problem z paliwem - zamarza ?
Moderator: luk4s7
problemy z paliwem / zamarzanie ?
Od 2 dni mam straszne problemy z paliwem
silnik D4D , webasto wodne
temperatura powietrza jakieś -15 C [w nocy może jeszcze ciut niżej]
woda z filtra paliwa spuszczana 4 dni temu [i było jakieś 1/3 szklanki - moge mieć jakiąś nieszczelność np w odpowietrzeniu baku bo zbyt czesto muszę ją zlewać]
jakieś 30 litrów paliwa w zbiorniku
Wczoraj
standardowo 20 min grzania webasto i jazda do pracy, po kilometrze silnik zamula, kulam się jakieś 40km/h nie przekraczając 2000 obrotów i jest coraz gorzej, po 5 kilometrach jest już na tyle źle że samochód ledwo jedzie , kilka razy gaśnie, 300 metrów od stacji benzynowej w której zwykle tankuję mam juz dość i zostaję tam doholowany, w sumie 10 min kiedy silnik nie pracuje,
opieprzam obsługę że to ich zimowe paliwo jest lewe, zapalam silnik i pracuje dobrze :O
no ale nic to - ganiam 30 minut po drogach i udaje mi się ponownie uzyskać efekt zamulania tylko niepomiernie mniejszy od pierwotnego , na tyle jednak żebym pokazał pracownikowi że jednak coś jest nie tak
nie daje się wypompowac paliwa [czy też tego co tam jest ] z filtra paliwa
[rozmowy i przekomarzania z obsługą stacji pomijam]
dolewam skyyda i 50 l paliwa "na pewno zimowego do -26 stopni i mamy na to papiery"
wstawiam auto na godzinę do ciepłej hali , wtedy udaje się wypompować paliwo [i odrobinę wody - łyżka stołowa] z filtra
przez resztę dnia auto działa dobrze [kilkanaście kilometrów]
dziś - webasto, i znowu zamulenie, mniej więcej dwie godziny kulania sie i stania w miejscu i myślenia co jest nie tak, w końcu auto staneło pod domem bo nie można było jechać szybciej niż 1500 obr/min po dwóch godzinach po prostu stania na dworze jeździło lepiej , do 3000 obr/min jednak [może wraz z obniżaniem temp] znowu było coraz gorzej az do teraz kiedy auto jakoś jedzie do 1500 obr z okazjonalnymi szarpnięciami kiedy brakuje paliwa, nie mozna nic spuścić/wypompować z filtra
koniec opowieści teraz pytania i domysły
1. ten model ma pogdrzewanie paliwa?
2. to to małe cus na górze obudowy filtra paliwa?
3. powinno być choćby śladowo ciepłe?
4. grzeje przy przekręconym kluczyku czy tylko kiedy silnik pracuje?
5. jakiego bezpiecznika/przekaźnika szukać jeśli nie grzeje? [gdzie sa jakoś pełniej rozpisane bezpieczniki bo w instrukcji tego nie ma]
6. filtr do wymiany czy tylko do ogrzania?
7. jesli miałem wodę w filtrze to znaczy, że tylko na spodzie czy mogła być na całej powierzchni filtra i zamrazając upośledzieła przepływ?
8. lokalni użykownicy aut przekonują mnie, że mam wlać deneturat do paliwa [a czytałem że nie można bo za suchy i załatwi wtryski czy co tam]
9. co mogę zrobić na mrozie? wymienic filtr, i zobaczyc czy pomogło czy cos jeszcze?
10. jesli uda mi się ogrzac auto w garażu to też tylko wymiana filtra czy może tylko spuszczenie tego co tam jest i trzymanie kciuków, czy płukanie filtra?
11. dolewanie benzyny po wlaniu skyyd chyba nie ma sensu?
