:47
Auto: J73 V8, HDJ100, HJ61, FZJ80
Kontakt:

Re: resorologia ogólna

Post autor: Patry »

OME ma tak samo, nieraz jak mi w J6 pier.olnie to aż się boje :mrgreen:

na oryginałach tego nie było :evil:

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: resorologia ogólna

Post autor: estewes »

U mnie to samo,normalka,resory tak mają :|
Old Man Emu stuka czasami z przodu jak kręcę kierownicą i auto stoi w miejscu,
tył czasami odzywa się jak nie ma obciążenia.
trzeba się przyzwyczaić i polatać po terenie :D to się wszystko lepiej ułoży i zjawisko stukania będzie występować rzadziej :wink:

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: resorologia ogólna

Post autor: Gałka »

na serpentynach korsykańskim miałem regularną perkusję. Na początku się przestraszyłem bo w dół było bardzo daleko a później olałem, podkręciłem radio z The Troggs i było OK! Stukanie było przy każdym mocniejszym skręcie. OME chyba tak ma. Jutro zobaczę jakie szpary są pomiędzy resorami.

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

Re: resorologia ogólna

Post autor: stopa »

No nie załamujcie mnie... ja chyba nie bede potrafil z tym życ :? To napierdziela non stop - zarowno w miescie jak i w terenie. Jak zlapie troche wody to jest gorzej. Jakby se strzelilo co jakis czas to prosze bardzo - nawet moglbym uznac ze to zdrowy objaw hahah. Kowal powiedzial ze moze mi przehamrowac piora ale kurde nie po to kupowalem super duper zestaw zeby tera kowal mi go tuningowal w piecu. Nie ma jakiegos patentu? Moze ciasniej sklepac klamry? moze jakies podkladki teflonowe? No kurde nie moge tego tak zostawic!! :evil:

Awatar użytkownika
Magnus
Klubowicz
Posty: 985
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:34
Auto: aktualnie bez auta, kiedyś HZJ73, HDJ80
Kontakt:

Re: resorologia ogólna

Post autor: Magnus »

Mnie resory nie stukają :) OME

Awatar użytkownika
realBiker
Posty: 748
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Auto: VZJ90

Re: resorologia ogólna

Post autor: realBiker »

Koledzy dobrze radzą, radio na pełną p***e i auto robi się bezszelestne:)

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: resorologia ogólna

Post autor: Gałka »

poczekaj ze złomowaniem samochodu ( :D )jak Kylon wróci z Maroka. Może Ci coś poradzi bo przerabiał temat resorów.

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

Re: resorologia ogólna

Post autor: stopa »

realBiker pisze:Koledzy dobrze radzą, radio na pełną p***e i auto robi się bezszelestne:)
No nie myslcie ze jestem maruda - to po prostu ostro napierdziela i praktycznie non stop... a muze to i tak slucham na zicher;) Jakbym lubil dzwieki rozlatujacego sie auta to bym se kupil LRa :wink: Ostatnio pasazer mi zwrocil uwage ze cos z przodu chyba mi odpada - no wstyd!!
Sprzedawca oczywiscie nic mi jeszcze nie odpowiedzial... a ja przez noc kombinowalem. A gdyby przewiercic pioro glowne i pierwsze podluznym otworem i wstawic cos na ksztalt luzno przemieszczajacego sie w pionie trzpienia - tak zeby piora swobodnie pracowaly w pionie a w poziomie ich ruch wlasnie ograniczylby ten trzpien. Wiem ze dziura w piorze to nie brzmi dobrze ale w sumie one sa laczone ze soba tez w podobny sposob. Hm?

Patry
Posty: 465
Rejestracja: 01 lis 2008, 21:47
Auto: J73 V8, HDJ100, HJ61, FZJ80
Kontakt:

Re: resorologia ogólna

Post autor: Patry »

tłucze o klamry to raz.

mnie tłucze z przodu pierwsze pióro zawijające się wokół pióra głównego, przy mocowaniu do ramy, tłucze o rame :|

aż wieś na parkingu gdzieś wykręcić, bo dźwięki wydaje jakby się miało rozpaść :oops:

może ciaśniejsze klamry ? oryginalne były zaklepane na żywca wokół piór, nowe jakieś śrubki i inne uje muje... może pary razy impulsatorem kinetycznym je potraktować ? :mrgreen:

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

Re: resorologia ogólna

Post autor: stopa »

No tez myslalem o tym zeby ciasniej spasowac klamry - w Trail masterze sa nawet takie dwie na połowke resora wiec wieksze prawdopodobienstwo ze daloby rade. Z drugiej zas strony jest niebezpieczenstwo ze resor zacznie z kolei wydawac dzwiek przy pzremieszcaniu sie piór w klamrze :? Myslalem tez czy by nie zastosowac dodatkowej klamry przy samym uchu resora - tak zeby spinalo tylko pioro glowne i to lekko zawiniete o ktorym wspominasz...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: resorologia ogólna

Post autor: kylon »

Skoro spec od resorów powiedział, że to błąd w sztuce to ja już nie będę się wtrącał :wink:. Ciekaw jestem co powie w przypadku parabolicznych resorów gdzie odstęp pomiędzy każdym piórem wynosi około 1 cm. Pewnie zmieni teorię na inną :mrgreen:. Pióra zawsze będą pracować względem siebie. Prześlij mi proszę zdjęcia to zobaczymy jak to wygląda w rzeczywistości. Robienie otworów nie jest najlepszym pomysłem ponieważ każde z piór pracuje względem siebie. Może po prostu wypadła któraś z podkładek ale pewnie o takich spec nie słyszał :mrgreen:.

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

Re: resorologia ogólna

Post autor: stopa »

Jeszcze sie dokladniej temu przyjrzalem - przemieszcza sie ta czesc resora ktora zaznaczylem na czerwono. W co uderza nie jestem pewnien - chyba w klamre/klamry. Resory na strzemionach dokrecone.
Obrazek

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

Re: resorologia ogólna

Post autor: stopa »

Gdybym wierzył specowi od resorow to bym nie pytal Was :wink:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: resorologia ogólna

Post autor: kylon »

A u-bolty masz dobrze przykręcone :?:

ODPOWIEDZ