Silnik 1HD-FT do HZJ74
Moderator: luk4s7
Silnik 1HD-FT do HZJ74
Na horyzoncie pojawił się nowy projekt HZJ74
Problem w tym,że samochód ma uszkodzony silnik 1HZ który trzeba w całości wymienić.
Jest parę opcji:1PZ, 1HZ, 1HD-T no i 1HD-FT który jest faworytem
Skrzynia biegów to R151F.
Znalazłem info że w miejsce 1HZ p&p pasuje 1HD-FT, ma takie same mocowania dla odudowy skrzyni biegów i łap silnika.
Druga sprawa to sprzęgło . Jest pomysł ma zamianę koła zamachowego z 1HD-FT na to z 1HZ wraz ze sprzęgłem
Szukam informacji jaką średnicę na sprzęgło do HZJ74 i jaki jest wieloklin dla R151F z silnikiem 1HZ.Czy sprzęgło dla HZJ105 jest takie same jak dla HZJ74?
Jest waszym zdaniem możliwy taki mix aby stworzyć fajną Toykę HD z mocnym silnikem
Problem w tym,że samochód ma uszkodzony silnik 1HZ który trzeba w całości wymienić.
Jest parę opcji:1PZ, 1HZ, 1HD-T no i 1HD-FT który jest faworytem
Skrzynia biegów to R151F.
Znalazłem info że w miejsce 1HZ p&p pasuje 1HD-FT, ma takie same mocowania dla odudowy skrzyni biegów i łap silnika.
Druga sprawa to sprzęgło . Jest pomysł ma zamianę koła zamachowego z 1HD-FT na to z 1HZ wraz ze sprzęgłem
Szukam informacji jaką średnicę na sprzęgło do HZJ74 i jaki jest wieloklin dla R151F z silnikiem 1HZ.Czy sprzęgło dla HZJ105 jest takie same jak dla HZJ74?
Jest waszym zdaniem możliwy taki mix aby stworzyć fajną Toykę HD z mocnym silnikem
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8378
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74
Jedno sprostowanie - skrzynia H151F. Łączysz ją bez żadnych dodatkowych kombinacji ze sprzęgłem - po prostu ściągasz jeden kompletny sinik i zakładasz drugi (1HD-FT).
Oba silniki mają identyczny blok.
Wadą jest cena 1HD-FT, i niezbyt duża dostępność - występował tylko w późnych wersjach modelu J8. J10 ma silnik 1HD-FTE, z elektronicznie sterowaną pompą, przepustnicą w kolektorze dolotowym.
Teoretycznie możnaby zrobić mały mix, i zapodać do silnika z J100 (ławiej osiągalne i młodsze) pompę ze starego 1HZ. Nie ma ona co prawda regulacji dawki względem ciśnienia doładowania, ale działać będzie.
Oba silniki mają identyczny blok.
Wadą jest cena 1HD-FT, i niezbyt duża dostępność - występował tylko w późnych wersjach modelu J8. J10 ma silnik 1HD-FTE, z elektronicznie sterowaną pompą, przepustnicą w kolektorze dolotowym.
Teoretycznie możnaby zrobić mały mix, i zapodać do silnika z J100 (ławiej osiągalne i młodsze) pompę ze starego 1HZ. Nie ma ona co prawda regulacji dawki względem ciśnienia doładowania, ale działać będzie.
Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74
a z którego roku ta toyka ??Kameleon pisze:Na horyzoncie pojawił się nowy projekt HZJ74
Problem w tym,że samochód ma uszkodzony silnik 1HZ który trzeba w całości wymienić.
Jest parę opcji:1PZ, 1HZ, 1HD-T no i 1HD-FT który jest faworytem
Skrzynia biegów to R151F.
Znalazłem info że w miejsce 1HZ p&p pasuje 1HD-FT, ma takie same mocowania dla odudowy skrzyni biegów i łap silnika.
Druga sprawa to sprzęgło . Jest pomysł ma zamianę koła zamachowego z 1HD-FT na to z 1HZ wraz ze sprzęgłem
Szukam informacji jaką średnicę na sprzęgło do HZJ74 i jaki jest wieloklin dla R151F z silnikiem 1HZ.Czy sprzęgło dla HZJ105 jest takie same jak dla HZJ74?