12. wlanie skyyda bez ogrzania całego paliwa nic nie da - parafina i tak sie wytrąciła i leży na dnie zbiornika?
silnik D4D , webasto wodne
temperatura powietrza jakieś -15 C [w nocy może jeszcze ciut niżej]
woda z filtra paliwa spuszczana 4 dni temu [i było jakieś 1/3 szklanki - moge mieć jakiąś nieszczelność np w odpowietrzeniu baku bo zbyt czesto muszę ją zlewać]
jakieś 30 litrów paliwa w zbiorniku
Wczoraj
standardowo 20 min grzania webasto i jazda do pracy, po kilometrze silnik zamula, kulam się jakieś 40km/h nie przekraczając 2000 obrotów i jest coraz gorzej, po 5 kilometrach jest już na tyle źle że samochód ledwo jedzie , kilka razy gaśnie, 300 metrów od stacji benzynowej w której zwykle tankuję mam juz dość i zostaję tam doholowany, w sumie 10 min kiedy silnik nie pracuje,
opieprzam obsługę że to ich zimowe paliwo jest lewe, zapalam silnik i pracuje dobrze :O
no ale nic to - ganiam 30 minut po drogach i udaje mi się ponownie uzyskać efekt zamulania tylko niepomiernie mniejszy od pierwotnego , na tyle jednak żebym pokazał pracownikowi że jednak coś jest nie tak
nie daje się wypompowac paliwa [czy też tego co tam jest ] z filtra paliwa
[rozmowy i przekomarzania z obsługą stacji pomijam]
dolewam skyyda i 50 l paliwa "na pewno zimowego do -26 stopni i mamy na to papiery"
wstawiam auto na godzinę do ciepłej hali , wtedy udaje się wypompować paliwo [i odrobinę wody - łyżka stołowa] z filtra
przez resztę dnia auto działa dobrze [kilkanaście kilometrów]
dziś - webasto, i znowu zamulenie, mniej więcej dwie godziny kulania sie i stania w miejscu i myślenia co jest nie tak, w końcu auto staneło pod domem bo nie można było jechać szybciej niż 1500 obr/min po dwóch godzinach po prostu stania na dworze jeździło lepiej , do 3000 obr/min jednak [może wraz z obniżaniem temp] znowu było coraz gorzej az do teraz kiedy auto jakoś jedzie do 1500 obr z okazjonalnymi szarpnięciami kiedy brakuje paliwa, nie mozna nic spuścić/wypompować z filtra
koniec opowieści teraz pytania i domysły
1. ten model ma pogdrzewanie paliwa?
2. to to małe cus na górze obudowy filtra paliwa?
3. powinno być choćby śladowo ciepłe?
4. grzeje przy przekręconym kluczyku czy tylko kiedy silnik pracuje?
5. jakiego bezpiecznika/przekaźnika szukać jeśli nie grzeje? [gdzie sa jakoś pełniej rozpisane bezpieczniki bo w instrukcji tego nie ma]
6. filtr do wymiany czy tylko do ogrzania?
7. jesli miałem wodę w filtrze to znaczy, że tylko na spodzie czy mogła być na całej powierzchni filtra i zamrazając upośledzieła przepływ?
8. lokalni użykownicy aut przekonują mnie, że mam wlać deneturat do paliwa [a czytałem że nie można bo za suchy i załatwi wtryski czy co tam]
9. co mogę zrobić na mrozie? wymienic filtr, i zobaczyc czy pomogło czy cos jeszcze?
10. jesli uda mi się ogrzac auto w garażu to też tylko wymiana filtra czy może tylko spuszczenie tego co tam jest i trzymanie kciuków, czy płukanie filtra?
11. dolewanie benzyny po wlaniu skyyd chyba nie ma sensu?
12. wlanie skyyda bez ogrzania całego paliwa nic nie da - parafina i tak sie wytrąciła i leży na dnie zbiornika?
Re: problemy z paliwem / zamarzanie ?
Coś mi się zdaje, że jednak Cię oszukują na stacji - w Hiluxie '08 problemów nie zaobserwowałem, do 4R '92 po wymianie akumulatora i tygodniowym staniu na mrozie dolałem z litości buteleczkę preparatu do diesla, żeby się z paliwa żel nie robił. 4R odpalał jeszcze na paliwie bez dodatku, dzisiaj przejechałem z 80km, bez problemów. Hilux z D-4D, jeździ też codziennie bez najmniejszej czkawki.
