W ramach polepszenia samochodu zachciało mi się Full Time 4WD w mojej HZJ80.W tym celu zakupiłem okazyjnie skrzynię biegów H151F wraz z reduktorem HF2AV.Reduktor powinien pasować P&P do mojej skrzyni,ale tu pojawia się problem i pytanie na które nie znam odpowiedzi .Czy blokada centralnego mechanizmu różnicowego dla tego reduktora realizowana jest tylko za pomocą silniczka elektrycznego który jest na górze reduktora, i można ją włączyć w trybie 4H i 4L Czy też może jest w wewnątrz reduktora dźwigienka która blokuje centralny mechanizm różnicowy mechanicznie w położeniu 4L.
Bo jeśli blokadę realizuje tylko silniczek to muszę sobie dorobić instalację i przycisk CDL na desce rozdzielczej który będzie w razie potrzeby włączać i wyłączać blokadę.
Dodatkowo możliwa by była jazda na reduktorze z otwartym mechanizmem różnicowym przydatna do precyzyjnych manewrów na przyczepnym podłożu np z cofając z cięzką przyczepą
Zamiana Part Time na Full Time 4WD w HZJ80
Moderator: luk4s7
Re: Zamiana Part Time na Full Time 4WD w HZJ80
wlanczy i wylanczy blokada tyko silniczek...
pszy 4L wciskasie miechaniznie guzik i podajie signal na wlonczenie blokady...
Tak ranej byl psycisk "centralna blokada", ale ze wzglendu biespieczenstwa puzniej pszycisk zdjeli, a kostka zostala pod panelem.. starczy wstawic pszycisk (pasujie taki sam jak na ogzewanie tylnej szyby) i mozno blokade wlanczac pszy 4H... a jak mascz Spszengla piast, to i 2H....
Wienkszosc instaliacii jest uniwersalna i ma pszewidziane ale nieuzywane kostki polonczen...
Sprawdz, moze byc ze masz.... no i bedzie potszebny blok z pszekaznikami na sterowanie blokado, albo robic po swojiemu, na pszyklad schema tu dodajie...
pszy 4L wciskasie miechaniznie guzik i podajie signal na wlonczenie blokady...
Tak ranej byl psycisk "centralna blokada", ale ze wzglendu biespieczenstwa puzniej pszycisk zdjeli, a kostka zostala pod panelem.. starczy wstawic pszycisk (pasujie taki sam jak na ogzewanie tylnej szyby) i mozno blokade wlanczac pszy 4H... a jak mascz Spszengla piast, to i 2H....
Wienkszosc instaliacii jest uniwersalna i ma pszewidziane ale nieuzywane kostki polonczen...
Sprawdz, moze byc ze masz.... no i bedzie potszebny blok z pszekaznikami na sterowanie blokado, albo robic po swojiemu, na pszyklad schema tu dodajie...
- Załączniki
-
- lock fox-fj80-rear.gif
- (66,86 KiB) Pobrany 227 razy
Re: Zamiana Part Time na Full Time 4WD w HZJ80
Meris, dzięki za info
Szukałem w instalacji kostki do CDL ale nie znalazłem
Trzeba będzie dorobić istalację do silniczka blokady
Reduktor HF2AV ma LSD które ogranicza różnice prędkości przedniej i tylnej osi co w połączeniu z LSD w moście z tyłu i zimówkami Blizzak powinno mi dać dobrą trakcje w zimie
Jeszcze jedna sprawa.HF2AV jest około 7 cm dłuższy niż reduktory HF1A czy HF2A.Czy wał napędowy z tyłu jest krótszy dla HDJ Full Time 4WD czy też długość tą zrekompensuje wieloklin wału i lift zawieszenia 2,5 cala
Szukałem w instalacji kostki do CDL ale nie znalazłem
Trzeba będzie dorobić istalację do silniczka blokady
Reduktor HF2AV ma LSD które ogranicza różnice prędkości przedniej i tylnej osi co w połączeniu z LSD w moście z tyłu i zimówkami Blizzak powinno mi dać dobrą trakcje w zimie
Jeszcze jedna sprawa.HF2AV jest około 7 cm dłuższy niż reduktory HF1A czy HF2A.Czy wał napędowy z tyłu jest krótszy dla HDJ Full Time 4WD czy też długość tą zrekompensuje wieloklin wału i lift zawieszenia 2,5 cala
Re: Zamiana Part Time na Full Time 4WD w HZJ80
Waly zamienil by ot jakiego pszewruconego anglika... i tyle sprawy...
Zadlugi wal moze spowodowac wylamanie reduktora po dobrem skokie...
ale mnie zdajesie, jak jest blokada difu, to LSD byc niemoze... to wiskozowe polonczenie waluw, a nie LSD jak w mostach...
Zadlugi wal moze spowodowac wylamanie reduktora po dobrem skokie...
ale mnie zdajesie, jak jest blokada difu, to LSD byc niemoze... to wiskozowe polonczenie waluw, a nie LSD jak w mostach...
Re: Zamiana Part Time na Full Time 4WD w HZJ80
W HF2AV jest sprzęgło wiskozowe typu LSD.Meris pisze:ale mnie zdajesie, jak jest blokada difu, to LSD byc niemoze... to wiskozowe polonczenie waluw, a nie LSD jak w mostach...
Re: Zamiana Part Time na Full Time 4WD w HZJ80
HF2AV jest krótszy od reduktora HF2A, właśnie ze względu na sprzęgło wiskozowe. Ja bym kupił krótszy wał albo wyjął z tyłu sprężyny i powoli opuszczał samochód aż opony oprą się na nadkolach lub silnik ze skrzynią zaczną sie przesuwaćdo przodu. Jeśli będzie jakikolwiek ruch reduktora/skrzyni/silnika, to niestety tylko nowy wał. Poszukaj dobrze tej wiązki, często jest ona ukryta za radiem lub w dole za sterowaniem nawiewami. Biała kosztka, często owinięta gąbką. Jest w nią wciśnięta zaślepka na któej końu dwa piny są złączone kabelkiem. No bo podobno wszystkie wersje mają tę samą wiązkę.
Re: Zamiana Part Time na Full Time 4WD w HZJ80
Lex,czekałem na twoją odpowiedź
Sprawa wałów się wyjaśniła
Wydaje mi się że dobrze szukałem tej kostki , ale poszukam jeszcze raz
Szukałem na górnej grubej wiązce z której wychodzą kalbe do świateł awaryjnych,elektrycznej anteny,ogrzewania szyby z tyłu itp
Zresztą sam wiesz jak jest http://tlc80.com/?p=91
Sprawa wałów się wyjaśniła
Wydaje mi się że dobrze szukałem tej kostki , ale poszukam jeszcze raz
Szukałem na górnej grubej wiązce z której wychodzą kalbe do świateł awaryjnych,elektrycznej anteny,ogrzewania szyby z tyłu itp
Zresztą sam wiesz jak jest http://tlc80.com/?p=91