Jest waszym zdaniem możliwy taki mix aby stworzyć fajną Toykę HD z mocnym silnikem
Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74
2001, HZJ74L-FJMNSWKwiatec pisze:
a z którego roku ta toyka ??
Rokfor, HZJ7 po 1999 roku w Europie ma skrzynię R151F
Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74
czyżby ta z nowego dworu maz. ?? ile ci krzyknął ??
Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74
Kwiatec pisze:czyżby ta z nowego dworu maz. ?? ile ci krzyknął ??
Prędzej bym myślał o zamianie HZJ80--->HZJ74 niz o kupnie
Ps Znasz Kwiatuszku to auto bo wydaje mi sie że tak
Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74
znam właściciela. ale jeszcze w piątek nie chciał sprzedać ciekawa propozycja tylko jak ona do ciebie do katowic dotarła
Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74
Właścicela spotkałem w sobotę gdy oglądałem w Czeladzi HZJ73.Opowiedział o problemie z autem, mądrze mu odpowiedziałem i tak jakoś wyszło że pomagam mu w poszukiwanu silnika
PS Kwiatuszku, to kolega z branży
PS Kwiatuszku, to kolega z branży
Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74
Wracając do tematu Rokfor potwierdził że silnik 1HZ jest zamienny z 1HD-FT
Nawet jeśli pompa wtryskowa z 1HZ pasowała by w miejsce elektronicznie sterowanej w 1HD-FTE to daje ona mniejsze ciśnienie wtrysku niż jest potrzebne w silnikach 1HD-T/FT/FTE.
Może po tuningu u pompiarza i dodaniu boost compensatora było by coś warte
Pozostaje jeszcze potwierdzić możliwość zamiany kół zamachowych pomiędzy 1HZ i 1HD-FT i można przystapić do realizacji HDJ74
Mam jeszcze jedną zagadkę Pompa wtryskowa z mojego 1HZ nie posiada urządzenia które wygląda jak boost compensator a europejskie silniki 1HZ są wyposazone w takie coś co w manualu nazwane jest HAC.
Czy można HAC przerobić na boost compensator planując turbokit do 1HZ
Nawet jeśli pompa wtryskowa z 1HZ pasowała by w miejsce elektronicznie sterowanej w 1HD-FTE to daje ona mniejsze ciśnienie wtrysku niż jest potrzebne w silnikach 1HD-T/FT/FTE.
Może po tuningu u pompiarza i dodaniu boost compensatora było by coś warte
Pozostaje jeszcze potwierdzić możliwość zamiany kół zamachowych pomiędzy 1HZ i 1HD-FT i można przystapić do realizacji HDJ74
Mam jeszcze jedną zagadkę Pompa wtryskowa z mojego 1HZ nie posiada urządzenia które wygląda jak boost compensator a europejskie silniki 1HZ są wyposazone w takie coś co w manualu nazwane jest HAC.
Czy można HAC przerobić na boost compensator planując turbokit do 1HZ
Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74
To ja już zgłupiałem bo był u mnie człowiek we czwartek w sprawie tego auta. Twierdził, że już je kupił i szuka teraz części. Najpierw pytał o blachy Kwiatek, a potem on. Teraz ponoć trwa rozbieranie silnika.
Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74
no troszkę on zakręcony jest generalnie myślę że go nie sprzeda i będzie naprawiałkylon pisze:To ja już zgłupiałem bo był u mnie człowiek we czwartek w sprawie tego auta. Twierdził, że już je kupił i szuka teraz części. Najpierw pytał o blachy Kwiatek, a potem on. Teraz ponoć trwa rozbieranie silnika.
Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74
Lepiej dać zwykły 1HD-T niz 1HD-FT. Prosztszy, mniej pierdolek, łatwiej dostepny, podobnie jak i czesci do silnika. A co padło w tym oryginalnym 1-HZ ?? Ciekawy jestem w jaki sposób ktos zdolal zabic ten silnik??
Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74
wiadomość z ostatniej chwili będzie naprawiał...