Re: problemy z paliwem / zamarzanie ?
to czarne na obudowie przystawki filtra sluzy do zalania paliwem nowego filtra
Re: problemy z paliwem / zamarzanie ?
Michalkrk pisze:to czarne na obudowie przystawki filtra sluzy do zalania paliwem nowego filtra
nie chodzi mi o pompkę paliwa tylko to okrągłe coś obok z podłączonymi dwoma kablami
Re: problemy z paliwem / zamarzanie ?
Chyba tez jestem za opcja paliwo mam starsza wersje i pali mi idealnie. Leje tylko ORLEN i BP żadnego zamulania żadnego problemu. Filtr paliwa wymieniony latem podczas przeglądów związanych z wymiana płynów ustrojowych.
Re: problemy z paliwem / zamarzanie ?
nie no fajnie chłopaki, tylko że nie pomagacie, że z paliwem to ja wiem i woda na dnie filtra też się mogła przyczynić
wyjąłem filtr , na dnie było nieco lodu [stołowa łyżka] teraz trzymam w domu i rozmrażam, ktoś mi powie jak powinno działac to ustrojstwo na pokrywie filtra koło pompki? [mam już 90% pewności że to podgrzewacz jakiś bo czujnik wody ma kable na spodzie filtra] tzn. kiedy grzeje i jak mocno
wyjąłem filtr , na dnie było nieco lodu [stołowa łyżka] teraz trzymam w domu i rozmrażam, ktoś mi powie jak powinno działac to ustrojstwo na pokrywie filtra koło pompki? [mam już 90% pewności że to podgrzewacz jakiś bo czujnik wody ma kable na spodzie filtra] tzn. kiedy grzeje i jak mocno
Re: problemy z paliwem / zamarzanie ?
to o czym mowisz to podgrzewacz
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2001_T ... _2302.html
w sumie ja podgrzewacza u siebie nie mam auto stoi na dworze i zawsze bez problemu odpala a wody nigdy nie spuszczalem bo jak narazie nigdy jej tam nie bylo
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2001_T ... _2302.html
w sumie ja podgrzewacza u siebie nie mam auto stoi na dworze i zawsze bez problemu odpala a wody nigdy nie spuszczalem bo jak narazie nigdy jej tam nie bylo
Re: problemy z paliwem / zamarzanie ?
U mnie przy -18 st. żadnych problemów. Miałem kiedyś taki problem w innym aucie. Najlepiej wstawić samochód na dłużej do ciepłego garażu, tak, aby ewentualne pozostałości wody, odmarzły we wszystkich "zakamarkach" , dolej denaturatu i uruchom auto, aby pochodziło jakiś czas. Powinno pomóc.
Mam pytanie do Ciebie odnośnie webasto - w którym miejscu zainstalowałeś agregat ?
Mam pytanie do Ciebie odnośnie webasto - w którym miejscu zainstalowałeś agregat ?
problem z paliwem - zamarza ?
Zrobiły mi się jaja podczas ostatnich mrozów, autko odpaliło normalnie, przejechało 1 km i kaka, obroty spadły do 5oo, na wolnych jak cie mogę ale na obroty nie wchodzi, myśle sobie pewnie parafinka w filterku :/ Jakoś doczłapałem się do sklepu i kupiłem filtr, filtr wymieniłem dolałem uszlachetniacza ( słuszną ilość ). Odplalam auto i to samo :/ na wolnych pyrtoli a na obroty nie wchodzi, przejechałem jakieś 10 km żółwim tempem, autko postało 10 minut i jak ponownie odpaliłem to dostało samonaprawienia - CUD ?
Następnego dnia taka sama sytuacja, po nocy kaka, dolałem uszlachetniacza i na STATOIL zatankowałem ponoć zimowego, auto po 20 minutach pyrtolenia znów się naprawiło.
