pytanie o ABS
Moderator: luk4s7
- nieludzki
- Klubowicz
- Posty: 560
- Rejestracja: 05 gru 2009, 02:11
- Auto: HDJ 80 4,2 TD '93; Hilux 2,4 TD '98
- Kontakt:
pytanie o ABS
ma zgryz, przy delikatnym hamowaniu nawet na suchym łapie mi na chwilę ABS i ściąga nagle na P stronę (przy puszczeniu kierownicy następuje gwałtowny obrót w prawo). Mechanik twierdzi że pokazuje się cały czas błąd L przedniego koła-czujnik lekko zarysowany ale ponoć ok. Moje pytanie jest następujące czy "ROTOR"-"PIERŚCIEŃ" od ABS-u jest rozbieralny czy należy sobie dać spokój i poszukać nowego ?
- Krzysztof
- Posty: 329
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
- Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
- Kontakt:
Re: pytanie o ABS
Masz ten sam problem co ja. Poczytaj mój temat ''problem z abs'', może coś Ci pomoże. Koronke Abs można zdjąć. Ja narazie temat odpuściłem (lato), Ale przed zimą muszę to zrobić. Podobno jednym z rozwiązań puszczania jednego koła przez abs to nie równe odległości między czujnikiem a zębatką abs-u . Ma byc tak samo z dwóch stron. U siebie jeszcze tego nie sprawdzałem.
- nieludzki
- Klubowicz
- Posty: 560
- Rejestracja: 05 gru 2009, 02:11
- Auto: HDJ 80 4,2 TD '93; Hilux 2,4 TD '98
- Kontakt:
Re: pytanie o ABS
w związku z niemożnością rozwiązania problemu z ABS-em zastanawiam się nad tymczasowym odłączeniem tego ustrojstwa... proszę o radę w, w którym miejscu najlepiej i najprościej to zrobić
- Krzysztof
- Posty: 329
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
- Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
- Kontakt:
Re: pytanie o ABS
Ja mam wyjęty bezpiecznik.
Re: pytanie o ABS
Albo jak nie chcesz wyjmować bezpiecznika i masz przycisk blokady centralnego dyfra to go włączasz, rozpędzasz się powyżej 40km/h i odłączasz. Dyfer się rozepnie ale ABS nadal będzie wyłączony, aż do następnego uruchomienia samochodu.
- nieludzki
- Klubowicz
- Posty: 560
- Rejestracja: 05 gru 2009, 02:11
- Auto: HDJ 80 4,2 TD '93; Hilux 2,4 TD '98
- Kontakt:
Re: pytanie o ABS
LEX pisze:Albo jak nie chcesz wyjmować bezpiecznika i masz przycisk blokady centralnego dyfra to go włączasz, rozpędzasz się powyżej 40km/h i odłączasz. Dyfer się rozepnie ale ABS nadal będzie wyłączony, aż do następnego uruchomienia samochodu.
to ja chyba wolę pomęczyć się i znaleźć bezpiecznik... ale dzięki @LEX za alternatywny sposób poradzenia sobie z problemem... tak na marginesie to muszę poszperać na Twojej stronce i w końcu zamontować przełącznik blokady centralnego dyfra-udało mi się zdobyć przycisk od awaryjnych...
Re: pytanie o ABS
A czy 90-ka ma korektor siły hamowania, czy za rodział siły odpowiada (jak w wielu autach niestety) układ ABS? Pytam serio, bo nie wiem, nie mam teraz jak sprawdzić. Bo jak nie ma to polecałbym nie odłączać ABS-u, bo można się przekonać jak niefajnie jest gdy powiedzmy przy 100 km/h zblokuje się na najpierw tylna oś.
Miałem uszkodzoną kornkę ABS-u i odłączyłem kiedyś ten układ w Camry. Odechciało mi się takiej jazdy bardzo szybko. Oczywiście co innego jak jest korektor, ale jak nie ma to trzeba pamiętać, że auto z odłączonym ABS-em to nie to samo co fabrycznie auto bez ABS-u. Chociaż po szutrach jeździło się fenomenalnie
Miałem uszkodzoną kornkę ABS-u i odłączyłem kiedyś ten układ w Camry. Odechciało mi się takiej jazdy bardzo szybko. Oczywiście co innego jak jest korektor, ale jak nie ma to trzeba pamiętać, że auto z odłączonym ABS-em to nie to samo co fabrycznie auto bez ABS-u. Chociaż po szutrach jeździło się fenomenalnie
- nieludzki
- Klubowicz
- Posty: 560
- Rejestracja: 05 gru 2009, 02:11
- Auto: HDJ 80 4,2 TD '93; Hilux 2,4 TD '98
- Kontakt:
Re: pytanie o ABS
wyjąłem bezpiecznik i jakoś jeżdżę... tylko wkurza mnie ta stale świecąca się lampka na desce... chyba ją zamaluję...
