Wiele sie nasluchalem na temat blokad mostow.
W samochodach z dwoma sztywnymi mostami rzecz czesta i oczywista. Przy niezaleznym zawieszeniu przodu, na tyle rzadka, ze tak na prawde dlugi czas nie wiedzialem czy w ogole jest mozliwa...
Wchodzac glebiej w temat, dowiedzialem sie ze mozna spiac dyfer w glowce. Blokady sa takie jak do tylu, ARB spinane pneumatycznie z kompresora.
FJ Cruiser 07 ma sytem A-Track ktory jest "odpowiednikiem" blokady przodu w rozumieniu SUVowatych Toyek
Rowniez w setce i 120stce, a teraz w 150tce..
I wiekszosci "ankietowanych" wystarcza.
W skrocie dziala on roznicujac rozklad momentu na kazde z przednich kol.
Z mojego doswiadczenia - bardzo fajnie pomaga w ostrych zjazdach, ale jak brniesz przez blotne koleiny szorujac brzuchem, to nic nie daje.
Emu - swoim LX450 - na sztywnych mostach 80tki - pozapinany przechodzil, a ja - walka..
Mojego FJa oszpejowalem jak trzeba i uzywam zgodnie z przeznaczeniem
Prostym skutkiem takiego zastosowania sa uszkodzenia podzespolow seryjnych ktore staram sie wymieniac na mocniejsze wiedzac co je czeka..
Ostatnio "zarznalem" lozyska polosi w glowce.
Luz byl na tyle duzy ze juz slyszalny. Musialem robic.. A skoro juz robota to czemu nie upgrade
Kompresor ARB juz byl na pokladzie wiec dokupilem- ARB FRONT LOCKER z okablowaniem i sterowaniem.
Wlasnie wrocilem z nad Wiselki i na swierzo chce sie podzielic wrazeniami.
Blokada zalacza sie blyskawicznie (szybciej niz tyl - seryjny) i co fajniejsze - zapina sie nawet przy wolnej jezdzie! Wiec jadac przez kociol - jak juz widzisz ze za chwile staniesz - klikasz wlacznik i nagle mozna wszystko - to na prawde robi wrazenie na kims kto ze spietymi obydwoma osiami jeszcze nie jezdzil. Czolg.
Jechalem solo wiec tylko wyciagarka - ale uzylem jej tylko 2 razy i to na wlasna prosbe - reszta jak po maselku. Juz kocham to ustrojstwo!
Reasumujac - warto!
Jak masz setke lub 120stke i myslisz ze lata jak trzeba - to mowie ze moze byc lepiej
Minusy? Jak zwykle - koszt, ale jak juz juz wszystko zalozyles do auta, lub wlasnie uszkodziles glowke...
No i mozna sie zapomniec i poukrecac polosie zwlaszcza na 35tkach..
Jak wiecie o innych mankamentach lub macie blokade "miekkiego" przodu napiszcie o wrazeniach....
Blokada przedniego mostu - zbytek? ARB w FJ Cruiser 07...
Moderator: luk4s7
Re: Blokada przedniego mostu - zbytek? ARB w FJ Cruiser 07...
Podstawą dobrej zabawy jest fantazja poparta odpowiednimi środkami ale obawiam się że półosie i przeguby przy częstej współpracy z blokadą pójdą szybciej niż przypuszczasz i to nawet na fabrycznych kołach
Re: Blokada przedniego mostu - zbytek? ARB w FJ Cruiser 07...
Najczesciej jezdze na 33kach MT.
Dla mnie - zapiecie blokady sluzy tylko i wylacznie do pokonywania krotkich - kilku-kilkudziesiacio metrowych odcinkow, glownie prostych. I oczywiscie - do opuszczenia wtopy.
Na naszy FJowym forum w US - duzo ludkow ma w/w blokady i za ich poleceniem - zanabylem swoja.
Pisza ze uzywaja po kilka razy na rajd i lataja juz od jakiegos czasu bezawaryjnie.
czy ktos slyszal o wzmacnianych przegubach do np. 120tki? ktos to tunuje?
Dla mnie - zapiecie blokady sluzy tylko i wylacznie do pokonywania krotkich - kilku-kilkudziesiacio metrowych odcinkow, glownie prostych. I oczywiscie - do opuszczenia wtopy.
Na naszy FJowym forum w US - duzo ludkow ma w/w blokady i za ich poleceniem - zanabylem swoja.
Pisza ze uzywaja po kilka razy na rajd i lataja juz od jakiegos czasu bezawaryjnie.
czy ktos slyszal o wzmacnianych przegubach do np. 120tki? ktos to tunuje?