Dzisiaj odpalam rano auto i już nie ma tragedii, ale co mnie niepokoi to, to że przy dodawaniu gazu nie wchodzi płynnie na wysokie obroty tylko popierduje sobie czasami ( taki objaw jak benzyniak nie na wszystkich garach ).
Macie jakieś propozycje o co biega ?
czy odkłada się parafina w przewodach albo w pompie paliwa ??
bo jak filtr paliwa mocno podgrzałem to nic nie pomogło, wypalił co było w filtrze i znowu kaka :/
Następnego dnia taka sama sytuacja, po nocy kaka, dolałem uszlachetniacza i na STATOIL zatankowałem ponoć zimowego, auto po 20 minutach pyrtolenia znów się naprawiło.
Dzisiaj odpalam rano auto i już nie ma tragedii, ale co mnie niepokoi to, to że przy dodawaniu gazu nie wchodzi płynnie na wysokie obroty tylko popierduje sobie czasami ( taki objaw jak benzyniak nie na wszystkich garach ).
Macie jakieś propozycje o co biega ?
czy odkłada się parafina w przewodach albo w pompie paliwa ??
bo jak filtr paliwa mocno podgrzałem to nic nie pomogło, wypalił co było w filtrze i znowu kaka :/
Re: problemy z paliwem / zamarzanie ?
Jak dla mnie wystarczy wlać na pełny zbiornik 2 preparaty do diesli na statoil można kupić. Jeździłem kiedyś Toyotą rav4 przy tych mrozach -34 i bez problemu... Co prawda nie dopuszczałem żeby było mniej niż połowa zbiornika... W swojej starej toyce (70-tka) nie mam problemu z zapalaniem. -20 i zapala na dotyk....
Zmień stację benzynową... to jest moja rada...
D4D nie lubi cienkiego paliwa jak już sam widzisz... Że jest napisane BP czy Orlen to nie oznacza że musi tam być dobrej jakości paliwo.
Kup te preparaty wlej dwa małe zbiorniczki na pełny bak i sprawdź... przejedź jakieś 100 km i zostaw samochód na mrozie... Powinna być poprawa... Taka jest moja opinia w tej sprawie...
Zmień stację benzynową... to jest moja rada...
D4D nie lubi cienkiego paliwa jak już sam widzisz... Że jest napisane BP czy Orlen to nie oznacza że musi tam być dobrej jakości paliwo.
Kup te preparaty wlej dwa małe zbiorniczki na pełny bak i sprawdź... przejedź jakieś 100 km i zostaw samochód na mrozie... Powinna być poprawa... Taka jest moja opinia w tej sprawie...
Re: problemy z paliwem / zamarzanie ?
tez uwazam ze to wina paliwa,
ja tankuje na Bliskiej, bo mam blisko - bez problemow, dwa auta w firmie tankuja sie na BP i leja ultimate-a, oba nie odpalily juz drugi dzien, jeden cierpi na brak mocy, drugi jakos sie kula ale nie w 100 %, nie pomogly wymiany filtrow, trzecie auto tez na BP ale zwykly ON - bez problemow. Do tego jeszcze dodam ze na tej samej stacji BP w piatek (DK 16 - Kromerowo) nie bylo Ultimate-a bo cos im nawalilo, wiec wniosek jeden dla mnie, ze to wina paliwa ....
Co do tego podgrzewacza na filtrze, wlacza sie po przekreceniu kluczyka i sobie grzeje jak mu jest zimno, jak sie nagrzeje to sie wylaczy, jak znowu mu sie zrobi zimno, to sie wlaczy i tak w kolko, sam, zarowno latem w chlodne ranki, jak i zima, nie jest sterowany przez ECU, czy cos podobnego, ma cos w rodzaju wylacznika bimetalowego. Niestety nie znam procedury testowania go, na pewno musi wykazywac jaks opornosc, a gdy sie nagrzeje powinien przerwac obwod. Nie ma tez specjalnego bezpiecznika, jest na ktoryms z glownych, zdaje sie ze na AM1.