Re: pytanie o ABS
Hej, miałem podobny problem z ABSem, pomaga tylko skasowanie błędów, diagnostyka po lampce i kodach mrugających, zamiana czujników prawa/lewa strona i eliminacja uszkodzonego. Nowszy/starszy model, metalowy czy plastikowy są zamienne i można z powodzeniem stosować różne.
- nieludzki
- Klubowicz
- Posty: 560
- Rejestracja: 05 gru 2009, 02:11
- Auto: HDJ 80 4,2 TD '93; Hilux 2,4 TD '98
- Kontakt:
Re: pytanie o ABS
odświeżam wątek... kody mrugające podają błąd 36, wedł. mechanika taki błąd nie istnieje w książkach serwisowych...
spotkał sie już może ktoś z takimi cudami...?
spotkał sie już może ktoś z takimi cudami...?
Re: pytanie o ABS
Pomijając cuda, przerwa w obwodzie przedni prawy lub tylny lewy czujnik obrotu koła.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8345
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: pytanie o ABS
I J8 i J9 mają korektory siły hamowania na tył.
Metoda sprawdzania przez wymianę czujników - to taka ostateczność. W starszych autach się one zapiekają, i łatwo jest je uszkodzić (znaczy dobry przerobić na padnięty). Normalnie testuje się to oscyloskopem, wtedy jest dokładna informacja i co do pracy czujnika, i co do ułożenia pierścienia impulsowego.
Ale najczęstsza przyczyna - kabelki. Podstawa to posprawdzanie, czy się nie pourywały, zwykle tuż przy wtyczkach.
Metoda sprawdzania przez wymianę czujników - to taka ostateczność. W starszych autach się one zapiekają, i łatwo jest je uszkodzić (znaczy dobry przerobić na padnięty). Normalnie testuje się to oscyloskopem, wtedy jest dokładna informacja i co do pracy czujnika, i co do ułożenia pierścienia impulsowego.
Ale najczęstsza przyczyna - kabelki. Podstawa to posprawdzanie, czy się nie pourywały, zwykle tuż przy wtyczkach.
- nieludzki
- Klubowicz
- Posty: 560
- Rejestracja: 05 gru 2009, 02:11
- Auto: HDJ 80 4,2 TD '93; Hilux 2,4 TD '98
- Kontakt:
Re: pytanie o ABS
info od mechanika jest takie : czujniki są ok bo sprawdzone na oscyloskopie i "coś" tam się wychyla...
czy to sie sprawdza po wyjęciu z auta czy na żywym organizmie...? bo jeśli po wyjęciu to może faktycznie te kabelki...?
czy to sie sprawdza po wyjęciu z auta czy na żywym organizmie...? bo jeśli po wyjęciu to może faktycznie te kabelki...?
Re: pytanie o ABS
Metoda przez zamianę czujników jest prosta i skuteczna, zamieniasz prawy z lewym, jeśli błąd zostaje ten sam to czujniki są OK. Jeśli błąd się zmienia to czujnik uszkodzony. Oczywiście najczęściej przewody. U mnie też są do prześwietlenia, czekam na pogodę Obstawiam w okolicy połączenia przy przednim lewym progu.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8345
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: pytanie o ABS
Problem jedynie w tym, że niektóre typy są właściwie niemożliwe do wyjęcia bez uszkodzenia (jak auto leciwe), i wtedy zabawa w wyjmowanie celem sprawdzenia jest mało celowa - bo wyjęty oznacza rozwalony ...
A oscyloskopem - tak, na aucie, bez wyjmowania. Sprawdza się w dwóch miejscach - przy sterowniku ABS (trza mieć schemat, coby piny zidentyfikować), i jeżeli tam jest ok. to oznacza że może być do wymiany sterownik. Jeżeli tam jest źle, to sprawdza się na wtyczce czujnika. Jeżeli tam jest dobrze - tor kablowy (czujnik - sterownik) do sprawdzenia, jeżeli źle - czujnik do wymiany.
A co do "coś tam się wychyla" - manual serwisowy podaje dokładnie jak mają wyglądać sygnały. Nie żadne "coś tam", ale ma być zgodne ze wzorcem.
A oscyloskopem - tak, na aucie, bez wyjmowania. Sprawdza się w dwóch miejscach - przy sterowniku ABS (trza mieć schemat, coby piny zidentyfikować), i jeżeli tam jest ok. to oznacza że może być do wymiany sterownik. Jeżeli tam jest źle, to sprawdza się na wtyczce czujnika. Jeżeli tam jest dobrze - tor kablowy (czujnik - sterownik) do sprawdzenia, jeżeli źle - czujnik do wymiany.
A co do "coś tam się wychyla" - manual serwisowy podaje dokładnie jak mają wyglądać sygnały. Nie żadne "coś tam", ale ma być zgodne ze wzorcem.