Kierownica nie wraca do właściwej pozycji (nie odbija).
Moderator: luk4s7
Kierownica nie wraca do właściwej pozycji (nie odbija).
Mam pytanie dot. TLC J 90 z 2000 r.
Kierownica po obróceniu jej ponad ok. 90 stopni nie wraca w czasie jazdy do właściwej pozycji (nie odbija) nawet w czasie przyspieszania, czy szybszej jazdy. Im bardziej skręcone koła tym gorzej. Muszę po prostu kręcić w obie strony z tą samą siłą. Czy to jest normalne w tym modelu, czy też jakaś usterka? Dodam, że zbieżność i geometria jest w porządku także rozmiar opon nie przesadzony.
Kierownica po obróceniu jej ponad ok. 90 stopni nie wraca w czasie jazdy do właściwej pozycji (nie odbija) nawet w czasie przyspieszania, czy szybszej jazdy. Im bardziej skręcone koła tym gorzej. Muszę po prostu kręcić w obie strony z tą samą siłą. Czy to jest normalne w tym modelu, czy też jakaś usterka? Dodam, że zbieżność i geometria jest w porządku także rozmiar opon nie przesadzony.
Re: Kierownica nie wraca do właściwej pozycji (nie odbija).
To musi być geometria. Nazywa się to po polsku chyba kąt wyprzedzenia zwrotnicy i jest to to samo co widzimy w wózkach z supermarketu: koło musi być cofnięte względem osi obrotu, aby podczas jazdy do przodu koło chciało się prostować. Jesteś pewien, że mierzyli Ci to? Może sprawdzili tylko czy przednie koła nie mają zeza (zbieżność) i czy samochód nie jest przekoszony (geometria).
Re: Kierownica nie wraca do właściwej pozycji (nie odbija).
wiesz może też być uszkodzenie mechaniczne którego nie może pokonać siła powrotu
Re: Kierownica nie wraca do właściwej pozycji (nie odbija).
Dziękuję za podpowiedzi. Z tego co piszecie to reakcja układu kierowniczego (a właściwie jej brak) nie jest typowa dla tego modelu. Więc muszę drążyć temat. Jeżeli macie jakiś zaufany warsztat w okolicy Bochni, Brzeska, N. Sącza to będę wdzięczny.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8298
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Kierownica nie wraca do właściwej pozycji (nie odbija).
Jeżeli leci kąt wyprzedzenia, to nie jednakowo na obu kołach, a to zawsze powoduje ściąganie auta na którąś stronę.
W tym przypadku są opcje dwie - albo rozsypała się listwa (sterownik wspomagania), albo siadły totalnie sworznie zwrotnicy (zatarły się). W tym drugim przypadku powinien być wyczuwalny powiększony opór przy skręcaniu kołami, w tym pierwszym przy skręcaniu idzie gładko (sterownik podaje ciśnienie na tłok wspomagający, ale nie luzuje jak odpuścisz kierownicę).
W tym przypadku są opcje dwie - albo rozsypała się listwa (sterownik wspomagania), albo siadły totalnie sworznie zwrotnicy (zatarły się). W tym drugim przypadku powinien być wyczuwalny powiększony opór przy skręcaniu kołami, w tym pierwszym przy skręcaniu idzie gładko (sterownik podaje ciśnienie na tłok wspomagający, ale nie luzuje jak odpuścisz kierownicę).
Re: Kierownica nie wraca do właściwej pozycji (nie odbija).
Dziękuję za dość czytelne, nawet jak dla mnie, laika odpowiedzi. Z tego wnioskuję, że sprawa może być raczej poważna. Pozostaję więc pytanie, czy w mojej okolicy (Bochnia, Brzesko, N. Sącz) są znawcy, którzy mogli by zdiagnozować i usunąć usterkę fachowo i profesjonalnie?
Re: Kierownica nie wraca do właściwej pozycji (nie odbija).
pogadaj z Kames76 z forum, on zdaje się z Nowego Targu, to w miarę blisko...
Re: Kierownica nie wraca do właściwej pozycji (nie odbija).
Żeby zakończyć temat nie wracającej kierownicy. Okazało się, że winowajcą była źle zregenerowana listwa kierownicza. Po kolejnej regeneracji wszystko wróciło do normy i jest dobrze.