Dzisiaj sprawdzilem u siebie i tak jakby byl troche cieplejszy niz obudowa calego filtra. Na razie nie mam czasu i warunkow aby go wykrecic i sprawdzic opornosc i jak dziala. Auto stoi na zewnatrz, tez wlaczam webasto 30-40 min i zastanawiam sie ze przeciez tam jest taka cieniutka dysza i sie nie zatyka u ciebie @kozi ? Ale moze silna pompka jest skoro dziala, a filtr paliwa stawia jednak wiekszy opor gdy to paliwo robi sie geste.
ja tankuje na Bliskiej, bo mam blisko - bez problemow, dwa auta w firmie tankuja sie na BP i leja ultimate-a, oba nie odpalily juz drugi dzien, jeden cierpi na brak mocy, drugi jakos sie kula ale nie w 100 %, nie pomogly wymiany filtrow, trzecie auto tez na BP ale zwykly ON - bez problemow. Do tego jeszcze dodam ze na tej samej stacji BP w piatek (DK 16 - Kromerowo) nie bylo Ultimate-a bo cos im nawalilo, wiec wniosek jeden dla mnie, ze to wina paliwa ....
Co do tego podgrzewacza na filtrze, wlacza sie po przekreceniu kluczyka i sobie grzeje jak mu jest zimno, jak sie nagrzeje to sie wylaczy, jak znowu mu sie zrobi zimno, to sie wlaczy i tak w kolko, sam, zarowno latem w chlodne ranki, jak i zima, nie jest sterowany przez ECU, czy cos podobnego, ma cos w rodzaju wylacznika bimetalowego. Niestety nie znam procedury testowania go, na pewno musi wykazywac jaks opornosc, a gdy sie nagrzeje powinien przerwac obwod. Nie ma tez specjalnego bezpiecznika, jest na ktoryms z glownych, zdaje sie ze na AM1.
Dzisiaj sprawdzilem u siebie i tak jakby byl troche cieplejszy niz obudowa calego filtra. Na razie nie mam czasu i warunkow aby go wykrecic i sprawdzic opornosc i jak dziala. Auto stoi na zewnatrz, tez wlaczam webasto 30-40 min i zastanawiam sie ze przeciez tam jest taka cieniutka dysza i sie nie zatyka u ciebie @kozi ? Ale moze silna pompka jest skoro dziala, a filtr paliwa stawia jednak wiekszy opor gdy to paliwo robi sie geste.
Re: problemy z paliwem / zamarzanie ?
no nareszcie ktos z sensem napisał (dzięki tomas)
w sumie juz swój rozebrałem i złożyłem i doszedłem do wniosku, że załącza go jakis rodzaj termostatu, z tym że mój w temperaturze 20 C NIE PRZEWODZI PRĄDU (czyli może być uszkodzony) i po wystawieniu na dwór na pół godziny [czyli schłodzony poniżej zera] też tego nie robi [myślałem że ma ogrzewać tylko bardzo zimne paliwo]. Prąd na wtyczce mam po przekręceniu kluczyka więc pod tym względem dobrze
założyłem filtr i niestety to samo , muli go nawet na jałowych obrotach , ale przyłożenie suszarki do włosów do filtra na kilkadziesiąt minut przy pracującym silniku dało bardzo pozytywne efekty - zamulanie zanikło [ciekawe co będzie rano, czy przez godzinę przepompował całe paliwo w baku?]
Webasto chodzi dobrze, ma mikroskopijny filterek na wężu, pompka może faktycznie mocniejsza, poza tym to jednak w środku palnik, może filtr jest mniej "dokładny"
PS
No potwórze jeszcze raz dla niektórych : depresator nie pomoże jeśli parafina już się wytrąciła (co najlepiej widać na moim przykładzie) - jedyny sposób to ogrzać paliwo , wtedy te cudowe dodatki nie pozwolą mu juz "zamarznąć" czyli wytrącić się parafinie
tak się składa że dwa dni przez awarią spuszczałem wode z filtra i troche paliwa tez - robi się mętne przy -15 więc zdecydowanie jest to wina paliwa [ale jakbym miał działające ogrzewanie na filtrze to może bym nie miał problemu]
w sumie juz swój rozebrałem i złożyłem i doszedłem do wniosku, że załącza go jakis rodzaj termostatu, z tym że mój w temperaturze 20 C NIE PRZEWODZI PRĄDU (czyli może być uszkodzony) i po wystawieniu na dwór na pół godziny [czyli schłodzony poniżej zera] też tego nie robi [myślałem że ma ogrzewać tylko bardzo zimne paliwo]. Prąd na wtyczce mam po przekręceniu kluczyka więc pod tym względem dobrze
założyłem filtr i niestety to samo , muli go nawet na jałowych obrotach , ale przyłożenie suszarki do włosów do filtra na kilkadziesiąt minut przy pracującym silniku dało bardzo pozytywne efekty - zamulanie zanikło [ciekawe co będzie rano, czy przez godzinę przepompował całe paliwo w baku?]
Webasto chodzi dobrze, ma mikroskopijny filterek na wężu, pompka może faktycznie mocniejsza, poza tym to jednak w środku palnik, może filtr jest mniej "dokładny"
PS
No potwórze jeszcze raz dla niektórych : depresator nie pomoże jeśli parafina już się wytrąciła (co najlepiej widać na moim przykładzie) - jedyny sposób to ogrzać paliwo , wtedy te cudowe dodatki nie pozwolą mu juz "zamarznąć" czyli wytrącić się parafinie
tak się składa że dwa dni przez awarią spuszczałem wode z filtra i troche paliwa tez - robi się mętne przy -15 więc zdecydowanie jest to wina paliwa [ale jakbym miał działające ogrzewanie na filtrze to może bym nie miał problemu]
Re: problemy z paliwem / zamarzanie ?
czyli moze byc uszkodzony, ale zmierz miernikiem czy ma jakas opornosc, bo jesli sprawdzales tylko ciaglosc obwodu, to moze miec tak duza opornosc ze zawsze pokaze brak ciaglosci, czyli przewodzenia. Sprawdz tez miedzy wtyczka a masa, czyli jego obudowa. Nie powinien miec zwarcia do obudowy. A najlepiej podlacz pod napiecie i zobacz czy sie choc troche nagrzeje, przeciez musi to byc wyczuwalne aby byl w stanie tez podgrzac paliwo.
Re: problemy z paliwem / zamarzanie ?
mierzyłem samą część "termostatową" [wg mnie] i ta powinna mieć znikoma oporność , dużą oporność powinna mieć część grzejna
wrzucę niedługo zdjęcia to może sie co nieco wyjaśni [bo w sumie trudno zepsuć coś takiego]
wrzucę niedługo zdjęcia to może sie co nieco wyjaśni [bo w sumie trudno zepsuć coś takiego]
Re: problem z paliwem - zamarza ?
Jeśli wytrąciła się parafina, albo jest woda może zatykać przewody paliwowe.
Dodanie denaturatu pomoże na wodę....dodatki do diesli na parafinę, ale do tego potrzebne jest ogrzanie paliwa nie tylko przed filtrem, ale i w całym układzie paliwowym.
W 2LT paliwo podgrzewa się poprzez pompę na powrocie więc jeśli auto pochodzi/przejedzie jakaś trasę powinno podgrzać paliwo w całym układzie rozpuścić parafinę i jednocześnie wymieszać z dolanym dodatkiem zimowym.
Z D4D nie wiem jak to jest
Dodanie denaturatu pomoże na wodę....dodatki do diesli na parafinę, ale do tego potrzebne jest ogrzanie paliwa nie tylko przed filtrem, ale i w całym układzie paliwowym.
W 2LT paliwo podgrzewa się poprzez pompę na powrocie więc jeśli auto pochodzi/przejedzie jakaś trasę powinno podgrzać paliwo w całym układzie rozpuścić parafinę i jednocześnie wymieszać z dolanym dodatkiem zimowym.
Z D4D nie wiem jak to jest